Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

XII. Specialized Maraton | Szilvásvárad

- - - - -

  • Please log in to reply
3191 replies to this topic

#321
kzkvh2

kzkvh2

    vendég

  • fórumtag
  • 91 posts

... Konkrétan a váltókarok mélyebb tisztítása érdekelne. Valahol azt olvastam, hogy a Rapidfire váltókarokba nem kell semmit fújkálni, olajozni, de igazából nem értek a szerelésükhöz. Úgy néz ki, hogy mûködnek, pedig kaptak sarat rendesen...


Már többször szedtem szét XT váltókart, legutóbb amikor XTR-esítettem
Nem kell karban tartani, nagyszerû de egyszerû szerkezet. Könnyû szétszerelni, Te is megnézheted, hogy milyen állapotban van belül. A múlt hétvége nem okozott semmi gondot, mûködnek mintha újak lennének.

#322
Dremar

Dremar

    vendég

  • fórumtag
  • 21 posts

nekem nem XT van de pl váltót letakarítod tisztára, aztán csapoknál a forgáspontokon kis TF2 -t szoktam hagyni hogy beszivárogjon
meg a rugóhoz valami minimális kenés, hogy ne csont szárazon kapaszkodjon. görgõkre ránézni viszont alap.


Köszönöm a tanácsot! A váltó takarításával megvagyok, jó sok dzsúz jött ki a görgõkbõl. Konkrétan a váltókarok mélyebb tisztítása érdekelne. Valahol azt olvastam, hogy a Rapidfire váltókarokba nem kell semmit fújkálni, olajozni, de igazából nem értek a szerelésükhöz. Úgy néz ki, hogy mûködnek, pedig kaptak sarat rendesen.
A bowdenezés, fékbetét szorult cserére, de ez már úgy is aktuális volt....

#323
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts
Folytassuk a témát itt: http://forum.bikemag...98/#post1197811
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#324
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
Ez egy kicsit szerintem félrement cimbi. :)

#325
Carpchaser

Carpchaser

    vendég

  • fórumtag
  • 15 posts

Kb. ezresbõl kijön a javítás, de ilyen kis mennyiséget nem fogsz kapni.
Henn Péter Gergely

Üvegszálat semmi szín alatt nem ajánlom. Oda.


Egyetértek, de ki is egészíteném. A kompozit technológia legnagyobb hátránya, hogy ritkán észrevehetõ a sérülés, a merõleges igénybevételnek kevésbbé ellenálló mint az alumínium és a sérülés (ha megütötték) ritkán észrevehetõ, gondolok itt akár a rétegfelválásra is. A repiparban erre a kopogtatásos ellenõrzést alkalmazzák, gyönyörûen lehet hallani az eltérést. Viszont. Javítani nem igazán lehet, ezért is vannak nagy gondban a repülõgépgyártók. A kompozit gépek készülnek, de ha sérülés éri a szerkezetet, akkor az kukapozitív, komplett részegység csere. (Fejlesztés alatt van a Lufthansa Technik által egy technológia, ami úgy mûködik, hogy vesznek egy hõforrást és hõkamerával nézik, a hõ áramlását az anyagban, így a hiba szépen kimutatható. Nem untatok senkit, utána lehet olvasni neten) Éppen ezért, véleményem szerint, szerkezeti sérülés esetén, toldozás foltozás lehetséges, de a szerkezet integritását és szilárdságát egy ilyen sérülés jelentõs mértékben csökkenti. Ezért a karbont érdemes jobban védeni, fõleg ahol kõfelverõdés érheti (alsóvázcsõ ide pl vázsárvédõ), mert amíg az alumínium behorpad, addig a karbon betörik, vagy rosszabb esetben rejtve marad a sérülés és nem is tudunk róla... Kényes és drága dolog ez a karbonozás... Mondvacsinált divatnak tartom a gyártók részérõl, hogy pezsgésben tartsák a piacot, de kérlek ne kövezzetek meg ezért. A Rose például gyárt olyan bringákat, amelyek aluvázasok, mégis könnyebbek mint a konkurencia karbonvázasai. Kérdés akkor, hogy hol van a karbon elõnye? És akkor még nem beszéltünk a szigorú nyomatékrahúzásról, spéci karbonpasztákról... Ahhoz, hogy teljes értékû javítást és ezáltal egy az eredetivel megegyezõ tulajdonságú vázat kapjatok, a sérülés körüli kétkomponensû epoxigyantát újra folyékony állapotba kellene hozni, hogy a szálak tökéletes beágyazása megoldható legyen. Ez viszont nem lehetséges, mert a gyanta azonnal kiégne, de ha még találnának rá megoldást, a kötésszilárdságot a 0-ig lerombolnák. Ergo a "javítás" csak egy egyszerû szépségtapasz az említett karbonvázakon, erõsebb nem igazán lesz tõle a szerkezet. Környezeti behatásokkal szemben való igaz, hogy véd, a gyantát amúgy is védeni kell a besugárzás és a környezeti behatásokkal szemben. Erre pedig nagyon jó a foltozás + lakkréteg. Én azért maradok az aluváznál:)

#326
turbocfh

turbocfh

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts
Igazán kellemes kis maraton volt, életemben se fáztam még ennyire :( De legalább megtanít küzdeni... Ja és arra is jó volt, hogy 68km alatt elpusztítsam mindkét fékbetétem :)
Mindenkinek gratula aki végigküzdötte.

#327
Fifty

Fifty

    vendég

  • fórumtag
  • 23 posts
nekem nem XT van de pl váltót letakarítod tisztára, aztán csapoknál a forgáspontokon kis TF2 -t szoktam hagyni hogy beszivárogjon
meg a rugóhoz valami minimális kenés, hogy ne csont szárazon kapaszkodjon. görgõkre ránézni viszont alap.

Hú, ez egy nagyon jó kis verseny volt. Úgy néz ki, hogy jelentõsebb amortizáció nélkül megúsztam a középtávot. A keró tisztogatása nem maradt el, tegnap kb 5 órát szöszmötöltem vele néhány (a végére megöresedett) sörösüveg társaságában....:)
Az szeretném kérdezni a szakértõktõl, hogy a váltókarokat (XT) egy ilyen sarazás után szét szoktátok-e szedni, tisztítani, illetve kell e beléjük nyomni valami kenõanyagot (WD40, TF2 teflonos....)?
Köszönöm a válaszokat, és gratulálok mindenkinek aki elindult ebben az idõjárásban is!!!



#328
Dremar

Dremar

    vendég

  • fórumtag
  • 21 posts
Hú, ez egy nagyon jó kis verseny volt. Úgy néz ki, hogy jelentõsebb amortizáció nélkül megúsztam a középtávot. A keró tisztogatása nem maradt el, tegnap kb 5 órát szöszmötöltem vele néhány (a végére megöresedett) sörösüveg társaságában....:)
Az szeretném kérdezni a szakértõktõl, hogy a váltókarokat (XT) egy ilyen sarazás után szét szoktátok-e szedni, tisztítani, illetve kell e beléjük nyomni valami kenõanyagot (WD40, TF2 teflonos....)?
Köszönöm a válaszokat, és gratulálok mindenkinek aki elindult ebben az idõjárásban is!!!

#329
LGee

LGee

    vendég

  • fórumtag
  • 106 posts
Ha valakinek van kidobasra itelt beallt/beazott kozepcsapagya, adja nekem! Elsosorban Shimano Hollowtech II vagy kompatibilis darabok erdekelnek, alkatresznek kellene. Koszi.

ps. persze szivesen fizetek is erte allapottol fuggoen

LGee


#330
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts

De most lehet érdemes lenne keresnem valami mûhelyt (bár nem túl nagy a sérülés), 1-2 hónapja az apróban láttam valakit, hogy hirdeti magát, karbonvázat javít.


Kb. ezresbõl kijön a javítás, de ilyen kis mennyiséget nem fogsz kapni.
Henn Péter Gergely

Üvegszálat semmi szín alatt nem ajánlom. Oda.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#331
Fifty

Fifty

    vendég

  • fórumtag
  • 23 posts
szerintem üvegszállal is javítható...lehet kapni üvegszáll lapokat..kb mint a WC papír kockák és epoxival átitatod, betekered a sérült részt (így kicsit még szerkezetileg is javít a helyzeten)...persze ez a verzió lehet nem fér el helyigény tekintetében, a lánctányérok miatt

#332
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Én kukázom, de remélem utoljára, mert más rendszert fogok berakni a jövõben. Elég olcsón vettem õket, kb. 4000 volt darabja, pont letojom, hogy évi kettõ elfogy. A láncvillára én PET palackot ragasztok, brutál jól védi. Ha a karbon kilyukadt, hogy javítod?


Az tényleg jó ár s már annyi, hogy a franc sem kínlódik a szerelgetéssel, inkább csere.
A karbon váz kapcsán: igazából túlzás javításnak írnom. Legutóbbi láncvilla sérülésnél egy vastagabb petpalackból kivágott darabot ragasztottam a sérülésre s minderre UV-álló, vastag áttetszõ ragasztószalagot tettem, hogy biztosan víz- és problémamentes maradjon. De most lehet érdemes lenne keresnem valami mûhelyt (bár nem túl nagy a sérülés), 1-2 hónapja az apróban láttam valakit, hogy hirdeti magát, karbonvázat javít.

#333
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

PressFittel tudtál kezdeni valamit, vagy kuka ilyenkor? (Úgy értem, a "nem hivatalos" instrukciók alapján szerelhetõ, mint a hagyományos HT2 csapágyak?) Rendelek egy újat, mellette megpróbálom szétkapni ezt a beázottat, rosszabb úgysem lehet! :)


Én kukázom, de remélem utoljára, mert más rendszert fogok berakni a jövõben. Elég olcsón vettem õket, kb. 4000 volt darabja, pont letojom, hogy évi kettõ elfogy. A láncvillára én PET palackot ragasztok, brutál jól védi. Ha a karbon kilyukadt, hogy javítod?
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#334
Pinyo

Pinyo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 posts
Ezért nem volt hátsó fékem (két érdekes kép)

Index Fórum

#335
Fifty

Fifty

    vendég

  • fórumtag
  • 23 posts
ma csaptam egy karbantartós napot, ami megadta magát az a monoblokk, persze tegyükhozzá hogy valami csingcsung 'márka' mert itt volt fölösben mikor épült a kecske. és bizony 4 évet futott már, de mivel csak buta négyszög-tengely két ipari csapággyal, lesz vagy kemény 1500 HUF hogy átüssek rá méretazonosakat. ezenkívül a hátsó fékbovden lett szutykos annyira hogy utolsó fél centin már nem húzta vissza a fékkart a rendszer..köptem 3 csepp kenést a bovdenházba és annyi.

#336
Carpchaser

Carpchaser

    vendég

  • fórumtag
  • 15 posts

Több mint egy éven keresztül, minden hónapban megrendeltem egy-egy alkatrészt, éppen ami jó áron volt és meg is tudtam venni, nagyon ritkán dobom el a vasat, szinte karcmentes, tökéletes állapotban van, sehol egy horzsolás, akár vitrin kerékpár is lehetne állapot alapján, senki nem mondta, hogy nem vigyázok rá! De nem pont azért vesszük, hogy felfelé-lefelé, ahogy fejlõdünk egyre gyorsabbak legyünk, idõjárási körülményektõl függetlenül? Akinek nem inge, ne vegye magára, de ha valaki áron alul el tudja adni pl. a vázát, mert mondjuk 3 éves és a legújabbnak tetszik a festése, formája, különben is a tesztek alapján hiperszuper merev, legalább 1 percet hozz majd középtávon, akkor nehogy már egy tökéletesen bevált 5ezer forintos láncot ne tudjon venni két-három saras verseny után :D .....


Jogos :)

#337
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Nekem 2. szezonját tapossa az XTC, 4 helyen van sérülve már a karbon a vázon (nem a lakk), s megy, 3. középcsapágy, s megy, nagy baj most sem volt vele, beázott a press-fit, ezzel jár, csókolom, s kicsit megkopott a hátsó fékpofa (azt amúgy is cseréltem volna). Bowdenbõl meg idegesítõen recseg a Nokon, de hogy nem ázik be, az is fix. :)


PressFittel tudtál kezdeni valamit, vagy kuka ilyenkor? (Úgy értem, a "nem hivatalos" instrukciók alapján szerelhetõ, mint a hagyományos HT2 csapágyak?) Rendelek egy újat, mellette megpróbálom szétkapni ezt a beázottat, rosszabb úgysem lehet! :)
Láncvillámnál szintén zenész, a sok láncfelkapástól kilyukadt a karbon. Sajnos most kapott vizet gazdagon, sebaj, csak ki kell szárogatnom és vízmentesre javítgatnom és kész. Az iszonyat mennyiségû sár nekem még mindig a bringán pózol:), de úgy fest, egyelõre nincs más bajom, kormánycsapágyat csak zsírozni kell meg a villát kitisztítani, azt' jóvan. :) Holnap este lehet megyek vele esõben egy edzõkört meló után, meg lesz a mosás is, csókolom. :D
(Hétvégén úgyis atomjaira szedem)

#338
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
Nekem 2. szezonját tapossa az XTC, 4 helyen van sérülve már a karbon a vázon (nem a lakk), s megy, 3. középcsapágy, s megy, nagy baj most sem volt vele, beázott a press-fit, ezzel jár, csókolom, s kicsit megkopott a hátsó fékpofa (azt amúgy is cseréltem volna). Bowdenbõl meg idegesítõen recseg a Nokon, de hogy nem ázik be, az is fix. :)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#339
Sengakov

Sengakov

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 476 posts

Én se vagyok egy gazdag hülyegyerek, 4 év alatt raktam össze azt ami most van szépen egyesével, éppen ami... De nem arra való ez a gép, hogy versenyen finomkodjak vele. Pont azért versenyzõs mtb, hogy versenyen a maximumot ki tudjam hozni belõle. Az igaz, hogy utána igényli a törõdést, de egy F1-es autót, vagy rally kocsit, avgy bármit minden versó után atomjaira szednek. :)

hétköznapokra meg ott van az edzõgép, ami szép lassan lecserélt elhasznált alkatrészekbõl megszületik, esetleg egy pár éves használt virsligumis! :)


Azért abba a 4 évbe belejátszott hogy törted a vázakat mint más a ropit :)

#340
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Sok mindenben igazad, de kíváncsi lennék rá, hogyha alattad lenne egy S-Works, amire évekig gyûjtögettél, vajon szétszednéd-e apró darabjaira és ütnéd, vágnád-e avagy próbálnál vigyázni rá a lehetõ legjobban? :)


S-Works-öm van, szedd szét nyugodtan apró darabjaira és rá fogsz jönni nincs ebben sem semmi misztikum, csak misztifikálják, fém-mûanyag-csavarok, ennyi. Lehet vitrinben tartani és gyönyörködni benne, de alapvetõen használati tárgy, ha kopik sérül a festés nem örül az ember, de ez van, a tekerés az élvezet vele! :)