Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútis paradicsom az országban?

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
17 hozzászólás a témában

#1
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 608 hozzászólás
Öröm ezt hallani, hogy van akit érdekel ez a téma, akar érte tenni, és ami ugyancsak fontos, tudna is tenni érte.
Utak javítása elég érdekes kérdés. Elég komoly tõke kell ahhoz, hogy számottevõ javulást lehessen elérni. Mert ha csak azt vesszük, hogy egy 20kilis szakaszt kátyúzzanak már az is milliós tétel, és akkor még mindig nincs rajta aki menjen... Arról nem is beszélve, hogy egy foltozgatott úton sem úszik örömmámorban az ember tekerés közben, amikor kirázza a lelkét.
Szerintem a rendezvények támogatása lenne a legkifizetõdõbb. Nagyobb szabású versenyeket (ilyen egész családot megmozgató, van 1-2 az országban, amibõl ki lehetne indulni) segítve, sokkal direktebb a kommunikáció a "közönséggel". Több embert (és gyereket) ösztönöz kerékpározásra, ha lát egy jól megszervezet eseményt, amin jól érzi magát, mint hogy leaszfaltoztak egy utat. Persze ez is fontos, hogy legyen hol csinálni, de szerintem elõbb az igényt kéne rá "kialakítani" és akkor másfelõl is támogatókra találhat az ügy, ha látják, mennyien kerékpároznának szívesen.
Egységnyi pénzbõl sokkal drámaibb hatást lehet elérni jó szolgáltatások nyújtásával, mint egy jobb úttal.
Persze nem tudom, hogy milyen erõforrásokkal rendelkeztek, de hatalmas szükség van ezeknek a rendezvényeknek a támogatására, mert eléggé általános az, hogy pénzügyi problémákkal küszködnek, hiába rendeznek akár évtizedek óta egy színvonalas megmozdulást. És emiatt a következõ évben nem tudja még csak a tavalyi szintet hozni, nem hogy fejleszteni. Emiatt nemhogy növekedne az igény hasonló rendezvényekre, hanem csökken, mert "ááá ez is milyen gagyi lett"...

#2
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 3.516 hozzászólás
van még 1 faxa kis út! igazából nem tudom hova vezet,mert csak addig megyek rajta ameddig aszfalt van rajta. Verõce>Kismaros>Szokolya>Királyrét>ott pedig jobbra az erdészeti úton. van ott 1 "kulcsos ház" is. az uccsó aszfaltos km meredek,de a többi nem annyira. hozzá teszem Kismarostól folyamatosan emelkedik az út. az aszfaltos út végén még lehetne tovább menni,de ott már csak murva van. országútival nem mennék rá.

#3
Sandapal

Sandapal

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Köszi srácok.
Szerintem maradjunk a realitás talaján, tehát hogy hegyet nem tudunk építeni :) De a meglévõ hegyeinket ki tudjuk használni.
Egész jó helyeket olvastam itt. Várunk még hozzászólásokat.

#4
Andris_savaria

Andris_savaria

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.185 hozzászólás
persze nem csak egy út vezetne fel..;)
lehetne egy folyamatosan 3-4%-os meg egy 7-8%os, pár 13-4-5%os résszel tûzdelve..:)
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#5
gandros

gandros

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 hozzászólás
De azért az sem mindegy hogy milyen meredekségû az a hegy... jó lenne ezt is felrakni a kívánságlistára..

#6
Andris_savaria

Andris_savaria

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.185 hozzászólás
a megoldást szerintem is egy 2000-es hegy jelentené, autók elõl lezárt szerpentinekkel.....
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#7
robko66

robko66

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.317 hozzászólás

Látom mindenki hazabeszél. :)


Ez egyértelmü:) Bár köszeg van vagy 200kilire töllem légvonalban:)

#8
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Szerintem fejleszteni mindenképp hegyközelben lenne érdemes(ha bringás fogadorol van szó) vagy az osztrák határ,köszeg és környéke,onnan már gyorsan elérhetöek a jó minöségü utak amibe nem kell külön befektetni.De pl-dul valkó,dány,gomba környékén mindig belebotlani országutisokba(nem ritka a 10-20 fös boly) ma is volt egy 20as boly és négy-öt 2-3 fös csapat,ilyesmire is lehet alapozni....


Látom mindenki hazabeszél. :)

#9
robko66

robko66

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.317 hozzászólás
Szerintem fejleszteni mindenképp hegyközelben lenne érdemes(ha bringás fogadorol van szó) vagy az osztrák határ,köszeg és környéke,onnan már gyorsan elérhetöek a jó minöségü utak amibe nem kell külön befektetni.De pl-dul valkó,dány,gomba környékén mindig belebotlani országutisokba(nem ritka a 10-20 fös boly) ma is volt egy 20as boly és négy-öt 2-3 fös csapat,ilyesmire is lehet alapozni....

#10
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 3.516 hozzászólás

Szerintem ez felülrõl lefelé épitkezés. Ha itthon olyan volna a kerékpáros élet, mint a "szerencsésebb történelmi fejlõdésû országokban", akkor természetesen fejlõdne, ráépülne az egyéb, azt kísérõ, kiszolgáló hálózat.


van benne vlmi.

#11
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 3.516 hozzászólás

Ahogy elnézem nem arra kíváncsiak ki hol lakik :)


bocsi,de nem tudom milyenek a viszonyok Gyál közelében. azért írtam a lakhelyemhez közeli utakat,mert azt ismerem.

#12
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Szerintem ez felülrõl lefelé épitkezés. Ha itthon olyan volna a kerékpáros élet, mint a "szerencsésebb történelmi fejlõdésû országokban", akkor természetesen fejlõdne, ráépülne az egyéb, azt kísérõ, kiszolgáló hálózat.

#13
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.002 hozzászólás
Ahogy elnézem nem arra kíváncsiak ki hol lakik :)
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#14
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 3.516 hozzászólás
Vác környékén nagyon faxa kis hegy van. Naszály a neve. nem túl magas,de nagyon tuti szerpentin van rajta. a város felõl egész használható az út minõsége,de a másik oldala katasztrofális állapotban van. jó lenne,ha normális felülete lenne,mert kivezet a 2es fõútra,és nem kell sokat menni rajta,h le tudj róla térni. a másik régi kedvenc útvonalam: Vác>Verõce>Kismaros>Törökmezõ felé bekanyarodni>Márianosztra>Szob>Zebegény>Nagymaros>Kismaros>Verõce>Vác. kb 70 kili nekem. itt az erdõben vezetõ útszakasz ami nagyon gáz. Zebegénytõl meg a kerékpárút ami gáz. jobban mondva,h az a gáz,h van. azt fel kéne túrni,és sóval behinteni. a rendõrök is elég szemetek arrafelé. õket is el kéne tüntetni. aztán még ott van Nagyírtáspusztáról Börzsöny faluba is lenne út,de sajna nincs mindenütt kiépítve. Vácra híd is jó lenne. akkor aztán lenne itt minden. van itt sík is,emelkedõ is. nagy általánosságban bármelyik útra ráférne a javítás,és most vettem észre,h a bilibe lóg a kezem :)

#15
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 hozzászólás
Egyértelmû a Pilis és a Börzsöny - közel van Budapesthez, jók az adottságok, egyedüli hátulütõje a relatíve magas hétvégi autóforgalom, akik az autós turistákat hozzák. De ez sem gond a Pilis erdészeti útjain, amelyek éppen egyre katasztrofálisabb állapotban vannak
mondjuk nem akarok kekeckedni, de ki van itt, akinek ráhatása van az útjavításokra? Mert a többi még csak csak megoldható magánerõbõl, de ez...

#16
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.054 hozzászólás
Eloszor is kellene egy 2000meteres hegyet epiteni. ;)
Ennek hianyaban a legnagyobb hegy kornyeken dolgoznek.
Az egyik legnagyobb problema amit en talaltam az a Kekesre vezeto utak. Gyongyos felol semmi problema, de Parad felol es Gezahaza felol nagyon rossz az aszfalt. Foleg lefele menet problema.

#17
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.916 hozzászólás
Belinkelem az országútis topicba, hogy észrevegyék az emberek.

#18
Sandapal

Sandapal

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Sziasztok!

Azért írok ide, mert itt viszonylag sok országútis arc is megfordul, akiktõl érdemes tanácsot kérni. A kérdés a következõ:
Ha lenne lehetõség, hol fejlesztenétek az országúti-bringa lehetõségeket az országban (utak javítása, bringásbarát fogadók, szervezett versenyek, stb)?
Páran szeretnénk ebbe invesztálni, de elõbb felmérnénk a terepet.
Elõre is köszi