Jelentkezz be Regisztrálj
Jótállás, szavatosság, garancia
#1
Írta 2010. augusztus 16. - 21:27
reménykedem, hogy elsimul a dolog, és akkor onnantól kezdve drága cuccot csak boltból papírral...
Ariadne-nak szólt.
#2
Írta 2010. augusztus 16. - 20:42
Igen, új bicikliként vettem és egyben, katalógusból választva. Egyelõre nem akarok nagyon nyüzsögni vele, mert a lepattogó festék miatt tekerni még lehet vele, úgyhogy ráérek szezon végén foglalkozni vele komolyabban - fõleg, hogy sok hetes átfutási idõvel kecsegtetnek eleve.
És én is kb. úgy képzelem, ahogy írtad, de úgy tûnik, itthon a legtöbb helyen szívességet tesznek azzal, ha a garanciális szervizt biztosítják. Sokáig azt hittem, ez az egy ilyen... kissé fura hozzáállású bolt van (persze lehet, hogy csak én nem értek az emberekhez és azért érzem így), de minél tovább nézelõdök, annál inkább rá kell jönnöm, hogy
- sajnos sokfelé kezelik így a dolgot
- a legtöbb helyen ráadásul nem is rosszindulat/lustaság a fõszereplõ, hanem a boltosok sincsenek tisztában a kötelezettségeikkel...
A tapasztalatom az üzletekrõl sajnos nekem is hasonló, bár hálistennek volt pozitív is, sõt épp egészben vett bicóval volt tökéletesen jól végzõdött garanciális ügyem.
Megértem, hogy most inkább menni akarsz vele, viszont ha nem viszed be, telik az idõ és még annál is inkább csökkenhet az üzlet hajlandósága arra, hogy rendezze az ügyedet. Ráadásul kifuthatsz az idõbõl is. Ha egyben vetted és újként, egy év jótállás van rá, ezután még marad két évnyi szavatosság, csak ott már neked kell bizonyítani, hogy gyári hibás (bár ebben az esetben valszeg ez sem lenne olyan nagy gond, de a költségek miatt akkor sem érdemes megvárni). Jogszabály szerint a hiba felfedezésétõl számított két hónapon belül kell szólnod. Persze tény, hogy nehezen határozható meg a túloldalról, hogy te mikor fedezted fel a hibát, másrészt viszont a festéklepattogzás azért elég nyilvánvalóan látható dolog és ha ez gyártási hiba, akkor esélyesen hamar elõjön.
#3
Írta 2010. augusztus 16. - 20:32
Igen, új bicikliként vettem és egyben, katalógusból választva. Egyelõre nem akarok nagyon nyüzsögni vele, mert a lepattogó festék miatt tekerni még lehet vele, úgyhogy ráérek szezon végén foglalkozni vele komolyabban - fõleg, hogy sok hetes átfutási idõvel kecsegtetnek eleve.Ha vázként vetted ott, akkor tényleg a te költséged szétszedetni és csak a vázat odaadni, ha komplett bicóként, akkor nem. Ez a probléma egyébként mindenképpen bele kell tartozzon a garanciába (feltételezem újonnan vetted), hacsak a gyártó/kereskedõ nem tudja bizonyítani azt, hogy te tettél valamit, amitõl ilyen lett.
És én is kb. úgy képzelem, ahogy írtad, de úgy tûnik, itthon a legtöbb helyen szívességet tesznek azzal, ha a garanciális szervizt biztosítják. Sokáig azt hittem, ez az egy ilyen... kissé fura hozzáállású bolt van (persze lehet, hogy csak én nem értek az emberekhez és azért érzem így), de minél tovább nézelõdök, annál inkább rá kell jönnöm, hogy
- sajnos sokfelé kezelik így a dolgot
- a legtöbb helyen ráadásul nem is rosszindulat/lustaság a fõszereplõ, hanem a boltosok sincsenek tisztában a kötelezettségeikkel...
#4
Írta 2010. augusztus 16. - 20:27
Hello
nekem egy olyan problémám lenne, hogy vettem egy vázat számla nélkül apróhirdetésbõl magánembertõl. De a levelezés során a tag fél év garanciát vállalt rá. Egy budapesti bringásboltban dolgozik, vagy övé a bolt nem tudom, de azt írta hogy "a bolt fél év garit vállal rá". Tehát akkor a bolttól vettem. Viszont haverom aki elhozta a vázat, nem kapott számlát, mert õ azt hitte hogy magánembertõl van, nem foglalkozott vele. Én meg nem foglalkoztam a dologgal, örültem a szép váznak, elkezdtem megvenni hozzá a többi alkatrészt, aztán amikor a hátsó kerékhez jutottam akkor látom, hogy a váz GYÁRI HIBÁS, rosszul van összehegesztve, és ferdén áll benne a hátsó kerék. Írtam mailt az eladónak, aki azzal jön, hogy a garancia csak gyári hibából eredõ törésre vonatkozik, és hogy õk csak 3 hónap garanciát adnak a vázakra ami le is járt már. (nem járt még le egyébként)
Fogyasztóvédelemmel tudok kezdeni valamit?
tudom, nagy balek voltam, de szeretném ha adnátok ti is valami jó tippet, hogy mit tudok csinálni, hogy visszaszerezzem a pénzem.
Vidra
Az álmoskönyv szerint nem jelent jót papír nélkül venni vázat. Magánszemélytõl még annál is kevésbé, hiszen akár lopott is lehet és ilyen esetben a rendõröknek magyarázkodni minimum baromi kellemetlen lehet...
E-mailekkel elvileg tudod bizonyítani, hogy megtörtént az adásvétel, persze nehezebb, de bíróság elõtt az is elég lehet. Így viszont az sem világos, hogy újként vagy használtként vetted, de olyan szempontból mindegy is, hogy szavatosság legalábbis van rá mindkét esetben. A ferde hegesztés megint nem vitathatóan gyártási hiba, szóval itt is az áll, amit elõzõleg írtam: javítás nem lehet, marad a csere vagy pénz vissza. Legjobb megoldás pedig itt is a megegyezés, bár ha velem történt volna, én biztos feltételezném a szándékosságot, különösen ha bringaboltosról van szó, akinek ezt azért látnia kellene, és nahát mintegy véletlenül nem is adott papírt róla... Fogyasztóvédelemhez bejelentést tenni lehet, de általában nincs sok haszna, ugyanis egyedi ügyekben döntési joguk nincs, legfeljebb az eljárást vizsgálhatják. Ha akarják...
#5
Írta 2010. augusztus 16. - 20:15
Mi a helyzet, ha a bringa festésének minõsége... hát finoman szólva kritikán aluli?
Sajnos amikor átvettem a boltban, nem néztem át aprólékosan, így csak hetekkel késõbb fedeztem fel rajta jónéhány festékhiányt. Jeleztem a boltnak is, meg az ú.n. nagykernek is. Megnézték, de csak a vállukat vonogatták. A nagykeres srác azt ígérte, hogy elküldi a gyártóhoz a fényképeket és megkérdezi a véleményüket. Válasz azóta sem jött. Viszont tegnap történt egy érdekes dolog: már hazafelé tartottam, amikor a vonaton ülve feltûnt a vázon egy kis kosznak látszó dudor. Végighúztam rajta az ujjam, erre le is esett. Mint kiderült, a festék volt felhólyagosodva és az pattant le, amint hozzáértem az ujjammal. Mivel van rajta jónéhány hasonló "sebhely", komolyan kezd bosszantani a dolog. Ilyenkor mit lehet tenni?
Ha vázként vetted ott, akkor tényleg a te költséged szétszedetni és csak a vázat odaadni, ha komplett bicóként, akkor nem. Ez a probléma egyébként mindenképpen bele kell tartozzon a garanciába (feltételezem újonnan vetted), hacsak a gyártó/kereskedõ nem tudja bizonyítani azt, hogy te tettél valamit, amitõl ilyen lett. De ez nem hiszem, hogy lehetséges lenne, mivel nyilván a gyári festés van rajta, szóval innentõl bizony tenniük kell valamit. A lehetõségek: javítás itt szerintem egyszerûen nem lehetséges, viszont lehet csere (másik ugyanolyanra), árleszállítás, és ha semmi sem megy, a teljes vételár visszaadása. Sorrend annyiban van, hogy ha cserélni tudja, akkor nem kérheted a pénzt vissza, de ha nem tudja cserélni (javítani meg nem lehet), akkor kérhetsz árleszállítást (nem kötelezõ), vagy visszajár a teljes vételár. Ha komplett bicó volt, a komplett bicóé. Ettõl eltérõen persze meg lehet egyezni, sõt ha normális a kereskedõ, érdemes is, csak miheztartás végett jó ha tudja mindkét fél, mi az egyezkedés alapja...
szerk.: Ja és papírt mindenképpen kérj arról is, hogy beadtad a bicót/vázat, arról meg pláne, ha kicserélik például, fõleg mert új termék - új jótállás...
#6
Írta 2010. augusztus 16. - 19:53
A gari pedig így mûködik mivel nem az általad épített bringa "garanciális?" hanem a váz. Nekem is volt egy Syncross felnim ami hosszában ketté repedt a kereket kifûzték szó nélkül cserélték majd az új felnivel össze az az én költségem volt.
Nem általam épített bringáról van szó (hacsak nem nevezzük építésnek, hogy kicseréltem rajta a nyerget )
#7
Írta 2010. augusztus 16. - 19:52
(bár elég valószínû hogy ö tudott a hibáról..meg mintha valami ilyet olvastam is volna...)
mert ha nincs blok akkor olyan mintha meg sem történt volna a vásárlás ezáltal a boltos is vissza tudja küldeni a gyárnak hogy most vették észre és cseréljék ki... mert valószínûleg neki hamarabb kicserélnék..
(bocs ha valami olyat írtam amit már megválaszoltak vagy ilyesmi)
#8
Írta 2010. augusztus 16. - 19:21
Egyelõre ott tartunk, hogy szedjem/szedessem szét a biciklit és juttassam el a vázat a nagykerbe, majd kiviszik és lesz valami... viszont nekem most nagyon nem alkalmas, meg az sem tetszik igazán, hogy saját költségemen szedessem szét a garanciális biciklit... viszont múlt hét óta az itthoni nagyker még nem reagált az e-mailemre. Egyelõre várok, mert az általa jelzett határidõre úgysem tudom átadni a bringát, mert abból itthon fõvesztés lesz
Már vásárlás elõtt is próbáltam velük kapcsolatba lépni, de le se szartak azóta sem, úgyhogy nincsenek nagy reményeim.
A gari pedig így mûködik mivel nem az általad épített bringa "garanciális?" hanem a váz. Nekem is volt egy Syncross felnim ami hosszában ketté repedt a kereket kifûzték szó nélkül cserélték majd az új felnivel össze az az én költségem volt.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#9
Írta 2010. augusztus 16. - 19:12
Valamint értesíts majd minket a fejleményekrõl.
Egyelõre ott tartunk, hogy szedjem/szedessem szét a biciklit és juttassam el a vázat a nagykerbe, majd kiviszik és lesz valami... viszont nekem most nagyon nem alkalmas, meg az sem tetszik igazán, hogy saját költségemen szedessem szét a garanciális biciklit... viszont múlt hét óta az itthoni nagyker még nem reagált az e-mailemre. Egyelõre várok, mert az általa jelzett határidõre úgysem tudom átadni a bringát, mert abból itthon fõvesztés lesz
Már vásárlás elõtt is próbáltam velük kapcsolatba lépni, de le se szartak azóta sem, úgyhogy nincsenek nagy reményeim.Küldd el magad a képeket közvetlenül a gyártónak.
#10
Írta 2010. augusztus 16. - 15:43
#11
Írta 2010. augusztus 16. - 09:24
Az a baj, hogy számla nélkül nem tudod igazolni a vásárlás eredetét idejét, szóval nehéz ügy lesz
Ha esetleg íméleztetek a vásárlásról, akkor ott megvannak a dátumok.
#12
Írta 2010. augusztus 15. - 21:17
RAUH-Welt
B E G R I F F
#13
Írta 2010. augusztus 15. - 21:10
ha uj a vaz akkor esetleg a gyartoval le lehet beszelni. de elegge veszett ugynek tunik tekintve hogy nincs papirod rola.
Eddig levelezés alapján bizakodó vagyok, hogy korrekt lesz a bolt.
Egyébként a váz szerintem használva nem volt, de összeépített bringa lehetett szétszedve, mert voltak nyomai alkatrészeknek. kormánycsapágy, nyeregcsõ, hátsó kerék, ilyesmiknek. Na most feltehetõen azért lett a bringa szétszedve mert a váz gyárilag hibásan volt összerakva, és erre csak akkor jöttek rá amikor berakták a hátsó kereket.
Egyébként direkt nem írok nevet, meg boltnevet, de még márkát se, mert ha rendbejönnek a dolgok akkor nem akarok senkinek kellemetlenséget okozni. De a vázgyártó minõségellenõrzése egy kalap kakit sem ér...
Vidra
#14
Írta 2010. augusztus 15. - 20:52
RAUH-Welt
B E G R I F F
#15
Írta 2010. augusztus 15. - 20:50
A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.
#16
Írta 2010. augusztus 15. - 19:16
nekem egy olyan problémám lenne, hogy vettem egy vázat számla nélkül apróhirdetésbõl magánembertõl. De a levelezés során a tag fél év garanciát vállalt rá. Egy budapesti bringásboltban dolgozik, vagy övé a bolt nem tudom, de azt írta hogy "a bolt fél év garit vállal rá". Tehát akkor a bolttól vettem. Viszont haverom aki elhozta a vázat, nem kapott számlát, mert õ azt hitte hogy magánembertõl van, nem foglalkozott vele. Én meg nem foglalkoztam a dologgal, örültem a szép váznak, elkezdtem megvenni hozzá a többi alkatrészt, aztán amikor a hátsó kerékhez jutottam akkor látom, hogy a váz GYÁRI HIBÁS, rosszul van összehegesztve, és ferdén áll benne a hátsó kerék. Írtam mailt az eladónak, aki azzal jön, hogy a garancia csak gyári hibából eredõ törésre vonatkozik, és hogy õk csak 3 hónap garanciát adnak a vázakra ami le is járt már. (nem járt még le egyébként)
Fogyasztóvédelemmel tudok kezdeni valamit?
tudom, nagy balek voltam, de szeretném ha adnátok ti is valami jó tippet, hogy mit tudok csinálni, hogy visszaszerezzem a pénzem.
Vidra
#17
Írta 2010. augusztus 12. - 13:43
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#18
Írta 2010. augusztus 12. - 07:15
#19
Írta 2010. augusztus 12. - 07:10
Sajnos amikor átvettem a boltban, nem néztem át aprólékosan, így csak hetekkel késõbb fedeztem fel rajta jónéhány festékhiányt. Jeleztem a boltnak is, meg az ú.n. nagykernek is. Megnézték, de csak a vállukat vonogatták. A nagykeres srác azt ígérte, hogy elküldi a gyártóhoz a fényképeket és megkérdezi a véleményüket. Válasz azóta sem jött. Viszont tegnap történt egy érdekes dolog: már hazafelé tartottam, amikor a vonaton ülve feltûnt a vázon egy kis kosznak látszó dudor. Végighúztam rajta az ujjam, erre le is esett. Mint kiderült, a festék volt felhólyagosodva és az pattant le, amint hozzáértem az ujjammal. Mivel van rajta jónéhány hasonló "sebhely", komolyan kezd bosszantani a dolog. Ilyenkor mit lehet tenni?
#20
Írta 2010. május 03. - 22:37
Hivatalosan igen. De azért sokunkkal elõfordult már sajnos, hogy csak az asztalborítás segített.
(xy márka garis ügyében tíz éve az eu-s disztribútorokat /kivéve a magyart persze/ megbombáztam egy panasz levéllel, egy héten belül a hónapok óta húzódó probléma megoldva.)
Oké, ezt én is elismerem. Itt mondjuk számít az is, hogy mirõl van szó, bringánál simán lehet, hogy a nagykerrel jobban jár az ember egy nagyobb márkánál pl., számítógép alkatrészekkel viszont leggyakrabban tényleg elhajtanak a nagykerek.