Nem voltam ott, nem láttam a 26"-os vájatot, és egyébként se kívánok hosszasan vitatkozni, csak néhány furcsaságra reagálok amiket írtál.
- A verseny oldalán ki van írva 05.16. dátummal hogy megváltozik a pálya.
- Azt hogy közúti közlekedési példát hozol fel, nem nagyon tudom értelmezni. A két dolognak semmi köze egymáshoz.
- Azt írtátok a veszélyes szakasz előtt volt jelzés. Minden egyes terepakadálynál nem lehet külön táblát kitenni. (És egyébként se lehet úgy jelölni hogy az mindenkinek jó legyen, bár nyilván törekedni kell rá.)
Egy versenyen elég sokan úgy mennek mintha 9 életük lenne. Pl. 50-el kanyar előtt, aztán meg csodálkoznak hogy elestek.
Ha valóban minden 5. ember elesett ott, akkor el tudom képzelni hogy a szervező is hibázott, viszont akkor nem értem miért nem lett botrány belőle. Alapvetően viszont neked kell a tudásodhoz mérten közlekedni. Egy erdőben azért lehet rá számítani hogy váratlan akadályok lehetnek a pályán(gyalogos, autó, kidőlt fa, földből kifordult kő, állat, piros vonat, stb.)!
- Te is leutazhatsz egy nappal korábban és bejárhatod a pályát. Nehogy már az legyen a hülye aki véletlenül ott lakik!
- A forgalom nem hogy az aszfalton ugyanúgy megy, de még az erdészeti (föld)utakon is a KRESZ az irányadó. A veszélyes kereszteződésekbe szoktak rendőrt/polgárőrt állítani, de ez nem azt jelenti hogy a teljes pálya le van zárva a forgalom elől.
Amire te gondolsz azok a (külföldi)országúti versenyek.
1. Úgy nézem a hosszú távra írták (és tényleg 16.-ai bejegyzés?..) hogy változik és tényleg úgy gondolod hogy a neten kellene közzétenni, nem a versenyhelyszínen? Nem hiszem hogy bárki egy héttel előtte még bújja egy Bakonymaraton oldalát hogy mi friss hír van.. A lényeg hogy nem írták hogy HOL: mint tudjuk, a változás lényege pont az hogy tudjuk hogy hol, nem?.. Elég tág fogalom ha valami "változik". Én pld említeném hogy a végén van egy veszélyes rész. Nem hiszem hogy leszakadna a kezem ha leírnám. A szintrajz mint tudjuk nem stimmel, a térképből meg szerinted ki fogja észrevenni a nüansznyi különbségeket ha nem használ nagyítót? (és nem fedi épp le valami reklámlogó, mint ebben a konkrét esetben
2. SZERINTED nincs köze. Ha nem látsz összefüggést, akkor nem érted hogy mit akarok mondani vagy csak nem akarod, pedig a példa nem éppen igényel nagy szellemi kihívást.
3. "Minden egyes terepakadálynál nem lehet külön táblát kitenni": nem kellene kiforgatni a szavaimat egy általánosítással, mert én nem azt tettem, ugye. EGY akadályról beszéltem, amin szívesen leküldenélek 50-el és megnézném hogy veszed. Amúgy elfekvő fákat ugratok át könnyedén úgyhogy rutinból nincs hiányom, de az kicsit túlzás ha egy amatőr XC maratonon Magyarországon Aaron Gwinn féle képességeket várnak el..
4. Az észrevételed hogy ki hogy és hol megy egy versenyen, eléggé naív.. Az egyenlet egyik része csak a képességeink. A másik része az iránymutatás, mivel a rendezők ismerik csak a pályát, főleg ha az változott. Egy versenyen mindenki úgy megy ahogy tud az adott szakaszon és ahogy a tapasztalatából fakadóan mehet. Ehhez az iránymutatás nem a saját képességeinek határa, mert akkor rengeteg baleset lenne, tényszerűen. Hanem a határ a rendezők által szabott jelzések! Ezek által lehet tájékozódni hogy mennyire kell a sebességet visszafogni, vigyázni. Nem lehet kitalálni hogy mi jön egy kanyar után vagy feltételezni hogy egy fa fekszik ott vagy egy méteres lyuk, mert akkor nem lehetne versenyezni hanem orosz rulett lenne.
Ha látok egy domb tetején három nyilat, akkor számomra az egész szakasz veszélyes, vagyis lassítok. Ha pár száz méter után kiderül hogy teljesen járható, akkor feltételezem hogy az egész szakasz ilyen, a tábla ezt a konkrét nehézséget jelölte így. Az már nagy hülyeség ha egy simán lefele haladó út ami max egy egy-nyilas, hirtelen az alján van egy halálzóna. Sajnos volt még ilyen hármasnyilas ahol simán lehetett tépni, sehogy sem viszonyul az utolsó akadályhoz.
Egy verseny nem túra. Egy túrán nem tudod mi jön, ezért mindig visszafogod magad, mert egyrészt nem időre megy és minek kockáztatni, másrészt ha nem feltételezed a legrosszabbat akkor póruljárhatsz.
Versenyeken viszont a képességekhez mérten vannak kialakítva a pályák és a józan ész alapján hogy mi bevehető, hogy egy a maga képességével maximálisan SIETŐ versenyző hol kerülhet veszélybe ha nem fogja vissza magát. Vagyis nem alakítunk ki olyan helyzetet ami elkerülhetetlen balesethez vezethet: ha egy út alján ahol nagyon felgyorsulhatsz egy éles kanyar van vagy akadály, akkor fokozottan felhívjuk erre a figyelmet, hogy ehhez mérten lehessen megközelíteni. Mit lehet ezen nem érteni?
5. Furcsa a logikád: "ha tényleg botrányos volt a jelölés ott és nem lett belőle botrány, akkor biztos nem is volt az." No komment. De azért nem árt olvasni a bejegyzéseket és nézni hogy azokról akik itt egyáltalán írnak, hányan kerültek bajba.
6. Az nem én vagyok aki ferdén néz arra ki jobban járt és előre tudta. De kétség kívül felmerül a kérdés hogy miért nem lett mindenki korrektül előre tájékoztatva. Véletlenül?.. Amúgy nem tudom értelmezni a logikádat hogy nekem az mit segít ha lemegyek előtte egy nappal, ha egyszer nem tudom hogy hol vannak a változások, mikor lesz kijelölve, stb. De nem is erről van szó, azért remélem abban te is egyetértesz hogy nem várhatja el a rendező hogy több száz ember leutazzon munkanapon egy helyszínre, mert nem volt hajlandó leírni hogy egy konkrét helyen veszélyes és ezt ki kellene tábláznia de inkább gyere le, döntsd el hogy mi a veszélyes, jegyezd meg minden szakaszt és lehet hogy megúszod a verseny hevében is.. A nyúl a vadászpuskát, azt..
7. A KRESZ-t illetően most inkább hagyjuk a részleteket, mert ha a KRESZről van szó akkor az autóknak van egy minimális távolságtartási kötelezettségük ami videón láthatóan sehol sem lett betartva, nem is beszélve arról amikor küzd egymással pár bringás kielőzésekkel és a szoros boly mögött úgy megy a kocsi mintha sosem állna fenn a veszély hogy valaki elbukik és rajtuk áthajt. Úgy gondolom hogy nem ártana pont ezért (is) külön figyelmeztetni a versenyzőket a fokozott veszélyekre. Amúgy jobb helyeken ilyenkor ideiglenesen feltartják a forgalmat amíg csoportok átvágnak. Egy hétvégi napon nem sok sofőr idegeskedik ha egy 2 km-es szakaszon kell várnia 5 percet és turnusokban engedik őket át, nem egyenként. Ez mindenkinek biztonságosabb, jobban is lehet hallani ha több kocsi jön.
Amúgy egy kicsit túllőttél a célon evvel a "földutakon is érvényes a KRESZ" -el, nem gondolod? Kicsit mintha nem a versenyzők épségét védenéd hanem jogi ismereteinket firtatnád és hatodik érzékeket is elvársz, meg hogy végülis ne száguldozzunk, még ha verseny is.
Talán Te vagy az egyik rendező?