
Jelentkezz be Regisztrálj

Bicikli összeállítás kezdõknek
#21
Írta 2007. október 26. - 19:34


A sebesség mindent megold.
#22
Írta 2007. október 26. - 18:30

#23
Írta 2007. október 26. - 18:26

Nem hiszem. És nekem speciel a V-fékekkel eddig csak rossz tapasztalatom volt. Mindig csak baj volt velük, nekem elegem van belõlük.
Ez a tárcsafék viszont most teljesen jó, nincs vele semmi gondom, úgyhogy használom is szépen. Ok, tudom, hogy azért van ennél jobb is, de így kezdetnek ez nekem teljesen jó, aztán majd idõvel lecserélem esetleg egy még jobbra, mondjuk egy Avid BB7 -re vagy másra.
És szerintem azért te egy csöppet alábecsülöd a fékemet, azért nem olyan rossz az, mint hiszed. Idéznék is két hozzászólást a TestBike-ról:
a V féket be kell állítani . <--pont
tárcsaféknek létjogosultsága igazán esõben/sárban van.
a testbike meg maradjunk annyiban, hogy egy vicc.
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#24
Írta 2007. október 26. - 18:23

próbáltál már jó V-féket?
próbáltál már városi rohangálós biciklit? szerintem ezerszer nagyobb öröm olyan bicóval közlekedni ami tökéletesen arra lett építve, amire használod. városba felesleges fulltelós mtb. sokkal hatékonyabb egy virsligumis egysebességes akármi. amit ráadásul bárhol kinnhagyhatsz anélkül h folyton azon paráznál mikor viszik el.
#25
Írta 2007. október 26. - 17:28

Thx.Akkor parancsolj: www.sheldonbrown.com
Ezt "ismerem". És legalább 3 órát eljátszottam vele, de semmi értelmeset nem találtam vele. Minden más szarságot ami nem érdekel, azt megtalál. (...tudom, nem tudom hogy kell keresni.....)Vagy ez még jobb: www.google.com
Nem hiszem. És nekem speciel a V-fékekkel eddig csak rossz tapasztalatom volt. Mindig csak baj volt velük, nekem elegem van belõlük.Tárcsafékedhez: így fognak a középkategóriás V fékek is. Ezért (is) tart(juk) parasztvakításnak. De ha tetszik neked, használd minél többet! Amíg tudod.
Ez a tárcsafék viszont most teljesen jó, nincs vele semmi gondom, úgyhogy használom is szépen. Ok, tudom, hogy azért van ennél jobb is, de így kezdetnek ez nekem teljesen jó, aztán majd idõvel lecserélem esetleg egy még jobbra, mondjuk egy Avid BB7 -re vagy másra.
És szerintem azért te egy csöppet alábecsülöd a fékemet, azért nem olyan rossz az, mint hiszed. Idéznék is két hozzászólást a TestBike-ról:
Állítgatni kell, lent a bovdennél, aztán fent a fékkarnál a menetes baszon kell a gyûrûvel játszani ami a bovdent lazítja vagy jobban húzza, akkor nem surlódik soha menet közben. De szinte majdnem hozzáér mégis a fékbetét.
Elõször nem fogott jól két ujjal kellett megtépni az elsõ féket, hogy egyáltalán legyen valami fékhatás.
Na de aztán!
Egy brutális 1 km-es meredek lejtõs szakaszon egyfolytában begyorsultam 40-45 km/h-ra és 10-20 méter alatt állóra fékeztem a bicómat. A tárcsa olyan forró lett, hogy megsütötte a bicóskesztyû mutatóujját! A tárcsa fékpofákkal érintkezõ része fekete volt, ami azt jelenti, hogy sokat lenyalt a fékbetétekbõl a mûvelet. Nos ezután olyan brutál fékereje lett a tektronak, hogy az durva. Egy ujjal fékezveve bármikor felemelkedik a hátsó kerék, hiába tehénkedek a nyeregre!!!! Egyszerûen brutálisan be kell koptatni utána jó lesz. A hangja is más lett azóta, a surlódó tárcsahang helyett cicereg és ciripel fékezéskor.
Szóval egy kis beállítás, aztán brutális fékezgetés az elején és lám lesz egy jó kis elsõ tárcsafék.
Ennyi pízért kurvára megéri!
Én kb fél éve vettem, és nagyon megvagyok vele elégedve.. Mindenki fikázza a környezetembe hogy szar meg minden. De engem nemérdekel. Közel 70 kilo vagyok és engem nagyon megfog. Régebben voltak vele problémák de kicsit a tárcsát és a pofákat ledorzsöltem és azota nekem penge. Ha nincs pénzed drága fékre, de jot akarsz venni akkor ezt a féket neked nagyon ajánlom. Csak ugy megjegyzem hogy a fostalicska alivio-nál 50ezer-szer jobb fék. az egy szar pedig drágább mint ez. Annak idején én ezt a féket pénzhiány miatt vettem, de nem bántam meg. Ha lessz pénzem lecserélésre kerül, de nem azért mert rossz.
És ezt meg is tudod nekem mutatni, hogy csinálnák? Csak akkor sikerülhet, ha flex-et visz magával a tolvaj. Ezt meg azért a magyar tolvajok még nem nagyon szokták. (egyáltalán hallott már valaki iyen esetrõl?)Sztem,ha otthagyod a bicót 15 percre, az U lakatot simán levarázsolják.
Nem azért vettem egy jó bringát, hogy ne használjam. Nekem nem csak örömbringa, hanem közlekedõeszköz is. Ok, azért bevásárolni nem fogok menni vele, de pld edzeni menni meg egyetemre járni azt azért igen. (az edzõteremnél szerencsére épületen belül közvetlen terem elé tudom rakni, szinte mindig rálátok, az egyetemen meg van rendes õrzött biciklitároló: bilétával, aláírással, portás által nyitható ajtós belsõudvarral.)Ezért érdemes olcsó bringát lakatolni. Ne a lakatban bízz!
És? Most összedõl a világ, hogy nem minden kérdésemet külön topicban tettem fel?Bár, ha csak ezen a szájton körbenéztél volna, az összes kérdésednek van külön topikja.
#26
Írta 2007. október 22. - 19:44

De az pénzbe kerül, a netes oldal meg nem.
Ha van még ilyesmi oldal, az jöhet.
Apám saját magának 20ezerért vett az OBI-ban egy össztelós bringát.(mondjuk nem tárcsafékes)
Valami Condor vagy miféle márkanéven fut.
Nagyon könnyû és élmény vele tekerni, a tárcsafékei kiválóan fognak, és teljesen némák!
A váltók is alig hallhatóan, pontosan és gyorsan váltanak, szinte észrevehetetlenül!
A teleszkópjai is nagyon jók, egy közepes tempóval úgy megyek át vele a fekvõzsarun, hogy alig érzek belõle valamit.
Ez nem parasztvakítás, ez a gép tényleg megéri az árát.
Ja, de ennyi pénzem azért nincs. Inkább veszek egy jó kis masszív U-lakatot.
Akkor parancsolj: www.sheldonbrown.com
Vagy ez még jobb: www.google.com
Apád "biciklije" ipari hulladék. Csak a felhasználás során nem derül ki.
Tárcsafékedhez: így fognak a középkategóriás V fékek is. Ezért (is) tart(juk) parasztvakításnak. De ha tetszik neked, használd minél többet!
Amíg tudod. Sztem,ha otthagyod a bicót 15 percre, az U lakatot simán levarázsolják. Ezért érdemes olcsó bringát lakatolni. Ne a lakatban bízz!
Bár, ha csak ezen a szájton körbenéztél volna, az összes kérdésednek van külön topikja.
Race, no Rest!
#27
Írta 2007. október 22. - 19:20

ja jó az
én is reggel a fórum meg a napi pornó után midig az aprót nézem meg
:-))
mi a nicked a góldengéten??
immádom az amatõr versenyeket!! :-)
bicikli: csapódj bringás figurákhoz-majd õk segítenek, mi kell, mi nem, stílustól függõen, hogy jöhetsz ki olcsóbban, mit ad el neked a géza, ha már úgyis másik vázat vesz..stb..- olyan ez, mint a póker, bármikor kezded el, pézbe kerül a "tanulás" :-)
#28
Írta 2007. október 22. - 16:03

De az pénzbe kerül, a netes oldal meg nem.Ha mûvelõdni akarsz, akkor legeccerûbb, ha megrendeled pl a Bikemag utolsó tizenx számát,

Ez az, ez kell nekem! Köszi!a http://yasec.hu/ oldalon olvasd végig a mûhely alatt leírt cikkeket.
Végig is fogom szépen olvasni az egészet.
Ha van még ilyesmi oldal, az jöhet.

Apám saját magának 20ezerért vett az OBI-ban egy össztelós bringát.IMHO 100 alatt nem veszünk "tárcsfékes", pláne nem "össztelós" bringát, mert az csak kerékpárnak látszó ócskavas lehet.

Valami Condor vagy miféle márkanéven fut.

Eddig én is defektvédõt akartam venni, de most már kezdek letenni róla, mert itt-ott elég érdekes véleményeket olvastam róla. Nagyon nehéz jól beállítani, és ha roszul van, akkor még maga a defektvédõ is kilukaszthatja a belsõt. Meg egyesek szerint sokkal nehezebb lesz tõle a bicó, és eléggé vezethetetlen. Meg valaki írta, hogy még azzal is kapott tüske-defektet.Defektvédelem: jó külsõ + defektvédõ szalag.
Én most a Schwalbe Marathon Plus -ban gondolkodom, ebben van egy külön 5mm-es kék gumibetét, ez olyan, hogy még a rajzszögre is ráhajthatok vele, mert elfér a gumiban, és nem ér el a belsõig.
Itt egy illusztráció: KÉP
Amúgy meg: Schwalbe Marathon Plus
Ezzel a gumival egy gond van, hogy nem éppen vegyesgumi, szal terepre szerintem nagyon alkalmatlan. Schwalbe Land Cruiser szerû kiképezés kéne neki, nekem az lenne az igazi.
Találtam is ilyet, az a neve, hogy Schwalbe Marathon Plus ATB.
KÉP
Ennek láthatóan nagyon hasonló mintázata van, mint a Land Cruisernek. És ebben is ugyanúgy egy 5mm-es kék gumibetét van, mint a nem ATB-s változatban.
Marathon Plus ATB Lapja
Szal ilyen kéne nekem, csak az a baj, hogy ebben az országban tudtommal sehol nem lehet kapni!
Nem tud véletlenül valaki szerezni ilyet? Vagy ismer valaki ehhez hasonlót?
Hmm, hát igen! Meg is tettem, és azt hiszem jól választottam, elég jó váza van. (részletek lejjebb)Azt tudomásul kell venni, hogy a mai alkatrészeket nem az örökkévalóságnak tervezik. Én egy szezon alatt a montimmal megyek terepen 4000 km-t. ezalatt elfogy általában 3 lánc, egy fogaskeréksor, egy lánctányér készlet, három külsõ, fékbetétek, meg sok egyéb apróság. 14 éve használom a jelenlegi bringámat, de ezalatt már többször mindent lecseréltem rajta a vázon kívül.
Összegezve: hatalálsz egy neked tetszõ vázra épített gépet akkor vedd meg. 3 év múlva úgyis már csak a váz marad meg az eredetibõl, mert az elhasznált cuccokat cserélni kell.
DE KELL nekem tárcsafék, sokkal jobb, most már tapasztalatból mondom.Fenyo: NEM kell neked tárcsafék.
NEM kell fully, hacsak nem szánsz rá legalább 200at... (de városba közlekedni akkor is felesleges)
óvakodj a parasztvakító dolgoktól. Egy jó városi bringa minél sallang mentesebb.
Végülis a fentebb mutatott Mongoose Wing Elite mellett döntöttem, vettem egyet 120-ért, és nem bántam meg!
Eszméletlen jó bringa! (amúgy mások is nagyon dicsérték itt-ott)
Nagyon könnyû és élmény vele tekerni, a tárcsafékei kiválóan fognak, és teljesen némák!
A váltók is alig hallhatóan, pontosan és gyorsan váltanak, szinte észrevehetetlenül!
A teleszkópjai is nagyon jók, egy közepes tempóval úgy megyek át vele a fekvõzsarun, hogy alig érzek belõle valamit.
Az apám bicajáról átülni erre az olyan, mint egy trabantból átülni egy Mercédeszbe.
Tettem rá egy Schwalbe Land Cruisert, így járdán TELJESEN hangtalanul tud menni, és tökéletesen irányíthatóan. (csak ennek sajna nincs igazi defektvédelme)
Ez nem parasztvakítás, ez a gép tényleg megéri az árát. Nem is véletlenül fogyott el az összes, én vettem meg az utolsót.

Jah, az mondjuk elõnyös, majd szerzek rá.elõnyös: sárvédõ, ha nem csak szép idõben akarod ahsználni.
Ja, de ennyi pénzem azért nincs. Inkább veszek egy jó kis masszív U-lakatot.Egy a városba: igénytelen olcsó régi országúti gép lebutítva akár egysebességesnek, hogy ne vigyék el a lopós csávók - én is ilyet használok a városban.

Meg azért olyan sokszor nem szoktam letenni, otthagyni nyilvános helyeken. Edzõterembe szoktam leginkább, de ott oda azért nem járnak be lopni, meg szem elõtt is van.
#29
Írta 2007. október 18. - 22:05

jaja de szerintem postS of the day, mert BikerTigger és Lord Leslie-é is nagy:)loool:D:D post of the day...
#30
Írta 2007. október 18. - 22:01

Ha sokat használod a bringádat városban akkor a legjobb, ha két bringád van.
Egy a városba: igénytelen olcsó régi országúti gép lebutítva akár egysebességesnek, hogy ne vigyék el a lopós csávók - én is ilyet használok a városban. 8000 volt a használt romhalmaz bontóban, még rátettem 8-at és lett egy jó fixim.
Meg egy rendes - az erdõbe hétvégére.
#31
Írta 2007. október 18. - 21:18

#32
Írta 2007. október 18. - 21:18

NEM kell fully, hacsak nem szánsz rá legalább 200at... (de városba közlekedni akkor is felesleges)
óvakodj a parasztvakító dolgoktól. Egy jó városi bringa minél sallang mentesebb.
elõnyös: sárvédõ, ha nem csak szép idõben akarod ahsználni.
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#33
Írta 2007. október 18. - 21:15

ja jó azki kéne írni hogy 90-100 között polaris aki montit akar:)
apro az nagyon fasza dolog.énis mindig nézem még ha nem is akarok venni semmitse.
én is reggel a fórum meg a napi pornó után midig az aprót nézem meg
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#34
Írta 2007. október 18. - 21:09

apro az nagyon fasza dolog.énis mindig nézem még ha nem is akarok venni semmitse.
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#35
Írta 2007. október 18. - 20:51

Nezz itt korul ...... hatha talalsz szimpatikus biriglit .
http://apro.bikemag....500&ppuser=6093
En is szemezek itt egy paripaval :-)
#36
Írta 2007. október 18. - 20:36

Pld miért(/miben) jobb/rosszabb a tárcsafék mint a V-fék...
Nekem egy jó kis össztelósnak tûnik, és amilyen kátyús Budapest, (meg járdaszegélyek, stb) jól jön, h teleszkópos.
IMHO 100 alatt nem veszünk "tárcsfékes", pláne nem "össztelós" bringát, mert az csak kerékpárnak látszó ócskavas lehet. Egy elfogadható teló + rugóstag + tárcsafék önmagában legalább 200eFt és hol van akkor még a bringa!
Defektvédelem: jó külsõ + defektvédõ szalag. A belsõbe tölthetõ löttyöket nem ajánlom. Nehezen kezelhetõ gumicsere esetén, sok tüskénél nem véd - tapasztalat, a kerékben forgó folyadék érdekes módon hat a kormányzásra nagy sebességnél.
Minden bringázni kezdõ beleesik persze sok csapdába ez természetes, mert még nincs tapasztalat. A legfontosabb szerintem az, hogy elhatározod, ogy mire akarod hasnálni a bringádat, és hova akarod fejleszteni.
Azt tudomásul kell venni, hogy a mai alkatrészeket nem az örökkévalóságnak tervezik. Én egy szezon alatt a montimmal megyek terepen 4000 km-t. ezalatt elfogy általában 3 lánc, egy fogaskeréksor, egy lánctányér készlet, három külsõ, fékbetétek, meg sok egyéb apróság. 14 éve használom a jelenlegi bringámat, de ezalatt már többször mindent lecseréltem rajta a vázon kívül.
Összegezve: ha találsz egy neked tetszõ vázra épített gépet akkor vedd meg. 3 év múlva úgyis már csak a váz marad meg az eredetibõl, mert az elhasznált cuccokat cserélni kell.
#37
Írta 2007. október 18. - 20:11

Addig elõképzésnek a http://yasec.hu/ oldalon olvasd végig a mûhely alatt leírt cikkeket.
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#38
Írta 2007. október 18. - 19:45

Bár a kérdésem/kérésem akkor is releváns, mert szeretnék mûvelõdni a témában, akkor is ha összerakott bicajt veszek.
Pld miért(/miben) jobb/rosszabb a tárcsafék mint a V-fék, aztán pld az egyes váltók között milyen különbségek vannak, teleszkópok között, külsõk, belsõk, vázak, kormányok, láncok, pedálok, stb.
Meg pld ilyen defektvédõ cuccok, láttam valami (asszem) kerékbe fújható valamit, meg ilyen betétet, ezeket hogy kell használni, melyik milyen, stb.
Most apám bicajával szoktam menni az edzõterembe, és eddig négy alkalomból háromszor defekttel jöttem haza, valahol mindig sikerült összeszednem valami királydinnyét, pedig csak járdákon megyek. Ezért erõsen érdekelnek a defekt-védõ megoldások. (nem szándékozom más útvonalon menni)
Meg érdekelne az is, hogyan lehet minél könnyebben hajthatóvá tenni egy bringát, miken múlik. Nyilván a tömegen is sok múlhat, hallottam a grammozósokról,

Szal merre találok ilyesmikrõl jó kis cikkeket?
Nézegettem ezt-azt, és kiszemeltem ezt:
http://webshop.speed...e&iProduct=1285
Errõl mit gondoltok? Máshol jókat olvastam róla. Csak sajna 110e-nél olcsóbban sehol nem láttam.
Nekem egy jó kis össztelósnak tûnik, és amilyen kátyús Budapest, (meg járdaszegélyek, stb) jól jön, h teleszkópos.
#39
Írta 2007. október 18. - 08:51

de most fõképp a Monti, ilyet akarok összerakni. Elsõsorban városi kerekezésre bicikliutakon, járdákon, beton, aszfalt, de némi terep is bejátszik, néha köves út, néha erdõ.
!
szvsz erre amit leírtál, jobb lenne egy cross/trekking bicaj, mint monti. esetleg nézz szét abban a kategóriában is. ilyesmik :
http://www.bikefun.h..._TFS_100-D.html
http://www.bikefun.h..._TFS_100-D.html
http://www.bikefun.h..._TFS_100-V.html
http://www.author-hu...mod=tip&ev=2007
http://www.author-hu...mod=tip&ev=2007
http://www.kellys-bi...3_220&pID=15410
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#40
Írta 2007. október 18. - 08:40


200tól és e fölött már elkezdi megérni, de akkor is abban az esetben, ha egyedit szeretne, és fontos, hogy mi milyen alkatrész, nemcsak a funkcionalitás. ha a mûködés a fontos, akkor még 200-ért is jobb vétel egy komplett bicaj.. a testreszabottságért fizetni kell, szóval kérdés, mi a fontos.
mondjuk az igazsághoz hozzátartozik, hogy te választod meg,min spórolsz, szóval jól ki lehet jönni, meg ugye ottvannak a használt alkatrészek..
ha pedig az megéri az árkülönbözetet, hogy te dolgozhatsz vele, és pont olyan géped lesz, mint szeretnéd, akkor hajrá!
asszem már túl hosszan is ragoztam..