nem szándékoztam megsérteni senkit. tudom, hogy ez a gyári setup, sok képen láttam már így, de nem tudok megbarátkozni a látvánnyal. Nem a magassága nem tetszik, hanem az állása. Kb. párhuzamosnak tûnik a stucnival.
de ez az én bajom, és ezt is írtam én úgy állítanám.
písz
MaTT:
Szó sincs sértõdésrõl.
Közben kicsit teszteltem a jószágot munkába járással, még mindig kényelmes és jól megy, az irányíthatósággal akadt gondom a magasan elhelyezkedõ csomagtartó miatt. Visszafelé már nem volt a táskában laptop, kaja, másfél literes üdítõ, úgyhogy akkor már nem volt probléma...
A klipszes pedál viszont nem igazán praktikus városba, fõleg utcai cipõvel nem. (Be se húztam a szíját, hiszen 500m-enként meg kell állni, akkor meg minek? Jó, tudom, tanuljak meg
fixizni, trackstand, ilyesmi, akkor nem lesz ilyen gond...) Lehet, hogy át fogom rakni rá a készülõ montiról az átfordítós SPD-platform pedált, csak akkor mit rakok a montira? Arra nem jó a klipszes... Kár lenne értük pedig, szépek, illenek a bringához. (Vagy adjam el õket jó pénzért mVik-nek? :-))
Gumik pedig lehet, hogy jobbak lennének egy kicsit ballonosabbak városba. Az elsõ kis zökkenõn, amin eszembe sem jutott felkapni, úgy felütött az elsõ kerék, hogy nekem fájt... De lehet, hogy csak a nyomás volt kevés egy kicsit. Este beleerõltettem még 30-30 löketet, most elég fakerék feeling, de legalább nem üt fel. A kormánycsapágy is "bejáródott", majd utána kell állítanom.
Az áttételtõl tartottam, hogy kemény lesz a városba, valóban ki kellett állnom már vele kisebb emelkedõkön is, de azzal együtt jó. (Bár az a kollégám is pörgõsebbet használ városban, aki a Pelso kupán összesítettben 94-ik, korcsoportjában pedig 37-ik lett, szóval neki nem kell magyarázni, milyen a kemény áttétel...) Azon gondolkodtam, hogy lecserélem a fix lánckereket egy kisebbre, vele együtt az elsõ tányért is egy kisebbre, hogy
fixi módban maradjon az áttétel kb. akkora, mint most, és a szabadonfutós legyen "sétálósabb". Két fognyi különbséget lazán elvisz a papucs, talán még hármat is, megfelelõ tányérválsztás esetén... (Persze az egyik elsõ dolgom az volt, hogy megmértem a láncvillát, és leszimuláltam FixMeUp-al, még a defektjavításnál is elõbb...) A hátsó féket pedig elég a kerék szabadonfutós helyzetéhez hozzáállitani. Elõbb azonban kipróbálom, hogy egyáltalán bejön-e nekem a
fixizés.
Ha tényleg commuter gép lesz belõle, kap még sárvédõket is, nem olyan felpattinthatós mûanyagot, hanem rendes, pálcásat. De egyelõre jobb, ha leállok, nem költhetem az összes megspórolt napidíjat bringára, az Unot is ki kéne karosszériáztatni...
Oxigén Max:
Neked is köszi a tippeket. Nem tûnik túl gagyinak a monoblokk, de majd odafigyelek rá. Emlékszel esetleg, hogy mekkora a tengelyhossza?
A felniszalagos dolgon hamar túl kellett esnem, amint látod.
Kobike:
Elolvastam a cikket a Velo-ban, maximum respect...
Azt írod, hogy "a váz 2,21kg, tehát nem túl könnyû". Nos ez is több, mint két kilo, amire a nyálamat csorgattam, de a hazaszállítás problémássága miatt nem mertem megrendelni:
Scattante SSR Frame - Save 10% On Any Bike(A Mauricka 300$ ugyanott, de +200-ért hozták volna haza... A vélemények eléggé összevágnak az enyémmel:
PerformanceBike - Welcome! )
Ha pedig a komplett bringa tényleg csak 8-9 kg, akkor lehet, hogy könnyebb, mint a Maurice. Nemhiába, a bambusz is karbon, csak egy kicsit korábbi megjelenési formájában, 100% bio-karbon-polimer... :-)
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!