Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

XII. Specialized Maraton | Szilvásvárad

- - - - -

  • Please log in to reply
3191 replies to this topic

#341
Pinyo

Pinyo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 posts
Én sem finomkodom a gépemmel, talán egy Duna Maratont leszámítva ott voltam az utóbbi idõk nagyobb klasszikus sárversenyein. Szilvás, Crosskovácsi, Duna stb.
De a képlet a következõ. Van egy egyszeri befektetés, veszel egy tök jó bringát, és fizeted a _szokásos_ amortizációt.
A kérdés egy ilyen sárversenyen csak annyi, hogy megér-e valakinek plusz több tízezer forintot és sok-sok óra karbantartást vagy szervizbe cipelést ez a konkrét verseny.
Verseny van ezer. Senki nem veszít semmit, ha nem indul el ilyen körülmények között vagy csak a pótbringáját hozza.

#342
becsap

becsap

    vendég

  • fórumtag
  • 69 posts

Sok mindenben igazad, de kíváncsi lennék rá, hogyha alattad lenne egy S-Works, amire évekig gyûjtögettél, vajon szétszednéd-e apró darabjaira és ütnéd, vágnád-e avagy próbálnál vigyázni rá a lehetõ legjobban? :)


Én se vagyok egy gazdag hülyegyerek, 4 év alatt raktam össze azt ami most van szépen egyesével, éppen ami... De nem arra való ez a gép, hogy versenyen finomkodjak vele. Pont azért versenyzõs mtb, hogy versenyen a maximumot ki tudjam hozni belõle. Az igaz, hogy utána igényli a törõdést, de egy F1-es autót, vagy rally kocsit, avgy bármit minden versó után atomjaira szednek. :)

hétköznapokra meg ott van az edzõgép, ami szép lassan lecserélt elhasznált alkatrészekbõl megszületik, esetleg egy pár éves használt virsligumis! :)

#343
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 posts

Sok mindenben igazad, de kíváncsi lennék rá, hogyha alattad lenne egy S-Works, amire évekig gyûjtögettél, vajon szétszednéd-e apró darabjaira és ütnéd, vágnád-e avagy próbálnál vigyázni rá a lehetõ legjobban? :)



Tényleg nem szeretnék személyeskedni és a célom az, hogy inkább élvezd, amit ez a sport nyújt! Gondolom nem azért vettél egy vérbeli versenygépet, hogy lefelé lassabban menj ill. kevesebb versenyen vegyél részt? ;) Attól, hogy sûrûbben cserélsz olajat, láncot, vagy csapágyakat, attól még az a tökéletes S-Works-öd megmarad olyannak mint amilyennek vetted :)

#344
LGee

LGee

    vendég

  • fórumtag
  • 106 posts

Sok mindenben igazad, de kíváncsi lennék rá, hogyha alattad lenne egy S-Works, amire évekig gyûjtögettél, vajon szétszednéd-e apró darabjaira és ütnéd, vágnád-e avagy próbálnál vigyázni rá a lehetõ legjobban? :)


Vagy tovabbra is lenne penzem a fenntartasi koltsegre, vagy reggel kineznek az ablakon es otthon maradnek :)

Szetszedni apro darabjaira pedig elobb-utobb szukseges lesz (az enyemben pl ez a maraton szolgaltatott okot arra, hogy 2 ev utan kibontsam a monoblokkot). Ha ezt el tudod vegezni magadnak, akkor megtakaritod a szerelesi koltseget es legalabb tudod, hogy minden ugy van osszerakva, ahogy kell... Hidd el, elrontani nem nagyon lehet :)

LGee


#345
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 posts
Több mint egy éven keresztül, minden hónapban megrendeltem egy-egy alkatrészt, éppen ami jó áron volt és meg is tudtam venni, nagyon ritkán dobom el a vasat, szinte karcmentes, tökéletes állapotban van, sehol egy horzsolás, akár vitrin kerékpár is lehetne állapot alapján, senki nem mondta, hogy nem vigyázok rá! De nem pont azért vesszük, hogy felfelé-lefelé, ahogy fejlõdünk egyre gyorsabbak legyünk, idõjárási körülményektõl függetlenül? Akinek nem inge, ne vegye magára, de ha valaki áron alul el tudja adni pl. a vázát, mert mondjuk 3 éves és a legújabbnak tetszik a festése, formája, különben is a tesztek alapján hiperszuper merev, legalább 1 percet hozz majd középtávon, akkor nehogy már egy tökéletesen bevált 5ezer forintos láncot ne tudjon venni két-három saras verseny után :D .....

#346
Carpchaser

Carpchaser

    vendég

  • fórumtag
  • 15 posts

Régen én is vitrineztem, féltem hozzányúlni/szétszedni/össze sarazni.... De pont ezekre a célokra találták ki a mountainbikeot, élvezem a sarazást, szilvás egyetlen tanulsága a sárvédelem számomra. Kit érdekel, ha elkopik valami, nem azért vettük, hogy életünk végéig használjuk, -nem is értem minek vesztek ~4-500e-ért bringát, ha utána sírtok évi 30ezer fenntartási költségen, azt meg már végképp nem, ha valaki szín, vagy marketing miatt vesz egy új telót, vázat stb.- amúgy ha ésszel mossuk/használjuk a bringát és rászánunk egy kis idõt alkalmanként nagy probléma nem lehet! 2008 óta használom, középcsapágy, lánc+sor, fékbetét amit cserélni kellett! Telót, ha kell atomjaira szétbontom (szimering még gyári), ahogy az összes csapágyat, forgó alkatrészt! A bringa még mindig csak egy eszköz, mûanyagból és fémbõl áll, "õ" van értünk, nem mi érte!


Sok mindenben igazad, de kíváncsi lennék rá, hogyha alattad lenne egy S-Works, amire évekig gyûjtögettél, vajon szétszednéd-e apró darabjaira és ütnéd, vágnád-e avagy próbálnál vigyázni rá a lehetõ legjobban? :)

#347
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Singlespeed és merevvilla. ;) :)


A sebesség mindent megold.

 


#348
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 posts
Régen én is vitrineztem, féltem hozzányúlni/szétszedni/össze sarazni.... De pont ezekre a célokra találták ki a mountainbikeot, élvezem a sarazást, szilvás egyetlen tanulsága a sárvédelem számomra. Kit érdekel, ha elkopik valami, nem azért vettük, hogy életünk végéig használjuk, -nem is értem minek vesztek ~4-500e-ért bringát, ha utána sírtok évi 30ezer fenntartási költségen, azt meg már végképp nem, ha valaki szín, vagy marketing miatt vesz egy új telót, vázat stb.- amúgy ha ésszel mossuk/használjuk a bringát és rászánunk egy kis idõt alkalmanként nagy probléma nem lehet! 2008 óta használom, középcsapágy, lánc+sor, fékbetét amit cserélni kellett! Telót, ha kell atomjaira szétbontom (szimering még gyári), ahogy az összes csapágyat, forgó alkatrészt! A bringa még mindig csak egy eszköz, mûanyagból és fémbõl áll, "õ" van értünk, nem mi érte!

#349
Carpchaser

Carpchaser

    vendég

  • fórumtag
  • 15 posts

Hasonló a véleményem, ha lesz választási lehetõségem ez volt az utolsó sáros versenyem.


Hasonlóan vélekedek srácok. Középcsapágy megsínylette a magasnyomásút (bár az semminek nem tesz jót). +teló lock-out-al van egy kis baj, szóval +10ezer be jött ki a Szilvás Maraton. Ja és az egri bringaszerelõ srácnál, már amikor másnap bevittem 6 bicaj állt a maratonról... köztük milliós specialized-ok is... Szóval ez volt az utolsó saras versenyem:)

#350
oroberto

oroberto

    vendég

  • fórumtag
  • 108 posts

Már próbáltam, sokba is került, nem is volt jó.


Hasonló a véleményem, ha lesz választási lehetõségem ez volt az utolsó sáros versenyem.
Let's roll!

#351
Hosi

Hosi

    törzsvendég

  • jóváhagyásra váró
  • 431 posts

Pedig egyszer ki kell próbálni. Pont úgy része az emberré válásnak, mint a fáról lemászás volt.
De csak egyszer! A második helyett lehet, inkább visszamásznék. :)

Már próbáltam, sokba is került, nem is volt jó.

#352
kasza

kasza

    vendég

  • fórumtag
  • 137 posts

Minden tiszteletem azoknak akik elindultak, akár végigmentek, akár nem. Mivel én hobbistának tartom magam, ahhoz az is hozzátartozik, hogy élvezzem a bringázást. Persze fájhat a felfelé, lehet meleg, bogár, akár hideg is, de ezt baromira nem élveztem volna, sõt! A másik amiért nem indulok, (feltéve, hogy mérlegelhetem pro és kontra), a bringa. Mivel én annyira nem értek hozzá, hogy atomjaira szétszedjem, nem éri meg a több tízezer forintot az esetleges csere és vagy javítás költsége. Nyilván lehet olyan helyzet amikor elindulnék (pl.salz), de inkább bebukom a nevezési költséget.


Pedig egyszer ki kell próbálni. Pont úgy része az emberré válásnak, mint a fáról lemászás volt.
De csak egyszer! A második helyett lehet, inkább visszamásznék. :)

#353
Hosi

Hosi

    törzsvendég

  • jóváhagyásra váró
  • 431 posts
Minden tiszteletem azoknak akik elindultak, akár végigmentek, akár nem. Mivel én hobbistának tartom magam, ahhoz az is hozzátartozik, hogy élvezzem a bringázást. Persze fájhat a felfelé, lehet meleg, bogár, akár hideg is, de ezt baromira nem élveztem volna, sõt! A másik amiért nem indulok, (feltéve, hogy mérlegelhetem pro és kontra), a bringa. Mivel én annyira nem értek hozzá, hogy atomjaira szétszedjem, nem éri meg a több tízezer forintot az esetleges csere és vagy javítás költsége. Nyilván lehet olyan helyzet amikor elindulnék (pl.salz), de inkább bebukom a nevezési költséget.

#354
kasza

kasza

    vendég

  • fórumtag
  • 137 posts

Ez nekem is feltûnt. Az én órám szerint akkor voltam 64km-nél, mikor megláttam a még 5km-t jelzõ táblát.
Szóval én 68-69km-t valószínûsítek inkább. A GPS logom sajnos 55km után megadta magát, így abból nincs meg a teljes útvonal.


A gps track nekem tökéletes lett.
Auto start/stopra állítottam a gps-t. Viszont így az egyéb adatokat 3-4 km/h alatt nem gyûjtötte. Megalázó volt, ahogy a garmin egy diszkrét üzenetben arról tájékoztatott, hogy éppen állok, miközben a sárban csúszkálva küzdöttem magam bringástól elõrébb. Még jó, hogy nem szólt be, hogy "gyorsabban, gyorsabban", mert biztosan elástam volna egy fa tövébe.
Viszont ezeket a részeket nem számolta bele a megtett útba se. Így az Ördögoldal vége nekem teljesen függõleges lett a szintvonalon, és minden lassú emelkedõt sokkal meredekebbre mért. Némelyiket tényleg meredekebbnek is éreztem.

#355
mail-box

mail-box

    újonc

  • fórumtag
  • 13 posts

Ez nekem is feltûnt. Az én órám szerint akkor voltam 64km-nél, mikor megláttam a még 5km-t jelzõ táblát.
Szóval én 68-69km-t valószínûsítek inkább. A GPS logom sajnos 55km után megadta magát, így abból nincs meg a teljes útvonal.


Nekem is 68-at mért az órám. Hasonlóképpen az utolsó "itatónál" lepõdtem meg, mert addig stimmelt minden.
Köszönet minden szervezõnek, rendezõnek , segítõnek, fotósnak. Itt nem csak a bringások a "hõsök" hanem azok is akik mindezt végigállták , lelket öntöttek az emberekbe és a beérkezésnél pedig a taps különösen jól esett. Köszönet mégegyszer mindenkinek.

#356
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Vajon a tavalyi évhez hasonlóan, õk fotózhattak idén? /\/\/\ HegyiBringa.hu /\/\/\

Rajt elõttrõl végre van egy fotóm H.Zolinál (ezt meg is fogom vásárolni), csak ott túl tiszta vagyok. :)

#357
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,388 posts
Majd sírva fakadtam mikor megláttam a 9Km-es táblát, nem nagyon tudtam már a kormányt fogni...

Öltözet: Korábbi hasonló versenyeken az 1 réteg hosszú jó taktika volt - vizes cuccban akkor fázol ha nincs közvetlen a bõrödön és elkezd hûlni. Eleve alig tíz fokban esõ nélkül is kevés a rövid nekem, eszem ágában sem volt megpróbálni. Nem utolsó sorban sokkal könnyebb volt zuhanyozni, nem rakódott el a lefolyó sem :)

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#358
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Arra tudnátok javaslatokat adni, hogy mik azok az alkatrészek, melyek hajlamosak sárt nyelni, és indokolt lenne a szétszedésük? Mert bár verseny óta használtam a biciklit, de vannak olyan érdekességek, hogy a kormány furán mozog manapság. A BB30-as középrész az hajlamos a beázásra? A fogaskoszorú belseje is kaphatott a jóból? :)


Atomjaira kell szedni ilyenkor a bringát, minden beázott rajta.


A sebesség mindent megold.

 


#359
tsanyi

tsanyi

    vendég

  • fórumtag
  • 38 posts
Arra tudnátok javaslatokat adni, hogy mik azok az alkatrészek, melyek hajlamosak sárt nyelni, és indokolt lenne a szétszedésük? Mert bár verseny óta használtam a biciklit, de vannak olyan érdekességek, hogy a kormány furán mozog manapság. A BB30-as középrész az hajlamos a beázásra? A fogaskoszorú belseje is kaphatott a jóból? :)

#360
tsanyi

tsanyi

    vendég

  • fórumtag
  • 38 posts

Szerintem több volt a közép, mint 64. A frissítõket jól mutatta az órám, már nagyon vártam a célt, számolgattam, hogy kb. 5km lehet hátra, mikor láttam a táblát, hogy Cél 9km.

Ez nekem is feltûnt. Az én órám szerint akkor voltam 64km-nél, mikor megláttam a még 5km-t jelzõ táblát.
Szóval én 68-69km-t valószínûsítek inkább. A GPS logom sajnos 55km után megadta magát, így abból nincs meg a teljes útvonal.