Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

FAQ-HIBIKE - Gyakran felmerülõ kérdések a HIBIKE megrendeléssel kapcsolatban

- - - - -

  • This topic is locked This topic is locked
8 replies to this topic

#1
HIBIKE

HIBIKE

    vendég

  • fórumtag
  • 125 posts
1. Általánosságok a HIBIKE-ról

A HIBIKE egyike a legnagyobb németországi online kerékpár és kerékpáralkatrészek, ruházatok és kiegészítõk értékesítõinek
. A telephely és raktár Németországban található, ugyanakkor számos idegennyelvû ügyfélszolgálttal rendelkezik, így a honlapjuk is számon nyelven: angol, olasz, spanyol, holland és magyarul is megtalálható. Persze nem csak a honlap szolgál segítségül, hanem egy magyar anyanylevû kapcsolattartó is, így bármilyen problémával lehet a HIBIKE-hoz fordulni. A háttérben dolgozó több mint 60 ember, lelkes elkötelezettje a kerékpársportnak. Egy kisebb kiszolgáló és egy nagyobb raktárépülettel rendelkeznek, amellyel igyekeznek biztosítani a megfelelõ áruválasztékot. A HIBIKE-ról képeket a hivatalos Facebook oldalán is találhattok. A HIBIKE-nak nem csak online boltja van, hanem egy szaküzlete is, amely Németország egyik legszebb kerékpáros paradicsomában található. Érdemes Kronbergbe látogatni, ha Németországban jár az ember, hiszen csodálatos erdõk és lejtõk kerékpárutakkal felszerelve találhatóak erre.

#2
HIBIKE

HIBIKE

    vendég

  • fórumtag
  • 125 posts
2. Hogyan tekinthetõ meg a HIBIKE áruválasztéka?
A HIBIKE egy nagyon átláthatóan szeperált katalógussal rendelkezik, amellyel rögtön megtaláljuk a keresett termékeket. Az általános katalógus mellett megtalálható, csak az országúti kerekeseknek szánt áruválasztékot is, de keresgélhetünk az újdongások és csak a 29” –es kerékpárok és alkatrészek között. Ezenk kívül, ha konkrét terméket keresünk a lap tetején található “keresõ” alkalmatossággal rögtön megtalálhatjuk a keresett terméket. A termékmegnevezés nem minden esetben magyar, és sokszor német-magyar mix leírást találhatunk, ez legtöbbször az automatikus fordítónak, valamint a magyar-német nyelv közötti különbségnek köszönhetõ. A termékekhez tartoznak hosszabb leírások is. Ezek többségében német vagy angol nyelvû. A magyar fordítás folyamatosan zajlik, de mivel rengeteg szövegmennyiségrõl van szó, ennek lefutás ideje nem megmondható. Ugyanakkor ha egy leírás nem teljesen érthetõ, akkor bármikor után lehet érdeklõdni az ügyfélszolgálatnál (a formanyomtatvány segítségével) , vagy kérhetõ egy adott termék német leírásának soron kívül lefordítása is.

#3
HIBIKE

HIBIKE

    vendég

  • fórumtag
  • 125 posts
3. Hogyan vehetem fel a kapcsolatot a HIBIKE-kal?
Ami a legfontosabb, hogy lehetõség van magyar nyelven, akár telefonon, e-mail-en vagy a nosztalgia kedvelõknek akár levélben is kapcsolatot felvenni. Mivel a telefonhívás külföldre drága, a kézzel írott levél pedig sokági tart (min. 3-4 nap), így érdemes e-mail-en érdeklõdni. Ehhez a HIBIKE kialakított egy biztonságos kapcsolat formanyomtatványt, amelyet erre az ikonra kattintva találhattok meg. [ATTACH=CONFIG]2586[/ATTACH]

Nem kell túl sok információt a személyünkrõl megadni, csupán egy nevet és egy e-mail címet. Lehetõség van kategória kiválasztásához a megkereséssel kapcsolatban, így:
  • már meglévõ megrendeléshez kérhetünk le információt
  • egy adott termékrõl további információt kérhetünk, vagy beszerzési idõrõl érdeklõdhetünk
  • ha már vásárlást követõen adódott problémánk,
  • vagy ha a fentiek közül egyik sem, válasszuk az egyéb kategóriát

A biztonságos formanyomtatvány így néz ki:

[ATTACH=CONFIG]2585[/ATTACH]
Erre besorolásra a kérések feldolgozásának egyszerûsítése miatt van szükség. További fontos információ, hogy lehetõleg adjunk meg minden információt, annak érdekében, hogy valóban megfelelõ választ kapjunk, így egy megrendeléskor a megrendelés számát, egy termékinformáció esetében az adott termék termékszámát.
A szállítási idõvel kapcsolatos kérdések a beszerzéshez kerülnek továbbításra, a termékinformációkkal kapcsolatos megkeresések pedig a termék menedzsmenthez. A megkeresések feldolgozása igénybe vehet pár napot, mivel több emberen is keresztül megy.
Fontos információ! Érdemes a magyar nyelvû érdeklõdésnél a magyar nyelvû formanyomtatvány kitölteni, mert így közvetlenül a magyar kapcsolattartóhoz kerül. Más nyelvû nyomtatványok kitöltése esetén sem történik baj, de plusz idõt vesz igénybe, amíg az e-mail a megfelelõ helyre kerül.

Kattints ide, ha kapcsolatba szeretnél lépni velünk

#4
HIBIKE

HIBIKE

    vendég

  • fórumtag
  • 125 posts

4. Hogyan hozhatok létre egy myhibike fiókot?


Egy myhibike fiók létrehozása nem kötelezõ és nem jár plusz költségekkel. A myhibike fiók túl sok plusz szolgáltatással nem nyújt. Automatikusan elmenti nekünk a böngészés során kosárba helyzetett termékeket, megnézhetjük a megrendelésünk állapotát – habár ezt a fiók nélkül is megtehetjük. Ha már vásároltunk a HIBIKE-nál akkor nem kell egy külön fiókot létrehozni, az egyedi vevõszámmal, amelyet a számlán megtalálhatunk, a “Bejelentkezés” menüpontban bármikor beléphetünk. Csupán az irányítószámot kell további információként megadni.
A fiók létrehozásához a jobb oldali menûsorbol a “Felhasználó létrehozása”-ra kell kattintanunk.
[ATTACH=CONFIG]2587[/ATTACH]
Ha még nem vásároltunk a HIBIKE-tól, akkor csak egy felhasználónevet, jelszót és egy e-mail címet kell megadnunk. Több adatra nincs is szükség! Az e-mail cím fontos, hiszen egy megrendelés esetén a megrendelés minden egyes lépésérõl a HIBIKE értesítést küld.
“Elfelejtett jelszó” lehetõségünk is van, ha már rég jártunk az oldalon, valamint a meglévõ megrendelésünk feldolgzásának állapotát is lekérdezhetjük itt gyorsan. (szükséges hozzá a feldolgozási szám (2012-4 plusz 6 számjegy) és a számlázási cím írányítószáma.

#5
HIBIKE

HIBIKE

    vendég

  • fórumtag
  • 125 posts
5. Milyen szállítási költséggel és idõtartammal kell számolni Magyarország esetén?

A HIBIKE rendelkezik egy hivatalos szállítási költség táblázattal, amelyet a honlapont a Segítség és Információ menûpont alatt a Szállítási költség és Fizetés ikonra kattintva találunk meg. A szállítás a DHL Expresszel történik, biztonságos prénium csomaggal. A szállítás költsége jelenleg 13,90 euró, a szállítás idõtartama általában 3-4 napot vesz igénybe. Ez a szállítási költség – komplett kerékpár vásárlás valamint több görgõedzõ együttes vásárlásának kivételével – fix költségnek tekinthetõ. A komplett kerékpárok vagy egyszerre több görgõedzõ vásárlása esetén szállítási költsége egyedi elbírálás alapján történik, a súly tényezõje miatt. Ugyanakkor a kiszemelt kerékpárhoz a kapcsolat formyanyomtatványon kívül lehet árajánlatot kérni, egy pontosan meghatározott termék megadásával.
A megrendelés kiküldésekor e-mail-en értesítést kapunk a csomagnyomonkövetési számról, amelynek segítségével a DHL német oldalán (!!!) nyomon tudjuk követni a csomag kiszállítását. A DHL Expressz a csomagot a Magyar Postának adja át, így a csomagot a postástól kell várni, és nem futárszolgáltattól. Ha esetleg nem tartozkódunk otthon, a Magyar Posta szabályzata alapján, köteles 10 napig a csomagot megõrizni, és a 10. nap elteltével küldheti vissza a feladónak. De nem érdemes megvárni a 10 napot! Jelenleg szállítási díj nélküli kiszállításra nincs lehetõség a HIBIKE-nál, ugyanakkor szállítási költség nélküli szállítás elõfordulhat esetlegesen bizonyos akciókkal összekötve. Amennyiben a termék kiküldését követõen a csomag egy hetet követõen sem érkezik meg, akkor érdemes felvenni a kapcsolat a HIBIKE-kal a 3. pontban részletezett kapcsolat formanyomtatvány segítségével. Ugyanez a teendõ, ha a termék kiszállításkor megsérül.

#6
HIBIKE

HIBIKE

    vendég

  • fórumtag
  • 125 posts
6. Milyen fizetési módok vannak a HIBIKE online vásárláshoz ?

Magyarországról történõ vásárlás esetén 3 fizetés mód közül lehet válsztani: elõrefizetés, kreditkártya, PayPal.
a. Elõrefizetés: esetében a megrendelés összértékét kell banki úton átutalni. Elég biztonságos fizetési mód, ugyankkor hosszú a pénz beérkezési ideje. Érdemes azt is figyelembe venni, hogy a termék addig nem kerül kiküldésre, míg a megrendelés értéke be nem érkezik!

b. Kreditkártya: Visa vagy Maastercard kártyával is lehetõség van fizetni. Számos elõnye közé tartozik hogy gyors, valamint akkor kerül a kártya megterhelésre, ha az összes megrendelt termék raktáron van és kicsomagolásra kerül. Így a kártya ténylegesen azzal az összeggel lesz megterhelve, amely kiküldésre kerül. Ezáltal könnyebben van lehetõségünk további terméket a megrendeléshez hozzáfûzni, esetleg elátvolítani. Hátránya is van, mégpedig könnyen téves adatokat adhatunk meg, a kártyaadatok csak a csomagkiküldéskor lesznek leellenõrizve. A sikeretelen kártyás fizetést követõen (1-2 napon belül) újra kisérletet teszünk a kártyaterhelésre, ha a fizezés akkor sem sikerül, más fizetési módot kell választanunk (elõrefizetés, PayPal) vagy egy alternatív kártyával való fizetés.

c. PayPal: gyors és biztonságos, kedvelt fizetési forma. Aki rendelkezik PayPal számlával érdemes ezt a fizetési módot választani. Gyorsabb mint az átutalás (lassabb persze mint a kártya), de a PayPal-en történõ átutalás esetén a megrendelés összege 1 nap leforgása alatt beérkezik hozzánk. Utólagos módosítások a megrendelésben, viszonylag rugalmasan kezelhetõ a PayPal fizetéssel is.

Fontos Információ: amennyiben a megrendelésbõl valamilyen oknál fogva egy termék törlésre kerül (mert többé már nem szállítható, vagy mert csak nem szeretnénk többé az adott terméket) vagy hozzácsatolásra kerül, akkor a már befizetett összeg és a megrendelés összeg közötti különbség kiegyenlítése, csak ugyanazzal a fizetési móddal lehetséges. Így túlfizetés esetén, az általunk ismert bankszámlára és PayPal számlára utaljuk a különbözetet. (Kártya esetén nincs túlfizetés!)
Összegezve a fizetési módokat: a leggyorsabb és legrugalmasabb fizetési mód a kártyás fizetés. Ugyanakkor nagyon figyelni kell a helyes kártyaadatokra, az elegendõ jóváírásra és arra, hogy a kártya ne rendelkezzen olyan limithatárral amely a fizetést meghiusítaná. A PayPal hasonlóan gyors fizetést tesz lehetõvé, után és visszafizezetés lehetséges evvel a fizetési móddal. Az elõrefizetés – átutalás egyszerû lehetõség azok számára, akiknek nincs kártyájuk vagy PayPal számlájuk. Ugyanakkor a lefutás ideje hosszabb, és esetleges módosítások a megrendelésen (fõleg termékhozzáadaás esetén) kevésbé rugalmas, mint a másik két fizetési mód.

#7
HIBIKE

HIBIKE

    vendég

  • fórumtag
  • 125 posts
7. Hogyan zajlik a vásárlás folyamata a HIBIKE-nál?
Talán ez a legfontosabb kérdés, most lépésrõl-lépesre megtekinthetjük:
  • Böngésszük át a HIBIKE katalógusát, és a megvásárolni kívánt termékeket helyezzük a kosárba. Fontos információ! Ellenõrizzük, hogy a termék raktáron van-e, vagy mennyi idõbe kerül a beszerzése. Ezt korábban az “rendelkezésre állás online lekérdezése”-vel tehettük meg, újdonság azonban hogy most az információt már azonnal látjuk:
[ATTACH=CONFIG]2588[/ATTACH]


Érdemes olyan terméket választani, amely raktáron van, mert a kiszállítás akkor rövid idõn belül várható. Ha azt az információt talájuk, hogy legkevesebb két hét a szállítási idõ, akkor jobb ha tudjunk a hangsúly a “legkevesebb” szavon van. Ennek az információnak a hátterében két dolog állhat. Egyrészt a beszállítóval nem áll a HIBIE közvetlenül rendszerkapcsolatban, így nem tudja, hogy a beszállítónál a raktáron van-e. Vagy a termék “kifutási” fázisban van, ezért kétséges a beszerzése. Ez leginkább a ruházati termékeknél jellemzõ, ahol adott kollekcióhoz tartozó termékeket már utólag nagyon nehéz vagy lehetetlen beszerezni.
A legkevesebbre érdemes tehát figyelni, mert az a ritka esett, hogy ha két héten belül megkapjuk a terméket, inkább úgy értelmezzük, hogy több mint két hét, de két hétnél nem kevesebb.
Amennyiben annál a terméknél amelyet megvásárolni szeretnénk a fenti információ áll, tehát legkevesebb két hét, akkor érdemes a megrendelés elõtt az ügyfélszolgálatot megkérdezni, hogy érdemes-e a termékre várni!
Ha megtaláltuk a megfelelõ terméket, kattintsuk a “KOSÁRBA TENNI”-re.
  • Ha megtaláltunk a termékeinket akkor kattintsuk a jobb felsõ sarokban található a “Kosár tartalmához” ikonra, és megjelenik a HIBIKE vásárlási panelje. Íme:
[ATTACH=CONFIG]2589[/ATTACH]


A termékleírás sajnálatos módon németre vált, ugyankkor a termékek ugyanazok amit kiválasztottunk. Itt összefoglalásként ellenõrizhetjük, terméket törölhetünk, ez itt még csak a kosár tartalma!
Fontos, hogy célország helyes legyen! És mellette már láthatjuk a szállítási költséget is, amely itt még nincs az összegve hozzáadva.
  • A személyes adatok résznél, ami igazán szuper ezen az oldalon, hogy nem szükséges mindenképp regisztrálni a vásárláshoz. Ha még nem vásároltunk a “Bejelentkezés nélkül tovább”-ra megyünk, ha már vásároltunk akkor a vevõszámot adjuk meg.
[ATTACH=CONFIG]2590[/ATTACH]

Igazából, ha már vásároltunk sem kötelezõ a vevõszámot keresgélni, akkor is kattinthatunk a fenti linkre - hátránya, hogy a szállításhoz szükséges összes minimális adatok újra meg kell adnunk. A miniális adatok közé tartozik, a név, e-mail cím, telefonszám, a számlázási cím, ha eltérõ szállítási címet akarunk, azt is megadhatjuk. Íme, egy példa:

[ATTACH=CONFIG]2591[/ATTACH]

A “Packstation” csak Németországra érvényes, ott lehetõség van DHL állomás számokat megadni, ahol a csomagot személyesen el lehet hozni. Magyarországon nincsenek ilyen állomások, így címet kell megadni. Fontos információ, hogy a szállítás DHL-lel történik, amely tovább adja a Magyar Posta számára. Így postás viszi ki, nem kell a futárra várni. Ha pedig nem tartózkodunk otthon, akkor bizonyos határidõn belül a Postáról is elhozható!
Ha nem adunk meg eltérõ szállítási címet, akkor a második lépésrõl, a negyedikre ugrunk, ahol a fizetési kondíciókat tudjuk megadni.
  • Fizetési kondícióknál Magyarországról három lehetõség közül választhatunk: kreditkártya, elõrefizetés és PayPal.
[ATTACH=CONFIG]2592[/ATTACH]
Kreditkártyás fizetésnél – (itt értem Visa vagy MaasterCard dombornyomott kártyája) – az általános kártyaadatok megadása szükséges. Fontos az adatok pontos megadása, mert a kártya megterhelése akkor történik, amikor a termékeket kicsomagolják és nem korábban!

[ATTACH=CONFIG]2593[/ATTACH]

Így az adatokat elsõre nem ellenõrzik és igen kellemetlen amikor a csomag kiküldésekor a téves kártyaadatok miatt kell a kiszállítást elhalasztani. Mindenki érdeklõdje le a saját bankjáknál, a EUR-ban történõ fizetési lehetõségeket!)
Elõfordulhat, hogy a kártyás fizetés esetén –fõleg ha elõször vásárolunk a HIBIKE-nál, egy másolatot kérnek a kártyáról, vagy személyes okmányunkról. Ez a kártyacsalások megelõzése miatt történik.

Az elõrefieztés tulajdonképpen átutalást takar, amelyet a termék kiküldése elõtt kell megtenni. Akinek nincs bankkártyája, érdemes ezt a fizetési módot választania - ugyanakkor hátránya, hogy az összeg megérkezése pár napot igénybe vehet. Az átutaláshoz szükséges adatokat a HIBIKE-tól csak a megrendelés végén kapja meg a vevõ.

PayPal-lel azoknak érdemes fizetni, akiknek már van a PayPal-hez fiókjuk. Igen gyors, rendszerint aznap, vagy legfeljebb a másnap a jóváírás megérkezik. Ha fizetésnél a PayPal-t választjuk akkor a tovább-ra kattintás a PayPal fizetés oldalára továbbít.
PayPal-nek számos további elõnyei vannak, aki talán nem ismeri – érdemes utána olvasnia!
  • A fizetési mód kiválasztása után, következik a megrendelés folyamat utolsó lépése, amikor a megrendelést meg kell erõsítenünk. Összefoglalás képen megkapunk minden egyes információt, amelyet most még lehetõségünk van változtatni. Így ellenõrizhetjük az információkat a személyes adatainkról és szállítási címünkrõl.
[ATTACH=CONFIG]2594[/ATTACH]

Ellenõrizhetjük a fizetési módunkat is, és az egyéb megjegyzés rovatba beleírhatunk a megrendeléssel kapcsolatban egyéb fontos információt is. Jelentkezhetünk a hírlevélre is, (jelenleg még csak, német, angol és olasz nyelvû hírlevelek vannak, a magyar és a spanyol anyanyelvû hírlevelek még fejlesztés alatt állnak. Visszaigazolást is kérhetünk két formátumban, (a HTML ajánlott) és felfedezhetjük a német szerzõdési feltételek igencsak száraznak és bonyolultnak mondható rejtelmeit.

[ATTACH=CONFIG]2595[/ATTACH]

Ellenõrizhetjük a megrendelés összességét is, és amennyiben mindent rendben találtunk, a “hibike MEGRENDELÉS”-re kattintva elküldhetjük a megrendelést. Az elküldést követõen rövid idõn belül a megadott e-mail címre visszaigazolást kapunk, majd az ezt követõen a megrendelés minden egyes lépésérõl, státuszinforációkat kapunk, így a megrendelés átvételérõl, a megrendelés kicsomagolásáról, a DHL-nek történõ átadásáról, valamint kapunk egy üzenet a “Tracking Nummer”-rõl is, amely szám segítségével online nyomon tudjuk követni a DHL útvonalát és munkájának sebességét…
[ATTACH=CONFIG]2596[/ATTACH]

Ha megrendelés során a következõ hibaablak lép fel, akkor valószínüleg a böngészõ elõre-vissza ikonját használtuk. Ilyenkor nem történt semmi baj, ugyanakkor a vásárlási folyamatot újra kell kezdeni a kosár tartalmától. Ha mozillában dolgoztunk, akkor az adatok megmaradtak, tehát nincs szükség az újbóli megadásra

[ATTACH=CONFIG]2597[/ATTACH]

A vásárlás folyamata tehát ebbõl a nem túl bonyolult 5 lépésbõl áll, a megrendelést követõen pedig folyamatosan tájékoztatást kapunk a megrendelésrõl.

#8
HIBIKE

HIBIKE

    vendég

  • fórumtag
  • 125 posts
8. Lehetõségem van-e a megrendelés megváltoztatására?
A megrendelés megváltoztatására - azaz termék hozzácsatolásához, törléséhez, akár az egész megrendelés törléséhez – lehetõség van egészen addig amíg a számla kiállításra nem kerül. A számla kiállítása pedig akkor történik, amikor minden termék a rakátoron lefoglalva van. A számla kiállításával elindul az árukigyûjtési és kicsomagolás szakasz, akkor már a megrendelés – mután 500-600 csomag kerül naponta feladásra - nem módosítható. Ha a megrendelést módosítani akarjuk, akkor a “Kapcsolat és Szolgáltatás” menüpontjában található formanyomtatvánnyal tehetjük meg.

#9
Admin

Admin

    Administrator

  • admin
  • 11 posts
9. Van lehetõségem a reklamációra a vásárlást követõen?
A vásárlást követõen 14 nap áll rendelkezésére, hogy a vásárlástól elálljuk. Az elállás esetén a visszaküldés díját a vevõnek kell fizetnie. Ugyanez vonatkozik arra az esetre is, ha a kerékpár ruházat esetén téves méretet vásárolunk és ki szeretnénk a terméket cserélni. A téves méretek kiküszöbölésére a HIBIKE igyekezett megbízható mérettáblázatot összeállítani, a márkatermékekhez. Továbbá fontos információ, hogy DVD, és szoftver CD-k vásárlása esetén a fólia megbontása után a terméket már nem vesszük vissza! A téves termékkiküldés és hibásan mûködõ termékek esetén, a reklamációra szánt formanyomtatványt kell kitölteni. Ugyanez érvényes a sérült csomag és azáltal keletkezett terméksérülésre is, a kapcsolat formanyanyomtatvány kitöltésével fel kell venni a HIBIKE-kal a kapcsolatot.


10. Hogyan jelentkezhetek a HIBIKE hírlevélre?

Jelenleg német, angol és olasz nyelvû hírlevelink vannak. De nagyban dolgozunk a magyar, a spanyol és majd a kínia nyelvû hírlevélen is! Amíg a magyar nyelvû hírlevél kiépítése meg nem valósul a hírlevelek angolul érkeznek! A hírlevélre érdemes feliratkozni, hiszen igen kedvezõ ajánlatainkról elsõként értesülhettek. Így nagyobb áruválasztékból választhattok! A hírlevélünkre jelentkezhettek: a HIBIKE.HU kezdõoldalán:
[ATTACH=CONFIG]2574[/ATTACH]
vagy a megrendelés közben is lehetõség van a hírlevélre jelentkezésni. A megadott e-mail címmel nem élünk vissza, és bármikor lehetõség van a hírlevélrõl lejelentkezni! A lejelentkezés lehetséges a hírlevélben megadott lejelentkezõ link segítségével, vagy a kapcsolat formanyomtatványon keresztül a kérésetek elküldésével.