Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Bicikli összeállítás kezdõknek

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
42 hozzászólás a témában

#21
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Fenyo1, egy jó tanács, egyenlõre csak olvass, ne írj! ;)


A sebesség mindent megold.

 


#22
Gyalogkakukk

Gyalogkakukk

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.739 hozzászólás

Idéznék is két hozzászólást a TestBike-ról:


na Henger, fel adva a lecke, erre mondj valamit :D

#23
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás

Nem hiszem. És nekem speciel a V-fékekkel eddig csak rossz tapasztalatom volt. Mindig csak baj volt velük, nekem elegem van belõlük.
Ez a tárcsafék viszont most teljesen jó, nincs vele semmi gondom, úgyhogy használom is szépen. Ok, tudom, hogy azért van ennél jobb is, de így kezdetnek ez nekem teljesen jó, aztán majd idõvel lecserélem esetleg egy még jobbra, mondjuk egy Avid BB7 -re vagy másra.
És szerintem azért te egy csöppet alábecsülöd a fékemet, azért nem olyan rossz az, mint hiszed. Idéznék is két hozzászólást a TestBike-ról:



a V féket be kell állítani . <--pont
tárcsaféknek létjogosultsága igazán esõben/sárban van.

a testbike meg maradjunk annyiban, hogy egy vicc.
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#24
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
nem hiszem hogy, lebecsülésrõl lenne szó max tapasztalatról.
próbáltál már jó V-féket?

próbáltál már városi rohangálós biciklit? szerintem ezerszer nagyobb öröm olyan bicóval közlekedni ami tökéletesen arra lett építve, amire használod. városba felesleges fulltelós mtb. sokkal hatékonyabb egy virsligumis egysebességes akármi. amit ráadásul bárhol kinnhagyhatsz anélkül h folyton azon paráznál mikor viszik el.

#25
Fenyo1

Fenyo1

    vendég

  • fórumtag
  • 186 hozzászólás

Akkor parancsolj: www.sheldonbrown.com

Thx.

Vagy ez még jobb: www.google.com

Ezt "ismerem". És legalább 3 órát eljátszottam vele, de semmi értelmeset nem találtam vele. Minden más szarságot ami nem érdekel, azt megtalál. (...tudom, nem tudom hogy kell keresni.....)

Tárcsafékedhez: így fognak a középkategóriás V fékek is. Ezért (is) tart(juk) parasztvakításnak. De ha tetszik neked, használd minél többet! Amíg tudod.

Nem hiszem. És nekem speciel a V-fékekkel eddig csak rossz tapasztalatom volt. Mindig csak baj volt velük, nekem elegem van belõlük.
Ez a tárcsafék viszont most teljesen jó, nincs vele semmi gondom, úgyhogy használom is szépen. Ok, tudom, hogy azért van ennél jobb is, de így kezdetnek ez nekem teljesen jó, aztán majd idõvel lecserélem esetleg egy még jobbra, mondjuk egy Avid BB7 -re vagy másra.
És szerintem azért te egy csöppet alábecsülöd a fékemet, azért nem olyan rossz az, mint hiszed. Idéznék is két hozzászólást a TestBike-ról:

Állítgatni kell, lent a bovdennél, aztán fent a fékkarnál a menetes baszon kell a gyûrûvel játszani ami a bovdent lazítja vagy jobban húzza, akkor nem surlódik soha menet közben. De szinte majdnem hozzáér mégis a fékbetét.

Elõször nem fogott jól két ujjal kellett megtépni az elsõ féket, hogy egyáltalán legyen valami fékhatás.
Na de aztán!
Egy brutális 1 km-es meredek lejtõs szakaszon egyfolytában begyorsultam 40-45 km/h-ra és 10-20 méter alatt állóra fékeztem a bicómat. A tárcsa olyan forró lett, hogy megsütötte a bicóskesztyû mutatóujját! A tárcsa fékpofákkal érintkezõ része fekete volt, ami azt jelenti, hogy sokat lenyalt a fékbetétekbõl a mûvelet. Nos ezután olyan brutál fékereje lett a tektronak, hogy az durva. Egy ujjal fékezveve bármikor felemelkedik a hátsó kerék, hiába tehénkedek a nyeregre!!!! Egyszerûen brutálisan be kell koptatni utána jó lesz. A hangja is más lett azóta, a surlódó tárcsahang helyett cicereg és ciripel fékezéskor.

Szóval egy kis beállítás, aztán brutális fékezgetés az elején és lám lesz egy jó kis elsõ tárcsafék.

Ennyi pízért kurvára megéri!

Én kb fél éve vettem, és nagyon megvagyok vele elégedve.. Mindenki fikázza a környezetembe hogy szar meg minden. De engem nemérdekel. Közel 70 kilo vagyok és engem nagyon megfog. Régebben voltak vele problémák de kicsit a tárcsát és a pofákat ledorzsöltem és azota nekem penge. Ha nincs pénzed drága fékre, de jot akarsz venni akkor ezt a féket neked nagyon ajánlom. Csak ugy megjegyzem hogy a fostalicska alivio-nál 50ezer-szer jobb fék. az egy szar pedig drágább mint ez. Annak idején én ezt a féket pénzhiány miatt vettem, de nem bántam meg. Ha lessz pénzem lecserélésre kerül, de nem azért mert rossz.


Sztem,ha otthagyod a bicót 15 percre, az U lakatot simán levarázsolják.

És ezt meg is tudod nekem mutatni, hogy csinálnák? Csak akkor sikerülhet, ha flex-et visz magával a tolvaj. Ezt meg azért a magyar tolvajok még nem nagyon szokták. (egyáltalán hallott már valaki iyen esetrõl?)

Ezért érdemes olcsó bringát lakatolni. Ne a lakatban bízz!

Nem azért vettem egy jó bringát, hogy ne használjam. Nekem nem csak örömbringa, hanem közlekedõeszköz is. Ok, azért bevásárolni nem fogok menni vele, de pld edzeni menni meg egyetemre járni azt azért igen. (az edzõteremnél szerencsére épületen belül közvetlen terem elé tudom rakni, szinte mindig rálátok, az egyetemen meg van rendes õrzött biciklitároló: bilétával, aláírással, portás által nyitható ajtós belsõudvarral.)

Bár, ha csak ezen a szájton körbenéztél volna, az összes kérdésednek van külön topikja.

És? Most összedõl a világ, hogy nem minden kérdésemet külön topicban tettem fel?

#26
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

De az pénzbe kerül, a netes oldal meg nem. :)

Ha van még ilyesmi oldal, az jöhet. :)


Apám saját magának 20ezerért vett az OBI-ban egy össztelós bringát. :D (mondjuk nem tárcsafékes)
Valami Condor vagy miféle márkanéven fut. :)


Nagyon könnyû és élmény vele tekerni, a tárcsafékei kiválóan fognak, és teljesen némák!
A váltók is alig hallhatóan, pontosan és gyorsan váltanak, szinte észrevehetetlenül!
A teleszkópjai is nagyon jók, egy közepes tempóval úgy megyek át vele a fekvõzsarun, hogy alig érzek belõle valamit.

Ez nem parasztvakítás, ez a gép tényleg megéri az árát.

Ja, de ennyi pénzem azért nincs. Inkább veszek egy jó kis masszív U-lakatot. :)



Akkor parancsolj: www.sheldonbrown.com
Vagy ez még jobb: www.google.com

Apád "biciklije" ipari hulladék. Csak a felhasználás során nem derül ki.

Tárcsafékedhez: így fognak a középkategóriás V fékek is. Ezért (is) tart(juk) parasztvakításnak. De ha tetszik neked, használd minél többet!
Amíg tudod. Sztem,ha otthagyod a bicót 15 percre, az U lakatot simán levarázsolják. Ezért érdemes olcsó bringát lakatolni. Ne a lakatban bízz!

Bár, ha csak ezen a szájton körbenéztél volna, az összes kérdésednek van külön topikja.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#27
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás

ja jó az

én is reggel a fórum meg a napi pornó után midig az aprót nézem meg



:-))
mi a nicked a góldengéten??
immádom az amatõr versenyeket!! :-)

bicikli: csapódj bringás figurákhoz-majd õk segítenek, mi kell, mi nem, stílustól függõen, hogy jöhetsz ki olcsóbban, mit ad el neked a géza, ha már úgyis másik vázat vesz..stb..- olyan ez, mint a póker, bármikor kezded el, pézbe kerül a "tanulás" :-)

#28
Fenyo1

Fenyo1

    vendég

  • fórumtag
  • 186 hozzászólás

Ha mûvelõdni akarsz, akkor legeccerûbb, ha megrendeled pl a Bikemag utolsó tizenx számát,

De az pénzbe kerül, a netes oldal meg nem. :)

a http://yasec.hu/ oldalon olvasd végig a mûhely alatt leírt cikkeket.

Ez az, ez kell nekem! Köszi!
Végig is fogom szépen olvasni az egészet.
Ha van még ilyesmi oldal, az jöhet. :)

IMHO 100 alatt nem veszünk "tárcsfékes", pláne nem "össztelós" bringát, mert az csak kerékpárnak látszó ócskavas lehet.

Apám saját magának 20ezerért vett az OBI-ban egy össztelós bringát. :D (mondjuk nem tárcsafékes)
Valami Condor vagy miféle márkanéven fut. :)

Defektvédelem: jó külsõ + defektvédõ szalag.

Eddig én is defektvédõt akartam venni, de most már kezdek letenni róla, mert itt-ott elég érdekes véleményeket olvastam róla. Nagyon nehéz jól beállítani, és ha roszul van, akkor még maga a defektvédõ is kilukaszthatja a belsõt. Meg egyesek szerint sokkal nehezebb lesz tõle a bicó, és eléggé vezethetetlen. Meg valaki írta, hogy még azzal is kapott tüske-defektet.
Én most a Schwalbe Marathon Plus -ban gondolkodom, ebben van egy külön 5mm-es kék gumibetét, ez olyan, hogy még a rajzszögre is ráhajthatok vele, mert elfér a gumiban, és nem ér el a belsõig.
Itt egy illusztráció: KÉP
Amúgy meg: Schwalbe Marathon Plus
Ezzel a gumival egy gond van, hogy nem éppen vegyesgumi, szal terepre szerintem nagyon alkalmatlan. Schwalbe Land Cruiser szerû kiképezés kéne neki, nekem az lenne az igazi.
Találtam is ilyet, az a neve, hogy Schwalbe Marathon Plus ATB.
KÉP
Ennek láthatóan nagyon hasonló mintázata van, mint a Land Cruisernek. És ebben is ugyanúgy egy 5mm-es kék gumibetét van, mint a nem ATB-s változatban.
Marathon Plus ATB Lapja
Szal ilyen kéne nekem, csak az a baj, hogy ebben az országban tudtommal sehol nem lehet kapni!
Nem tud véletlenül valaki szerezni ilyet? Vagy ismer valaki ehhez hasonlót?

Azt tudomásul kell venni, hogy a mai alkatrészeket nem az örökkévalóságnak tervezik. Én egy szezon alatt a montimmal megyek terepen 4000 km-t. ezalatt elfogy általában 3 lánc, egy fogaskeréksor, egy lánctányér készlet, három külsõ, fékbetétek, meg sok egyéb apróság. 14 éve használom a jelenlegi bringámat, de ezalatt már többször mindent lecseréltem rajta a vázon kívül.
Összegezve: hatalálsz egy neked tetszõ vázra épített gépet akkor vedd meg. 3 év múlva úgyis már csak a váz marad meg az eredetibõl, mert az elhasznált cuccokat cserélni kell.

Hmm, hát igen! Meg is tettem, és azt hiszem jól választottam, elég jó váza van. (részletek lejjebb)

Fenyo: NEM kell neked tárcsafék.
NEM kell fully, hacsak nem szánsz rá legalább 200at... (de városba közlekedni akkor is felesleges)

óvakodj a parasztvakító dolgoktól. Egy jó városi bringa minél sallang mentesebb.

DE KELL nekem tárcsafék, sokkal jobb, most már tapasztalatból mondom.
Végülis a fentebb mutatott Mongoose Wing Elite mellett döntöttem, vettem egyet 120-ért, és nem bántam meg!
Eszméletlen jó bringa! (amúgy mások is nagyon dicsérték itt-ott)
Nagyon könnyû és élmény vele tekerni, a tárcsafékei kiválóan fognak, és teljesen némák!
A váltók is alig hallhatóan, pontosan és gyorsan váltanak, szinte észrevehetetlenül!
A teleszkópjai is nagyon jók, egy közepes tempóval úgy megyek át vele a fekvõzsarun, hogy alig érzek belõle valamit.
Az apám bicajáról átülni erre az olyan, mint egy trabantból átülni egy Mercédeszbe.
Tettem rá egy Schwalbe Land Cruisert, így járdán TELJESEN hangtalanul tud menni, és tökéletesen irányíthatóan. (csak ennek sajna nincs igazi defektvédelme)
Ez nem parasztvakítás, ez a gép tényleg megéri az árát. Nem is véletlenül fogyott el az összes, én vettem meg az utolsót. :) Még a nagykernél is elfogyott.

elõnyös: sárvédõ, ha nem csak szép idõben akarod ahsználni.

Jah, az mondjuk elõnyös, majd szerzek rá.

Egy a városba: igénytelen olcsó régi országúti gép lebutítva akár egysebességesnek, hogy ne vigyék el a lopós csávók - én is ilyet használok a városban.

Ja, de ennyi pénzem azért nincs. Inkább veszek egy jó kis masszív U-lakatot. :)
Meg azért olyan sokszor nem szoktam letenni, otthagyni nyilvános helyeken. Edzõterembe szoktam leginkább, de ott oda azért nem járnak be lopni, meg szem elõtt is van.

#29
wody21

wody21

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 390 hozzászólás

loool:D:D post of the day...

jaja de szerintem postS of the day, mert BikerTigger és Lord Leslie-é is nagy:)

#30
CMX

CMX

    vendég

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás
Na és a lényeg:
Ha sokat használod a bringádat városban akkor a legjobb, ha két bringád van.

Egy a városba: igénytelen olcsó régi országúti gép lebutítva akár egysebességesnek, hogy ne vigyék el a lopós csávók - én is ilyet használok a városban. 8000 volt a használt romhalmaz bontóban, még rátettem 8-at és lett egy jó fixim.

Meg egy rendes - az erdõbe hétvégére.

#31
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás
loool:D:D post of the day...

#32
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás
Fenyo: NEM kell neked tárcsafék.
NEM kell fully, hacsak nem szánsz rá legalább 200at... (de városba közlekedni akkor is felesleges)

óvakodj a parasztvakító dolgoktól. Egy jó városi bringa minél sallang mentesebb.
elõnyös: sárvédõ, ha nem csak szép idõben akarod ahsználni.
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#33
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

ki kéne írni hogy 90-100 között polaris aki montit akar:)
apro az nagyon fasza dolog.énis mindig nézem még ha nem is akarok venni semmitse.

ja jó az

én is reggel a fórum meg a napi pornó után midig az aprót nézem meg
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#34
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
ki kéne írni hogy 90-100 között polaris aki montit akar:)
apro az nagyon fasza dolog.énis mindig nézem még ha nem is akarok venni semmitse.

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#35
GuruZo

GuruZo

    vendég

  • fórumtag
  • 87 hozzászólás
Hello

Nezz itt korul ...... hatha talalsz szimpatikus biriglit .

http://apro.bikemag....500&ppuser=6093

En is szemezek itt egy paripaval :-)

#36
CMX

CMX

    vendég

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás

Pld miért(/miben) jobb/rosszabb a tárcsafék mint a V-fék...

Nekem egy jó kis össztelósnak tûnik, és amilyen kátyús Budapest, (meg járdaszegélyek, stb) jól jön, h teleszkópos.


IMHO 100 alatt nem veszünk "tárcsfékes", pláne nem "össztelós" bringát, mert az csak kerékpárnak látszó ócskavas lehet. Egy elfogadható teló + rugóstag + tárcsafék önmagában legalább 200eFt és hol van akkor még a bringa!
Defektvédelem: jó külsõ + defektvédõ szalag. A belsõbe tölthetõ löttyöket nem ajánlom. Nehezen kezelhetõ gumicsere esetén, sok tüskénél nem véd - tapasztalat, a kerékben forgó folyadék érdekes módon hat a kormányzásra nagy sebességnél.
Minden bringázni kezdõ beleesik persze sok csapdába ez természetes, mert még nincs tapasztalat. A legfontosabb szerintem az, hogy elhatározod, ogy mire akarod hasnálni a bringádat, és hova akarod fejleszteni.
Azt tudomásul kell venni, hogy a mai alkatrészeket nem az örökkévalóságnak tervezik. Én egy szezon alatt a montimmal megyek terepen 4000 km-t. ezalatt elfogy általában 3 lánc, egy fogaskeréksor, egy lánctányér készlet, három külsõ, fékbetétek, meg sok egyéb apróság. 14 éve használom a jelenlegi bringámat, de ezalatt már többször mindent lecseréltem rajta a vázon kívül.
Összegezve: ha találsz egy neked tetszõ vázra épített gépet akkor vedd meg. 3 év múlva úgyis már csak a váz marad meg az eredetibõl, mert az elhasznált cuccokat cserélni kell.

#37
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás
Ha mûvelõdni akarsz, akkor legeccerûbb, ha megrendeled pl a Bikemag utolsó tizenx számát, alaposan átnyálazod, végigolvasol szinte mindent, és abból kb. össze is szeded az ismeretanyagot.
Addig elõképzésnek a http://yasec.hu/ oldalon olvasd végig a mûhely alatt leírt cikkeket.

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#38
Fenyo1

Fenyo1

    vendég

  • fórumtag
  • 186 hozzászólás
Értem.


Bár a kérdésem/kérésem akkor is releváns, mert szeretnék mûvelõdni a témában, akkor is ha összerakott bicajt veszek.
Pld miért(/miben) jobb/rosszabb a tárcsafék mint a V-fék, aztán pld az egyes váltók között milyen különbségek vannak, teleszkópok között, külsõk, belsõk, vázak, kormányok, láncok, pedálok, stb.
Meg pld ilyen defektvédõ cuccok, láttam valami (asszem) kerékbe fújható valamit, meg ilyen betétet, ezeket hogy kell használni, melyik milyen, stb.
Most apám bicajával szoktam menni az edzõterembe, és eddig négy alkalomból háromszor defekttel jöttem haza, valahol mindig sikerült összeszednem valami királydinnyét, pedig csak járdákon megyek. Ezért erõsen érdekelnek a defekt-védõ megoldások. (nem szándékozom más útvonalon menni)

Meg érdekelne az is, hogyan lehet minél könnyebben hajthatóvá tenni egy bringát, miken múlik. Nyilván a tömegen is sok múlhat, hallottam a grammozósokról, :) szívesen olvasnék errõl is valami jó kis cikket.
Szal merre találok ilyesmikrõl jó kis cikkeket?


Nézegettem ezt-azt, és kiszemeltem ezt:
http://webshop.speed...e&iProduct=1285

Errõl mit gondoltok? Máshol jókat olvastam róla. Csak sajna 110e-nél olcsóbban sehol nem láttam.
Nekem egy jó kis össztelósnak tûnik, és amilyen kátyús Budapest, (meg járdaszegélyek, stb) jól jön, h teleszkópos.

#39
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

de most fõképp a Monti, ilyet akarok összerakni. Elsõsorban városi kerekezésre bicikliutakon, járdákon, beton, aszfalt, de némi terep is bejátszik, néha köves út, néha erdõ.
!


szvsz erre amit leírtál, jobb lenne egy cross/trekking bicaj, mint monti. esetleg nézz szét abban a kategóriában is. ilyesmik :

http://www.bikefun.h..._TFS_100-D.html

http://www.bikefun.h..._TFS_100-D.html

http://www.bikefun.h..._TFS_100-V.html

http://www.author-hu...mod=tip&ev=2007

http://www.author-hu...mod=tip&ev=2007

http://www.kellys-bi...3_220&pID=15410
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#40
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás
én is hasonlóan látom: ha az ember 100-ból összerak egy bringát (honi netes boltok áraival számolva, tehát új alkatrészek), akkor összehasonlítja egy 100-ba kerülõ komplett bicajjal, és legörbül a szája :(

200tól és e fölött már elkezdi megérni, de akkor is abban az esetben, ha egyedit szeretne, és fontos, hogy mi milyen alkatrész, nemcsak a funkcionalitás. ha a mûködés a fontos, akkor még 200-ért is jobb vétel egy komplett bicaj.. a testreszabottságért fizetni kell, szóval kérdés, mi a fontos.

mondjuk az igazsághoz hozzátartozik, hogy te választod meg,min spórolsz, szóval jól ki lehet jönni, meg ugye ottvannak a használt alkatrészek..

ha pedig az megéri az árkülönbözetet, hogy te dolgozhatsz vele, és pont olyan géped lesz, mint szeretnéd, akkor hajrá!

asszem már túl hosszan is ragoztam..