Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Monoblokk probléma?

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
12 hozzászólás a témában

#1
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Hello Jorus!
Figyelj...a RaceFace csak egy 5let volt, ez az egyik legjobb megoldás, de igazi elõnyeit csak élversenyzéssel fogod megérezni, tehát ha nem csinálod olyan komolyan, akkor olcsóbb is évekre jó lesz, pl. a Truvativ cuccok is elég jók, nézz rájuk a Magellan honlapján, s ehhez úgyis kell ISIS-es középcsapágy. Ezek mind Shim. kompatibilisek, egy szimpla Deore váltóval is tökéletesek. A váltóból egy XT is nagyon jó, s az 11e körül van, szóval - hajtókar 20körül, csapágy 7körül, váltó 10körül = 40körül az egész. Vagy - RC hajtómû, BBUN52 csapágy, RC váltó összesen 20 ezer FT, s ez nekem évekig tökéletesen megfelelt, nem tudtam elpusztítani. S ha ilyen nehéz vagy, a súly sem számít annyira. Csak mondottam, vigyázz a Hollowtech cuccokkal, ha brutalizálsz.

#2
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Hi Dante!

Az, ami most van fenn, napról-napra igen erõteljes lépésekkel halad a használhtatlanná válás felé. Már látható, hallható és érezhetõ a 8-as a tányérokon (hogy ez most a tengely görbülete, vagy a tányéroké...?), igaz aszonták a súlyomhoz (mázsakettõ)  ;D valami mokányabb cucc kéne.  ;D
Úgy gondoltam, hogy most úgyis jön a tél, kevesebbet leszek kénytelen tekerni, úgyhogy elhalasztom a cserét, és egy tartósabb szereléket veszek tavasszal, addig meg gyûjtögetek. Tehát aszondod, hogy egy jó összeállítás 50 eFt? És ehhez milyen váltó passzol tökéletesen? Úgyértem melyik szet? Mert, ha az is 20, meg a váltókar 20, akkor... egy újabb 100-as, és még sehol az új váz, család meg leszedi a fejem... :o

#3
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Ha strapás és olcsó hajtókart akarsz, vegyél Shimano STX-RC-t, ami majdnem olyan merev min egy LX, csak 3-ad annyiba kerül, s nem horpad be ha levágod egy kõhöz. Ehhez 7-8-ezer Ft-ért hozzá lehet jutni, ami szerintem igen baráti ár. Ha tápos kombinációt szeretnél, vegyél 5-karú XT karokat és hozzá külön RaceFace tányérokat. (mivel ezeknek darabja jóval 10e fölött van, gondold meg nagyon, de tény, hogy verhetetlen kombináció) A Hollowtech Deore-tól és LX-tõl óvva intelek, bár van akinek bejön.

#4
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Hi Dante!

A rejtély megoldódott (feltéve, hogy volt). Tegnap levittem a binyót Pedalománba (mindenkinek ajánlom, ha Újpesten jár!) És Balu kb. 5 perc méricskélés és hümmögés után elmondta, hogy: 1., a Suntour lánckerekek távolsága nem egyezik meg pontosan a Shimano váltókar húzásával, ám ez csak a pontatlanabb váltást okozza; 2., a monoblokk, ami benne van (valami gagyman...Ezennel megfogadom, hogy inkább várok még két hónapot, de csak minõségi alkatrészt veszek!!!) éppenséggel Shimano-kompatibilis, ám olyan hajtókarokhoz van, amelyeknek süllyesztett a felfogatási pontjuk (tudás hiányában most mellõzöm a szakkifejezéseket, bocs a vájt-fülûektõl  :)), ergo a lánckerekek kijebb esnek a váztól. Ergo nincs problemo. Ez viszont a Suntour hajtókarra nem áll. Olyan közel van a vázhoz, hogy a legkisebb lánckerékre való váltásnál az elsõ váltó rácsattan a vázra, ami neki sem tesz jót.  :o
Egyébként igazad van Dante, le lehet cserélni/szedni a lánckerekeket... De nem az olyan gagyi cuccokon, mint az én Suntourom... >:(, ugyanis szegecselt a drága.
Szal, cél kitûzve:
-új monoblokk (tényleg, szerinted érdemes LX-et venni, vagy inkább koplaljak még egy hónapig, és vegyek vmi jobbat:)
-új lánckerék-hajtókar (melyik az, és mennyi píz, amit már érdemes megvenni, ám nem kell egy év múlva lecserélni, mert elhajlott, stb.--megjegyzem, én biztos nem hajtok túl egy gépet, talán majd pár év múlva... ::)

THX! És By!


#5
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Üdv Groover!
Nincs sok különbség, az LX könnyebb valamennyivel, de teljesítményben uo. vacak. Sajnos a Shim. középcsapágyakból csak a felsõ kategóriásak (XT,XTR) a használhatóak, vagy ha a súly nem számít vegyél BB-UN52-est, az olcsó, s 5000km-ig jól mûködik. (ennek ára úgy 2-3e Ft)

#6
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Üdv Jorus!
Kilóg-e? Embere válogatja - nekem egy kicsit igen mindkét oldalon, mert nagy vagyok, s 'szélesebben' szeretek tekerni. De nem a monoblokk lóg ki, hanem a tengely, ez nem mindegy. A régi vázamnál kicsit kilógott, s ezért ropogott, ha ugráltam vele, szóval nem hiszem, hogy jót tesz neki, de nem is nagy gond. A lánckerekeket le lehet szedni, másképpen hogyan cserélnéd le ha kopott? Egy méregdrága RF hajtókarnál azért ez is egy szempont - de a legtöbb gyártó így csinálja. Szerintem csúnya ha leszeded, mert a bak hézagaiban állandóan felgyûl a sár, a helye ugyanis ott marad. Vidd vissza, ez óriási kicseszés veled szemben - pl. olyan, mintha adnának egy 26-os nyeregcsövet egy 29.2-es vázba, erre visszaviszed, hogy csúszik - mire õk - bocsi, hááát nem kompatibilis. Más - azt a lánc dolgot nagyon nézd meg, mert hiába cserélik ki, ha AZ a baj! ;D

#7
groover-

groover-

    vendég

  • fórumtag
  • 188 hozzászólás
hi all!

mennyi különbség van a deore és lx monoblokk között? vélemények egyikrõl másikról?
kössz: grrr

#8
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Hi Dante!

Most, hogy jobban megnéztem a binyót alulról, láccik, hogy a monoblokk kb fél centit kilóg a vázból a lánckerék oldalán. Ez normális?! Hááát, nem prószáltam ki rendesen, meg is szívtam. Naívság... :-[
Legközelebb majd odafigyelek. A bót? XB3 Sport.
Egy kérdés: le lehet-e szedni a nagy tányért egy szegecselt lánckerékrõl? Ha igen, hogyan?! Csak mert 1. úgysem használom; 2. ha nincs fenn, beállíthatom a váltót a maradék két lánckerékre.
Persze, ha nem lehet leszedni, akkor nem lehet.


#9
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Eszembe jutott még egy ok - a láncot ugye nem cserélted ki? Ha nagyon kopott/nyúlt akkor nagyobb terhelésnél nem kapaszkodik fel a legnagyobb fogasra! (legalábbis a régi RC-mmel ez volt)

#10
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Üdv Jorus!
Ha az lenne a gond amit mondasz (lánckerék vs monoblokk), akkor az elsõ váltó utánállításával megoldódna. Egyáltalán egy monoblokk, hogyan lehet nem-kompatibilis? Van a tengely, ami lehet hagyományos vagy ISIS, a többi csak a hosszán múlik! Ha rárakható a hajtókar, akkor jónak kellene lennie, kivéve ha mondjuk elnézték a tengelyhosszt. Vágni nem ajánlott, cserélni nem lehet, sajna én is csak azt mondhatom, hogy járj a nyakukra amíg meg nem csinálják. Eleve nem kellett volna elvinned, amíg nem mûxik - ezért kell ott kipróbálni mindent. Apropó - hol volt ez?

#11
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
;)

Az a helyzet, hogy nem monoblokk volt fenn, hanem normál középrész, meg nem micro-drive-os (asszem így írják) lánckerék, hanem a nagy tányéros. Asszem az Alivio-t microra tervezték, ezért nem is igen tudtam használni a régi lánckerékkel, de mivel úgyis ki akartam cserélni a középrészt, így ez csak ideiglenes helyzet volt. Szal, ha összehasonlítom, abból nem sokat tudok meg.  :D Szerintem a lánckerék és a monoblokk mérete nem passzol össze. Az, hogy ez nekem nem nyilvánvaló, az egy dolog, de, hogy egy szerelõ ne tudja, az elég valószínûtlen... >:(


Azért köszi a seggíccséget!

8)
By!

#12
kiscsango

kiscsango

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 hozzászólás
Ki rakta össze az új cuccot? Nézd meg, van-e eltérés a régi meg az új alkatrészek között (monoblokk szélesség, fogaskerekek távköze). Ha minden stimmel, akkor elvileg be lehet állítani, csak szöszölõs munka. Ha pedig a bolt rakta össze, akkor addig mássz a nyakukra, amig be nem lövik normálisan.

#13
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Hyez!

1 hete lecseréltem a monoblokkomat + a hajtókart (Suntour). Eleddig semmi gond nem volt a váltásnál, ám az újjal, ha lerakom a legkisebb tányérra, hátul pedig a fölsõ két fogaskerék valamelyikére, akkor a láncvetõ belsõ része (bal oldala) hozzáér a lánchoz. Az elsõ váltó rendesen be van állítva, mert, ha beljebb húzom az állításnál, akkor a legnagyobb tányérra már nem rakja fel. Egyébként Alivio szett van rajta, eleddig no problemo. Ez most mi lehet? Kompatibilitási porbléma, vagy mi a rák? (Bocs!  8)) A szerelõ szerint nem passzol... >:( Furcsa, hogy amikor megvettem ezt az apróságot elfelejtette megemlíteni. >:( >:( >:(. No comment. Mindenesetre visszavenni, csak féláron venné vissza, merthogy használt, meg különbenis, ki venné meg... Mit mondjak, oda sem megyek többet... De kiváncsi lennék, hogy tényleg nem passzol-e, vagy esetleg kiküszöbölhetõ-e ez a porbléma?
û

Elõre is köszönöm a segítségeteket!

Byez!