Jelentkezz be Regisztrálj
Teló tuning
#321
Posted 2006. April 19. - 17:54
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#323
Posted 2006. April 19. - 15:58
#324
Posted 2006. April 19. - 15:52
Akkor vázolom a szitut: Elvileg vázat fogok cserélni (merev CC-rõl össztelós Mission-re). Most egy '01-es Sid XC-t használok, aminek a beépítési hossza 46 centi (80 milcsit mozog). A Mission meg elvileg 100 milcsis telókhoz van, ezt a két centit kéne áthidalni átmenetileg. Mivel kell vennem tárcsaféket is (+kerekek), ezért pár hónapig csúszna a bele való teló megvétele.ha nem szorul rá, akkor a kcs. lötyögni fog alul (és akkor jön a sörösdobozzal kihézagolom címû mutatványok )
mondjuk ha esztegálunk akkor inkább nyomórudat hosszabbítanék, ha elég hosszú a becsúszó. de ennyit számít az a 1-2 centi? mert sokkal többet egyikkel se fogsz tudni nyerni.
Sztem sok lenne az a minusz 2 centi....de ha azt mondjátok nem, akkor átgondolom újra. :wtf:
Péter
#325
Posted 2006. April 19. - 15:44
mondjuk ha esztegálunk akkor inkább nyomórudat hosszabbítanék, ha elég hosszú a becsúszó. de ennyit számít az a 1-2 centi? mert sokkal többet egyikkel se fogsz tudni nyerni.
#327
Posted 2006. April 19. - 14:10
#328
Posted 2006. April 19. - 14:02
Kösz, valami ilyesmire gondoltam...amíg lesz gempa egy másik telóra...remélem a nyakhossz enged annyit...:chin:a villa beépitési magasságát egészen egyszerûen, és olcsón lehet növelni:
esztergáltatni kell egy olyan gyûrût, ami a villanyakra huzol rá mielõtt a kormánycsapágy rámegy. csak magasabb legyen, mint a gyári, és kész is annyit emelsz vele, amennyit csak akarsz, és bizonyos magasságig nem is randa, és nem is feltûnõ.
Péter
#329
Posted 2006. April 19. - 13:26
#330
Posted 2006. April 19. - 12:25
Húúú, sorry,ezek szerint én valamit nagyon félre olvastam az elõzõekben, azt hittem ,hogy az a hosszú gumirúd az is egyfajta elasztomer, de ezek szerint nem az. Mindenesetre köszönöm a tanácsot ,megnézem mit tehetek. Az még megkérdezném, h a rugóhosszt (csak) nézzem, vagy számoljam bele az alján és a tetején lévõ kis mûanyag izéket is (az is van pár milliméter)Vedd ki mind két rugóból a rugóstoppot (ez nem elasztomer).
@rob
Miért nem ajánlasz nekem drága zsírt ? Gondolom, mert nem tul minõségi a teló, de nem számít, ha úgy gondolod, hogy mégis mersz, akkor érdekelne a típusa! Ja, van nekem otthon asszem B+ lítiumos zsír, az jó bele ?
#331
Posted 2006. April 19. - 12:10
Ha gondolod, a rugóutat is növelheted, mert a csillapítószár hosszabb mint a rugózó szár (nyomórúd). Kis ügyes közdarabot beiktatva, meghosszabíthatod a nyomórudat, és evvel a rugóutat is. Sok sikert!
"A patentzár nem 1 erõviselõ szempont" Semetei Rándor
#332
Posted 2006. April 19. - 11:43
ha nincs benne olajcsillapitás, akkor már nem fog sokkal jobb lenni
esetleg a valag zsirt kiszeded belõle, és egy kis olajjal összekevered, és ugy teszed vissza. (hogy higabb legyen)
azt nem merem javasolni, hogy drága zsirt vegyél bele
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#333
Posted 2006. April 19. - 10:31
valószinüleg az olajat kellene kicserélni benne, mert erõsen tulcsillapitottak (az rst-k is és a suntour-ok is) persze ha nem szerelhetõ a patron, akkor felejtõs.
ööö, akkor hogy is van ez? Én az elõfeszítõ felõl szedtem ki a rugót. Ott nem találtam semmiféle olajat, csak egy raklap zsírt. Ezek szerint még alulról is meg kellene próbálnom szétszedni ? Azt hittem ez csak olyan egyszerû teló...
#334
Posted 2006. April 19. - 10:28
#335
Posted 2006. April 19. - 10:27
csinálni kell egy másik nyomórudat, aminek a végén van csillapitófej, aztán ki kell szedni a szimmeringeket, és olajzárót venni helyettük, és azt tenni bele.
10-15 ezerbõl megvan, ha jót akarsz.
ha csak gányolni akarsz, akkor meg 5 ezerbõl.
én a régi rudrakra tettem fel a csillapító és a kompresszió-fejet, +2 szimering a rúdra, 2 a becsúszóhoz.
#336
Posted 2006. April 19. - 10:15
a villa beépitési magasságát egészen egyszerûen, és olcsón lehet növelni:Sziasztok!
A kérdésem a következõ: Hogyan lehet (ha lehet) egy '01-es Sid XC-nek legalább 1, de inkább 1,5-2 centivel megnövelni a beépítési hosszát? A rugóutat nem akarom (feltétlenül) növelni, a hossz lenne a lényeg. Elõre is kösz!
Péter
esztergáltatni kell egy olyan gyûrût, ami a villanyakra huzol rá mielõtt a kormánycsapágy rámegy. csak magasabb legyen, mint a gyári, és kész is annyit emelsz vele, amennyit csak akarsz, és bizonyos magasságig nem is randa, és nem is feltûnõ.
Wackor: valószinüleg az olajat kellene kicserélni benne, mert erõsen tulcsillapitottak (az rst-k is és a suntour-ok is) persze ha nem szerelhetõ a patron, akkor felejtõs.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#337
Posted 2006. April 19. - 10:09
Végigolvasva a topikot, arra az elhatározásra jutottam, h megbütykölöm az egyébként alig mozgó XCP-75ös telómat. 80mm-re van írva ,de a 74 kilomnak nem nagyon sikerül 30nál többet kihozni belõle. Nos, a jobboldali szárból kivettem az elasztomert, igy puhább lett joval ,de még nem az igazi. Most azon tanakodok kivegyem -e a másikat is, vagy esetleg van még más lehetõség arra ,h kicsit puhábbá tegyem, de ne is koppanjon le. Nagyrészt városban és cc-re használom. Van valami ötletetek, konkrétan erre a telóra ? Elõre is kösz,
Wackor
#338
Posted 2006. April 16. - 19:45
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#339
Posted 2006. April 16. - 19:41
Rugóproblémám van. Apróba is írok, de...RS Pilot XC -be kellene kemény rugó.(2003-as, csak levegõ ráfújás van benne, de azt meg nem szeretem, és már ereszt is)
Otimális megoldás a csere lenne közepeset tudnék adni, az van benne. Na ez volt az off.
Vennék, kiskerben nagykerben, de úgy tudom horror idõt kell várni rá. Meg nem is olcsó. Tud vki gyorsan...
Csináltatott vki rugót amivel meg volt elégedve? Hol? Esetleg titánból?
Néztem eBike-on csak Manitouk-vannak de abból elég sok és mintha hallottam volna vhol, h Marzókhoz lehet kapni mindent. Más típusnak a rugója nem jó bele? Esetleg egy 100mm-s belepréselve (telónak vmi 65/80 az útja), és így mindjárt jó kemény lenne.
Ja, és még: titán rugó karakterisztikája miben tér el acélétól? Bármilyen anyagból lehet jó progresszív rugót csinálni? Mer az optimális ilyen lenne... Segítsetek! Köszi!
__________________
#340
Posted 2006. April 13. - 15:57
A kérdésem a következõ: Hogyan lehet (ha lehet) egy '01-es Sid XC-nek legalább 1, de inkább 1,5-2 centivel megnövelni a beépítési hosszát? A rugóutat nem akarom (feltétlenül) növelni, a hossz lenne a lényeg. Elõre is kösz!
Péter