Jelentkezz be Regisztrálj
XII. Specialized Maraton | Szilvásvárad
#341
Írta 2013. május 29. - 17:43
De a képlet a következõ. Van egy egyszeri befektetés, veszel egy tök jó bringát, és fizeted a _szokásos_ amortizációt.
A kérdés egy ilyen sárversenyen csak annyi, hogy megér-e valakinek plusz több tízezer forintot és sok-sok óra karbantartást vagy szervizbe cipelést ez a konkrét verseny.
Verseny van ezer. Senki nem veszít semmit, ha nem indul el ilyen körülmények között vagy csak a pótbringáját hozza.
#342
Írta 2013. május 29. - 17:21
Sok mindenben igazad, de kíváncsi lennék rá, hogyha alattad lenne egy S-Works, amire évekig gyûjtögettél, vajon szétszednéd-e apró darabjaira és ütnéd, vágnád-e avagy próbálnál vigyázni rá a lehetõ legjobban?
Én se vagyok egy gazdag hülyegyerek, 4 év alatt raktam össze azt ami most van szépen egyesével, éppen ami... De nem arra való ez a gép, hogy versenyen finomkodjak vele. Pont azért versenyzõs mtb, hogy versenyen a maximumot ki tudjam hozni belõle. Az igaz, hogy utána igényli a törõdést, de egy F1-es autót, vagy rally kocsit, avgy bármit minden versó után atomjaira szednek.
hétköznapokra meg ott van az edzõgép, ami szép lassan lecserélt elhasznált alkatrészekbõl megszületik, esetleg egy pár éves használt virsligumis!
#343
Írta 2013. május 29. - 16:23
Sok mindenben igazad, de kíváncsi lennék rá, hogyha alattad lenne egy S-Works, amire évekig gyûjtögettél, vajon szétszednéd-e apró darabjaira és ütnéd, vágnád-e avagy próbálnál vigyázni rá a lehetõ legjobban?
Tényleg nem szeretnék személyeskedni és a célom az, hogy inkább élvezd, amit ez a sport nyújt! Gondolom nem azért vettél egy vérbeli versenygépet, hogy lefelé lassabban menj ill. kevesebb versenyen vegyél részt? Attól, hogy sûrûbben cserélsz olajat, láncot, vagy csapágyakat, attól még az a tökéletes S-Works-öd megmarad olyannak mint amilyennek vetted
#344
Írta 2013. május 29. - 16:03
Sok mindenben igazad, de kíváncsi lennék rá, hogyha alattad lenne egy S-Works, amire évekig gyûjtögettél, vajon szétszednéd-e apró darabjaira és ütnéd, vágnád-e avagy próbálnál vigyázni rá a lehetõ legjobban?
Vagy tovabbra is lenne penzem a fenntartasi koltsegre, vagy reggel kineznek az ablakon es otthon maradnek
Szetszedni apro darabjaira pedig elobb-utobb szukseges lesz (az enyemben pl ez a maraton szolgaltatott okot arra, hogy 2 ev utan kibontsam a monoblokkot). Ha ezt el tudod vegezni magadnak, akkor megtakaritod a szerelesi koltseget es legalabb tudod, hogy minden ugy van osszerakva, ahogy kell... Hidd el, elrontani nem nagyon lehet
LGee
#345
Írta 2013. május 29. - 16:01
#346
Írta 2013. május 29. - 15:48
Régen én is vitrineztem, féltem hozzányúlni/szétszedni/össze sarazni.... De pont ezekre a célokra találták ki a mountainbikeot, élvezem a sarazást, szilvás egyetlen tanulsága a sárvédelem számomra. Kit érdekel, ha elkopik valami, nem azért vettük, hogy életünk végéig használjuk, -nem is értem minek vesztek ~4-500e-ért bringát, ha utána sírtok évi 30ezer fenntartási költségen, azt meg már végképp nem, ha valaki szín, vagy marketing miatt vesz egy új telót, vázat stb.- amúgy ha ésszel mossuk/használjuk a bringát és rászánunk egy kis idõt alkalmanként nagy probléma nem lehet! 2008 óta használom, középcsapágy, lánc+sor, fékbetét amit cserélni kellett! Telót, ha kell atomjaira szétbontom (szimering még gyári), ahogy az összes csapágyat, forgó alkatrészt! A bringa még mindig csak egy eszköz, mûanyagból és fémbõl áll, "õ" van értünk, nem mi érte!
Sok mindenben igazad, de kíváncsi lennék rá, hogyha alattad lenne egy S-Works, amire évekig gyûjtögettél, vajon szétszednéd-e apró darabjaira és ütnéd, vágnád-e avagy próbálnál vigyázni rá a lehetõ legjobban?
#347
Írta 2013. május 29. - 15:42
#348
Írta 2013. május 29. - 15:29
#349
Írta 2013. május 29. - 14:13
Hasonló a véleményem, ha lesz választási lehetõségem ez volt az utolsó sáros versenyem.
Hasonlóan vélekedek srácok. Középcsapágy megsínylette a magasnyomásút (bár az semminek nem tesz jót). +teló lock-out-al van egy kis baj, szóval +10ezer be jött ki a Szilvás Maraton. Ja és az egri bringaszerelõ srácnál, már amikor másnap bevittem 6 bicaj állt a maratonról... köztük milliós specialized-ok is... Szóval ez volt az utolsó saras versenyem:)
#350
Írta 2013. május 29. - 13:28
Már próbáltam, sokba is került, nem is volt jó.
Hasonló a véleményem, ha lesz választási lehetõségem ez volt az utolsó sáros versenyem.
#351
Írta 2013. május 29. - 13:12
Már próbáltam, sokba is került, nem is volt jó.Pedig egyszer ki kell próbálni. Pont úgy része az emberré válásnak, mint a fáról lemászás volt.
De csak egyszer! A második helyett lehet, inkább visszamásznék.
#352
Írta 2013. május 29. - 12:53
Minden tiszteletem azoknak akik elindultak, akár végigmentek, akár nem. Mivel én hobbistának tartom magam, ahhoz az is hozzátartozik, hogy élvezzem a bringázást. Persze fájhat a felfelé, lehet meleg, bogár, akár hideg is, de ezt baromira nem élveztem volna, sõt! A másik amiért nem indulok, (feltéve, hogy mérlegelhetem pro és kontra), a bringa. Mivel én annyira nem értek hozzá, hogy atomjaira szétszedjem, nem éri meg a több tízezer forintot az esetleges csere és vagy javítás költsége. Nyilván lehet olyan helyzet amikor elindulnék (pl.salz), de inkább bebukom a nevezési költséget.
Pedig egyszer ki kell próbálni. Pont úgy része az emberré válásnak, mint a fáról lemászás volt.
De csak egyszer! A második helyett lehet, inkább visszamásznék.
#353
Írta 2013. május 29. - 12:45
#354
Írta 2013. május 29. - 12:11
Ez nekem is feltûnt. Az én órám szerint akkor voltam 64km-nél, mikor megláttam a még 5km-t jelzõ táblát.
Szóval én 68-69km-t valószínûsítek inkább. A GPS logom sajnos 55km után megadta magát, így abból nincs meg a teljes útvonal.
A gps track nekem tökéletes lett.
Auto start/stopra állítottam a gps-t. Viszont így az egyéb adatokat 3-4 km/h alatt nem gyûjtötte. Megalázó volt, ahogy a garmin egy diszkrét üzenetben arról tájékoztatott, hogy éppen állok, miközben a sárban csúszkálva küzdöttem magam bringástól elõrébb. Még jó, hogy nem szólt be, hogy "gyorsabban, gyorsabban", mert biztosan elástam volna egy fa tövébe.
Viszont ezeket a részeket nem számolta bele a megtett útba se. Így az Ördögoldal vége nekem teljesen függõleges lett a szintvonalon, és minden lassú emelkedõt sokkal meredekebbre mért. Némelyiket tényleg meredekebbnek is éreztem.
#355
Írta 2013. május 29. - 11:28
Ez nekem is feltûnt. Az én órám szerint akkor voltam 64km-nél, mikor megláttam a még 5km-t jelzõ táblát.
Szóval én 68-69km-t valószínûsítek inkább. A GPS logom sajnos 55km után megadta magát, így abból nincs meg a teljes útvonal.
Nekem is 68-at mért az órám. Hasonlóképpen az utolsó "itatónál" lepõdtem meg, mert addig stimmelt minden.
Köszönet minden szervezõnek, rendezõnek , segítõnek, fotósnak. Itt nem csak a bringások a "hõsök" hanem azok is akik mindezt végigállták , lelket öntöttek az emberekbe és a beérkezésnél pedig a taps különösen jól esett. Köszönet mégegyszer mindenkinek.
#356
Írta 2013. május 29. - 11:09
Rajt elõttrõl végre van egy fotóm H.Zolinál (ezt meg is fogom vásárolni), csak ott túl tiszta vagyok.
#357
Írta 2013. május 29. - 10:58
Öltözet: Korábbi hasonló versenyeken az 1 réteg hosszú jó taktika volt - vizes cuccban akkor fázol ha nincs közvetlen a bõrödön és elkezd hûlni. Eleve alig tíz fokban esõ nélkül is kevés a rövid nekem, eszem ágában sem volt megpróbálni. Nem utolsó sorban sokkal könnyebb volt zuhanyozni, nem rakódott el a lefolyó sem
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#358
Írta 2013. május 29. - 10:17
Arra tudnátok javaslatokat adni, hogy mik azok az alkatrészek, melyek hajlamosak sárt nyelni, és indokolt lenne a szétszedésük? Mert bár verseny óta használtam a biciklit, de vannak olyan érdekességek, hogy a kormány furán mozog manapság. A BB30-as középrész az hajlamos a beázásra? A fogaskoszorú belseje is kaphatott a jóból?
Atomjaira kell szedni ilyenkor a bringát, minden beázott rajta.
A sebesség mindent megold.
#359
Írta 2013. május 29. - 10:08
#360
Írta 2013. május 29. - 10:05
Ez nekem is feltûnt. Az én órám szerint akkor voltam 64km-nél, mikor megláttam a még 5km-t jelzõ táblát.Szerintem több volt a közép, mint 64. A frissítõket jól mutatta az órám, már nagyon vártam a célt, számolgattam, hogy kb. 5km lehet hátra, mikor láttam a táblát, hogy Cél 9km.
Szóval én 68-69km-t valószínûsítek inkább. A GPS logom sajnos 55km után megadta magát, így abból nincs meg a teljes útvonal.