Ez most mire is volt jó?
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Manitou 6 way swinger olajcsere 2/2.
Indította
Chello
, 2012. június 26. 23:45
#1
Írta 2012. június 27. - 15:11
#2
Írta 2012. június 27. - 08:16
Nem cseszegetésbõl mondom de 4 topical lejebb ott van hogy Manitou.Ez minden bizonyal ezekrõl a teleszkópokról szól,és hamarabb válaszólnak a srácok mit hogy fölöslegessen nyitsz 2 db topicot.Meglátásom szerint,oda írd be hogy mit is szeretnél pontossan hamarabb kapsz segitséget!
#3
Írta 2012. június 26. - 23:45
Manitou 6 way swinger olajcsere 2/2.
FELTOLTES:
Az egyik kedvenc dumam hogy, legtelenites:) Olyan hazilag nincsen. Olyan van helyette, hogy megelegedsz vele, mert mukodik es nem erzed vagy csak picit
levegosnek.
Eloszor fogod a pumpat es 50 psi nyomassal helyere nyomatod a levegodugattyut
(Ez az amirol azt irtam, hogy majd megrted miert. Voltakeppen azert, mert az egesz urtartalomra szuksegunk van, nem is ertem minek meregetni a poziciojat amikor koppra kell lennie, es legnyomas nelkul nincsen ami ott tartsa, elmozdul onnan. Asszem valahogy az olajszintet is egyszerre akartak beallitani, de mint latni fogod hazilag ugyis lottyen ki belole. Eloszor joindulatulag mindig azt nezem, hogy ilyenkor mi ertelmeset mondhattak es azt probaltam gondolni, hogy a legtartalyban ha tulnyomul a dugattyu akk az utolso 2 milllin esetleg beakad vagy akarmi, de mint altalaban itt is csak nem volt a leirtaknak feltetlenul ertelme. Ha van leirasod olvasd el ezt a reszt
Ezutan megtoltod a tartalyt olajjal a menet aljaig. (Mondanam, hogy sokadikra majd tudni fogod h kevesebbnel nem folyik szanaszet ahogy osszerakod de az suru olajnal szopas, ahol a legtelenites maskeppen hosszadalmas es ugy beszorul levego.)
A fejet koppig huzod a zarokupakhoz beilleszted es nagyon figyelsz h a leheto legkonnyebben menjen a menet. Ha elkurod vege! Amennyiben 1.5 os szimeringed lenne itt ugy nehez lesz elsore ha kellett ezt a szimeringet cserelni akk inkabb az 1 eset valaszd sztem folyni nem fog azzal sem.
Menetek bekapatasara sokszor jol jon h picit visszafele tekerve helyere ugrik, de ez menetfuggo is. Nagyon meg kell figyelni hogy nem e ferden akar talalkozni a menet, mert annyira finom, hogy siman beszopat. Elsore amikor ures a tartaly es femtiszta minden kenj egy pici hig olajat a menetekre es finoman probald megszokni hogyan kell, mert amikor omlik ki az olaj, csuszik es nyomni kell lefele h elkapja a menetet akk nem art ha van gyakorlatod a menet bekapatasaban.
Betekered es ha jol ment minden meghuzod. Nem mint az eszellos, de azert erovel.
TUU AVAGY A VISSZAUTCSILLI:
A tuu egy hosszu konnyu alu hegyes veggel legvegen lekerekitett, valamint a szelesebbik vege is kupos. Allitolag ez a tuu neha elgorbul, nehezen tudom
elkepzeni, mert 5mm atmeroju es a zart becsuszoszarban mozog, de mind 1. Fent viszont a visszautcsilli allitocsavarnal van egy kis gond.
Nevezetesen az, hogy a tuu szeles vegen a kup szoget a manitu-nal elbasztak. Tul konnyen megfeszul, ezaltal nem letezik olyan hig olaj h normalisan mukodne a visszautcsillije. Nagyon picit a belso elebol ugy kell lejjeb venni, hogy ellapitod a kupot. kb. 2-4 tized millimetert, de inkabb 2t. Eredeti gyari allpotban
olyan meredek a kup h nem lefele hanem oldalra feszul meg a tuu, amugy meg agressziv a szabalyozas. (mondjuk ezen nem tudsz segiteni). A kupot en egy 1000 finomsagu csiszolovaszonnal nagyon sok turelemmel szedtem meretre. Valamennyire haladt, mert puha. Azutan 2500 as vizespapirral , de szarazon finomitottam vissza a feluletet. Mondanom se kell necces muvelet volt folyamatos ellenorzessel, es sok ugyesseg kell hozza. Nemtom esztergalyos be tudja e fogni ugy h tljesen megkimelje, meg aztan amit nem magadnak csinalsz.. az lutri. (viszont ha rendes fazont fogsz ki akk pontosabb a munka mint kezzel)
Ezutan szetszedtem a fejet is. A visszautcsilli aliito tekerot is egy pici csavar rogziti raadasul nehez eszrevenni, de akkor mar figyeltem erre.
Ez mllesleg egy erdekes joszag. Annyi helye van, hogy ha egy picit is kilog akkor a vegzaro lemez nekinyomja a visszautcsilli tekeronek es az megszorul.
Ezert en egy picit lecsiszoltam a hosszabol. A kulcsnyilas kulonosebben nem fogy el azzal a par tizeddel, de tuti nem szorul meg a cucc. Ezenkivul nem kell
meghuzni ezt a kis rogzitot nem fog kiesni, mert nem tud a vegzarolemez miatt, es anyira kijonni sem tud miatta, hogy kiesne a visszautcsilli tekeroje, mert
tulajdonkeppen ezt akadalyozza meg.
Szal fogod es fullra kipucolod a fejet. Nagyon vigyazol a kis rugora es golyora amik altal a tekeronek, ha finoman mukodik erezheto fokozatai vannak.
Osszerakod a fejet, es ha a becsuszoszar tetjen nem buggyant volna ki egy kis olaj, na akkor vagy szarban:) ilyenkor vagy leveszed a nagykupakot, toltesz meeg oljajat es ugy pobalod osszerakni, hogy felmenjen a szaarba es ne melle follyon, vagy toltesz utanna a szaaron keresztul. Utobbi akkor konnye ha hig olajat hasznalsz, de meeg akkor is pepecselos muvelet. Fekek legtelenitesenel neha lathato is h az olajok surusege miatt szuk helyen a bubi nem akar feljonni, mivel a levego es az olaj utban vannak egymasnak es csak nagy sokara perceken belul hajlandoak eligazodni neha nem is minden bubi jon ki. Na ez itt is igy van csak meeg szukebb. Ha kibuggyant az olaj vartal es nem jott tobb bubi akk ha van is az mar nemfog feljonni. Ellenben lehet megy meeg bele:) Gyakorlatilag biztos. Bele kell finoman tenni a tuu-t es hagyni h a sajat sulyaval sullyedjen. Amenyiben ez nem megy picit poccintsd meg oldalrol, mert nincs fuggoben.
Ha nem megy le ra is segithetsz, de csak ugy ha a kinyomulo olaj folyamatos kupot kepez a tuu korul. Ezt a kupot nem basztatjuk, nem toroljuk le akkor sem ha pici bubik latszanak benne, ugyanis ez tartja tavol a levegot. Ha ez az olajkup nincsen, mert A" tul gyorsan tolod a tut es hirtelen viszaengeded, vagy B'
megszunt a kup ugy olyankor levegot rant be. Nem kell vele foglalkozni, mindenkeppen valamennyit bevisz.
Befogod a becsuszoszarat a pofakba, es finoman meghuzod a satut. Nyilvan az olajat letorolted szaraz a szaar, h ne csusszon. Vigyazol h ne fogd a satu koze a levegotartalyt. (Az a szivacs ami letorli a szarat remek utkozesvedelem is bar elvesz par millimetert az utbol, megis orulok h nem koppan. Kesobb esetleg
morzsalodik mert koolajszarmazek es kikezdi az idojaras meg az olaj. En utobb mar korulcsiszoltam emiatt. Vigyazz h ne essen morzsalek a szaarba, vagy a tuu utan tedd fel a szivacsot)
Elkezded meghuzni a fejet. A tuu veget a fej nyomja a helyere nem te, mert ilyenkor mar zart a rendszer. En pl. tettem telozsirt a csuszas, forgas es tomites miatt a fejbe. Most jon egy hibalehetoseg. Elvileg miota osszeszerelted a fejet a tekerojevel viszonylag finoman lehet tekerni es erdes amikor a golyo a valyatokba ugrik. Betekered kb. anyira h a valyatokat a tekero szelen kivulrol ne lassad, es ezen tul meeg egy millimeterrel. Ez fontos, mert latni fogod, ha maskeppen csinalod, h megszorul a tekero, mire meghuztad a fejet.
A fejet utkozesig lehet huzni. Ekkor el fog forogni a becsuszoszar a befogokban ha kezdesnek csak finoman fogtad be. Addig huzol utanna a satunak, hogy ne
forduljon a becsuszo korbe amig egy nem tul nagy de erezheto erovel mar biztos, h koppra van huzva a fej. (tobb nem kell neki mitobb eroltetes)
TAG OSSZESZERELESE:
Letorlod a tagot, rarakod az also veglemezt es arra a rugot. Nem tekered be agyonra a csillitekerot csak amennyire muszaly, h a rugot fel tudd tekerni, rogton
ezutan ki is tekered 3/4 ig. Ha a veglemezek sorjasak leszeded a sorjat. Szethuzod a tagot es beleteszed a masik veglemezt (nem mindig konnyu). Ugy forgatod, hogy a nyitott reszenek pontosan a tululdalan legyen a rugo vege, ezaltal legkozelebb konnyebb lesz lefesziteni a csavarhuzoval es emellett a leheto legjobb az alatamasztottsaag. Vigyazva, hogy igy maradjon megfeszited a rugot az also tekerovel annyira hogy megtartsa.
Visszarakod a tagot a vazba. Mivel a vallakat tavtartani is kell gyakran az innenso tengelye a tagnak nagyon hosszu. Elofordulhat egy egeszen enyhe
kupossag ami azert lett keszitve, hogy konnyeben belmenjen de ne kotyogjon a helyen, a tengely egyik vege picit vekonyabb, ha igy van ne eroltesd at a masik veget a tagon.
Kihezagolod ahol igenyli es mindent meghuzol (Nem mint az eszelos, mert alu).
LEVEGONYOMAS:
Fogod es rafujsz a tagra. Elvileg mondogatjak h a gyartok 50 psi nel lejjebb nem ajanlanak. A Fej reszben elmondtam h miert. Nekem egy emberke azt mondta,
hogy ok Bender-rel ugraltak be 15 metereket, es 450 es rugo mellett 6.5-es olajjal olyan 150 psi-re szokta fujni, de legalabb 100-120 legyen meg.
Jo hat az az o nezopontjabol, meg neki fox tagja volt. De osszehasonlitasi alapnak nem rossz tudni.
Azert fontos, mert a legnyomas adja a visszautcsilli meredekseget 6 way-nel.
En olyan 100 ra szoktam fujni, 3,5 os olajat hasznalok es egyenlore 400-as rugot de azzal csak 160 mm utat tudok kicsalni 33 cm-es lancvillahosszal, 65 es 80 kilo kozott vagyok valahol sohasem meerem ), de ezek attetel es suly fuggoek, valamint hasznalatra vannak mindig beallitva alkalomszerint.
Elvileg keszen vagy:)
Altalanosan elmondhato, hogy egy jo allapotu rendszer jol mukodo tomitesek mellett, kb. 2% ban levegos marad. Ez a csillit nem zavarja. Nem lesz darabos a
mozgas. Gyakorlatilag semmit nem erzel belole. Az elso napon ugyis beall ez a levegotartalom az olajterben ha legmentesen zartak is le gyarban, mert a
szimeringek megengednek enyit, de ha nagyon eroltetni akarjuk a kerdest, hogy mennyi ido kell ehez 2 het alatt halalbiztosan beall.
Ha azt hallod amikor osszeszerelted a kerekpart hogy suhog a tag az a folyadek aramlasa.
Ha semit nem hallasz akkor vagy konnyen halad vagy lassan mozgatod.
Ha azt hallod, hogy szurcsol kuruttyol barmi ilyet csinal, akkor van benne valamenyire sok levego.
Csilli leht, hogy meeg nem romlik zavaro mertekben, de igeny szerint lehet ratolteni.
Az olajnak van egy olyan tulajdonsaga, hogy elnyirodik. Annyit tesz hogy szetfolyik, ugy viselkedik mintha viz ment volna bele, elveszti a kenokepesseget.
Tagban es teloban azert cserelunk olajat mert lehet kosz gyult ossze a rendszerben, de elkepzelheto, hogy nagyon regi (mondjuk 2 eves) olajnal mar erezni a csilliben is kulonbseeget.
ELHASZNALODAS:
Mivel a tagok 85 millinel asszem nem rendelkeznek tobb mozgassal, ez pl. 65-5 a szivacs tehat 60, ezert igen nehez eloallitani beloluk 200 vagy 300+
millimetert.
Ehez mint latod meeg 200 nal is 3x+ attetel kell ami oriasi nyomatekot jelent a tagon. Egyfelol a szukseges 500+ os rugo miatt ami fesziti a fejet, masfelol
a belso csillilemezek is sokkal nagyobb eronek vannak ilyenkor kiteve. Ez tobbszaz kilogrammos nyomatek.
Talaltam egy videot a utubon ahol egy kb 2 -2.5 m magas garazstetorol leugrik egy srac es osszecsuklik alatta a 6 way. Letorott a feje. Gondoltam azert, mert eleve hibas volt, de azota eloben is mondta vki h igy halt meg a 6way-e. Most vagy volt hibas szeria, vagy vmi szar beallitas.
Ha tleg igy hal is meg, tobbrol meeg akkor sem hallottam. Raadasul azt nem tudom, hogy idoben es terhelesben ez mit jelent.
Remelem segit ez a kis leiras es ne feledjeetek mas olajos tagok szerelesenel is figyelni kell ilyesmikre.
FELTOLTES:
Az egyik kedvenc dumam hogy, legtelenites:) Olyan hazilag nincsen. Olyan van helyette, hogy megelegedsz vele, mert mukodik es nem erzed vagy csak picit
levegosnek.
Eloszor fogod a pumpat es 50 psi nyomassal helyere nyomatod a levegodugattyut
(Ez az amirol azt irtam, hogy majd megrted miert. Voltakeppen azert, mert az egesz urtartalomra szuksegunk van, nem is ertem minek meregetni a poziciojat amikor koppra kell lennie, es legnyomas nelkul nincsen ami ott tartsa, elmozdul onnan. Asszem valahogy az olajszintet is egyszerre akartak beallitani, de mint latni fogod hazilag ugyis lottyen ki belole. Eloszor joindulatulag mindig azt nezem, hogy ilyenkor mi ertelmeset mondhattak es azt probaltam gondolni, hogy a legtartalyban ha tulnyomul a dugattyu akk az utolso 2 milllin esetleg beakad vagy akarmi, de mint altalaban itt is csak nem volt a leirtaknak feltetlenul ertelme. Ha van leirasod olvasd el ezt a reszt
Ezutan megtoltod a tartalyt olajjal a menet aljaig. (Mondanam, hogy sokadikra majd tudni fogod h kevesebbnel nem folyik szanaszet ahogy osszerakod de az suru olajnal szopas, ahol a legtelenites maskeppen hosszadalmas es ugy beszorul levego.)
A fejet koppig huzod a zarokupakhoz beilleszted es nagyon figyelsz h a leheto legkonnyebben menjen a menet. Ha elkurod vege! Amennyiben 1.5 os szimeringed lenne itt ugy nehez lesz elsore ha kellett ezt a szimeringet cserelni akk inkabb az 1 eset valaszd sztem folyni nem fog azzal sem.
Menetek bekapatasara sokszor jol jon h picit visszafele tekerve helyere ugrik, de ez menetfuggo is. Nagyon meg kell figyelni hogy nem e ferden akar talalkozni a menet, mert annyira finom, hogy siman beszopat. Elsore amikor ures a tartaly es femtiszta minden kenj egy pici hig olajat a menetekre es finoman probald megszokni hogyan kell, mert amikor omlik ki az olaj, csuszik es nyomni kell lefele h elkapja a menetet akk nem art ha van gyakorlatod a menet bekapatasaban.
Betekered es ha jol ment minden meghuzod. Nem mint az eszellos, de azert erovel.
TUU AVAGY A VISSZAUTCSILLI:
A tuu egy hosszu konnyu alu hegyes veggel legvegen lekerekitett, valamint a szelesebbik vege is kupos. Allitolag ez a tuu neha elgorbul, nehezen tudom
elkepzeni, mert 5mm atmeroju es a zart becsuszoszarban mozog, de mind 1. Fent viszont a visszautcsilli allitocsavarnal van egy kis gond.
Nevezetesen az, hogy a tuu szeles vegen a kup szoget a manitu-nal elbasztak. Tul konnyen megfeszul, ezaltal nem letezik olyan hig olaj h normalisan mukodne a visszautcsillije. Nagyon picit a belso elebol ugy kell lejjeb venni, hogy ellapitod a kupot. kb. 2-4 tized millimetert, de inkabb 2t. Eredeti gyari allpotban
olyan meredek a kup h nem lefele hanem oldalra feszul meg a tuu, amugy meg agressziv a szabalyozas. (mondjuk ezen nem tudsz segiteni). A kupot en egy 1000 finomsagu csiszolovaszonnal nagyon sok turelemmel szedtem meretre. Valamennyire haladt, mert puha. Azutan 2500 as vizespapirral , de szarazon finomitottam vissza a feluletet. Mondanom se kell necces muvelet volt folyamatos ellenorzessel, es sok ugyesseg kell hozza. Nemtom esztergalyos be tudja e fogni ugy h tljesen megkimelje, meg aztan amit nem magadnak csinalsz.. az lutri. (viszont ha rendes fazont fogsz ki akk pontosabb a munka mint kezzel)
Ezutan szetszedtem a fejet is. A visszautcsilli aliito tekerot is egy pici csavar rogziti raadasul nehez eszrevenni, de akkor mar figyeltem erre.
Ez mllesleg egy erdekes joszag. Annyi helye van, hogy ha egy picit is kilog akkor a vegzaro lemez nekinyomja a visszautcsilli tekeronek es az megszorul.
Ezert en egy picit lecsiszoltam a hosszabol. A kulcsnyilas kulonosebben nem fogy el azzal a par tizeddel, de tuti nem szorul meg a cucc. Ezenkivul nem kell
meghuzni ezt a kis rogzitot nem fog kiesni, mert nem tud a vegzarolemez miatt, es anyira kijonni sem tud miatta, hogy kiesne a visszautcsilli tekeroje, mert
tulajdonkeppen ezt akadalyozza meg.
Szal fogod es fullra kipucolod a fejet. Nagyon vigyazol a kis rugora es golyora amik altal a tekeronek, ha finoman mukodik erezheto fokozatai vannak.
Osszerakod a fejet, es ha a becsuszoszar tetjen nem buggyant volna ki egy kis olaj, na akkor vagy szarban:) ilyenkor vagy leveszed a nagykupakot, toltesz meeg oljajat es ugy pobalod osszerakni, hogy felmenjen a szaarba es ne melle follyon, vagy toltesz utanna a szaaron keresztul. Utobbi akkor konnye ha hig olajat hasznalsz, de meeg akkor is pepecselos muvelet. Fekek legtelenitesenel neha lathato is h az olajok surusege miatt szuk helyen a bubi nem akar feljonni, mivel a levego es az olaj utban vannak egymasnak es csak nagy sokara perceken belul hajlandoak eligazodni neha nem is minden bubi jon ki. Na ez itt is igy van csak meeg szukebb. Ha kibuggyant az olaj vartal es nem jott tobb bubi akk ha van is az mar nemfog feljonni. Ellenben lehet megy meeg bele:) Gyakorlatilag biztos. Bele kell finoman tenni a tuu-t es hagyni h a sajat sulyaval sullyedjen. Amenyiben ez nem megy picit poccintsd meg oldalrol, mert nincs fuggoben.
Ha nem megy le ra is segithetsz, de csak ugy ha a kinyomulo olaj folyamatos kupot kepez a tuu korul. Ezt a kupot nem basztatjuk, nem toroljuk le akkor sem ha pici bubik latszanak benne, ugyanis ez tartja tavol a levegot. Ha ez az olajkup nincsen, mert A" tul gyorsan tolod a tut es hirtelen viszaengeded, vagy B'
megszunt a kup ugy olyankor levegot rant be. Nem kell vele foglalkozni, mindenkeppen valamennyit bevisz.
Befogod a becsuszoszarat a pofakba, es finoman meghuzod a satut. Nyilvan az olajat letorolted szaraz a szaar, h ne csusszon. Vigyazol h ne fogd a satu koze a levegotartalyt. (Az a szivacs ami letorli a szarat remek utkozesvedelem is bar elvesz par millimetert az utbol, megis orulok h nem koppan. Kesobb esetleg
morzsalodik mert koolajszarmazek es kikezdi az idojaras meg az olaj. En utobb mar korulcsiszoltam emiatt. Vigyazz h ne essen morzsalek a szaarba, vagy a tuu utan tedd fel a szivacsot)
Elkezded meghuzni a fejet. A tuu veget a fej nyomja a helyere nem te, mert ilyenkor mar zart a rendszer. En pl. tettem telozsirt a csuszas, forgas es tomites miatt a fejbe. Most jon egy hibalehetoseg. Elvileg miota osszeszerelted a fejet a tekerojevel viszonylag finoman lehet tekerni es erdes amikor a golyo a valyatokba ugrik. Betekered kb. anyira h a valyatokat a tekero szelen kivulrol ne lassad, es ezen tul meeg egy millimeterrel. Ez fontos, mert latni fogod, ha maskeppen csinalod, h megszorul a tekero, mire meghuztad a fejet.
A fejet utkozesig lehet huzni. Ekkor el fog forogni a becsuszoszar a befogokban ha kezdesnek csak finoman fogtad be. Addig huzol utanna a satunak, hogy ne
forduljon a becsuszo korbe amig egy nem tul nagy de erezheto erovel mar biztos, h koppra van huzva a fej. (tobb nem kell neki mitobb eroltetes)
TAG OSSZESZERELESE:
Letorlod a tagot, rarakod az also veglemezt es arra a rugot. Nem tekered be agyonra a csillitekerot csak amennyire muszaly, h a rugot fel tudd tekerni, rogton
ezutan ki is tekered 3/4 ig. Ha a veglemezek sorjasak leszeded a sorjat. Szethuzod a tagot es beleteszed a masik veglemezt (nem mindig konnyu). Ugy forgatod, hogy a nyitott reszenek pontosan a tululdalan legyen a rugo vege, ezaltal legkozelebb konnyebb lesz lefesziteni a csavarhuzoval es emellett a leheto legjobb az alatamasztottsaag. Vigyazva, hogy igy maradjon megfeszited a rugot az also tekerovel annyira hogy megtartsa.
Visszarakod a tagot a vazba. Mivel a vallakat tavtartani is kell gyakran az innenso tengelye a tagnak nagyon hosszu. Elofordulhat egy egeszen enyhe
kupossag ami azert lett keszitve, hogy konnyeben belmenjen de ne kotyogjon a helyen, a tengely egyik vege picit vekonyabb, ha igy van ne eroltesd at a masik veget a tagon.
Kihezagolod ahol igenyli es mindent meghuzol (Nem mint az eszelos, mert alu).
LEVEGONYOMAS:
Fogod es rafujsz a tagra. Elvileg mondogatjak h a gyartok 50 psi nel lejjebb nem ajanlanak. A Fej reszben elmondtam h miert. Nekem egy emberke azt mondta,
hogy ok Bender-rel ugraltak be 15 metereket, es 450 es rugo mellett 6.5-es olajjal olyan 150 psi-re szokta fujni, de legalabb 100-120 legyen meg.
Jo hat az az o nezopontjabol, meg neki fox tagja volt. De osszehasonlitasi alapnak nem rossz tudni.
Azert fontos, mert a legnyomas adja a visszautcsilli meredekseget 6 way-nel.
En olyan 100 ra szoktam fujni, 3,5 os olajat hasznalok es egyenlore 400-as rugot de azzal csak 160 mm utat tudok kicsalni 33 cm-es lancvillahosszal, 65 es 80 kilo kozott vagyok valahol sohasem meerem ), de ezek attetel es suly fuggoek, valamint hasznalatra vannak mindig beallitva alkalomszerint.
Elvileg keszen vagy:)
Altalanosan elmondhato, hogy egy jo allapotu rendszer jol mukodo tomitesek mellett, kb. 2% ban levegos marad. Ez a csillit nem zavarja. Nem lesz darabos a
mozgas. Gyakorlatilag semmit nem erzel belole. Az elso napon ugyis beall ez a levegotartalom az olajterben ha legmentesen zartak is le gyarban, mert a
szimeringek megengednek enyit, de ha nagyon eroltetni akarjuk a kerdest, hogy mennyi ido kell ehez 2 het alatt halalbiztosan beall.
Ha azt hallod amikor osszeszerelted a kerekpart hogy suhog a tag az a folyadek aramlasa.
Ha semit nem hallasz akkor vagy konnyen halad vagy lassan mozgatod.
Ha azt hallod, hogy szurcsol kuruttyol barmi ilyet csinal, akkor van benne valamenyire sok levego.
Csilli leht, hogy meeg nem romlik zavaro mertekben, de igeny szerint lehet ratolteni.
Az olajnak van egy olyan tulajdonsaga, hogy elnyirodik. Annyit tesz hogy szetfolyik, ugy viselkedik mintha viz ment volna bele, elveszti a kenokepesseget.
Tagban es teloban azert cserelunk olajat mert lehet kosz gyult ossze a rendszerben, de elkepzelheto, hogy nagyon regi (mondjuk 2 eves) olajnal mar erezni a csilliben is kulonbseeget.
ELHASZNALODAS:
Mivel a tagok 85 millinel asszem nem rendelkeznek tobb mozgassal, ez pl. 65-5 a szivacs tehat 60, ezert igen nehez eloallitani beloluk 200 vagy 300+
millimetert.
Ehez mint latod meeg 200 nal is 3x+ attetel kell ami oriasi nyomatekot jelent a tagon. Egyfelol a szukseges 500+ os rugo miatt ami fesziti a fejet, masfelol
a belso csillilemezek is sokkal nagyobb eronek vannak ilyenkor kiteve. Ez tobbszaz kilogrammos nyomatek.
Talaltam egy videot a utubon ahol egy kb 2 -2.5 m magas garazstetorol leugrik egy srac es osszecsuklik alatta a 6 way. Letorott a feje. Gondoltam azert, mert eleve hibas volt, de azota eloben is mondta vki h igy halt meg a 6way-e. Most vagy volt hibas szeria, vagy vmi szar beallitas.
Ha tleg igy hal is meg, tobbrol meeg akkor sem hallottam. Raadasul azt nem tudom, hogy idoben es terhelesben ez mit jelent.
Remelem segit ez a kis leiras es ne feledjeetek mas olajos tagok szerelesenel is figyelni kell ilyesmikre.