Jelentkezz be Regisztrálj
XII. Specialized Maraton | Szilvásvárad
#1021
Posted 2011. May 31. - 21:34
Volt egy srác a hosszún, aki fotózott. Sajnos nem tudom pontosan merre, remélem azok is felkerülnek ide.
#1022
Posted 2011. May 31. - 21:30
Szarvaskút helyett Szarvaskõt kell érteni,elírtam...Szarvaskút nálunk van itt a Bakonyban...
Az a lejtõ amit írtál Felsõtárkányba vezetett le.
A sebesség mindent megold.
#1023
Posted 2011. May 31. - 21:18
Szilvásvárad 2011 beszámolóm
A fényképészeknek köszi!
És persze a szervezõknek is az etalon pályakijelölést.
#1024
Posted 2011. May 31. - 20:58
#1025
Posted 2011. May 31. - 20:52
Középtávot ismertem,a hosszú rész amit még eddig nem láttam, meg nagyon frankó volt.Voltak olyan részek,hogy ha nem látom,nem hiszem el hogy létezik olyan.Mint pl még Szarvaskõ elõtt egy hosszú bokor alagút,ami kb fél km hosszú volt....70 centi széles ösvény a bokrok közt,kétoldalt szinte érte a kormányt a növényzet, jó 3 méter magasra nõtt,átláthatatlan,és még össze is fonódott fej felett...Tényleg mint egy keskeny hosszú csõ.Elképesztõ,már-már azt hittem mesterségesen nyírták oda, olyan szabályos volt a fala...Nameg a Szarvaskút utáni mászások... Cél elõtti utolsõ lejtõ tetejére nekünk fel kellett tekerni 3-4km hosszan egy völgybõl,ott meg úgy levert a víz,mint talán addig még soha a táv alatt...pedig azt hittem már tök dehidratálódtam,és mégis,szabályosan folytam mindenhol.Lefelé meg jól hátbavertem egy csomó viszonylag késõn befutó középtávost.Kiabáltam mindenkinek: "Jobbról/balról hosszútáv!!"Meglepõ módon akkora ívben spriccelt ki elõlem mindenki,hogy én is csak néztem...Márkus Jani mondta utólag,hogy ez kicsit a hosszútáv tiszteletének is betudható dolog...
Nekem tetszett minden,gulyás is finom volt,jövõre is jövök ugyanúgy...Grat mindenkinek aki megtekerte a maga választott távját,köszönjük a versenyszervezést,kiszolgálást,fotósoknak a fotókat,meg mindenki másnak mindent,aki értünk volt ezen a napon!
#1026
Posted 2011. May 31. - 20:52
A sebesség mindent megold.
#1027
Posted 2011. May 31. - 20:46
Így van ,ez lenne a lényeg, csak a verseny hevében ez sokszor nem jön össze. :-)Nem kell az embernek túlvállalni magát, és akkor nem feltétlen lesz véresebb, egy nehezebb pálya sem
Nyilván ha az engedélyek miatt erre futja, akkor ezt nyomjuk. Nem akartam én leszólni a pályát, csak kíváncsi voltam az okokra.Szeretnénk mi is csapatósabbá tenni, de nem egyszerû összegek cserélnek gazdát úthasználati díj címen, még így a dózerutak esetében sem.
A csapatós ösvényeket meg lenyomjuk versenyen kívül illegálba. :-)
Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_
#1028
Posted 2011. May 31. - 20:41
Szerintem attól hogy több ösvény és kevesebb dózer lenne, nem lenne durvább a pálya. Sõt! Ahogy látom a legtöbb bukás a gyors dózeres és (valaha)aszfaltos részeknél van, mert a kezdõk úgy mennek mint a rakéta. Aztán meg meglepõ módon a visszafordító kanyaroknál kicsúsznak, vagy belerongyolnak a partfalba.
ez igaz, mert pl. Dunán mindenki tudja, hogy mit vállal el, és mit nem. Gondolok itt a Szentkeresztnél lévõ vízmosásra, vagy éppen dobogókõi dh-ra.
#1029
Posted 2011. May 31. - 20:36
A Duna maratonnál arra hivatkoznak, hogy azért nem lehet több rajtot indítani mert nem lehet annyiszor lezárni az utat.Jó kifogás de szerintem meg kéne süniknek magyarázni, hogy mégiscsak jobb lenne és az autós társadalmat sem éri nagy veszteség.De a Mátra maratonon is jó pár kilométert megteszünk az ottani fõ útvonalon. Lehet Eisen bicós szemmel is nézi a dolgokat nem csak PR szemmel ?
Most nem azért hogy a Duna maratont védjem de tavaly már külön voltak a rajtok
Ja látom már megelõztek
#1030
Posted 2011. May 31. - 20:32
A Duna maratonnál arra hivatkoznak, hogy azért nem lehet több rajtot indítani mert nem lehet annyiszor lezárni az utat.Jó kifogás de szerintem meg kéne süniknek magyarázni, hogy mégiscsak jobb lenne és az autós társadalmat sem éri nagy veszteség.De a Mátra maratonon is jó pár kilométert megteszünk az ottani fõ útvonalon. Lehet Eisen bicós szemmel is nézi a dolgokat nem csak PR szemmel ?
Tavaly már nem egyszerre rajtoltunk Duna maratonon, pár perc eltéréssel indultunk. Itt mivel nem érint forgalmas utat, már rég külön kellene rajtolni.
Pálya nehézségnek meg a távval kellene összhangban lenni. Itt talán a rövidtáv végébõl lehetett volna kihagyni az utolsó köves lefelét, így vizesen érdekesebb volt. Középtõl meg nyugodtan lehet benne ilyen, a kezdõknek ott a rövid táv ismerkedni. A Dunán az egyik legjobb a pálya, a Mátra is jó eléggé, utána jön talán Szilvás, a végén meg a Bükk. Az már tényleg unalmas középtávon is. Nem kell az embernek túlvállalni magát, és akkor nem feltétlen lesz véresebb, egy nehezebb pálya sem, viszont ami a mezõny 10 %-ának nehéz, az a kb 50 %-ának már unalmas. A lényeg, hogy mindenki úgy menjen ahogy tud, és nem ahogy a többiek mennek.
#1031
Posted 2011. May 31. - 20:23
Én is ezt hallottam, hogy a szponzorok miatt kell együtt rajtolni, mert az 1500fõs tömegrajt jól mutat a videón..
Én sem örülök, viszont szponzorok nélkül meg nem lenne verseny. Ez azoknak szívatás akik dobogóra hajtanak, én végül is túlélem.
Szerintem attól hogy több ösvény és kevesebb dózer lenne, nem lenne durvább a pálya. Sõt! Ahogy látom a legtöbb bukás a gyors dózeres és (valaha)aszfaltos részeknél van, mert a kezdõk úgy mennek mint a rakéta. Aztán meg meglepõ módon a visszafordító kanyaroknál kicsúsznak, vagy belerongyolnak a partfalba.Nem biztos, hogy érdemes lenne a pályát durvábbá tenni.
Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_
#1032
Posted 2011. May 31. - 19:09
eltaláltad nézd meg a számokatMondjuk a lefelék nehézségi szintje mindenhol megüthetné a Dunamarci szintjét. ( középtávra gondolok )Bár lehet, hogy lényegesen több vér folyna, ami nem célja egy tömegrendezvénynek.
hosszú 81 beérkezõ
közép 426 +23 =449 beérkezõ
rövid 502+98=600 beérkezõ
összesen 1130 fõ
középen a hölgy indólóknak kellene növekedni mindenképpen ezen a versenyen
ugye a hossún 100% a férfi arány
középen majd 5% a nõi arány
míg a röviden 16% a nõi arány
van mit javítani a hölgyeknél
újabb képeket töltöttem fel a picassámra, még lesz ám
#1033
Posted 2011. May 31. - 18:56
#1034
Posted 2011. May 31. - 18:52
#1035
Posted 2011. May 31. - 18:47
Mindenképp osztom a véleményed a rajttal kapcsoltban!
Jómagam sem és egyik bicajos társam sem érti, hogy mért nem lehet mindegyik versenyen úgy rajtolni, mint a Mátra maratonon 15 perces csúsztatásokkal a távok között. Akkor lehetne rendesen bemelegíteni is nem kellene már egy órával a rajtvonalnál szédelegni, hogy odaférjen az ember. Vagy egy ötlet a rendezõségnek. Pl az elõzõ évi Topmaraton összetette eredmények alapján kategóriánként mondjuk az esõ 15-nek lenne valami jelzés a rajtszámán. És azoknak lenne biztosítva hely a lelkes tömeg elõtt.
Hátha megérjük egyszer....
Hát tudod Csubee így nagyobb a PR értéke.
#1036
Posted 2011. May 31. - 18:43
Szia Alex!
Leírtad a két fõ indokot, a mentés és az engedélyeztetés miatt megy arra, amerre. Szeretnénk mi is csapatósabbá tenni, de nem egyszerû összegek cserélnek gazdát úthasználati díj címen, még így a dózerutak esetében sem. Gondolj el egy természetvédelmi területen egynyomoson, ötszázan minimum....esélytelen szerintem.
Nem biztos, hogy érdemes lenne a pályát durvábbá tenni.A Bakony maratonnál ez nehezebb volt pl. A magyar monti-maratonok az amatõrökbõl tartja el magát. Nem a top 20 tartja el. Egy kezdõ is szeretné megcsinálni és majd feljebb lépni mind távban mint eredményben. Ezt pusztán akár pénzügyként is le lehet redukálni. 3-4 száz amatõrrel kevesebb vagy több az szép pénz.Ezen bukhat egy verseny jövõje. Mint írták itt elõbb , hogy milyen lassú emberek mentek drága gépekkel. Na láti belõlük él a piac.A profi megkapja támogatásként . Abból nem fog egy gyártó sem megélni ahogy az amatõrök nélkül sem. A versenyezõk vagy 80%-a amatõr akik szeretik megmérettetni magukat.És magyarokból . A külföldiek száma elenyészõ. Ebbõl éltek, nem másból. Érdemes megnézni, hogy középen mennyi hölgy beérkezõ volt. Nagyon kevés.Itt kivételesen nem is igaz a 80%.
Még egy amit esetleg jelezz a szervezõk felé légyszi. 303 352 695 ez milyen formula ? A Bakony 0620/411-6789 volt. Egyik sem helyes. Másfél éve +36- 30-335-2695 tehát az eleje az +36 30 jelen esetben.
#1037
Posted 2011. May 31. - 18:36
Sziasztok !
Kis pihenõ volt még utána mert ha elvetõdök ilyen volágvége helyekre akkor nem rohanok haza.Így leülepedett bennem mi is volt vasárnap. Én elõszõr voltam ezen a versenyen. Végül is tetszett.Bár nekem többször túl brutális vagy technikás volt pár lefelé. De ez a pálya adottsága.
Ami nem tetszet az javítható.
A RAJT !! Nem értem , hogy a 10. versenyen is ekkora probléma legyen. Összeengedni a közép és rövideket úgy hogy mindenki álljon oda ahova akar ez elképesztõ.Sok közepes már be sem tudott állni .csak a rajt után valamikor tudott "belópózni" a sorába.Nehéz megérteni ekkora naivitást a rendezõktõl. Egy rossz rajt egy egész versenyt tehet tönkre !!! Mindenféle szempontból. Ha már ragaszkodnak az egy idõpontos rajtoltatáshoz ( miért is? ) akkor legalább tegyék meg azt hogy szektorokra bontva legyen a rajtoltatás. A közép szektortól legyen elválasztva vagy 10 méterrel ., szalaggal a rövid szektor.És csak a rajt pillanatában lehessen a rövideseknek elõrébb jönnie. Ha már TOP maratonnak nevezik ezt a versenyt akkor mi lenne ha a rajtoltatás is a topon lenne? Egyébként meg örüljünk neki hogy el tudott indulni a mezõny mert a rajt elõtt valaki ügyes becsukta a kaput . Volt ott nagy rohangálás .
Ami még a rendezést illeti.Amikor a végén volt a sorsolás és beszélt a két szpíker . Minek kellett még alányomni a brutál metált ? Ha a szpíkerek beszélnek akkor elég legyen az.Érthetõbb is.Semmi bajom egyébkémt a Metallica-val de nem akkor és oda való egy gerjesztett erõteljes gitárzene.Sajnos a handerõ is néha nagy. Ott már a sporik fáradtan nem biztos hogy erre a vevõk. A Bakony maratonnál is ez volt a helyzet. Beszélgetni szeretnének a sporik egymással a haverokkal a rokonokkal. De ha más a véleményetek nyugodtan írjátok meg. Én viszont amit rendezek ott letiltootam a néger csaholású zenéket és a fölösleges hangerõt is. ne errõl szóljon a verseny hogy alig tudunk beszélgetni. (Az "én" versenyemen 700-800 futó szokott résztvenni. Hasonló vagy jobb hangosítási rendszerrel.
Ami viszont nem a szervezõkön múlik. Mindenkinek tudni kéne hol a helye és hol kéne mennie. Nem a legelejére kellene beállnia annak aki nem tudja azt az iramot mennie. Ha viszont ragaszkodik ehhez a besorolásához akkor pedig próbálják azt az egyszerû kis dolgot betartani, hogy lassúak jobb oldalra húzódni , hogy a gyorsabbak a bal oldalon tudjanak elõzni !! Itt volt vagy 10 aszfalt az elején de össze vissza kóboroltak a sporik az úttesten szinte végig.Pedig vagy 4 bicós is elfért egymás mellett.Nem szégyen az ha valaki lassabb a másiknál de húzódjon jobbra . Mindössze ennyi lenne a kérés !! Betartható ?
A rajtról készült sok-sok fényképet feltettem a picassámra. Remélem sokan megtaláljátok ott magatokat. Lesz majd a beérkezésrõl is. A házi fotósom ott állt ahol átugrattuk a vasúti sínt a végén. Csak idõ beforgatni és átnézni, megrostálni mivel a képek azért nem olyan minõségûek mint a versenyen jelenlévõ profi fotósoké. De azért nyugodtan lehet kommenntelni a picassába (is).
https://picasaweb.go...zedMaraton2011#
Mindenképp osztom a véleményed a rajttal kapcsoltban!
Jómagam sem és egyik bicajos társam sem érti, hogy mért nem lehet mindegyik versenyen úgy rajtolni, mint a Mátra maratonon 15 perces csúsztatásokkal a távok között. Akkor lehetne rendesen bemelegíteni is nem kellene már egy órával a rajtvonalnál szédelegni, hogy odaférjen az ember. Vagy egy ötlet a rendezõségnek. Pl az elõzõ évi Topmaraton összetette eredmények alapján kategóriánként mondjuk az esõ 15-nek lenne valami jelzés a rajtszámán. És azoknak lenne biztosítva hely a lelkes tömeg elõtt.
Hátha megérjük egyszer....
#1038
Posted 2011. May 31. - 17:34
#1039
Posted 2011. May 31. - 17:31
Leírtad a két fõ indokot, a mentés és az engedélyeztetés miatt megy arra, amerre. Szeretnénk mi is csapatósabbá tenni, de nem egyszerû összegek cserélnek gazdát úthasználati díj címen, még így a dózerutak esetében sem. Gondolj el egy természetvédelmi területen egynyomoson, ötszázan minimum....esélytelen szerintem.
#1040
Posted 2011. May 31. - 17:23
smek24: Arról esetleg tudsz infoval szolgálni, hogy az 1. frissítõponton leadott saját kulacsot hol lehet átvenni?
Ha egyszer áttekersz Lusta-völgy felõl elvileg egy hatalmas dobozban összeszedjük õket és ez a doboz a Szalajka völgyi kerékpárkölcsönzõben található. Hogyha megtalálod közöttük akkor nyert ügyed van. Azt nem tudom meddig õrzik õket...siess!