Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Kelly's Bakonyerdõ Maraton | Bakonybél

- - - - -

  • Please log in to reply
884 replies to this topic

#41
Uluwatu

Uluwatu

    vendég

  • fórumtag
  • 191 posts
  • LocationBudapest

Ok, hagyjuk.
Most az következne, hogy megmagyarázod miért az a hibás, akinek nekimentél hátulról.
Ki kell próbálni az országúti kerékpározást, ott jobbak az utak, több a pályabiztosító, lehet ereszteni 100-al is. ;)
(Bár ott is meg lehet halni, ha elég bátor vagy. Ráadásul úgy már nehéz perelni a szervezőt.)

Furcsa gondolkodású ember vagy.. Bár kezdem sejteni hogy ha valaki más állásponton van akkor az csak hibázni tud.

Szerintem egyértelmű hogy a Tatankás egy olyan helyen bénázik ahol nem kellene, ráadásul verseny közben, ráadásul egyértelműen jobbra kikanyarodik mintha a halacskákat nézné miközben valaki előzni próbálja. Az ilyenen mit lehet nem észrevenni?..

Ez nem olyan mint a hobbisielés hogy mindig a hátulról jövő a vétkes mindenben és azonnal le kell fékezned amikor van valaki előtted. Ez egy verseny és a szabályok a jelzéssel gondoskodnak arról hogy mindenki figyeljen egymásra. Aki nem figyel a jelzésre ami hátulról jön, ugyanannyira óvatlan de mindenképpen veszélyesebb mint valaki aki épp előzne és nyugodtan kiindulhatna abból hogy a jelzésre a másik nem megy ki jobbra.

Amúgy akár lehetne ez ugyanaz a Tatankás is aki elképesztő módon elkapta a másik kormányát tavaly a Bakonyon. Most azt is ki fogod magyarázni hogy igazából nem volt béna?..

 

Az meg honnan jön hogy megfürdette volna a másikat? Tényleg ennyire igyekszel most valakit befeketíteni akinek a stílusa nem tetszik neked?..

De látom az a fajta ember vagy aki szerint inkább ne is induljunk monti versenyen. Ahogy mondod, menjünk országútizni. Vagy ha mégis, akkor ne siessünk, mert az veszélyes. És semmiképp sem jelöljük a veszélyes szakaszokat, inkább egyszerűen essünk el rajta mert akkor saját hibánk és bénák vagyunk.

Persze látni abból hogy hogy lejtőzöl hogy miért félsz ennyire :D.
Viszont ugye tudod hogy mi az igazán veszélyes? Kormányszarvval versenyezni, az. Csak hogy tudd.

 

Na erről ennyit.



#42
_Alex_

_Alex_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,086 posts

Ok, hagyjuk.
Most az következne, hogy megmagyarázod miért az a hibás, akinek nekimentél hátulról.
Ki kell próbálni az országúti kerékpározást, ott jobbak az utak, több a pályabiztosító, lehet ereszteni 100-al is. ;)
(Bár ott is meg lehet halni, ha elég bátor vagy. Ráadásul úgy már nehéz perelni a szervezőt.)


  • zeezoltano likes this

Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_


#43
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

A srác akit megfürdettél nem volt ideges?  :)


Azt nem tudom hol láttad hogy ő fürdött. Azt szerintem láthattad hogy én fürödtem. Szóval a fogalmazás úgy stimmelne hogy aki megfürdetett, de vágom hogy te miért így írtad. Egyébként nem tudom, mert pillanatokon belűl eltűnt. Kétszer megkérdezte hogy segíthet e és továbbállt mielőtt szó szerint magamhoz tértem volna (pl. rájöttem volna hogy hiányzik a szemüvegem :)).

Valóban látszanak a felvételen rosszul sikerült jelölések, meg olyanok is amik egyértelműek voltak, mégis benézted.


És ezt nem is szégyellem, mint láthattad. Nem tudom annak mi köze van azokhoz ahol nem volt jól kijelölve, vagy ahol veszélyes. Szerintem itt is a tények beszélnek, ha Dénes valahol csúnyán elesik akkor szerintem van rá esély hogy nem a legtutibb a pályarész. De fogalmazhatunk úgy is hogy ha többen megjegyzik mint résztvevők, akkor ne pont akkor hagyjuk figyelmen kívűl amikor baleset is történik.

#44
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Már nem azért, de ilyen alapon Pl a szilvás hosszú összes + lejtőjét ki lehetne táblázni azt hiszem összesen egy volt és azt sem igazán értettem mert csak feleslegesen lassítottam és nem láttam miért kellett ezt megtenni.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#45
_Alex_

_Alex_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,086 posts

Ez veszélyes szakasz mert kritikán aluli a burkolat. Nem tudom hogy lehetne ezt rendesen megjelölni, jobb lenne ha teljesen elkerülnék, vagy ha nincs lehetőség a felújításra akkor elbontanák a töredezett aszfaltrészeket. De legalább azokban a kanyarokban ahol nyilvánvaló hogy aki sebességből jön oda sodrodik ki, és pont ott van egy töredezett él vagy sárlyuk azt előre ki kéne jelölni felkiáltójelekkel. Máshol ez megy, mindenhol kéne menjen. Úgy az ahogy most van felelőtlen benne hagyni. Lásd Papp Dénes.

Dénes nem írta sem a blogján, sem a fb-on, hogy veszélyes lett volna a szakasz ahol bukott.
Lement már ugyanott néhányszor hiba nélkül.
Szerintem nem veszélyes, sebesség megválasztás kérdése.
 


Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_


#46
_Alex_

_Alex_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,086 posts

Elég veszettül lejtőzöl!
A srác akit megfürdettél nem volt ideges? :)
Valóban látszanak a felvételen rosszul sikerült jelölések, meg olyanok is amik egyértelműek voltak, mégis benézted.


Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_


#47
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Az idei Bakonybél versenyem (kátyú 46:29, így visszanézve már lassan érkeztem mert előtte csúsztam és elvesztettem a lendületem). De hogy legyen benne jó dolog is: van benne őzike és hátuszás ;)

 



#48
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Itt előztél meg 24:09-nél.
Ez egy hajdani aszfalt erdészeti út. Nincsenek mély nyomvályúk, nagy kövek, vízmosások. Mégis lehet rajta halálosat is bukni, ha 60-al mégy.
Akkor ez most egy veszélyes szakasz, halálfejjel 5 nyíllal kéne jelölni?

 

Ez veszélyes szakasz mert kritikán aluli a burkolat. Nem tudom hogy lehetne ezt rendesen megjelölni, jobb lenne ha teljesen elkerülnék, vagy ha nincs lehetőség a felújításra akkor elbontanák a töredezett aszfaltrészeket. De legalább azokban a kanyarokban ahol nyilvánvaló hogy aki sebességből jön oda sodrodik ki, és pont ott van egy töredezett él vagy sárlyuk azt előre ki kéne jelölni felkiáltójelekkel. Máshol ez megy, mindenhol kéne menjen. Úgy az ahogy most van felelőtlen benne hagyni. Lásd Papp Dénes.



#49
_Alex_

_Alex_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,086 posts

Ez érdekes, mintha ugyanonnan jönne a fogalmazás. Az első a Bakonybél után az ott található veszélyes pályarésszel kapcsolatban, a második a Szilváson egy szintén rossz minőségű pályarészen történt bukás (Szilvás: lásd tavalyi videómban a megjegyzést 23:54-nél).

 

Ez egy kicsit ragtapasz, az már helyesebb hogy az MKSz is belátta hogy nem jó reklám a sok baleset.

Itt előztél meg 24:09-nél.
Ez egy hajdani aszfalt erdészeti út. Nincsenek mély nyomvályúk, nagy kövek, vízmosások. Mégis lehet rajta halálosat is bukni, ha 60-al mégy.
Akkor ez most egy veszélyes szakasz, halálfejjel 5 nyíllal kéne jelölni?


Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_


#50
Uluwatu

Uluwatu

    vendég

  • fórumtag
  • 191 posts
  • LocationBudapest

Most nem értelek. Szerintem pont ezt írtam, hogy mivel itt valószínűsíthetően kisebb tudással rendelkező versenyzők indulnak nagyobb számban, egy pályajelölésnél ezt figyelembe kellene venni. Hisz még Peti is össze-vissza esett, pedig nem nevezhető sem gyengének, sem sutának.

Értem amit írsz, csak én nem így látom.

Én azt írtam hogy teljesen fölösleges egy XCM versenynél arra hivatkozni hogy az amatőrök vagy azok hiányos tudása miatt kellene jól jelölni: a profiknak sem kedvez a rossz jelölés és balesetveszély fokozottan fennáll náluk mivel a határokat feszegetik, legyen az rockgarden vagy gyors kanyargós lefelé.

A lényeg nem a publikum képességeiben vagy össszetételében van, hanem a kockázatmentes pályajelölésen. Úgy a profiknak mint az amatőröknek. Mindenki a saját határait feszegeti és ha rossz a jelölés, úgy az amatőr, mint ahogy a profi is hamar veszélybe kerülhet.



#51
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,364 posts

Óvatosan megjegyzem hogy az MTB maraton "tömegsporton" itt van az XCO krémje is, ahol szinte vérre megy a verseny..

Amúgy szerintem pont nem ez a lényeg, hogy a résztvevők legyenek egy bizonyos "szinten". Abban teljesen igazad van hogy a legtöbbjük nincs. A lényeg e mellett viszont az hogy nem a résztvevőknek kell "felnőniük" a feladathoz, pont ezt próbáltam kihangsúlyozni, hanem a szervezőknek kell kivitelezhető pályát létrehozniuk. Ha még a (fél)profiknak is meggyűlik a baja a pályával, az már azt hiszem a jelzés hogy nem a versenyzőkben kellene keresni a hiányosságokat.

 

Most nem értelek. Szerintem pont ezt írtam, hogy mivel itt valószínűsíthetően kisebb tudással rendelkező versenyzők indulnak nagyobb számban, egy pályajelölésnél ezt figyelembe kellene venni. Hisz még Peti is össze-vissza esett, pedig nem nevezhető sem gyengének, sem sutának.



#52
Uluwatu

Uluwatu

    vendég

  • fórumtag
  • 191 posts
  • LocationBudapest

Alex nem már!

Én értem azt is, amit te szeretnél mondani, de ne mossuk már össze Marciék tudását mindazon emberekével, akik mennek egy ilyenen.

Mellesleg Szalay Petinek sem jött össze.

Ez az mtb TÖMEGSPORT része. Az XCO az igazi versenysport. 

Óvatosan megjegyzem hogy az MTB maraton "tömegsporton" itt van az XCO krémje is, ahol szinte vérre megy a verseny..

Amúgy szerintem pont nem ez a lényeg, hogy a résztvevők legyenek egy bizonyos "szinten". Abban teljesen igazad van hogy a legtöbbjük nincs. A lényeg e mellett viszont az hogy nem a résztvevőknek kell "felnőniük" a feladathoz, pont ezt próbáltam kihangsúlyozni, hanem a szervezőknek kell kivitelezhető pályát létrehozniuk. Ha még a (fél)profiknak is meggyűlik a baja a pályával, az már azt hiszem a jelzés hogy nem a versenyzőkben kellene keresni a hiányosságokat.



#53
Uluwatu

Uluwatu

    vendég

  • fórumtag
  • 191 posts
  • LocationBudapest

Ez érdekes, mintha ugyanonnan jönne a fogalmazás. Az első a Bakonybél után az ott található veszélyes pályarésszel kapcsolatban, a második a Szilváson egy szintén rossz minőségű pályarészen történt bukás (Szilvás: lásd tavalyi videómban a megjegyzést 23:54-nél).

 

Ez egy kicsit ragtapasz, az már helyesebb hogy az MKSz is belátta hogy nem jó reklám a sok baleset.

Alapvetően a probléma ott van hogy ebben az országban ha valaki valamit szervez (és rajta még pénzt is keres, mert ugye főleg azért csinálják) akkor a legelső dolog ha bármifajta probéma felmerül, a hárítás. Helyesbítek, az első a tagadás! :D Utána a hárítás, lehetőleg az áldozatra hogy igazából az a hülye. Aztán a körülményekre, meg hogy sajnos ez van és NEM LEHET SEMMIT SEM TENNI. Főleg nem a szervező, ugye.

És itt van a bibi: igenis lehet mit tenni! Lehetne egy kicsit gondolkodni, összedobni a pár agysejtet és a dolgokat feljavítani, nem csak hátradőlni tárt karokkal hogy kérem ez van. Én személy szerint örülök hogy az MKSZ lép ez ügyben, úgy látom Polonnyal az élen végre történnek értelmes dolgok is ebben a sportágban. Kár hogy a szervezői gárda ettől még ugyanaz marad és emberek ugye nem változnak, még ha szabályozzák is a tevékenységüket.

Igazából mindenki abból nyerne ha az MKSZ segítene kissebb kezdeményezéseknek kibontakozni, hogy legyen a "régi nagyoknak" konkurrenciájuk. Akkor jobban igyekeznének a dolgaikat rendezni, nem csak pénzt keresni. Ezt úgy hívják hogy szabad piac. Kár hogy itthon ilyen téren még mindig a lenini tervgazdaság zajlik :D.

Jó példa a Buda maraton: hanyag szervezés miatt elúszott, erre Harang nem próbál újra nekifutni hanem áthelyezi a Balcsira, csak új néven. Ilyenkor kellene egy pár tökös szervező (akár olyan aki profi rendezvényszervezéshez ért) hogy szervezzenek május 1.-re oda egy újabb maratonsorozatot, nem lenne résztvevő hiány. Az csak kifogás hogy a jégkár miatt nem lehetett rendezni meg a reptér licenszjogai meg hasonló blabla, mindent el lehet intézni csak akarni kell. Így viszont szépen lassan elfelejtődik hogy régen (2 éve!) volt ott egy nagyon frankó versenysorozat mely hirtelen megszűnt. És mindenki csak megvonja vállát..


Edited by Uluwatu, 2016. June 04. - 09:24.


#54
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Ezek alapján nem meglepő a szervező válasza e-mailben: "Azt gondolom, hogy a valódi megoldás a kormány és a fék minden versenyző saját kezében van."

 

 

 

De fontos, hogy a versenyzők is legyenek annak tudatában, hogy a fék és a kormány az ő kezükben van! Más nem tud helyettük dönteni.

 

Ez érdekes, mintha ugyanonnan jönne a fogalmazás. Az első a Bakonybél után az ott található veszélyes pályarésszel kapcsolatban, a második a Szilváson egy szintén rossz minőségű pályarészen történt bukás (Szilvás: lásd tavalyi videómban a megjegyzést 23:54-nél).

 

Ez egy kicsit ragtapasz, az már helyesebb hogy az MKSz is belátta hogy nem jó reklám a sok baleset.



#55
_Alex_

_Alex_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,086 posts
A Szilváson történ bukásra reagáló cikkre érkezett komment:
 

Kedves cikk iíró! Kedves Tamás! és mindenki, akit ez érdekel!

A Magyar Kerékpáros Szövetség vezetése néhány hete hozta létre azt a Versenyszervezői Kollégiumot, amelynek egyik legfőbb feladata az, hogy a jövőben minden kerékpáros sporteseményen a lehető legjobb útvonal- és egészségügyi biztosítást nyújtsák a szervezők.
Fontos azonban leírni, hogy a "lehető legjobb" az nem egyenlő a "mindenre azonnal van megoldás"-sal. Tudom, hogy szörnyű ezt leírni és olvasni is, de a cikk címében szepelő felszólítás ("Ne bukj életveszélyeset!") lehet hogy cinikus akart lenni, de nagyon is igaz. Sérült verse
nyzőként vagy hozzátartozóként nagyon is érthető az elvárás, hogy 3-5 percen belül kapjon segítséget egy sérült. De a fizikiai korlátok miatt bizony csak a szerencsén múlhat, hogy az adott balesettől 1-2 vagy 40-50 perc távoslágban van a segítségnyújtásra felkészült mentő.
A saját versenyünk, a Mátra Maraton példájával: az útvonalon (a célterületen felül) négy ponton áll mentő (esetkocsi, terepjáró vagy kvad mentő), felkészült személyzettel. Ennek elenére volt már olyan súlyos sérüléssel járó balesetünk, ahol a balasettől 1 km-en belül álló mentőnek 15-20 perc kellett ahhoz, hogy megtalálja a sérültet, mert nem tudták beazonosítani a helyet a pánikba esett szervezők és versenyzők. Részletes mentési tervvel rendelkeztünk, pontosan tudtuk, mikor mit kell tenni, ha hívás érkezik, működött a rádiókapcsolat, a rajtszámon levő segélyhívószám működött, de a pánikba esett szervező és a balesetenél megálló versenyzők nem tudtak megfelelő információt adni.
A mostani konkrét balesetről nem tudok semmit, de a szervezőről és a szervezés előzményei alapján tudom, hogy minden lehetséges helyzetre felkészültek, jól ismerik a versenyük útvonalát. Ennek ellenére még így is bele lehet szaladni egy ilyen helyzetbe. A konkért esetet át fogjuk beszélni, és ebből is tanulva a jövőben más szervezőknek is átadjuk a tanácsokat, kéréseket. Épp ez a célja az MKSz-nek, hogy vonjuk le a tanulságokat ez egyes estekből, és tanuljunk, csináljuk legközelebb jobban.
De még egyszer leírom: attól még, hogy egy versenyen X számú orvosi készültség van, nem lehet egy 100 km-es útvonalon az erdő kellős közepén néhány perc alatt ellátást biztosítani!
Ha valaki látott már Budapesten egy lakótelepen hosszú percekig sziránzó mentőt körözni a házak között keringve, oda vissza, majd 10-15 perc múla a mentő egységet gyalog szerrel keringeni ugyanott, az érti, hogy mire is gondolok. Pedig ott aszfalt út van, és házszámok a kapukon. Az erdőben ez bizony egy kicsit nehezebb feladat.

A szervezők (remélhetőleg) mindent megteszek a biztonság érdekében. Az MKSz segíteni fogja ezt. De fontos, hogy a versenyzők is legyenek annak tudatában, hogy a fék és a kormány az ő kezükben van! Más nem tud helyettük dönteni.

Dénesnek én is gyors felépülést kívánok!
Eisenkrammer Károly"


  • zeezoltano likes this

Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_


#56
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,364 posts

Alex nem már!

Én értem azt is, amit te szeretnél mondani, de ne mossuk már össze Marciék tudását mindazon emberekével, akik mennek egy ilyenen.

Mellesleg Szalay Petinek sem jött össze.

Ez az mtb TÖMEGSPORT része. Az XCO az igazi versenysport. 

Egy tömegsport rendezvények pedig a kerékpáros tömeghez kéne igazodnia, akik hobbi szinten tekernek és nem az Andalucia-ról jönnek.

 

A tarhonya meg szimplán romlott volt. Nem is értem, hogy a korábbiakból tanulva miért van még valaki, aki kísérletezik kánikulában tésztával ... Ha kenyérrel adják, semmi nem lett volna.

 

Ráadásul nem tartozik az olcsó verseny kategóriájába. Mondjuk, hogy mit kapsz Várgesztesen, Miskolcon, stb 4 ezerért ...

 

Azért Balázst a sors is büntette egy kicsit az akadályok nem jelölésével, mert a fiának is ott úszott el az első helye és a testi épsége.



#57
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Mekkora volt az a vízmosás, hogy problémát okozott átugrani? (Egy MTB versenyen)


Szerintem elegen szóltak hozzá ebben az ügyben. Még nem értem rá videót szerkeszteni de visszanéztem azt a részt és nem jól látni rajta hogy mennyire veszélyes, csak azt hogy leszállok, átemelem a bringát, szóvá teszem hogy ez nagyon csúnya és hogy ezt ki kellett volna jelölni egy felkiáltójellel :) Számomra az volt a szerencse hogy már ott volt a tönk ami sejtetett valamit/akadályozta a kanyar levágását (ahol mélyebb volt) és hogy kicsit saras volt és óvatosan/relatív lassan jöttem ott ki, simán meg tudtam állni ezért nem kellett az akrobatika. Akinek kellett, az se ideális talajra érkezett, egy szép kanyarodó bunny hop mellett még egy kis saras csúszást is korrigálni kell tudni.
 

"bármilyen károsodás illetve balesetekért, anyagi kárért a rendező feleloséget nem vállal"


Az azért nem olyan egyszerű, ha egy rendező markába röhögve mindenkit leugrat a sziklafalról akkor akármit állíthat, felelősségre fogják vonni.
 

Ezek alapján nem meglepő a szervező válasza e-mailben: "Azt gondolom, hogy a valódi megoldás a kormány és a fék minden versenyző saját kezében van."


Erre az a helyes válasz hogy a részvételi díj jövőbeli befizetése is a versenyző saját kezében van. Ez önkorrigáló folyamat, ha elbaltázzák (a kommunikációt is) akkor kevesebben fognak visszajönni. Kicsit gyengébb volt az idei jelölés de ezen az egy dolgon kívűl nem volt mondanám hogy rossz volt a szervezés (én is eltévedtem, de az saját hibából).



#58
Uluwatu

Uluwatu

    vendég

  • fórumtag
  • 191 posts
  • LocationBudapest

Egyik vagyok a sok közül, aki esett a vájatnál, agyrázkódás, stb. megvolt, nem is emlékszem hogy értem be, dobogó, vagy talán a győzelem úszott el a kategóriában. Egyébként nem szoktam esni-kelni a versenyeken, mivel ki vannak jelölve rendesen a dolgok, nem rokkantkocsival meg szöveggel 200m-rel feljebb, hanem normálisan felkiáltó jelekkel, nyilakkal az akadány előtt.

 

Ezek alapján nem meglepő a szervező válasza e-mailben: "Azt gondolom, hogy a valódi megoldás a kormány és a fék minden versenyző saját kezében van."

Komolyan ezt írta?.. :(



#59
Uluwatu

Uluwatu

    vendég

  • fórumtag
  • 191 posts
  • LocationBudapest

Nem voltam ott, nem láttam a 26"-os vájatot, és egyébként se kívánok hosszasan vitatkozni, csak néhány furcsaságra reagálok amiket írtál.
- A verseny oldalán ki van írva 05.16. dátummal hogy megváltozik a pálya.
- Azt hogy közúti közlekedési példát hozol fel, nem nagyon tudom értelmezni. A két dolognak semmi köze egymáshoz.
- Azt írtátok a veszélyes szakasz előtt volt jelzés. Minden egyes terepakadálynál nem lehet külön táblát kitenni. (És egyébként se lehet úgy jelölni hogy az mindenkinek jó legyen, bár nyilván törekedni kell rá.)

Egy versenyen elég sokan úgy mennek mintha 9 életük lenne. Pl. 50-el kanyar előtt, aztán meg csodálkoznak hogy elestek.
Ha valóban minden 5. ember elesett ott, akkor el tudom képzelni hogy a szervező is hibázott, viszont akkor nem értem miért nem lett botrány belőle. Alapvetően viszont neked kell a tudásodhoz mérten közlekedni. Egy erdőben azért lehet rá számítani hogy váratlan akadályok lehetnek a pályán(gyalogos, autó, kidőlt fa, földből kifordult kő, állat, piros vonat, stb.)!
- Te is leutazhatsz egy nappal korábban és bejárhatod a pályát. Nehogy már az legyen a hülye aki véletlenül ott lakik!
- A forgalom nem hogy az aszfalton ugyanúgy megy, de még az erdészeti (föld)utakon is a KRESZ az irányadó. A veszélyes kereszteződésekbe szoktak rendőrt/polgárőrt állítani, de ez nem azt jelenti hogy a teljes pálya le van zárva a forgalom elől.
Amire te gondolsz azok a (külföldi)országúti versenyek. ;)

1. Úgy nézem a hosszú távra írták (és tényleg 16.-ai bejegyzés?..) hogy változik és tényleg úgy gondolod hogy a neten kellene közzétenni, nem a versenyhelyszínen? Nem hiszem hogy bárki egy héttel előtte még bújja egy Bakonymaraton oldalát hogy mi friss hír van.. A lényeg hogy nem írták hogy HOL: mint tudjuk, a változás lényege pont az hogy tudjuk hogy hol, nem?.. Elég tág fogalom ha valami "változik". Én pld említeném hogy a végén van egy veszélyes rész. Nem hiszem hogy leszakadna a kezem ha leírnám. A szintrajz mint tudjuk nem stimmel, a térképből meg szerinted ki fogja észrevenni a nüansznyi különbségeket ha nem használ nagyítót? (és nem fedi épp le valami reklámlogó, mint ebben a konkrét esetben ;)

2. SZERINTED nincs köze. Ha nem látsz összefüggést, akkor nem érted hogy mit akarok mondani vagy csak nem akarod, pedig a példa nem éppen igényel nagy szellemi kihívást.

3. "Minden egyes terepakadálynál nem lehet külön táblát kitenni": nem kellene kiforgatni a szavaimat egy általánosítással, mert én nem azt tettem, ugye. EGY akadályról beszéltem, amin szívesen leküldenélek 50-el és megnézném hogy veszed. Amúgy elfekvő fákat ugratok át könnyedén úgyhogy rutinból nincs hiányom, de az kicsit túlzás ha egy amatőr XC maratonon Magyarországon Aaron Gwinn féle képességeket várnak el..

4. Az észrevételed hogy ki hogy és hol megy egy versenyen, eléggé naív.. Az egyenlet egyik része csak a képességeink. A másik része az iránymutatás, mivel a rendezők ismerik csak a pályát, főleg ha az változott. Egy versenyen mindenki úgy megy ahogy tud az adott szakaszon és ahogy a tapasztalatából fakadóan mehet. Ehhez az iránymutatás nem a saját képességeinek határa, mert akkor rengeteg baleset lenne, tényszerűen. Hanem a határ a rendezők által szabott jelzések! Ezek által lehet tájékozódni hogy mennyire kell a sebességet visszafogni, vigyázni. Nem lehet kitalálni hogy mi jön egy kanyar után vagy feltételezni hogy egy fa fekszik ott vagy egy méteres lyuk, mert akkor nem lehetne versenyezni hanem orosz rulett lenne.

Ha látok egy domb tetején három nyilat, akkor számomra az egész szakasz veszélyes, vagyis lassítok. Ha pár száz méter után kiderül hogy teljesen járható, akkor feltételezem hogy az egész szakasz ilyen, a tábla ezt a konkrét nehézséget jelölte így. Az már nagy hülyeség ha egy simán lefele haladó út ami max egy egy-nyilas, hirtelen az alján van egy halálzóna. Sajnos volt még ilyen hármasnyilas ahol simán lehetett tépni, sehogy sem viszonyul az utolsó akadályhoz.

 

Egy verseny nem túra. Egy túrán nem tudod mi jön, ezért mindig visszafogod magad, mert egyrészt nem időre megy és minek kockáztatni, másrészt ha nem feltételezed a legrosszabbat akkor póruljárhatsz.

Versenyeken viszont a képességekhez mérten vannak kialakítva a pályák és a józan ész alapján hogy mi bevehető, hogy egy a maga képességével maximálisan SIETŐ versenyző hol kerülhet veszélybe ha nem fogja vissza magát. Vagyis nem alakítunk ki olyan helyzetet ami elkerülhetetlen balesethez vezethet: ha egy út alján ahol nagyon felgyorsulhatsz egy éles kanyar van vagy akadály, akkor fokozottan felhívjuk erre a figyelmet, hogy ehhez mérten lehessen megközelíteni. Mit lehet ezen nem érteni?

5. Furcsa a logikád: "ha tényleg botrányos volt a jelölés ott és nem lett belőle botrány, akkor biztos nem is volt az." No komment. De azért nem árt olvasni a bejegyzéseket és nézni hogy azokról akik itt egyáltalán írnak, hányan kerültek bajba.

6. Az nem én vagyok aki ferdén néz arra ki jobban járt és előre tudta. De kétség kívül felmerül a kérdés hogy miért nem lett mindenki korrektül előre tájékoztatva. Véletlenül?.. Amúgy nem tudom értelmezni a logikádat hogy nekem az mit segít ha lemegyek előtte egy nappal, ha egyszer nem tudom hogy hol vannak a változások, mikor lesz kijelölve, stb. De nem is erről van szó, azért remélem abban te is egyetértesz hogy nem várhatja el a rendező hogy több száz ember leutazzon munkanapon egy helyszínre, mert nem volt hajlandó leírni hogy egy konkrét helyen veszélyes és ezt ki kellene tábláznia de inkább gyere le, döntsd el hogy mi a veszélyes, jegyezd meg minden szakaszt és lehet hogy megúszod a verseny hevében is.. A nyúl a vadászpuskát, azt..

7. A KRESZ-t illetően most inkább hagyjuk a részleteket, mert ha a KRESZről van szó akkor az autóknak van egy minimális távolságtartási kötelezettségük ami videón láthatóan sehol sem lett betartva, nem is beszélve arról amikor küzd egymással pár bringás kielőzésekkel és a szoros boly mögött úgy megy a kocsi mintha sosem állna fenn a veszély hogy valaki elbukik és rajtuk áthajt. Úgy gondolom hogy nem ártana pont ezért (is) külön figyelmeztetni a versenyzőket a fokozott veszélyekre. Amúgy jobb helyeken ilyenkor ideiglenesen feltartják a forgalmat amíg csoportok átvágnak. Egy hétvégi napon nem sok sofőr idegeskedik ha egy 2 km-es szakaszon kell várnia 5 percet és turnusokban engedik őket át, nem egyenként. Ez mindenkinek biztonságosabb, jobban is lehet hallani ha több kocsi jön.

 

Amúgy egy kicsit túllőttél a célon evvel a "földutakon is érvényes a KRESZ" -el, nem gondolod? ;) Kicsit mintha nem a versenyzők épségét védenéd hanem jogi ismereteinket firtatnád és hatodik érzékeket is elvársz, meg hogy végülis ne száguldozzunk, még ha verseny is.

Talán Te vagy az egyik rendező? ;)



#60
_Alex_

_Alex_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,086 posts

Áh, egy megmondó. Mindig van aki szereti leegyszerűsíteni a dolgokat. Mindenesetre ha szervezel versenyt kérlek szólj előtte mert inkább kihagyom.

Azért azt megnézném ha eltöröd a lábad (vagy rosszabb) egy esésnél, biztos még meg is sajnálnád a rendezőt ha valaki felelősségre meri vonni mert nem kellően táblázta ki a veszélyes helyet.

Ahhoz a logikához meg csak gratulálni tudok hogy azért nem kell felelősséget vállalni, mert ez veszélyes sport és ha valami történik, a végén még felelős leszel. Gondolkozz el már azon hogy mit is írsz evvel.. Ha valakit elütsz mert a kocsid féke egyszerűen nem működik mert a gyártó lesz*rja a minőségét, szerinted nem kellene elővenni az autó gyártóját egy nagy Mea Culpa helyett? Vagy te Inkább vállad megvonva rohadsz a sitten, magadnak azt mondva hogy "milyen nehéz lehetett ezt már elkerülni..aszfalton"? Nem pont ez lenne a lényeg, hogy ha valami veszélyes, akkor felelősséget vállalok, mert tudom hogy az?

Itt egy egyszerű képletről van szó: a szervező egy üzleti vállalkozásba kezd és a szolgáltatásának ellenértéke a nevezési díj. Ő ezért rendez egy versenyt, melynek célja hogy mindenki a pénzéért jól érezze magát és épségben befejezze. Ez utóbbi pedig igenis a szervező felelőssége: konkrétabban, neki mindent meg kell tennie annak érdekében hogy ne történjen baleset. Ezt egyébként polgárjogi jogszabály is előírja más sportágakban (a kerékpársportnál nem tudom van e külön), munkaügyi baleseteknél, stb., mint ahogy az erdészet is kötelezi erre a szervezőt további szabályokkal és szerződéssel (már ahol, mindenesetre Szilváson így van mint láthatod az aktuális oldalukon ennek másolatát és sejtem máshol is, bár a rendezők ezt nem szívesen mutogatják).

Jogot félretéve, az ésszerűség szintjén elég egyszerű arról gondoskodni hogy ne történjenek könnyen elkerülhető balesetek: oda kell figyelni hogy ha veszélyes szakasz van, rendesen fel kell hívni arra a figyelmet. Ha ezt nem teszi, hanyagul veszélyezteti a sportolók épségét és jogilag felelős ezért, papír ide vagy oda. Sajnos elég sok olyan szervező van aki ezt nem veszi komolyan, a költségvetést annál inkább. A Bakonymaraton esetében nem azt mondom hogy ez állna fenn, pusztán felhívtam rá a figyelmet hogy ez egy hiba volt amiből tanulni kellene. Sajnos úgy tűnik jó pár hiba halmozódott itt: vonat, nagy vályat egyértelmű tábla vagy feltöltés nélkül, szembeforgalom külön felszólítás nélkül, pályaváltoztatás nem közlése a verseny előtt (csak a hosszú távnak). Ez egy kicsit sok malőrnek tűnik így elsőre..

 

Értem persze amit mondasz: az ember gyarló, "logikus" hogy mindenki mosni akarja a kezét a felelősségtől. Hát szerintem nem. Volt egy ilyen átkos korszak ebben az országban, ne maradjon így. Tanuljanak végre meg azok akik profitálnak valamiből felelősséget is vállalni érte. Valamit valamiért.

 

Egyébként meg az okoskodó stílus hogy "mekkora volt ... egy MTB versenyen" szemlélteti hogy nem igazán érzékeled a kockázatát egy ilyen fajta vályatnak amibe egy 26-os kerék belefér, magyarul nem lehetsz valami gyors a lefeléken, amikor hirtelen kell 50-ről egy ferde kanyarnál döntened hogy ugorj vagy kerülj.. Nem a bunny-hop itt a lényeg, még csak az sem hogy 40-el vagy 50-el rongyolsz le mert van olyan rutinod hogy tudd hogy hogy kezelj egy nehéz szakaszt. És itt jön a lényeg: amikor már a szakasz valami olyan abszurd részt tartalmaz, ahol szerencse kell hogy ne taknyolj.

Egy lyuk/vályat nem azért nem veszélyes mert Alex nevű hozzászoló nem taknyolt ott el. Még csak azért sem mert a versenyzők 80%-a nem esett el vagy nem került necces helyzetben. Vagy hogy "csak" fél tucat vérző karral és bekötött sebbel látható versenyző lett az eredménye. Az sem mérvadó hogy ki mennyire ügyes, ki milyen sebességgel halad, kinek ment épp sár a szemébe vagy köpköd épp ki egy benyelt bogarat, vagy kinél bújt hirtelen egy felhő után elő a ragyogó nap és verődött vissza úgy hogy elrejtette a kátyú méretét. Az viszont igen, hogy normális körülmények között, egy versenyen, egy olyan részen ahol a Straván is egyértelműen látni hogy mindenki legalább 40-el rongyol ott le, ennek az alján van egy bazi nagy vályat, ami nem aznap került oda, ami nincs rendesen jelölve és amire nem hívták fel a rendezők mindenki figyelmét amikor átrendezték a pályát a tavalyi évhez s a létező eredeti pályához képest. De még ha nem is kellene erről verseny előtt tudni, a helyszínen nem ártana, nem gondolod?

Jobb helyeken ezt betömik vagy nem erre vezetik le az utat, nem is értem idén miért pont ez lett beletéve a tavalyi vonalhoz képest. Csak nem azért mert máshol még jobban el volt mosva és ez még a "kevésbé nyaktörő" verzió volt, de lesz*rjuk mert "the show must go on"?..

Nem voltam ott, nem láttam a 26"-os vájatot, és egyébként se kívánok hosszasan vitatkozni, csak néhány furcsaságra reagálok amiket írtál.
- A verseny oldalán ki van írva 05.16. dátummal hogy megváltozik a pálya.
- Azt hogy közúti közlekedési példát hozol fel, nem nagyon tudom értelmezni. A két dolognak semmi köze egymáshoz.
- Azt írtátok a veszélyes szakasz előtt volt jelzés. Minden egyes terepakadálynál nem lehet külön táblát kitenni. (És egyébként se lehet úgy jelölni hogy az mindenkinek jó legyen, bár nyilván törekedni kell rá.)

Egy versenyen elég sokan úgy mennek mintha 9 életük lenne. Pl. 50-el kanyar előtt, aztán meg csodálkoznak hogy elestek.
Ha valóban minden 5. ember elesett ott, akkor el tudom képzelni hogy a szervező is hibázott, viszont akkor nem értem miért nem lett botrány belőle. Alapvetően viszont neked kell a tudásodhoz mérten közlekedni. Egy erdőben azért lehet rá számítani hogy váratlan akadályok lehetnek a pályán(gyalogos, autó, kidőlt fa, földből kifordult kő, állat, piros vonat, stb.)!
- Te is leutazhatsz egy nappal korábban és bejárhatod a pályát. Nehogy már az legyen a hülye aki véletlenül ott lakik!
- A forgalom nem hogy az aszfalton ugyanúgy megy, de még az erdészeti (föld)utakon is a KRESZ az irányadó. A veszélyes kereszteződésekbe szoktak rendőrt/polgárőrt állítani, de ez nem azt jelenti hogy a teljes pálya le van zárva a forgalom elől.
Amire te gondolsz azok a (külföldi)országúti versenyek. ;)


Edited by _Alex_, 2016. May 25. - 22:25.

Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_