Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kelly's Bakonyerdõ Maraton | Bakonybél

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
873 hozzászólás a témában

#41
Uluwatu

Uluwatu

    vendég

  • fórumtag
  • 179 hozzászólás
  • LocationBudapest

Alex nem már!

Én értem azt is, amit te szeretnél mondani, de ne mossuk már össze Marciék tudását mindazon emberekével, akik mennek egy ilyenen.

Mellesleg Szalay Petinek sem jött össze.

Ez az mtb TÖMEGSPORT része. Az XCO az igazi versenysport. 

Óvatosan megjegyzem hogy az MTB maraton "tömegsporton" itt van az XCO krémje is, ahol szinte vérre megy a verseny..

Amúgy szerintem pont nem ez a lényeg, hogy a résztvevők legyenek egy bizonyos "szinten". Abban teljesen igazad van hogy a legtöbbjük nincs. A lényeg e mellett viszont az hogy nem a résztvevőknek kell "felnőniük" a feladathoz, pont ezt próbáltam kihangsúlyozni, hanem a szervezőknek kell kivitelezhető pályát létrehozniuk. Ha még a (fél)profiknak is meggyűlik a baja a pályával, az már azt hiszem a jelzés hogy nem a versenyzőkben kellene keresni a hiányosságokat.



#42
Uluwatu

Uluwatu

    vendég

  • fórumtag
  • 179 hozzászólás
  • LocationBudapest

Ez érdekes, mintha ugyanonnan jönne a fogalmazás. Az első a Bakonybél után az ott található veszélyes pályarésszel kapcsolatban, a második a Szilváson egy szintén rossz minőségű pályarészen történt bukás (Szilvás: lásd tavalyi videómban a megjegyzést 23:54-nél).

 

Ez egy kicsit ragtapasz, az már helyesebb hogy az MKSz is belátta hogy nem jó reklám a sok baleset.

Alapvetően a probléma ott van hogy ebben az országban ha valaki valamit szervez (és rajta még pénzt is keres, mert ugye főleg azért csinálják) akkor a legelső dolog ha bármifajta probéma felmerül, a hárítás. Helyesbítek, az első a tagadás! :D Utána a hárítás, lehetőleg az áldozatra hogy igazából az a hülye. Aztán a körülményekre, meg hogy sajnos ez van és NEM LEHET SEMMIT SEM TENNI. Főleg nem a szervező, ugye.

És itt van a bibi: igenis lehet mit tenni! Lehetne egy kicsit gondolkodni, összedobni a pár agysejtet és a dolgokat feljavítani, nem csak hátradőlni tárt karokkal hogy kérem ez van. Én személy szerint örülök hogy az MKSZ lép ez ügyben, úgy látom Polonnyal az élen végre történnek értelmes dolgok is ebben a sportágban. Kár hogy a szervezői gárda ettől még ugyanaz marad és emberek ugye nem változnak, még ha szabályozzák is a tevékenységüket.

Igazából mindenki abból nyerne ha az MKSZ segítene kissebb kezdeményezéseknek kibontakozni, hogy legyen a "régi nagyoknak" konkurrenciájuk. Akkor jobban igyekeznének a dolgaikat rendezni, nem csak pénzt keresni. Ezt úgy hívják hogy szabad piac. Kár hogy itthon ilyen téren még mindig a lenini tervgazdaság zajlik :D.

Jó példa a Buda maraton: hanyag szervezés miatt elúszott, erre Harang nem próbál újra nekifutni hanem áthelyezi a Balcsira, csak új néven. Ilyenkor kellene egy pár tökös szervező (akár olyan aki profi rendezvényszervezéshez ért) hogy szervezzenek május 1.-re oda egy újabb maratonsorozatot, nem lenne résztvevő hiány. Az csak kifogás hogy a jégkár miatt nem lehetett rendezni meg a reptér licenszjogai meg hasonló blabla, mindent el lehet intézni csak akarni kell. Így viszont szépen lassan elfelejtődik hogy régen (2 éve!) volt ott egy nagyon frankó versenysorozat mely hirtelen megszűnt. És mindenki csak megvonja vállát..


Uluwatu módosította - 2016. június 04. - 09:24


#43
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.221 hozzászólás

Ezek alapján nem meglepő a szervező válasza e-mailben: "Azt gondolom, hogy a valódi megoldás a kormány és a fék minden versenyző saját kezében van."

 

 

 

De fontos, hogy a versenyzők is legyenek annak tudatában, hogy a fék és a kormány az ő kezükben van! Más nem tud helyettük dönteni.

 

Ez érdekes, mintha ugyanonnan jönne a fogalmazás. Az első a Bakonybél után az ott található veszélyes pályarésszel kapcsolatban, a második a Szilváson egy szintén rossz minőségű pályarészen történt bukás (Szilvás: lásd tavalyi videómban a megjegyzést 23:54-nél).

 

Ez egy kicsit ragtapasz, az már helyesebb hogy az MKSz is belátta hogy nem jó reklám a sok baleset.



#44
_Alex_

_Alex_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.084 hozzászólás
A Szilváson történ bukásra reagáló cikkre érkezett komment:
 

Kedves cikk iíró! Kedves Tamás! és mindenki, akit ez érdekel!

A Magyar Kerékpáros Szövetség vezetése néhány hete hozta létre azt a Versenyszervezői Kollégiumot, amelynek egyik legfőbb feladata az, hogy a jövőben minden kerékpáros sporteseményen a lehető legjobb útvonal- és egészségügyi biztosítást nyújtsák a szervezők.
Fontos azonban leírni, hogy a "lehető legjobb" az nem egyenlő a "mindenre azonnal van megoldás"-sal. Tudom, hogy szörnyű ezt leírni és olvasni is, de a cikk címében szepelő felszólítás ("Ne bukj életveszélyeset!") lehet hogy cinikus akart lenni, de nagyon is igaz. Sérült verse
nyzőként vagy hozzátartozóként nagyon is érthető az elvárás, hogy 3-5 percen belül kapjon segítséget egy sérült. De a fizikiai korlátok miatt bizony csak a szerencsén múlhat, hogy az adott balesettől 1-2 vagy 40-50 perc távoslágban van a segítségnyújtásra felkészült mentő.
A saját versenyünk, a Mátra Maraton példájával: az útvonalon (a célterületen felül) négy ponton áll mentő (esetkocsi, terepjáró vagy kvad mentő), felkészült személyzettel. Ennek elenére volt már olyan súlyos sérüléssel járó balesetünk, ahol a balasettől 1 km-en belül álló mentőnek 15-20 perc kellett ahhoz, hogy megtalálja a sérültet, mert nem tudták beazonosítani a helyet a pánikba esett szervezők és versenyzők. Részletes mentési tervvel rendelkeztünk, pontosan tudtuk, mikor mit kell tenni, ha hívás érkezik, működött a rádiókapcsolat, a rajtszámon levő segélyhívószám működött, de a pánikba esett szervező és a balesetenél megálló versenyzők nem tudtak megfelelő információt adni.
A mostani konkrét balesetről nem tudok semmit, de a szervezőről és a szervezés előzményei alapján tudom, hogy minden lehetséges helyzetre felkészültek, jól ismerik a versenyük útvonalát. Ennek ellenére még így is bele lehet szaladni egy ilyen helyzetbe. A konkért esetet át fogjuk beszélni, és ebből is tanulva a jövőben más szervezőknek is átadjuk a tanácsokat, kéréseket. Épp ez a célja az MKSz-nek, hogy vonjuk le a tanulságokat ez egyes estekből, és tanuljunk, csináljuk legközelebb jobban.
De még egyszer leírom: attól még, hogy egy versenyen X számú orvosi készültség van, nem lehet egy 100 km-es útvonalon az erdő kellős közepén néhány perc alatt ellátást biztosítani!
Ha valaki látott már Budapesten egy lakótelepen hosszú percekig sziránzó mentőt körözni a házak között keringve, oda vissza, majd 10-15 perc múla a mentő egységet gyalog szerrel keringeni ugyanott, az érti, hogy mire is gondolok. Pedig ott aszfalt út van, és házszámok a kapukon. Az erdőben ez bizony egy kicsit nehezebb feladat.

A szervezők (remélhetőleg) mindent megteszek a biztonság érdekében. Az MKSz segíteni fogja ezt. De fontos, hogy a versenyzők is legyenek annak tudatában, hogy a fék és a kormány az ő kezükben van! Más nem tud helyettük dönteni.

Dénesnek én is gyors felépülést kívánok!
Eisenkrammer Károly"


  • zeezoltano kedveli ezt

Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_


#45
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás

Alex nem már!

Én értem azt is, amit te szeretnél mondani, de ne mossuk már össze Marciék tudását mindazon emberekével, akik mennek egy ilyenen.

Mellesleg Szalay Petinek sem jött össze.

Ez az mtb TÖMEGSPORT része. Az XCO az igazi versenysport. 

Egy tömegsport rendezvények pedig a kerékpáros tömeghez kéne igazodnia, akik hobbi szinten tekernek és nem az Andalucia-ról jönnek.

 

A tarhonya meg szimplán romlott volt. Nem is értem, hogy a korábbiakból tanulva miért van még valaki, aki kísérletezik kánikulában tésztával ... Ha kenyérrel adják, semmi nem lett volna.

 

Ráadásul nem tartozik az olcsó verseny kategóriájába. Mondjuk, hogy mit kapsz Várgesztesen, Miskolcon, stb 4 ezerért ...

 

Azért Balázst a sors is büntette egy kicsit az akadályok nem jelölésével, mert a fiának is ott úszott el az első helye és a testi épsége.



#46
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.221 hozzászólás

Mekkora volt az a vízmosás, hogy problémát okozott átugrani? (Egy MTB versenyen)


Szerintem elegen szóltak hozzá ebben az ügyben. Még nem értem rá videót szerkeszteni de visszanéztem azt a részt és nem jól látni rajta hogy mennyire veszélyes, csak azt hogy leszállok, átemelem a bringát, szóvá teszem hogy ez nagyon csúnya és hogy ezt ki kellett volna jelölni egy felkiáltójellel :) Számomra az volt a szerencse hogy már ott volt a tönk ami sejtetett valamit/akadályozta a kanyar levágását (ahol mélyebb volt) és hogy kicsit saras volt és óvatosan/relatív lassan jöttem ott ki, simán meg tudtam állni ezért nem kellett az akrobatika. Akinek kellett, az se ideális talajra érkezett, egy szép kanyarodó bunny hop mellett még egy kis saras csúszást is korrigálni kell tudni.
 

"bármilyen károsodás illetve balesetekért, anyagi kárért a rendező feleloséget nem vállal"


Az azért nem olyan egyszerű, ha egy rendező markába röhögve mindenkit leugrat a sziklafalról akkor akármit állíthat, felelősségre fogják vonni.
 

Ezek alapján nem meglepő a szervező válasza e-mailben: "Azt gondolom, hogy a valódi megoldás a kormány és a fék minden versenyző saját kezében van."


Erre az a helyes válasz hogy a részvételi díj jövőbeli befizetése is a versenyző saját kezében van. Ez önkorrigáló folyamat, ha elbaltázzák (a kommunikációt is) akkor kevesebben fognak visszajönni. Kicsit gyengébb volt az idei jelölés de ezen az egy dolgon kívűl nem volt mondanám hogy rossz volt a szervezés (én is eltévedtem, de az saját hibából).



#47
Uluwatu

Uluwatu

    vendég

  • fórumtag
  • 179 hozzászólás
  • LocationBudapest

Egyik vagyok a sok közül, aki esett a vájatnál, agyrázkódás, stb. megvolt, nem is emlékszem hogy értem be, dobogó, vagy talán a győzelem úszott el a kategóriában. Egyébként nem szoktam esni-kelni a versenyeken, mivel ki vannak jelölve rendesen a dolgok, nem rokkantkocsival meg szöveggel 200m-rel feljebb, hanem normálisan felkiáltó jelekkel, nyilakkal az akadány előtt.

 

Ezek alapján nem meglepő a szervező válasza e-mailben: "Azt gondolom, hogy a valódi megoldás a kormány és a fék minden versenyző saját kezében van."

Komolyan ezt írta?.. :(



#48
Uluwatu

Uluwatu

    vendég

  • fórumtag
  • 179 hozzászólás
  • LocationBudapest

Nem voltam ott, nem láttam a 26"-os vájatot, és egyébként se kívánok hosszasan vitatkozni, csak néhány furcsaságra reagálok amiket írtál.
- A verseny oldalán ki van írva 05.16. dátummal hogy megváltozik a pálya.
- Azt hogy közúti közlekedési példát hozol fel, nem nagyon tudom értelmezni. A két dolognak semmi köze egymáshoz.
- Azt írtátok a veszélyes szakasz előtt volt jelzés. Minden egyes terepakadálynál nem lehet külön táblát kitenni. (És egyébként se lehet úgy jelölni hogy az mindenkinek jó legyen, bár nyilván törekedni kell rá.)

Egy versenyen elég sokan úgy mennek mintha 9 életük lenne. Pl. 50-el kanyar előtt, aztán meg csodálkoznak hogy elestek.
Ha valóban minden 5. ember elesett ott, akkor el tudom képzelni hogy a szervező is hibázott, viszont akkor nem értem miért nem lett botrány belőle. Alapvetően viszont neked kell a tudásodhoz mérten közlekedni. Egy erdőben azért lehet rá számítani hogy váratlan akadályok lehetnek a pályán(gyalogos, autó, kidőlt fa, földből kifordult kő, állat, piros vonat, stb.)!
- Te is leutazhatsz egy nappal korábban és bejárhatod a pályát. Nehogy már az legyen a hülye aki véletlenül ott lakik!
- A forgalom nem hogy az aszfalton ugyanúgy megy, de még az erdészeti (föld)utakon is a KRESZ az irányadó. A veszélyes kereszteződésekbe szoktak rendőrt/polgárőrt állítani, de ez nem azt jelenti hogy a teljes pálya le van zárva a forgalom elől.
Amire te gondolsz azok a (külföldi)országúti versenyek. ;)

1. Úgy nézem a hosszú távra írták (és tényleg 16.-ai bejegyzés?..) hogy változik és tényleg úgy gondolod hogy a neten kellene közzétenni, nem a versenyhelyszínen? Nem hiszem hogy bárki egy héttel előtte még bújja egy Bakonymaraton oldalát hogy mi friss hír van.. A lényeg hogy nem írták hogy HOL: mint tudjuk, a változás lényege pont az hogy tudjuk hogy hol, nem?.. Elég tág fogalom ha valami "változik". Én pld említeném hogy a végén van egy veszélyes rész. Nem hiszem hogy leszakadna a kezem ha leírnám. A szintrajz mint tudjuk nem stimmel, a térképből meg szerinted ki fogja észrevenni a nüansznyi különbségeket ha nem használ nagyítót? (és nem fedi épp le valami reklámlogó, mint ebben a konkrét esetben ;)

2. SZERINTED nincs köze. Ha nem látsz összefüggést, akkor nem érted hogy mit akarok mondani vagy csak nem akarod, pedig a példa nem éppen igényel nagy szellemi kihívást.

3. "Minden egyes terepakadálynál nem lehet külön táblát kitenni": nem kellene kiforgatni a szavaimat egy általánosítással, mert én nem azt tettem, ugye. EGY akadályról beszéltem, amin szívesen leküldenélek 50-el és megnézném hogy veszed. Amúgy elfekvő fákat ugratok át könnyedén úgyhogy rutinból nincs hiányom, de az kicsit túlzás ha egy amatőr XC maratonon Magyarországon Aaron Gwinn féle képességeket várnak el..

4. Az észrevételed hogy ki hogy és hol megy egy versenyen, eléggé naív.. Az egyenlet egyik része csak a képességeink. A másik része az iránymutatás, mivel a rendezők ismerik csak a pályát, főleg ha az változott. Egy versenyen mindenki úgy megy ahogy tud az adott szakaszon és ahogy a tapasztalatából fakadóan mehet. Ehhez az iránymutatás nem a saját képességeinek határa, mert akkor rengeteg baleset lenne, tényszerűen. Hanem a határ a rendezők által szabott jelzések! Ezek által lehet tájékozódni hogy mennyire kell a sebességet visszafogni, vigyázni. Nem lehet kitalálni hogy mi jön egy kanyar után vagy feltételezni hogy egy fa fekszik ott vagy egy méteres lyuk, mert akkor nem lehetne versenyezni hanem orosz rulett lenne.

Ha látok egy domb tetején három nyilat, akkor számomra az egész szakasz veszélyes, vagyis lassítok. Ha pár száz méter után kiderül hogy teljesen járható, akkor feltételezem hogy az egész szakasz ilyen, a tábla ezt a konkrét nehézséget jelölte így. Az már nagy hülyeség ha egy simán lefele haladó út ami max egy egy-nyilas, hirtelen az alján van egy halálzóna. Sajnos volt még ilyen hármasnyilas ahol simán lehetett tépni, sehogy sem viszonyul az utolsó akadályhoz.

 

Egy verseny nem túra. Egy túrán nem tudod mi jön, ezért mindig visszafogod magad, mert egyrészt nem időre megy és minek kockáztatni, másrészt ha nem feltételezed a legrosszabbat akkor póruljárhatsz.

Versenyeken viszont a képességekhez mérten vannak kialakítva a pályák és a józan ész alapján hogy mi bevehető, hogy egy a maga képességével maximálisan SIETŐ versenyző hol kerülhet veszélybe ha nem fogja vissza magát. Vagyis nem alakítunk ki olyan helyzetet ami elkerülhetetlen balesethez vezethet: ha egy út alján ahol nagyon felgyorsulhatsz egy éles kanyar van vagy akadály, akkor fokozottan felhívjuk erre a figyelmet, hogy ehhez mérten lehessen megközelíteni. Mit lehet ezen nem érteni?

5. Furcsa a logikád: "ha tényleg botrányos volt a jelölés ott és nem lett belőle botrány, akkor biztos nem is volt az." No komment. De azért nem árt olvasni a bejegyzéseket és nézni hogy azokról akik itt egyáltalán írnak, hányan kerültek bajba.

6. Az nem én vagyok aki ferdén néz arra ki jobban járt és előre tudta. De kétség kívül felmerül a kérdés hogy miért nem lett mindenki korrektül előre tájékoztatva. Véletlenül?.. Amúgy nem tudom értelmezni a logikádat hogy nekem az mit segít ha lemegyek előtte egy nappal, ha egyszer nem tudom hogy hol vannak a változások, mikor lesz kijelölve, stb. De nem is erről van szó, azért remélem abban te is egyetértesz hogy nem várhatja el a rendező hogy több száz ember leutazzon munkanapon egy helyszínre, mert nem volt hajlandó leírni hogy egy konkrét helyen veszélyes és ezt ki kellene tábláznia de inkább gyere le, döntsd el hogy mi a veszélyes, jegyezd meg minden szakaszt és lehet hogy megúszod a verseny hevében is.. A nyúl a vadászpuskát, azt..

7. A KRESZ-t illetően most inkább hagyjuk a részleteket, mert ha a KRESZről van szó akkor az autóknak van egy minimális távolságtartási kötelezettségük ami videón láthatóan sehol sem lett betartva, nem is beszélve arról amikor küzd egymással pár bringás kielőzésekkel és a szoros boly mögött úgy megy a kocsi mintha sosem állna fenn a veszély hogy valaki elbukik és rajtuk áthajt. Úgy gondolom hogy nem ártana pont ezért (is) külön figyelmeztetni a versenyzőket a fokozott veszélyekre. Amúgy jobb helyeken ilyenkor ideiglenesen feltartják a forgalmat amíg csoportok átvágnak. Egy hétvégi napon nem sok sofőr idegeskedik ha egy 2 km-es szakaszon kell várnia 5 percet és turnusokban engedik őket át, nem egyenként. Ez mindenkinek biztonságosabb, jobban is lehet hallani ha több kocsi jön.

 

Amúgy egy kicsit túllőttél a célon evvel a "földutakon is érvényes a KRESZ" -el, nem gondolod? ;) Kicsit mintha nem a versenyzők épségét védenéd hanem jogi ismereteinket firtatnád és hatodik érzékeket is elvársz, meg hogy végülis ne száguldozzunk, még ha verseny is.

Talán Te vagy az egyik rendező? ;)



#49
_Alex_

_Alex_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.084 hozzászólás

Áh, egy megmondó. Mindig van aki szereti leegyszerűsíteni a dolgokat. Mindenesetre ha szervezel versenyt kérlek szólj előtte mert inkább kihagyom.

Azért azt megnézném ha eltöröd a lábad (vagy rosszabb) egy esésnél, biztos még meg is sajnálnád a rendezőt ha valaki felelősségre meri vonni mert nem kellően táblázta ki a veszélyes helyet.

Ahhoz a logikához meg csak gratulálni tudok hogy azért nem kell felelősséget vállalni, mert ez veszélyes sport és ha valami történik, a végén még felelős leszel. Gondolkozz el már azon hogy mit is írsz evvel.. Ha valakit elütsz mert a kocsid féke egyszerűen nem működik mert a gyártó lesz*rja a minőségét, szerinted nem kellene elővenni az autó gyártóját egy nagy Mea Culpa helyett? Vagy te Inkább vállad megvonva rohadsz a sitten, magadnak azt mondva hogy "milyen nehéz lehetett ezt már elkerülni..aszfalton"? Nem pont ez lenne a lényeg, hogy ha valami veszélyes, akkor felelősséget vállalok, mert tudom hogy az?

Itt egy egyszerű képletről van szó: a szervező egy üzleti vállalkozásba kezd és a szolgáltatásának ellenértéke a nevezési díj. Ő ezért rendez egy versenyt, melynek célja hogy mindenki a pénzéért jól érezze magát és épségben befejezze. Ez utóbbi pedig igenis a szervező felelőssége: konkrétabban, neki mindent meg kell tennie annak érdekében hogy ne történjen baleset. Ezt egyébként polgárjogi jogszabály is előírja más sportágakban (a kerékpársportnál nem tudom van e külön), munkaügyi baleseteknél, stb., mint ahogy az erdészet is kötelezi erre a szervezőt további szabályokkal és szerződéssel (már ahol, mindenesetre Szilváson így van mint láthatod az aktuális oldalukon ennek másolatát és sejtem máshol is, bár a rendezők ezt nem szívesen mutogatják).

Jogot félretéve, az ésszerűség szintjén elég egyszerű arról gondoskodni hogy ne történjenek könnyen elkerülhető balesetek: oda kell figyelni hogy ha veszélyes szakasz van, rendesen fel kell hívni arra a figyelmet. Ha ezt nem teszi, hanyagul veszélyezteti a sportolók épségét és jogilag felelős ezért, papír ide vagy oda. Sajnos elég sok olyan szervező van aki ezt nem veszi komolyan, a költségvetést annál inkább. A Bakonymaraton esetében nem azt mondom hogy ez állna fenn, pusztán felhívtam rá a figyelmet hogy ez egy hiba volt amiből tanulni kellene. Sajnos úgy tűnik jó pár hiba halmozódott itt: vonat, nagy vályat egyértelmű tábla vagy feltöltés nélkül, szembeforgalom külön felszólítás nélkül, pályaváltoztatás nem közlése a verseny előtt (csak a hosszú távnak). Ez egy kicsit sok malőrnek tűnik így elsőre..

 

Értem persze amit mondasz: az ember gyarló, "logikus" hogy mindenki mosni akarja a kezét a felelősségtől. Hát szerintem nem. Volt egy ilyen átkos korszak ebben az országban, ne maradjon így. Tanuljanak végre meg azok akik profitálnak valamiből felelősséget is vállalni érte. Valamit valamiért.

 

Egyébként meg az okoskodó stílus hogy "mekkora volt ... egy MTB versenyen" szemlélteti hogy nem igazán érzékeled a kockázatát egy ilyen fajta vályatnak amibe egy 26-os kerék belefér, magyarul nem lehetsz valami gyors a lefeléken, amikor hirtelen kell 50-ről egy ferde kanyarnál döntened hogy ugorj vagy kerülj.. Nem a bunny-hop itt a lényeg, még csak az sem hogy 40-el vagy 50-el rongyolsz le mert van olyan rutinod hogy tudd hogy hogy kezelj egy nehéz szakaszt. És itt jön a lényeg: amikor már a szakasz valami olyan abszurd részt tartalmaz, ahol szerencse kell hogy ne taknyolj.

Egy lyuk/vályat nem azért nem veszélyes mert Alex nevű hozzászoló nem taknyolt ott el. Még csak azért sem mert a versenyzők 80%-a nem esett el vagy nem került necces helyzetben. Vagy hogy "csak" fél tucat vérző karral és bekötött sebbel látható versenyző lett az eredménye. Az sem mérvadó hogy ki mennyire ügyes, ki milyen sebességgel halad, kinek ment épp sár a szemébe vagy köpköd épp ki egy benyelt bogarat, vagy kinél bújt hirtelen egy felhő után elő a ragyogó nap és verődött vissza úgy hogy elrejtette a kátyú méretét. Az viszont igen, hogy normális körülmények között, egy versenyen, egy olyan részen ahol a Straván is egyértelműen látni hogy mindenki legalább 40-el rongyol ott le, ennek az alján van egy bazi nagy vályat, ami nem aznap került oda, ami nincs rendesen jelölve és amire nem hívták fel a rendezők mindenki figyelmét amikor átrendezték a pályát a tavalyi évhez s a létező eredeti pályához képest. De még ha nem is kellene erről verseny előtt tudni, a helyszínen nem ártana, nem gondolod?

Jobb helyeken ezt betömik vagy nem erre vezetik le az utat, nem is értem idén miért pont ez lett beletéve a tavalyi vonalhoz képest. Csak nem azért mert máshol még jobban el volt mosva és ez még a "kevésbé nyaktörő" verzió volt, de lesz*rjuk mert "the show must go on"?..

Nem voltam ott, nem láttam a 26"-os vájatot, és egyébként se kívánok hosszasan vitatkozni, csak néhány furcsaságra reagálok amiket írtál.
- A verseny oldalán ki van írva 05.16. dátummal hogy megváltozik a pálya.
- Azt hogy közúti közlekedési példát hozol fel, nem nagyon tudom értelmezni. A két dolognak semmi köze egymáshoz.
- Azt írtátok a veszélyes szakasz előtt volt jelzés. Minden egyes terepakadálynál nem lehet külön táblát kitenni. (És egyébként se lehet úgy jelölni hogy az mindenkinek jó legyen, bár nyilván törekedni kell rá.)

Egy versenyen elég sokan úgy mennek mintha 9 életük lenne. Pl. 50-el kanyar előtt, aztán meg csodálkoznak hogy elestek.
Ha valóban minden 5. ember elesett ott, akkor el tudom képzelni hogy a szervező is hibázott, viszont akkor nem értem miért nem lett botrány belőle. Alapvetően viszont neked kell a tudásodhoz mérten közlekedni. Egy erdőben azért lehet rá számítani hogy váratlan akadályok lehetnek a pályán(gyalogos, autó, kidőlt fa, földből kifordult kő, állat, piros vonat, stb.)!
- Te is leutazhatsz egy nappal korábban és bejárhatod a pályát. Nehogy már az legyen a hülye aki véletlenül ott lakik!
- A forgalom nem hogy az aszfalton ugyanúgy megy, de még az erdészeti (föld)utakon is a KRESZ az irányadó. A veszélyes kereszteződésekbe szoktak rendőrt/polgárőrt állítani, de ez nem azt jelenti hogy a teljes pálya le van zárva a forgalom elől.
Amire te gondolsz azok a (külföldi)országúti versenyek. ;)


_Alex_ módosította - 2016. május 25. - 22:25

Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_


#50
laczie

laczie

    fórumtag

  • fórumtag
  • 119 hozzászólás
  • LocationBudapest

Részemről, szintén megdöbbentett a szervezés. 

Közel sem vagyok profi , és nincs elegendő versenytapasztalatom, de az eddigiek közül ez volt a legborzasztóbb pályajelölés. 

Nekem annyi szerencsém volt, hogy éppen egy fiatal srácot értem utol aki már megtorpant az ominózus helyszínnél, így én is lassan érkeztem hozzá. Szintén, satuzás és gyors mérlegelés után beleengedtem az elejét, majd lepattantam. Még csak nem is egyenes szakaszon volt, hanem egy gyors egyenes végén egy kanyar kellős közepén.

Biztos sok profinak könnyű volt korrigálni, főleg , akinek volt helyismerete. 

mint mindenki láthatta a rövid távon elég sok hobbysta indult, akinek ez nem rutin akadály.

Borzasztóan kevés rendező volt a pályán és még kevesebb és rosszabb jelölés.

Legutóbb, a füredi maratonon rengeteg rendező és jelölés volt ami egyértelművé tette a pályát.-A veszélyes kövek, gyökerek látványosan lefújva, és a kanyarokat jól látható rikító nyilak és szalagok jelölték.-

A másnapi időfutamon szintén hiányoztak a jelölések és az irányítók is. Haverom gyalog ment fel egy darabig és rengetegen kérdezgették  1-1 kanyarnál , hogy merre van az arra, mert még a lassú hegymenetben sem lehetett eldönteni merre kell menni, ha nem volt előtted valaki(persze aki a kiírásból memorizálta az útvonalat, vagy helyi volt , könnyen eligazodott).

Ugyanilyen jelöletlen lejtmenetnél tömegével voltak túlszáguldások.

A pálya és a környezet is tetszett és újra mennék , de itt valóban nagy gondatlanság volt a szervezésben.

 



#51
joshua

joshua

    vendég

  • fórumtag
  • 213 hozzászólás

Mekkora volt az a vízmosás, hogy problémát okozott átugrani? (Egy MTB versenyen)
Most komolyan! Szerintetek rendezne bárki versenyt, ha elesel és a szervezőt tennék érte felelőssé?
"bármilyen károsodás illetve balesetekért, anyagi kárért a rendező feleloséget nem vállal"
Ez pont azt jelenti, hogy a rendező nem vállal felelősséget balesetekért.
Az illetve, a vagy szinonimája.

K.rva nagy volt,és hirtelen ott termett előttem,átugratni nem tudtam volna,satufékeztem és beleengedtem a bringát majd lábamat kikaptam gyorsan a pedálból! Szóval azt jelölni kellett volna nagyon határozottan!!! Én szóvá is tettem a Vock Balázsnak,később eléraktak egy nagy farönköt,de mikor én odaértem még semmi nem volt ott!


joshua módosította - 2016. május 25. - 19:38


#52
CubeAMS

CubeAMS

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás

Egyik vagyok a sok közül, aki esett a vájatnál, agyrázkódás, stb. megvolt, nem is emlékszem hogy értem be, dobogó, vagy talán a győzelem úszott el a kategóriában. Egyébként nem szoktam esni-kelni a versenyeken, mivel ki vannak jelölve rendesen a dolgok, nem rokkantkocsival meg szöveggel 200m-rel feljebb, hanem normálisan felkiáltó jelekkel, nyilakkal az akadány előtt.

 

Ezek alapján nem meglepő a szervező válasza e-mailben: "Azt gondolom, hogy a valódi megoldás a kormány és a fék minden versenyző saját kezében van."

 

 

 



#53
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.580 hozzászólás

Véleményem szerint elég a veszélyes részeket táblával jelölni. 3 felkiáltójel, 3 lefelé nyíl, durva letörésnél, ami idehaza nincs is, mondjuk halálfejes piktogram stb.

Magyar maratonon még olyanon nem jártam, amiben bármilyen komolyabb technikai kihívás lett volna lefelében.*** Tavaly még a köves Mátra Maratonon is merev villával mentem végig, teljesen vállalható volt. A hosszú távokon mentem.

 

***-tavalyi Duna Maratontól tekintsünk most el, ahol a pályáta tavalyi jégkár után több mint fél évvel sem tudták "itt-ott" kitakarítani rendesen és út közepén hagyott karó és tuskótól kezdve a full pályára belógó csipkebokorig minden volt.


---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#54
Uluwatu

Uluwatu

    vendég

  • fórumtag
  • 179 hozzászólás
  • LocationBudapest

Mekkora volt az a vízmosás, hogy problémát okozott átugrani? (Egy MTB versenyen)
Most komolyan! Szerintetek rendezne bárki versenyt, ha elesel és a szervezőt tennék érte felelőssé?
"bármilyen károsodás illetve balesetekért, anyagi kárért a rendező feleloséget nem vállal"
Ez pont azt jelenti, hogy a rendező nem vállal felelősséget balesetekért.
Az illetve, a vagy szinonimája.

Áh, egy megmondó. Mindig van aki szereti leegyszerűsíteni a dolgokat. Mindenesetre ha szervezel versenyt kérlek szólj előtte mert inkább kihagyom.

Azért azt megnézném ha eltöröd a lábad (vagy rosszabb) egy esésnél, biztos még meg is sajnálnád a rendezőt ha valaki felelősségre meri vonni mert nem kellően táblázta ki a veszélyes helyet.

Ahhoz a logikához meg csak gratulálni tudok hogy azért nem kell felelősséget vállalni, mert ez veszélyes sport és ha valami történik, a végén még felelős leszel. Gondolkozz el már azon hogy mit is írsz evvel.. Ha valakit elütsz mert a kocsid féke egyszerűen nem működik mert a gyártó lesz*rja a minőségét, szerinted nem kellene elővenni az autó gyártóját egy nagy Mea Culpa helyett? Vagy te Inkább vállad megvonva rohadsz a sitten, magadnak azt mondva hogy "milyen nehéz lehetett ezt már elkerülni..aszfalton"? Nem pont ez lenne a lényeg, hogy ha valami veszélyes, akkor felelősséget vállalok, mert tudom hogy az?

Itt egy egyszerű képletről van szó: a szervező egy üzleti vállalkozásba kezd és a szolgáltatásának ellenértéke a nevezési díj. Ő ezért rendez egy versenyt, melynek célja hogy mindenki a pénzéért jól érezze magát és épségben befejezze. Ez utóbbi pedig igenis a szervező felelőssége: konkrétabban, neki mindent meg kell tennie annak érdekében hogy ne történjen baleset. Ezt egyébként polgárjogi jogszabály is előírja más sportágakban (a kerékpársportnál nem tudom van e külön), munkaügyi baleseteknél, stb., mint ahogy az erdészet is kötelezi erre a szervezőt további szabályokkal és szerződéssel (már ahol, mindenesetre Szilváson így van mint láthatod az aktuális oldalukon ennek másolatát és sejtem máshol is, bár a rendezők ezt nem szívesen mutogatják).

Jogot félretéve, az ésszerűség szintjén elég egyszerű arról gondoskodni hogy ne történjenek könnyen elkerülhető balesetek: oda kell figyelni hogy ha veszélyes szakasz van, rendesen fel kell hívni arra a figyelmet. Ha ezt nem teszi, hanyagul veszélyezteti a sportolók épségét és jogilag felelős ezért, papír ide vagy oda. Sajnos elég sok olyan szervező van aki ezt nem veszi komolyan, a költségvetést annál inkább. A Bakonymaraton esetében nem azt mondom hogy ez állna fenn, pusztán felhívtam rá a figyelmet hogy ez egy hiba volt amiből tanulni kellene. Sajnos úgy tűnik jó pár hiba halmozódott itt: vonat, nagy vályat egyértelmű tábla vagy feltöltés nélkül, szembeforgalom külön felszólítás nélkül, pályaváltoztatás nem közlése a verseny előtt (csak a hosszú távnak). Ez egy kicsit sok malőrnek tűnik így elsőre..

 

Értem persze amit mondasz: az ember gyarló, "logikus" hogy mindenki mosni akarja a kezét a felelősségtől. Hát szerintem nem. Volt egy ilyen átkos korszak ebben az országban, ne maradjon így. Tanuljanak végre meg azok akik profitálnak valamiből felelősséget is vállalni érte. Valamit valamiért.

 

Egyébként meg az okoskodó stílus hogy "mekkora volt ... egy MTB versenyen" szemlélteti hogy nem igazán érzékeled a kockázatát egy ilyen fajta vályatnak amibe egy 26-os kerék belefér, magyarul nem lehetsz valami gyors a lefeléken, amikor hirtelen kell 50-ről egy ferde kanyarnál döntened hogy ugorj vagy kerülj.. Nem a bunny-hop itt a lényeg, még csak az sem hogy 40-el vagy 50-el rongyolsz le mert van olyan rutinod hogy tudd hogy hogy kezelj egy nehéz szakaszt. És itt jön a lényeg: amikor már a szakasz valami olyan abszurd részt tartalmaz, ahol szerencse kell hogy ne taknyolj.

Egy lyuk/vályat nem azért nem veszélyes mert Alex nevű hozzászoló nem taknyolt ott el. Még csak azért sem mert a versenyzők 80%-a nem esett el vagy nem került necces helyzetben. Vagy hogy "csak" fél tucat vérző karral és bekötött sebbel látható versenyző lett az eredménye. Az sem mérvadó hogy ki mennyire ügyes, ki milyen sebességgel halad, kinek ment épp sár a szemébe vagy köpköd épp ki egy benyelt bogarat, vagy kinél bújt hirtelen egy felhő után elő a ragyogó nap és verődött vissza úgy hogy elrejtette a kátyú méretét. Az viszont igen, hogy normális körülmények között, egy versenyen, egy olyan részen ahol a Straván is egyértelműen látni hogy mindenki legalább 40-el rongyol ott le, ennek az alján van egy bazi nagy vályat, ami nem aznap került oda, ami nincs rendesen jelölve és amire nem hívták fel a rendezők mindenki figyelmét amikor átrendezték a pályát a tavalyi évhez s a létező eredeti pályához képest. De még ha nem is kellene erről verseny előtt tudni, a helyszínen nem ártana, nem gondolod?

Jobb helyeken ezt betömik vagy nem erre vezetik le az utat, nem is értem idén miért pont ez lett beletéve a tavalyi vonalhoz képest. Csak nem azért mert máshol még jobban el volt mosva és ez még a "kevésbé nyaktörő" verzió volt, de lesz*rjuk mert "the show must go on"?..



#55
_Alex_

_Alex_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.084 hozzászólás

Mekkora volt az a vízmosás, hogy problémát okozott átugrani? (Egy MTB versenyen)
Most komolyan! Szerintetek rendezne bárki versenyt, ha elesel és a szervezőt tennék érte felelőssé?
"bármilyen károsodás illetve balesetekért, anyagi kárért a rendező feleloséget nem vállal"
Ez pont azt jelenti, hogy a rendező nem vállal felelősséget balesetekért.
Az illetve, a vagy szinonimája.


Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_


#56
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.221 hozzászólás

Nekem a felfelén jött szembe a túristaszörny, nem tudom eldönteni hogy passzív agresszivitásra gondoljak vagy csak hülyeségre mert pont akkor dudált egy hatalmasat amikor elhaladtam mellette, még mindig csöng a fülem. Egy olyan kanyarban ahol nem tud fölfelé senki olyan sebességgel jönni hogy ne sodródjon ki, vagy ne tudjon bőven megállni. Mindenesetre nem a bringásoknak szólt. Talán csak az őzeknek meg a vaddisznóknak, hogy gyülekezzenek mert itt vannak a kínaiak.

A tarhonya nem volt az igazi, de a végére eléggé megéheztem és a hús nagyon ízlett.

Ha ugyannarról beszélünk, a vályat előtt le volt menetirányban fektetve egy méteres fatönk, az gondolom nem véletlen került oda, csak sok értelme nem volt mert az ember nem áll le analizálni egy ilyen szituációt amikor ötszázzal rongyol lefelé. Ugyanavval az erővel kibiggyeszthettek volna rá egy táblát is. Balról is jobbról is ha kikerülted ugyanakkorát repültél, én csak egy hatalmasat satuztam. Oda legalább kellett volna egy felkiáltójel, de inkább halálfej.

Amúgy jó volt, élveztem, jó volt a pálya, csak egyszer tévedtem el és idén közelről megnéztem a Cuhát ;)



#57
Uluwatu

Uluwatu

    vendég

  • fórumtag
  • 179 hozzászólás
  • LocationBudapest

Aláírod azt a papírt csak még sohasem olvastad el.


"A jelentkezési lap kitöltésével elismeri, hogy fizikailag jó állapotban van, a versenyre edzésekkel készült, a fenti okokra visszavezethető bármilyen károsodás illetve balesetekért, anyagi kárért a rendező feleloséget nem vállal, kártérítésre nem kötelezhető. "

Szerintem kétértelmű egy mondat.. "a fenti okokra visszavezethető bármilyen károsodás illetve balesetekért"..
Nem vagyok jogász, de ha jó állapotban vagy és edzettél, általában egy baleset pont nem attól történik.
Amúgy jogilag ha nem értelmezhetetlen egy mondat, akkor bíróság előtt semlegesítik, ennyit tudok a jogról.
Ha pedig a rendező semmifajta felelősséget nem vállal, pedig veszélyes helyzetet alkot, akkor bíróság előtt felel.

A Nagyváradi halálesetnél nem lehet őket perelni ha rendben van a szerződés, mert nem volt veszélyes a szakasz.
Ha a Bakonyon történik tragédia olyan helyen ahol nincs jelölve rendesen, mindegy hogy mit mond a szerződés, a méltányos jogi megítélés érvényes, vagyis helytáll a veszélyeztetés ténye.
Egyébként nem kell rögtön tragédiára gondolni: milliós bringákból is van tucat ilyen versenyen, ha valaki vázt tör és bepereli a rendezőket, talán akkor máskor jobban odafigyelnek.

#58
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.020 hozzászólás

Volt hármas nyíl, de legfelül amikor indulsz lefelé, nem az alja előtt amikor jön a vályat/lyuk/vulkán/meteorkráter. Az az egész szakaszra vonatkozik, UCI szabályzat szerint. Jó lenne ha itthon is végre egységesen lenne ez használva, nem önkényesen.

Én arra gondoltam hogy az alján kellett volna halálfejet rakni mert életveszélyes volt, szó szerint. Nagyváradon a haláleset egy jóval kevésbé veszélyes helyen történt, most akkor ilyenkor a szervezők megvonják a vállukat hogy saját felelősség?.. A végén még alá fognak velünk iratni egy ilyen papírt mint a bungee-jumpingnál, mert úgy könnyebb mint felelősségteljesen jelölni..

 

Jó hogy említed a megváltozott pályát, én is csak közvetlen indulás előtt hallottam. Az ajkaiak pld már fel voltak rá készülve, ami nem igazán fair, még be is járták az új pályát előtte. Ment látótávolságon belül előttem egy "Kiváló" aki egyértelműen tudta hol kell rápihenni egy nagyobb mászás előtt amikor időnként emelkedett a pálya, rögtön az aszfalt után, pedig teljesen új szakasz volt és össze-vissza emelkedett. Szóval nem egyenlő esélyekkel indultunk és amikor a dobogó a tét..

De a gyilkos a vályat volt és sajnos minél gyorsabb a versenyző, annál nagyobb veszélynek van kitéve.

 

Egyébként egy pár UCI idézet:

- The course of each event must be clearly defined before the start, and displayed at registration. Hát nem volt.

- In a potentially dangerous situation, one or more arrows pointing downwards are placed 10 m to 20 m before the obstacle or potential danger, and also where the obstacle or potential danger is. Vagyis nem felette pár száz méterrel hogy majd, valamikor ott lesz "valami"..

 

Ami pedig szintén bezavart hogy volt simán kanyargós lejtmenet ami három nyilat kapott, pedig ott csak sebességre kell ügyelni, semmi veszély nem volt. Aki jelölte az egészet, nem igazán volt konzekvens, ez pedig veszélyt okozhat.

Aláírod azt a papírt csak még sohasem olvastad el.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#59
Sengakov

Sengakov

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 476 hozzászólás
Azon gondolkozom miért vettem észre azt a vizmosast még időben pedig nyomtam mint a barom lefele! Lehet hogy tényleg láttam valamit előtte és azért lassítottam finomra de lehet az is hogy a 200m rel korábbi tábla után nem értettem hogy miért volt kint és azért vettem vissza! Egy biztos hogy azt ott figyelemfelhivobban kellett volna jelölni!

#60
Uluwatu

Uluwatu

    vendég

  • fórumtag
  • 179 hozzászólás
  • LocationBudapest

Szerintem volt az előtt a vízmosás előt egy hármas nyíl, meg egy rokkantkocsi is, csak nem nagyon látszott, mert rosz helyre rakták, fehér alapon. Én pont egy pillanatra kaptam el, és feltünt, hogy ez úgy hogy 200m.rel korábban is volt, finoman szólva is gyanus!

 

Ami engem ellenben nagyon zavart, hogy a honlapon egy rohadt utalás nem volt arról hogy megváltozik a pálya, hülyegyerek ne reflexből menj. Ádám a végét említette a rajtban, de a többit ő sem, valszeg nem is tudott róla. Felfele a Kőrishegyre még OK volt, mert hát az ember ott nem megy gyorsan, csak hát gyiilok volt, és eső után járhatatlan. Lefele, ellenben fehér alappal kirakni, olyan helyre, ahol 40-50-el rongyolsz lefele, egy hírtelen balost, ember nélkül, háát finoman felelőtlen.

És hát, hogy a friísítő után a rövid is a meredeknek megy, és erről egy szó sem esett korábban sehol, ez meg végkép nem jó. Persze lehet mondani hogy mindenkinek ugyanaz a pálya, de pl ha én tudom, máshol veszem be a zselét, mert így pont ott fogytam ki az energyíből, ahol kellett volna, a Király kapu tetején a gusztustalan kövesen!

Az utolsó DH ellenben nekem tetszett, csak hát a vízmosáshoz ember kellett volna, mert az brutál veszélyes volt!

 

Egyébként nekem tetszett az új pálya, csak erről azért jó lenne előtte infókat közölni!

Volt hármas nyíl, de legfelül amikor indulsz lefelé, nem az alja előtt amikor jön a vályat/lyuk/vulkán/meteorkráter. Az az egész szakaszra vonatkozik, UCI szabályzat szerint. Jó lenne ha itthon is végre egységesen lenne ez használva, nem önkényesen.

Én arra gondoltam hogy az alján kellett volna halálfejet rakni mert életveszélyes volt, szó szerint. Nagyváradon a haláleset egy jóval kevésbé veszélyes helyen történt, most akkor ilyenkor a szervezők megvonják a vállukat hogy saját felelősség?.. A végén még alá fognak velünk iratni egy ilyen papírt mint a bungee-jumpingnál, mert úgy könnyebb mint felelősségteljesen jelölni..

 

Jó hogy említed a megváltozott pályát, én is csak közvetlen indulás előtt hallottam. Az ajkaiak pld már fel voltak rá készülve, ami nem igazán fair, még be is járták az új pályát előtte. Ment látótávolságon belül előttem egy "Kiváló" aki egyértelműen tudta hol kell rápihenni egy nagyobb mászás előtt amikor időnként emelkedett a pálya, rögtön az aszfalt után, pedig teljesen új szakasz volt és össze-vissza emelkedett. Szóval nem egyenlő esélyekkel indultunk és amikor a dobogó a tét..

De a gyilkos a vályat volt és sajnos minél gyorsabb a versenyző, annál nagyobb veszélynek van kitéve.

 

Egyébként egy pár UCI idézet:

- The course of each event must be clearly defined before the start, and displayed at registration. Hát nem volt.

- In a potentially dangerous situation, one or more arrows pointing downwards are placed 10 m to 20 m before the obstacle or potential danger, and also where the obstacle or potential danger is. Vagyis nem felette pár száz méterrel hogy majd, valamikor ott lesz "valami"..

 

Ami pedig szintén bezavart hogy volt simán kanyargós lejtmenet ami három nyilat kapott, pedig ott csak sebességre kell ügyelni, semmi veszély nem volt. Aki jelölte az egészet, nem igazán volt konzekvens, ez pedig veszélyt okozhat.