A Trek -el csak az a baj, hogy eleg nagy nev a szakmaba, ezert az also kategorias bringajuk is eleg draga. Az az alu vaz eleg alap szintu, ennyi penzerrt inkabb vegyel egy boomert, az is alu vazas, es jobb a felszereltsege. Most ugyan ugy gondolod, hogy neked marpedig nincs szugseged ilyen profi alkatreszekre, de ne egy honapban gondolkodjal, mert annak a folyamatos penzkoltes lesz az eredmenye.
Ez ugyan csak az en velemenyem, de mar eleg sok bringam es alkatreszem volt, ugyhogy elhiheted, hogy igy lesz.
Ha esetleg tudok segiteni csak szolj.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
MTB 70e körül
Started by
lazfer
, 2002. January 26. 23:03
#181
Posted 2002. February 02. - 21:30
#182
Posted 2002. February 02. - 19:18
Vole: én biciklis teleszkópot eddig maximum fényképen láttam, szóval nem tudom mire van nekem szükségem, de úgy vélem, hogy egy alap teló is bõven elegendõ lenne.
Amúgy a TREK 4300-hoz járó RST Capa TL milyen kategóriás teló?
Zoldfulu: gondolom, hogy jó kis bringákat gyárt a CAPRINE, nekem is teccik a HIGHLANDER. Az említett TREK azonban jobban teccik, csak az a kérdés, hogy megéri-e némileg több pénzt? Úgy látom itt a fórumon a szakértõk nem rajonganak a belépõszintû TREK bringákért, ez pedig komolyan befolyásolhat majd abban, hogy ne vegyek TREK-et.
Még ez a 94e Ft-ot TREK 4300 is annyira gagyi, hogy nem éri meg megvenni? Az acélvázas TREK 820-ról sikerült teljesen jogosan lebeszélnetek, most azt kérdem, hogy ez az eggyel jobb alu TREK milyen vétel lenne?
Amúgy a TREK 4300-hoz járó RST Capa TL milyen kategóriás teló?
Zoldfulu: gondolom, hogy jó kis bringákat gyárt a CAPRINE, nekem is teccik a HIGHLANDER. Az említett TREK azonban jobban teccik, csak az a kérdés, hogy megéri-e némileg több pénzt? Úgy látom itt a fórumon a szakértõk nem rajonganak a belépõszintû TREK bringákért, ez pedig komolyan befolyásolhat majd abban, hogy ne vegyek TREK-et.
Még ez a 94e Ft-ot TREK 4300 is annyira gagyi, hogy nem éri meg megvenni? Az acélvázas TREK 820-ról sikerült teljesen jogosan lebeszélnetek, most azt kérdem, hogy ez az eggyel jobb alu TREK milyen vétel lenne?
#183
Posted 2002. February 02. - 17:49
Üdv lazfer!
Én ugyanígy kezdtem mint te ( kb. 8 hónapja) bringát akartam de tök láma voltam (most már kicsit jobb a helyzet) aztán idekeveredtem és azóta itt rontom a virtuális levegõt! Én Caprine-t (nem Highlander) vettem és nem bántam meg. Az opciós RST telóval rendeltem ami jól mûködik. Amire neked kell, túrázás könnyû CC szerintem jó. A Bükk Maratont is kibírta. Csak sznobizmusból fogom valszeg lecserélni ha kifizettem a bringám utolsó részletét. Persze azért van különbség a jelenlegi RST-m és egy olajos teló között ( még mielõtt használt hajtókarokkal, agyakkal dobolnának meg a drágább teló tulajdonosok ;D) . A bolti eladók idõnként elég rámenõsek és olyanra is megpróbálnak rábeszélni amire nincs szükséged.
Remélem mihamarabb bringatulajdonos leszel!
Zöldfülü
Én ugyanígy kezdtem mint te ( kb. 8 hónapja) bringát akartam de tök láma voltam (most már kicsit jobb a helyzet) aztán idekeveredtem és azóta itt rontom a virtuális levegõt! Én Caprine-t (nem Highlander) vettem és nem bántam meg. Az opciós RST telóval rendeltem ami jól mûködik. Amire neked kell, túrázás könnyû CC szerintem jó. A Bükk Maratont is kibírta. Csak sznobizmusból fogom valszeg lecserélni ha kifizettem a bringám utolsó részletét. Persze azért van különbség a jelenlegi RST-m és egy olajos teló között ( még mielõtt használt hajtókarokkal, agyakkal dobolnának meg a drágább teló tulajdonosok ;D) . A bolti eladók idõnként elég rámenõsek és olyanra is megpróbálnak rábeszélni amire nincs szükséged.
Remélem mihamarabb bringatulajdonos leszel!
Zöldfülü
#184
Posted 2002. February 02. - 14:37
Jol gondold meg a dolgot, mert a Trek lehet hogy jol nez ki, de a legalapabb alu vazat nyomjak hozza, raadasul eleg gyenge alkatreszekkel. Fontos neked az alu vaz??? Versenyzel?? Szamit az a kis suly? A Higlander -be jobb telot vehetnel.
Meg abban is tudok segiteni. Csao szolj mennyiert erdekel a telo, es megmondom milyet tudok hozni ennyiert. Garantaltan jobbat, mint amit te vennel.
AZ ON VELEMENYE FONTOS SZAMUNKRA!!!!
VOLE BICYCLE INC.
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Meg abban is tudok segiteni. Csao szolj mennyiert erdekel a telo, es megmondom milyet tudok hozni ennyiert. Garantaltan jobbat, mint amit te vennel.
AZ ON VELEMENYE FONTOS SZAMUNKRA!!!!
VOLE BICYCLE INC.
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
#185
Posted 2002. February 02. - 13:37
Az hogy fordulhat elõ, hogy a TREK 4300 a ProBike-nál 110e Ft, a Speed Metalnál pedig csak 94e Ft?
Az biztos, hogy a ProBike-nál lévõ drága cucc 2001-es modellnek van hirdetve, a Speed Metal-féle olcsó bringa pedig nem tudom milyen évjárat, mindenesetre a weboldalt idén frissítették már.
Értetlenül állok a dolog elõtt, ugyanis 16e Ft árkülönbség létezhet két bolt között? 110e Ft-ot biztos nem adnék ki rá, de 94-et még igen.
Az biztos, hogy a ProBike-nál lévõ drága cucc 2001-es modellnek van hirdetve, a Speed Metal-féle olcsó bringa pedig nem tudom milyen évjárat, mindenesetre a weboldalt idén frissítették már.
Értetlenül állok a dolog elõtt, ugyanis 16e Ft árkülönbség létezhet két bolt között? 110e Ft-ot biztos nem adnék ki rá, de 94-et még igen.
#186
Posted 2002. February 02. - 13:28
Srácok, találtam egy újabb, számomra gyönyörû bringát, ami 94e Ft-ba kerül, vagyis több, mint amennyit eredetileg szántam a bringabulira, de ha szerintetek jó vétel, akkor megpályáznám.
Szóval a TREK 4300-ról van szó. Tudom, hogy a HIGHLANDER-en Alivio van hátul, ezen pedig csak Acera, de szerintetek olyan nagy a különbség e kettõ között? A TREK szemre nagyon teccik, és a váza teljesen aluminiumból van, ráadásul teló is van hozzá az alapárban. Ja és az is teccik benne, hogy a kormánya kicsit jobban felfelé áll, ami nekem általában kényelmesebb szokott lenni.
Summa summarum, Ti melyiket preferálnátok inkább?: HIGHLANDER "A" + RST 321-es teló: 80e Ft; TREK 4300 94e Ft.
HELP ME PLÍZ, mert egyáltalán nem tudok dönteni a kettõ között! MEGATHANX!
(Azért ide másolom a TREK 4300 speckóit:
FRAME: Alpha Aluminum. Oversized power tubes. New Bi-axial downtube. Wishbone monostay. Replaceable derailleur hanger. Disc mount. 4.2 lb.
FORK: RST Capa TL, adjustable preload, 63mm travel
WHEELS: Matrix 550 rims; Shimano RM40-8 rear, alloy quick release front hubs; 14G stainless spokes
TIRES: Bontrager Connection, 26x1.95" front and rear
SADDLE: Trek ATB
SEATPOST: Alloy micro-adjust
HANDLEBARS: Trek high tensile, 30mm rise
STEM: Alloy AHS, 25¡ rise, front load
HEADSET: AHS 1 1/8" sealed
SHIFTERS: Shimano EF29 EZ-Fire
FRONT DERAILLEUR: Shimano C050
REAR DERAILLEUR: Shimano Acera
CRANKSET: SunRace FCM55 42/34/24
CASSETTE: SRAM 5.0 11-32, 8spd
BRAKESET: Alloy linear pull w/Shimano alloy, 2 finger levers
PEDALS: Nylon platform )
Szóval a TREK 4300-ról van szó. Tudom, hogy a HIGHLANDER-en Alivio van hátul, ezen pedig csak Acera, de szerintetek olyan nagy a különbség e kettõ között? A TREK szemre nagyon teccik, és a váza teljesen aluminiumból van, ráadásul teló is van hozzá az alapárban. Ja és az is teccik benne, hogy a kormánya kicsit jobban felfelé áll, ami nekem általában kényelmesebb szokott lenni.
Summa summarum, Ti melyiket preferálnátok inkább?: HIGHLANDER "A" + RST 321-es teló: 80e Ft; TREK 4300 94e Ft.
HELP ME PLÍZ, mert egyáltalán nem tudok dönteni a kettõ között! MEGATHANX!
(Azért ide másolom a TREK 4300 speckóit:
FRAME: Alpha Aluminum. Oversized power tubes. New Bi-axial downtube. Wishbone monostay. Replaceable derailleur hanger. Disc mount. 4.2 lb.
FORK: RST Capa TL, adjustable preload, 63mm travel
WHEELS: Matrix 550 rims; Shimano RM40-8 rear, alloy quick release front hubs; 14G stainless spokes
TIRES: Bontrager Connection, 26x1.95" front and rear
SADDLE: Trek ATB
SEATPOST: Alloy micro-adjust
HANDLEBARS: Trek high tensile, 30mm rise
STEM: Alloy AHS, 25¡ rise, front load
HEADSET: AHS 1 1/8" sealed
SHIFTERS: Shimano EF29 EZ-Fire
FRONT DERAILLEUR: Shimano C050
REAR DERAILLEUR: Shimano Acera
CRANKSET: SunRace FCM55 42/34/24
CASSETTE: SRAM 5.0 11-32, 8spd
BRAKESET: Alloy linear pull w/Shimano alloy, 2 finger levers
PEDALS: Nylon platform )
#187
vendég__*
Posted 2002. February 01. - 19:29
Jövök én is és okoskodom egy sort. ;D
Amikor megvettem életem elsõ hegyi bringáját, akkor a boltban ezt mondták nekem, hogy imigyen tudom belõni a nekem való vázméretet: álljak terpeszben a váz fölé, úgy simán, kényelmesen. Fogjam meg a kormányt és emeljem meg a bringa elejét. Akkor ideális a méret, ha kb. egy arasznyit (úgy jó 10 cm-t) tudsz emelni a vázon, míg az eléri a kukidat. (Ez nekem a 178 centis magasságomhoz egy 18'-as vázat jelentett.)
Aztán ezt a "módszert" több helyrõl hallottam még az évek során (lehet benne valami). Neked gyanítom 19'-es lenne az ideális.
Bringát meg olyat vegyél, amin a fékek, pedálok, hajtókar, kormány fém. Az a fontos, hogy ne Cora mûanyag legyen, mert ha ebbõl menet közben bármelyik törik, akkor nagy esés lehet belõle.
Highlander, vagy Magellan? Nagyjából ua. a kettõ. Én Magellánt vennék, de dönts Te érzésre. Vedd azt, amelyik küllemre jobban tetszik.
Amikor megvettem életem elsõ hegyi bringáját, akkor a boltban ezt mondták nekem, hogy imigyen tudom belõni a nekem való vázméretet: álljak terpeszben a váz fölé, úgy simán, kényelmesen. Fogjam meg a kormányt és emeljem meg a bringa elejét. Akkor ideális a méret, ha kb. egy arasznyit (úgy jó 10 cm-t) tudsz emelni a vázon, míg az eléri a kukidat. (Ez nekem a 178 centis magasságomhoz egy 18'-as vázat jelentett.)
Aztán ezt a "módszert" több helyrõl hallottam még az évek során (lehet benne valami). Neked gyanítom 19'-es lenne az ideális.
Bringát meg olyat vegyél, amin a fékek, pedálok, hajtókar, kormány fém. Az a fontos, hogy ne Cora mûanyag legyen, mert ha ebbõl menet közben bármelyik törik, akkor nagy esés lehet belõle.
Highlander, vagy Magellan? Nagyjából ua. a kettõ. Én Magellánt vennék, de dönts Te érzésre. Vedd azt, amelyik küllemre jobban tetszik.
#188
Posted 2002. February 01. - 18:49
Egy vadi uj, 0km -es Highlander A kerekpart tudok neked olcson, ua, mint a 2001 -es, csak a 2002 -es Acera hatso valto van rajta, duplafalu felnik, hajlitott Trinity kormany, stucni. / kormany+stucni az mint a jobbik Highlander -en./
Az ara 55e lenne, a boltija valamivel 60e felett van.
Garancia fuzet termeszetesen jar hozza, es megegyszer mondom, 0 km -es, de be van allitva.
Ha erdekel, akkor hivj 70/253-9776 Tibor
Csao.
Az ara 55e lenne, a boltija valamivel 60e felett van.
Garancia fuzet termeszetesen jar hozza, es megegyszer mondom, 0 km -es, de be van allitva.
Ha erdekel, akkor hivj 70/253-9776 Tibor
Csao.
#189
Posted 2002. February 01. - 13:18
Az RST 381 TL, meg EL között az a nagy különbség, hogy azt egyik régebbi évjárat, meg más piacokon más a neve. Magyarul ugyanaz a villa. A TL az OEM villa, az EL az aftermarket villa. Rugó-elasztomer, 2.5 coll (64 mm) rugóút, egybeöntött alsószár, 28.6-os acél becsúszószár, acél nyak, ragasztva. Tárcsafék rögzítési lehetõség.
#190
Posted 2002. February 01. - 10:36
A személyes kontaktus még hátra van, de nagyon úgy néz ki, hogy a CAPRINE HIGHLANDER "A" lesz a befutó.
b: az említett 20e Ft körüli RST telók annyira gagyik? Ha én nem fogok ezzel a bringával 80-nal downhillezni, akkor csak jók valamire. Késõbb valószínûleg nem nagyon fogok bringára költeni, használt cuccokra pedig biztos nem, mert totál nem értek a dologhoz, és így könnyen rám sóznának valami agyon hajszolt cuccost.
b: az említett 20e Ft körüli RST telók annyira gagyik? Ha én nem fogok ezzel a bringával 80-nal downhillezni, akkor csak jók valamire. Késõbb valószínûleg nem nagyon fogok bringára költeni, használt cuccokra pedig biztos nem, mert totál nem értek a dologhoz, és így könnyen rám sóznának valami agyon hajszolt cuccost.
#191
Posted 2002. February 01. - 09:22
Jól tévedsz, még mindig a highland-A a legszimpibb ennyi pézért.
A telóval nem akarsz várni és utólag venni valamit középkategóriásat ? Használtan is gyakran ki lehet fogni egy-egy jó darabot
A telóval nem akarsz várni és utólag venni valamit középkategóriásat ? Használtan is gyakran ki lehet fogni egy-egy jó darabot
#192
Posted 2002. February 01. - 01:00
Már megint itt vagyok!
A következõt találtam: Mongoose Rockadile AL
7005 alloy ATB w/brake mount MOZO USA RM-120 alloy suspension w/76mm travel N/A Threadless
1-1/8" Steel stem w/removable cap Steel high rise 30mm Alloy linear pull Alloy linear pull Shimano EF-29 alloy Shimano C-50 Shimano Altus Shimano EF-29 EZ-Fire Shimano MF-HG37 14-28t Shimano TY-40 alloy w/42/34/24t steel rings KMC Z-51 Nylon body w/ball bearings Mongoose ATB 26 x 1.95 Alex Y-2000 alloy 36h black Oversized alloy Q.R. w/black double seals Alloy micro adjust Mongoose dual density
Mindez 75 rugoért milyen? Úgy vélem, hogy a TREK 820-szal egy kategóriába soroljátok majd, vagyis jó váz, szar cuccokkal. Jól tévedek?
A következõt találtam: Mongoose Rockadile AL
7005 alloy ATB w/brake mount MOZO USA RM-120 alloy suspension w/76mm travel N/A Threadless
1-1/8" Steel stem w/removable cap Steel high rise 30mm Alloy linear pull Alloy linear pull Shimano EF-29 alloy Shimano C-50 Shimano Altus Shimano EF-29 EZ-Fire Shimano MF-HG37 14-28t Shimano TY-40 alloy w/42/34/24t steel rings KMC Z-51 Nylon body w/ball bearings Mongoose ATB 26 x 1.95 Alex Y-2000 alloy 36h black Oversized alloy Q.R. w/black double seals Alloy micro adjust Mongoose dual density
Mindez 75 rugoért milyen? Úgy vélem, hogy a TREK 820-szal egy kategóriába soroljátok majd, vagyis jó váz, szar cuccokkal. Jól tévedek?
#193
Posted 2002. February 01. - 00:48
Meg tudja nekem mondani valaki, hogy mi a különbség az RST 381-EL és az RST 321 TL típusú teleszkópok között?
Azért kérdem, mert az általam kiszemelt Caprine HIGHLANDER A opciós listáján az RST 321 TL van, ami 22200 Ft, de a magyar RST árlistán találtam a 19900 Ft-ba kerülõ RST 381-EL-t. Vagyis két hasonló tudású cuccról lehet szó, de az RST 321 TL-rõl nem találtam semmi infót, az RST 381-EL-rõl pedig annyit tudok, hogy 6,3 cm rugóútja van, és hogy 1,98 kg tömegû. Ezek egy ilyen árkategóriás cucctól jó értékek?
Ja és ha a CAPRINE bringa opciós listáján konkrétan az RST 321 TL van, attól én még rendelhetek elvileg bármilyen, mondjuk akár RST 381-EL telót is?
Úgy látszik már sohasem fogyok ki a kérdéseimbõl...
Azért kérdem, mert az általam kiszemelt Caprine HIGHLANDER A opciós listáján az RST 321 TL van, ami 22200 Ft, de a magyar RST árlistán találtam a 19900 Ft-ba kerülõ RST 381-EL-t. Vagyis két hasonló tudású cuccról lehet szó, de az RST 321 TL-rõl nem találtam semmi infót, az RST 381-EL-rõl pedig annyit tudok, hogy 6,3 cm rugóútja van, és hogy 1,98 kg tömegû. Ezek egy ilyen árkategóriás cucctól jó értékek?
Ja és ha a CAPRINE bringa opciós listáján konkrétan az RST 321 TL van, attól én még rendelhetek elvileg bármilyen, mondjuk akár RST 381-EL telót is?
Úgy látszik már sohasem fogyok ki a kérdéseimbõl...
#194
Posted 2002. February 01. - 00:02
Öröm olvasni a hozzászólásaitokat!
Komolyra fordítva a szót, az általam említett Trek 820-nak a speckói alapján csak a váza jó, és minden más gagyi rajta? A rajta levõ Altus váltó olyan szar, hogy még az Alivio, Acera alatt van a rangsorban? Mondjuk tény, hogy a HIGHLANDER 24, a Trek 820 pedig csak 21 sebességes. Ez egyébként sokat számít?
Komolyra fordítva a szót, az általam említett Trek 820-nak a speckói alapján csak a váza jó, és minden más gagyi rajta? A rajta levõ Altus váltó olyan szar, hogy még az Alivio, Acera alatt van a rangsorban? Mondjuk tény, hogy a HIGHLANDER 24, a Trek 820 pedig csak 21 sebességes. Ez egyébként sokat számít?
#195
Posted 2002. January 31. - 18:47
Jah nem vagyok egy "városi vandál állat", de azért az öreg néniket, a kósza gyalogokat, meg a holdkóros bringásokat elõszerettel rémítem halálra a bringaúton, jó hangos csilingeléssel a hátuk mögül. ;D
A természetbe kiszabadulni, pedig határozottan idegnyugtató a városi tömeg és a munkahelyi örület után. Idén talán néhány hegyet is megmászok végre.
A természetbe kiszabadulni, pedig határozottan idegnyugtató a városi tömeg és a munkahelyi örület után. Idén talán néhány hegyet is megmászok végre.
#196
Posted 2002. January 31. - 18:29
Bocsi Gabo, keresztbeszövegeltelek.
De mi nem is gondoltuk, hogy újgazdag semmirekellõ milliomos vagy, az azért érzõdik a hozzászólásodból, hogy tudod mit beszélsz, csak kicsit különböznek a nézeteink. De ez nem baj!!! ;D ;D ;D ;D
De mi nem is gondoltuk, hogy újgazdag semmirekellõ milliomos vagy, az azért érzõdik a hozzászólásodból, hogy tudod mit beszélsz, csak kicsit különböznek a nézeteink. De ez nem baj!!! ;D ;D ;D ;D
#197
Posted 2002. January 31. - 18:23
Szívembõl szóltál Andix. THX!
Teljesen igaz, hogy most minek cseréltesse ki a bolti kerekeket a Lazfer könnyebbekre, ha 2 hónap után rajta is erõt vesz a ma oly divatos urban style, és állatkodóvá válik? Akkor újabb kerékcsere, újabb pénzkiadás, újabb utánnajárás, közben meg nem teker. De ez fordítva is igaz lehet, úgy dönt, hogy erõsebb>>nehezebb kerekeket rakat bele a boltban, aztán meg megjön az esze, és ráérez a természetjárásra. (vannak ugyanis ilyen emberek is akiket én tisztelek és becsülök, mert nem városi vandál állatok, akik öreg néniket ijjesztgetnek[mint én ;D ;D ;D]) Akkor újabb kerékcsere mehet. De ez minde alkatrészre igaz lehet. Úgyhogy maradjon csak az a minden szempontból alapkategóriás gép, és majd ha tudja mit akar, akkor mehet a specializálás. Ez az én javallatom is.
Teljesen igaz, hogy most minek cseréltesse ki a bolti kerekeket a Lazfer könnyebbekre, ha 2 hónap után rajta is erõt vesz a ma oly divatos urban style, és állatkodóvá válik? Akkor újabb kerékcsere, újabb pénzkiadás, újabb utánnajárás, közben meg nem teker. De ez fordítva is igaz lehet, úgy dönt, hogy erõsebb>>nehezebb kerekeket rakat bele a boltban, aztán meg megjön az esze, és ráérez a természetjárásra. (vannak ugyanis ilyen emberek is akiket én tisztelek és becsülök, mert nem városi vandál állatok, akik öreg néniket ijjesztgetnek[mint én ;D ;D ;D]) Akkor újabb kerékcsere mehet. De ez minde alkatrészre igaz lehet. Úgyhogy maradjon csak az a minden szempontból alapkategóriás gép, és majd ha tudja mit akar, akkor mehet a specializálás. Ez az én javallatom is.
#198
Posted 2002. January 31. - 18:19
Andix:
Lényegében Én is errõl szövegeltem, lehet hogy kicsit hosszan és túlbonyolítva. De ha belegondolsz, a adott sporttal ismerkedõ számára pont az elsõ benyomások a legfontosabbak. Ha már a kezdetekkor egy korrekt eszköz áll a rendelkezésedre, akkor valószínûleg szívesen is fogsz foglalkozni az adott sporttal. Viszont ha egy monstrum 20 kilós (direkt túlzok) gépet kell lépten nyomon "cipelned", ráadásul ezt a gépet többet kell szervizelned, mint amennyit tekersz vele, akkor nem csak a sporttól, de az élettõl is elmegy a kedved.
Véleményem szerint nem mindegy az, hogy az alapgépet egy az egyben félre kell dobnod (el kell adnod) ha tovább akarsz lépni, vagy esetleg van benne még annyi "tartalék", hogy némi ráfordítással az igényeidhez tudd alakítani. Ha nehezen jött össze az a 70e akkor mennyivel nehezebben fog vajon összejönni kétszer ennyi "a jobb a szebb" gépre? Mennyivel egyszerûbb, ha kicsit többért (80-100e-ért) megvan egy gép ami kisebb ráfordítással esetleg még jobbá tehetõ. Minél jobb az alap, annál jobban lehet rá építkezni.
Ha pedig nem fejlõdik tovább valaki és megmarad azon a szinten ahol kezdte? Biztos vagyok benne, akkor is jobban jár egy az igényeihez minden szempontból passzoló bringával, amire csak egyszer kellett kiadnia azt a rakat pénzt, cserébe viszont kiszolgálja.
Nem vagyok sznob, újgazdag kis senki, aki minden héten rommá törhet egy félmilkás gépet a Hûvösvölgyben. Amit magamra és a bringrámra költöttem az utolsó fillérig magam kerestem meg, sõt a húgom kerojába is komoly összeggel szálltam be. Tehát igen csak tudom, hogy mennyire nehéz és mennyire drága jó döntéseket hozni. Ebben próbáltam segíteni. És csak reménykedem, hogy valamennyit segítettem is a buktatok kikerülésében.
Lényegében Én is errõl szövegeltem, lehet hogy kicsit hosszan és túlbonyolítva. De ha belegondolsz, a adott sporttal ismerkedõ számára pont az elsõ benyomások a legfontosabbak. Ha már a kezdetekkor egy korrekt eszköz áll a rendelkezésedre, akkor valószínûleg szívesen is fogsz foglalkozni az adott sporttal. Viszont ha egy monstrum 20 kilós (direkt túlzok) gépet kell lépten nyomon "cipelned", ráadásul ezt a gépet többet kell szervizelned, mint amennyit tekersz vele, akkor nem csak a sporttól, de az élettõl is elmegy a kedved.
Véleményem szerint nem mindegy az, hogy az alapgépet egy az egyben félre kell dobnod (el kell adnod) ha tovább akarsz lépni, vagy esetleg van benne még annyi "tartalék", hogy némi ráfordítással az igényeidhez tudd alakítani. Ha nehezen jött össze az a 70e akkor mennyivel nehezebben fog vajon összejönni kétszer ennyi "a jobb a szebb" gépre? Mennyivel egyszerûbb, ha kicsit többért (80-100e-ért) megvan egy gép ami kisebb ráfordítással esetleg még jobbá tehetõ. Minél jobb az alap, annál jobban lehet rá építkezni.
Ha pedig nem fejlõdik tovább valaki és megmarad azon a szinten ahol kezdte? Biztos vagyok benne, akkor is jobban jár egy az igényeihez minden szempontból passzoló bringával, amire csak egyszer kellett kiadnia azt a rakat pénzt, cserébe viszont kiszolgálja.
Nem vagyok sznob, újgazdag kis senki, aki minden héten rommá törhet egy félmilkás gépet a Hûvösvölgyben. Amit magamra és a bringrámra költöttem az utolsó fillérig magam kerestem meg, sõt a húgom kerojába is komoly összeggel szálltam be. Tehát igen csak tudom, hogy mennyire nehéz és mennyire drága jó döntéseket hozni. Ebben próbáltam segíteni. És csak reménykedem, hogy valamennyit segítettem is a buktatok kikerülésében.
#199
Posted 2002. January 31. - 17:48
Gabo, most én is kötözködöm. Szerintem Lazfer MÉG nem tudja, mit fog ûzni. Ki tujda, megtetszik neki a sport, és komolyan el akar kezdeni CC/DS/DH/Triál/stb. De most még szerintem neki elképzelése sincs, hogy mit akar, ezért egy 70eftos kezdõ gép TÖKÉLETES. Azzal már lehet cangázni, nem törik el, mint a metró gép, lehet fejlõdni, és lehet próbálkozni. De lehet, hogy csak megmarad neki hobby szinten a cangázás, és 5 év múlva is ugyanolyan cuccokkal lesz, mint most. De lehet, hogy elkapja a hév, akkor meg tök mind1, most mit vett, mert úgyis úrrá lesz rajta a sznobizmus ;D . Nézd ez olyan, mintha te elkezdenél egy új sportot. Én ha mondjuk elkezdenék pl.: vitorlázni. Ez jó, mert most még fogalmam sincs róla. Inkább veszek xFtért egy belépõ gépet, és ha tetszik, majd 3xért egy szupit, minthogy "látatlanban" 2xFtot kiadjak valamiért amirõl még azt sem tudom mire jó, és ki tudja, lehet, hogy inkább a rafting fog megtetszeni...
Andix
Andix
#200
Posted 2002. January 31. - 17:41
lazfer:
A félreértéseket elkerülendõ! Nem azt mondom, hogy TREK-et vegyél, de mielõtt döntesz nézz meg minél több gyártó, minél több modelljét! A TREK-rõl csak azért áradoztam, mert nekem is az van és imádom.
A TREK 4000-rõl képet, infot nehezen fogsz találni, lévén kifutott modell (nem véletlenül volt olcsóbb), de a 4500 is ezzel a vázzal készült, csak teloval.
Ha a nálunk kapható TREK-kek felszereltsége érdekel nézz el a Nella oldalára. Az árakat vedd erõsen tájékoztató jellegûnek, nem igazán szakadnak bele a tartalom frissítésébe. :-/
http://www.nella.hu/
Ha meg még nézelõdni szeretnél íme egy link gyûjtemény.
http://hegyikerekpar.lap.hu/
A félreértéseket elkerülendõ! Nem azt mondom, hogy TREK-et vegyél, de mielõtt döntesz nézz meg minél több gyártó, minél több modelljét! A TREK-rõl csak azért áradoztam, mert nekem is az van és imádom.
A TREK 4000-rõl képet, infot nehezen fogsz találni, lévén kifutott modell (nem véletlenül volt olcsóbb), de a 4500 is ezzel a vázzal készült, csak teloval.
Ha a nálunk kapható TREK-kek felszereltsége érdekel nézz el a Nella oldalára. Az árakat vedd erõsen tájékoztató jellegûnek, nem igazán szakadnak bele a tartalom frissítésébe. :-/
http://www.nella.hu/
Ha meg még nézelõdni szeretnél íme egy link gyûjtemény.
http://hegyikerekpar.lap.hu/