Jelentkezz be Regisztrálj

Lámpa project 1.0
#221
Posted 2008. February 18. - 15:00

Az erõs vörös fényt hátulra egy esetben tudnám elképzelni, nappal a forgalmas városban.
Ott nem vakit senkit viszont biztosan meglátják, hogy ott megy valaki, fõleg ha villog.
Este mehetne csökkentett fénnyel.
Amikor valaki õrült módon közeledik hátulról akkor lehetne vele rövidet villantani.
Ösztönösen azt váltaná ki, hogy elöl a szélén valaki fékezett, ki kell kerülni.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#222
Posted 2008. February 18. - 10:51

Egyrészt, k* sok autó van, még ott is, ahol kevés. Másrészt, az általánosan megengedett 45mph-val korlátozott szakaszon az átlagsebesség 50 felett van. Harmadrészt, az interurbán közlekedésre alkalmas út ott sztenderd 2x3 sáv, néha csak 2x2, de általában középen elválasztva, valamint plusz sávok nyílnak a lekanyarodáshoz jobbra is, balra is. És akkor jön a negyvenes mutter, szõke haj, kezében mobiltelefon, és bámul ki az emeletes Hummerbõl (nem vicc, a nagy dögök jelentõs százalékát nõk vezetik), és kikanyarodna a felhajtóról mondjuk át a 2x3 plusz 2x2 sávon keresztbe balra. Szerinted mennyi esélye van, hogy észrevesz egy Cateye-jal bújkáló, az út szélén tekerõ kerékpárost? :-) Illetve a másik kép, hogy hömpölyög a 3 sáv kb. 50mph-val, és a Józsit kerülgetik az út szélén. Ezt úgy tudom szemléltetni, hogy a Hungária körúton tekersz a szélsõ sávban, nem a nappali csúcsban, hanem mondjuk 8 óra körül, amikor már lehet haladni, de még nagy a forgalom.
Ott az a mondás, minél feltûnõbb vagy, annál jobb. Ezt néha túlzásba viszik, volt olyan kolléga, hogy elöl volt neki egy HID, sisakon 3 ledes, hátul 2x1 powerledes piros, az egyik villogón. És örült a fejének, hogy így már 99%-ban észreveszik, merthogy mindezt a városi közlekedéshez használta...
Ettõl eltekintve persze túlkapás ez a 3 piros (pedig most ellenõriztem, csak félgõzzel megy, 300 lument írnak rá), de az is igaz, hogy aki ezek után azt mondja, hogy "nem látott", az szimplán hazudik.
Van még egy plusz projekt, a fehér elsõ lámpa helyett sárga, ezt nappali viszonyokhoz ajánlják, vagy rossz idõ esetén (pl. köd). Sõt, egy rövid ideig volt egy olyan öszvér is, hogy a 3 ledbõl 2 volt fehér és spot, a harmadik sárga és flood, és külön tudta villogtatni a sárgát. Ezzel nemtom mi lett, biztos rájöttek, hogy jobban megéri nekik külön egy sárga és külön egy fehér lámpát eladni a fanatikusoknak.
#223
Posted 2008. February 18. - 08:13

Esetleg jó lehet köd zárófénynek, bár akkora ködben amihez ez jó lehet, ritkán szoktam biciklizni...
#224
Posted 2008. February 18. - 00:52

Elõrõl még haggyám, mert az autósok fényei közt is vannak erõsek, de hátulról nem túl erõs egy autónak a piros lámpája. Max a féklámpa:"Piros lámpánál elõtted lévõ féklámpája a szemedbe"
A villogás kicsit tompít, de azééééért, jól gondoljátok meg.


#225
Posted 2008. February 17. - 22:45

A diffúz lencsével valahogy így nézne ki (ugyanis természetesen _létezik_ 3 ledes hátsó lámpa,
...
Namost ha ez még villog is... az már a világûrbõl is látszik :-)[/quote]
Nekem tetszik! Hozé, véleményed róla, mint HÁTSÓlámpa projekt, hm? Reménykedhetünk?
:cool2:
#226
Posted 2008. February 17. - 20:13

#227
Posted 2008. February 16. - 20:33


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#228
Posted 2008. February 16. - 20:11

Kellene egy vörös fényû villogó Hozé-lámpa is ... /QUOTE]
...épp akartam javasolni..


A diffúz lencsével valahogy így nézne ki (ugyanis természetesen _létezik_ 3 ledes hátsó lámpa, természetesen Amerikában, ahol ha valaki fanatikus, akkor komolyan az):

Namost ha ez még villog is... az már a világûrbõl is látszik :-)
#229
Posted 2008. February 16. - 17:58


"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#230
Posted 2008. February 16. - 13:44


#231
Posted 2008. February 15. - 23:58

A szembõl jövõkre ez OK, de mi a helyzet a hátulról közelítõkkel?
Hátulról miért közelítenének? Gyorsan megyek. :lol1:
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#232
Posted 2008. February 15. - 23:51

#233
Posted 2008. February 15. - 23:41

Kellene egy vörös fényû villogó Hozé-lámpa is ... /QUOTE]
...épp akartam javasolni..

#234
Posted 2008. February 15. - 18:45

... jobban kikerülnek éjszaka az autósok, mint nappal.
A szembõl jövõkre ez OK, de mi a helyzet a hátulról közelítõkkel?
Kellene egy vörös fényû villogó Hozé-lámpa is ... :chin:
#235
Posted 2008. February 15. - 17:54

#236
Posted 2008. February 15. - 12:35

No a komoly köd az aminél becsõdöl a fejlámpa! Olyankor a kormányra (vagy még inkább lejjebb, a villára) kell szerelni a lámpát:wykrzykni , különben erõs ködben csak egy betonfalat lát maga elõtt az ember :nie_patrz. E betonfalnál még a lekapcsolt lámpa, és derengõ holdfény is sokkal jobb!A ködös részekben mondjuk nem túl jó, hogy a saját fénycsóvád bevakít, de hát ez tényleg nem a lámpa hibája.
#237
Posted 2008. February 15. - 12:19


"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#238
Posted 2008. February 15. - 12:05

Ezzel az a gond hogy + hibalehetõség. Elmozdulhat, kihúzódhat menet közben és az kellemetlen lehet.Én azt csinálnám, hogy a lámpát is banándugósítanám (akár egy 5 centis kábelcsonk maradhat) - s mindenki olyan hosszú kábelt, s ott vezethet, ahol csak akar.

Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_
#239
Posted 2008. February 15. - 11:54

#240
Posted 2008. February 15. - 11:43

esetleg Te már tudsz valamit amit mi még nem?

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu