Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
RST tárcsafék (és tuningolása)
Indította
joarc
, 2002. január 28. 20:44
#1
Írta 2006. január 12. - 21:50
húúú, nekem nincs tárcsám, de az az rst a világ egyik legkakább fékje volt asszem. Egyik cimbi wheelerjén volt elõl-hátul saját karjaival, de az akkori lx V fékem gyári shimano pofával gyalázta fékerõben.
õ mondjuk tárcsát nem cserélt, asszem autószerelõnél ragasztottak fel neki valami betétet, s azzal üzemelt so-so...
õ mondjuk tárcsát nem cserélt, asszem autószerelõnél ragasztottak fel neki valami betétet, s azzal üzemelt so-so...
#2
Írta 2005. szeptember 06. - 12:29
#3
vendég_feczo_*
Írta 2005. szeptember 06. - 12:28
Meghírdettem, már csak két nyitott kérdés van Ki veszi meg, és ki ad el nekem olyat. Nem nagyon találtam 8"-ot használtan. Ebike-on lattam újat 11 111-ert szettben, bar az csak 6"-os.vagy 5
5ér meg veszel zsír kis bowdens deoret, br-M 515-öt.
#4
Írta 2005. szeptember 05. - 18:17
vagy 5
van sok lúzer, akinek májerfaktor miatt kell
5ér meg veszel zsír kis bowdens deoret, br-M 515-öt.
sokkal jobb tuningalap, volt 200as tárcsával, és fogott mint a hétszentség
nem az adapterre gondoltam
tárcásra
mivel annakv agy 2szer akkora fékfelülete van mint bármi másnak, ezért lelóg a pofa, és a küllõkön fog
így a meglevõ silány fékhatás kb 2/3-ára fog csökkenni...
ha megéri, hát...
végy inkább eg yjó, használt, rendes féket.
van sok lúzer, akinek májerfaktor miatt kell
5ér meg veszel zsír kis bowdens deoret, br-M 515-öt.
sokkal jobb tuningalap, volt 200as tárcsával, és fogott mint a hétszentség
nem az adapterre gondoltam
tárcásra
mivel annakv agy 2szer akkora fékfelülete van mint bármi másnak, ezért lelóg a pofa, és a küllõkön fog
így a meglevõ silány fékhatás kb 2/3-ára fog csökkenni...
ha megéri, hát...
végy inkább eg yjó, használt, rendes féket.
#5
vendég_feczo_*
Írta 2005. szeptember 05. - 18:14
közben érdekességképp találtam olyat, hogy Jagwire 6"-ról 8" adapter IS->ISkétféle létezett, 160 milis és 190 vvagy 200 mm-es....
gyári dobozban azzal lehet csak tuningolni
Az mit jelent 3-4eFt ?de inkább add el vmi embernek jó pénzér... úgyis lesz rá vevõ:-D
#6
Írta 2005. szeptember 05. - 17:22
160-as változat ? Láttam colban is írva néhol, 6 gondolom a 160-nak 8 meg 190-nek felel meg, vagy ?
kétféle létezett, 160 milis és 190 vvagy 200 mm-es....
gyári dobozban
azzal lehet csak tuningolni, de inkább add el vmi embernek jó pénzér...
úgyis lesz rá vevõ:-D
#7
Írta 2005. szeptember 05. - 15:38
No para.
Ezért (is) van ez a fórum.
Ezért (is) van ez a fórum.
"nem vagyok senki csak ûzöm a vadat
másnak hajtok, mások hajtanak"
másnak hajtok, mások hajtanak"
#8
vendég_feczo_*
Írta 2005. szeptember 05. - 15:36
( amugy feczo, bolton = csotengely, semmi koze a tarcsafekhez )
Kössz, aszem kirakom a vigyázat amatõr táblát
#9
Írta 2005. szeptember 05. - 13:02
mivel a hátsó agy nem boltonos
Boltonos alatt tarcsas agyra gondolt.
( amugy feczo, bolton = csotengely, semmi koze a tarcsafekhez )
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!
I`m as fast as nobody!
#10
Írta 2005. szeptember 05. - 12:49
Féknyereg = féktest. Igen. Ezért is szép a mi nyelvünk.
Hogy mid nem milyen? Mi köze a tengelyrögzítés módjának a tárcsafékhez???
Az agynak kell tárcsafékesnek lennie (magyarán kell lenni rajta 6 furatnak vagy egy bordás résznek a tárcsa megtartásához), és a vázon vagy villán kell lennie tárcsafék szemnek. Ha nincs a vázadon, akkor lehet rá hegeszteni, illetve venni POINT márkájú cuccot, amit pont az ilyen vázakhoz találtak ki. Bár alig olcsóbb, mint egy tárcsás merevváz.
Hogy mid nem milyen? Mi köze a tengelyrögzítés módjának a tárcsafékhez???
Az agynak kell tárcsafékesnek lennie (magyarán kell lenni rajta 6 furatnak vagy egy bordás résznek a tárcsa megtartásához), és a vázon vagy villán kell lennie tárcsafék szemnek. Ha nincs a vázadon, akkor lehet rá hegeszteni, illetve venni POINT márkájú cuccot, amit pont az ilyen vázakhoz találtak ki. Bár alig olcsóbb, mint egy tárcsás merevváz.
"nem vagyok senki csak ûzöm a vadat
másnak hajtok, mások hajtanak"
másnak hajtok, mások hajtanak"
#11
vendég_feczo_*
Írta 2005. szeptember 05. - 12:33
Igyekszem, nomeg aki 1998 óta netezik arra már ragadhat egy kis netikett :nauka:Azert az dicseretes, hogy megtalalt egy harom eve halott topicot. Sokan peldat vehetnenek :-)
Féknyereg = féktest ? Ahol a betétek ülnek ugye ? Milyen jó, hogy mindennek több neve van pl. befogó - stucni. Nekem pillanatyilag elegendõ egy szett, mivel a hátsó agy nem boltonos. Az meg magával rántana még egy pár ezrest, mert akkor még vagy agyat cserélek, de akkor lehet átküllõztetni a felnit, vagy komplett kerékcsere. De javítsatok ki ha tévedek. Nomeg hátsó tárcsakonzol (ezt mondják tárcsaszemnek is ugye ?) sincs a vázon, bár olvastam, hogy van aki attól sem riadt vissza hogy ráhegesszen egyetMX-2 féknyereg
#12
Írta 2005. szeptember 05. - 11:53
Nézd meg az elsõ 3 oldalon lévõ hozzászólások dátumát. Azóta fordult párat a világ, és az egészen olcsó mechanikus tárcsafékek (pl.: Hayes MX-2) is használhatók (persze fõleg hátul). Épp most láttam:
1db MX-2 féknyereg
2db Hayes fékkar
2db adapter (1 elõre, egy hátra)
1db 160mm-es tárcsa (a klasszikus, mint a Hayes logón)
bowden és ház, kupakok
14e Ft
Ez nem túl sok pénz, ha megnézed, hogy az X-Factorban mennyi is egy 6"-os (ja igen, ez a 160mm) Hayes tárcsa.
1db MX-2 féknyereg
2db Hayes fékkar
2db adapter (1 elõre, egy hátra)
1db 160mm-es tárcsa (a klasszikus, mint a Hayes logón)
bowden és ház, kupakok
14e Ft
Ez nem túl sok pénz, ha megnézed, hogy az X-Factorban mennyi is egy 6"-os (ja igen, ez a 160mm) Hayes tárcsa.
"nem vagyok senki csak ûzöm a vadat
másnak hajtok, mások hajtanak"
másnak hajtok, mások hajtanak"
#13
Írta 2005. szeptember 05. - 11:51
Azert az dicseretes, hogy megtalalt egy harom eve halott topicot. Sokan peldat vehetnenek :-)
RST feket dobd ki inkabb vagy masik betet. Nagy pizza felesleges.
RST feket dobd ki inkabb vagy masik betet. Nagy pizza felesleges.
Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink
Let the people speak
#14
vendég_feczo_*
Írta 2005. szeptember 05. - 11:45
Az átmenõ csavart láttam, csak nem mertem széttekerni nehogy valami rugó vagy tudomisén ami alapállapotban tartja elszabaduljon Meg különben sincs még új betét, addig meg gondoltam megkérdek egy hozzáértõt.
Ha nagyobb tárcsával nem használható és nem épp tuningfék, akkor mi ez az egész topic Vagy használható, csak értelme nincs ? Aki megcsinálta az meg hogyan, vagy van eleve 190-es meg
160-as változat ? Láttam colban is írva néhol, 6 gondolom a 160-nak 8 meg 190-nek felel meg, vagy ?
Bowdenes deore, hm ok 515 v. 525 ? Gondolom az elõbbi, már az ár alapján.
Ha nagyobb tárcsával nem használható és nem épp tuningfék, akkor mi ez az egész topic Vagy használható, csak értelme nincs ? Aki megcsinálta az meg hogyan, vagy van eleve 190-es meg
160-as változat ? Láttam colban is írva néhol, 6 gondolom a 160-nak 8 meg 190-nek felel meg, vagy ?
Bowdenes deore, hm ok 515 v. 525 ? Gondolom az elõbbi, már az ár alapján.
#15
Írta 2005. szeptember 05. - 11:31
Az RST tarcsafeket felejtsd el. 3-4 eve meg talan erdemes volt tuningolni, de ma mar nem. Deore bovdenes, vagy regebbi avid bovdenes vagy Hayes MX1-2. Oclsobb kukazni az RST -t es venni egy masikat mint tuningolni.
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!
I`m as fast as nobody!
#16
Írta 2005. szeptember 05. - 05:23
a fékbetét kiszedéséhez látsz egy átmenõ csavart a tárcsára merõlegesen a féken, ami nyilván a pofákat tartja... na azt kell kicsavarni
nagyobb tárcsával nem használható, mert túl nagy fékfelület kell neki
nagyobb adapter nem kapható hozzá, mert nem épp egy tuningfék
meg úgy ahogy van, inkább próbálj megszabadulni tõle, sokkal jobb üzlet....
(5-6ért lehet kapni használt bowdenes deore-t, azzal még mennél is valamire!)
(és midnenzt tapasztalatból írom)
nagyobb tárcsával nem használható, mert túl nagy fékfelület kell neki
nagyobb adapter nem kapható hozzá, mert nem épp egy tuningfék
meg úgy ahogy van, inkább próbálj megszabadulni tõle, sokkal jobb üzlet....
(5-6ért lehet kapni használt bowdenes deore-t, azzal még mennél is valamire!)
(és midnenzt tapasztalatból írom)
#17
vendég_feczo_*
Írta 2005. szeptember 05. - 04:47
Használtan egy bringával együtt került hozzám egy RST. Sajnos csúszik, valószínüleg olaj folyt rá a telóból, úgyhogy gyanítom a fékbetét kuka. Az itt olvasottak alapján a tárcsát is kicserélném, mert most 160-as van benne. 200-as Grimeca-t néztem ki, vagy Shimano LX'05 (SM-RT62L) már árban, de fogalmam sincs hogy kompatibilisek-e (most látok elõször tárcsaféket közelrõl Nem lesz vajon a 200-as túl nagy ? Itt csak 192-t olvastam legnagyobbnak ... Mondjuk a Shimano meg 203. A tárcsával együtt gyanítom az adaptert is cserélni kell, vagy hogy a manóba kerül távolabb a középponttól a féktest ? Amúgy mi az a feodol ? Ja és a betét cseréjének a menetét leírná valaki részletesebben, hogy mit kell szétcsavarni hozzá, nehogy nagyon szétkapjam ..
#18
Írta 2002. május 30. - 22:54
#19
Írta 2002. május 30. - 15:57
Dzsegvájör bowdennel és bowdenházzal még durvább lesz, de ha kicsit többet ölsz bele, akkor AWID fékkar kell hozzá venni. Azzal lesz igazán ETALON.
#20
Írta 2002. május 30. - 15:54
Tsáó! Ha igazán durva fékhatást akarsz elérni az RST nevü "csudával, a következöket kell tenned:
- 190-es tárcsa
- normális fékkar( a sajátjasem túl rossz)
- a fékbetétrõl vágd le a feodolt egy felízzított szikével és (nem tréfa) Ragassz rá két komponensû ragasztóval (!!!) SKODA fékbetétrõl kivágott feodoldarabkát
- Hagyd kötni 24 órán át
- rakd össze
- finoman koptasd be
- jöhet a DH (csak a villádat le ne tépje)
Ez nekem tényleg bejött. Sok szerencsét!
- 190-es tárcsa
- normális fékkar( a sajátjasem túl rossz)
- a fékbetétrõl vágd le a feodolt egy felízzított szikével és (nem tréfa) Ragassz rá két komponensû ragasztóval (!!!) SKODA fékbetétrõl kivágott feodoldarabkát
- Hagyd kötni 24 órán át
- rakd össze
- finoman koptasd be
- jöhet a DH (csak a villádat le ne tépje)
Ez nekem tényleg bejött. Sok szerencsét!