Jelentkezz be Regisztrálj
Kecskemétiek ide!
#681
Posted 2010. September 06. - 09:11
Féltem tõle, mert emlékeztem, hogy mennyire rosszul esett a felfelé a Kékes Csúcstámadáson. Nos, reggel még olyan 15 fokban gurutam be Gyöngyösre, kar- és lábmelegítõben. Úgy voltam vele, hogy ha reggel esik, akkor hagyom a francba az egészet. Szerencsére nem esett. Azért a felhõk gyülekeztek... Beneveztem, mentem melegíteni, szokásos procedúra. Aztán kicsit leültem a suli udvarán és éreztem, hogy talán még sem lesz olyan hideg. Levettem a kar- lábmelegítõket. Végülis jól döntöttem. Nagyon sokan voltunk, nemhiába, ez már klasszikusnak számító verseny. A rajtnál nem nyomultam annyira elõre, "nem baj, ha marad egy kis kraft a végére" címszóval. Meg is nyílt elõttem a sor még Füred elõtt. Nem gond, nem törtem össze magam, hogy felzárkózzak, úgyis a felfelé kemény lesz. Begurultunk Füredre és kezdetét vette a mászás. Elég jól éreztem magam, de azért nem akartam kifingatni magam nagytányéron, visszapakoltam kicsire. Meglepõdtem... magamhoz képest egészen pörgõsen tudtam tekerni. A pulzus az magas volt, de nem volt zihálás, csak nyomtam és nyomtam. Igazából felfelé csak elõztem, páran voltak, akik kapaszkodtak rám. Ami a furcsa, hogy a részidõm 31 perc volt Mátraházán, ez másfél perccel jobb, mint a Kékes csúcstámadásos részidõm, pedig akkor csak 18 kili volt a táv. A lefelénél leszakítottam a piócákat, hamar felugrottam egy négyes bolyra. Azok is vérszemet kaptak és olyan csapatásba kezdtünk, hogy el se hittem. A végén én voltam a leggyengébb láncszem, ahogy 60-65-tel kanyarogtunk, néha már nekem kellett kigyorsítanom a a kanyarok végén, hogy tartani tudjam a lépést. Közben persze a botrányos útminõség miatt néha elég nagyot szólt szegény Ksyrium, de szerencsére jól bírta a megpróbáltatásokat. Lent 50 feletti tempót nyomtunk Parádig, ott kicsit megtorpant a mezõny. Addigra feljött ránk pár kerós, úgy 15 fõs boly jött össze. Vezetni senki nem akart, ketten-hárman forogtunk elöl. Az egyik motoros rendezõ megnézte, 1:50-re volt elõttünk a másik boly. Próbálkoztunk, de mikor láttuk, hogy a többiek beleszarnak, mi is visszábbvettünk a tempóból. Akkor a semmibõl elõkerült egy Fát szállító Kamaz, pont elállta az utat. Ha már beállt elénk, beálltunk mögé. Úgy két-3 kilit stréhereztünk mögötte. 50 körül ment a kanyarós úton megelõzni nem tudtuk volna, sokkal lassabban meg nem mentünk volna, ha tempót megyünk... Na mindegy, Siriknál leágazás, ott a szervezõk kiszedik a teherautót. Itt újra 5 fõre apadtunk. Próbáltunk tempózni tovább kisebb nagyobb sikerrel. Mire Kisnánánál leértünk a déli oldalra, ketten tekertünk csupán. Ekkor még motiváltak voltunk, hogy sikerülhet a "szökés". Aztán megláttuk a bolyt úgy 3-400 méterre mögöttünk. Voltak legalább 30-an. Innentõl már nem siettünk, azon rimánkodtam, nehogy felfelé érjenek utol minket, mert akkor biztosan elmennek mellettem. Ezek a rövid 10%-os emlekedõk amúgy is megtépték a combjaimat. Végülis egy enyhe lejtmenetnél értek utol, így gond nélkül be tudtunk állni az elejére a bolynak. Megint lustulás jött, csak néha-néha vállalta magára valaki a vezetést. Én is elõre kerültem párszor, de vigyáztam, hogy már az emelkedõket ne szaggassam túlságosan, azt majd a mátrafüredi emelkedõn kell. Így tekertünk Végülis Abasárig, ahol elkezdõdött az utolsó 4 kilóméteres emelkedõ. Nem volt különösebben meredek, csak annyira, hogy kicsit lelassuljon a mezõny. Sajnos itt kicsit hátrébbról indultam és a helyezkedések miatt nem nagyon volt hely elõrébb gurulni. Azért, ha találtam lyukat, elõrébb kúsztam. Komoly dolog nem volt egészen az utolsó 500 méterig. Ott már látszódott a cél és megkezdõdött a hajrá. Szerencsére itt már nyúlt a sor, így volt helyem kerülgetni. Végül felpakoltam nagy áttételbe és kiállva kezdtem "sprintelni". A legtöbb embert sikerült kikerülnöm, de aki elõbb tudott jóval nekilódulni, azt már nem értem utol. Mindenesetre meglepõen jól esett ez a verseny, sehol nem volt látványos rogyásom. Ez biztosan a hõmérsékletnek is betudható, én hûvösben jobban bírok tekerni, mint melegben. Az összidõ 2:08 vége lett, szûk 36-os átlag. Kicsit sajnálom az átlagot, mert ha jó bolyba kerülök, akkor percekkel elõrébb érek be, de hát a mezõnyverseny az csak ilyen: épp annyit tud hátráltatni is, mint amennyit segíteni. Ezért fordulhatott elõ, hogy nem hullafáradtan estem be a célba, maradt bennem még... Mindegy, élménynek nagyszerû volt és nem áztam meg.
Azért a spiccel menni biztosan nem tudtam volna, épp néztem, hogy 28 perc körül kellett volna ahhoz Mátraházára érni. 3 perc ott nagyon sok. ÉS akkor a ritmusváltások, meg az emelkedõk meghúzása. A visszacsorgó "profiktól" így is elcsíptem pár mondatot: "Könnyû neked, te nem mentél fél órát 50 feletti tempóban vezetve!". Tehát ott megvoltak az emberek, hogy kik húzzák a tempót, hogy minél többen lemorzsolódjanak. Ezt az iramot csak az igazán erõsek bírják, fõleg felfelé.
A célban ezt a Kovács Zsófit lenyomtam, valamiért mégis elém írták, mindegy. Nekem nem lesz se jobb, se rosszabb, ha egyel elõrébb érek be. Mindenesetre a csajszi nagyon erõs volt. Õ is sokszor volt elöl, pedig nem biztos, hogy van 50 kiló a csajszi.
Mindent egybevéve nagyon jól éreztem magam és örülök, hogy végig jó erõben éreztem magam. Kár, hogy nem voltunk ott többen!
#682
Posted 2010. September 04. - 22:19
A cervelo kimaradt ! :-D
Cervélo – Tágítjuk teljesítmény kerékpározás határait
Nekem ilyen van: Specialized Bicycle Components : Transition Pro Frameset
Egy éve DRÁGÁBB volt! Ismét ÕT választanám...
A cervelo tényleg nem vészes árú... de Speci továbbra se tetszik
Te Johhny.... mennyi a legjobb IM-ed?
#683
Posted 2010. September 04. - 21:55
Cervélo – Tágítjuk teljesítmény kerékpározás határait
Nekem ilyen van: Specialized Bicycle Components : Transition Pro Frameset
Egy éve DRÁGÁBB volt! Ismét ÕT választanám...
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#684
Posted 2010. September 04. - 18:48
- Fuji D6 Comp (kb ez tetszik a legjobban)
- Specialized Transition Comp (speci.. de annyira nem jön be)
- Canyon Speedmax AL 9.0 (legvalószínûbb választás)
- FELT S22 (ez már inkább Road mint TT)
- Giant Trinity Advanced SL 2 (Borsos ára van a tanknak)
- Merida Warp (esetleg)
Felszereltségük többé kevésbé ugyan az... áruk is 1300EUR - 2500EUR ..
#685
Posted 2010. September 03. - 21:13
#686
Posted 2010. September 03. - 18:47
Gratulálok! Elképesztõ varázsa van a több 100 km-es tekerés végének! (eztjólmegaszontam...)
Sziasztok! Köszi szépen! Tényleg jó móka volt, szinte lüktet az emberben az összes kilométer, az összes élmény, amikor végre megcsinálja és túl van rajta.
#687
Posted 2010. September 03. - 09:21
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#688
Posted 2010. September 03. - 08:43
Vasárnap letoltuk az idei csúcstúránkat. Született róla egy kis írás is, belinkelem ide, hátha kedvetek támad elolvasni:
Szél, hegyek, szél, hegyek, szél, szél, szél... - yossarian
Áh, komám, minden elismerésem! Mindig eljátszok a gondolattal, hogy egy teljes napot bringázásra fordítok és megpróbálo kimenni a világból. Aztán marad a 100-150 kili max. Pedig egyszer úgyis megyek egy ilyet!
#689
Posted 2010. September 02. - 10:35
Szél, hegyek, szél, hegyek, szél, szél, szél... - yossarian
#690
Posted 2010. September 02. - 08:53
#691
Posted 2010. September 02. - 08:22
#692
Posted 2010. September 01. - 09:47
Igen, a tudományos magyarázat az amit Kiskubai írt, de... Amikor befogatom a FIX görgõbe és kiállva tekerek hátranézve azt látom, hogy a KERÉK riszálja magát jobbra balra a futófelületen! Elcsavarodott egy karbon hátsó háromszög? Ezt magyarázza meg valaki nekem.
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#693
Posted 2010. August 31. - 20:28
#694
Posted 2010. August 31. - 20:06
hopp....
Furi ezek nem törnek el...
utálok görgõzni... de nem soha se féltettem belerakni a vázat...
Nézd csak meg jobban azt a videjót! A hátsó háromszög nincs fikszen rögzítve, amikor oldal irányból nyúzzák, te viszont a gyorszárnál fogva fixen rögzíted a hátsó háromszöget görgõzésnél, ami nem egy szokványos terhelése a bringának. A normál használatnál a középcsapágyház környéke kap oldal irányú erõt, amit nyilván gyárilag ennek megfelelõen terveznek (alsóvázcsõ középcsapágynál kiszélesedik), de a hátsó háromszög, ahogy Kiskubai is írta csak billeg tekeréskor, nem pedig csavarodik oldalirányba. Én inkább nem próbálom ki a vázammal ezt a görgõzést, ráadásul nekem a forgáspontok (fully MTB) is kapnának rendesen az oldalirányú erõkbõl, nem lenne hosszú életû.
-- Bikemarket.hu -- Tacx*Antares ennél a tipusnál ilyen probléma nincs.
#695
Posted 2010. August 31. - 18:32
hopp....
Furi ezek nem törnek el...
utálok görgõzni... de nem soha se féltettem belerakni a vázat...
#696
Posted 2010. August 31. - 18:12
Hogy lehet egy görgõben eltörni egy bringát?.. nam1
Ugy, hogy a bringavaz nem arra van tervezve hogy a tengelynel be legyen fogva, es a hatso haromszog kapja azokat a csavaro eroket, amik normalis esetben az aszfalton billegesben kimerulnek (gondolj kiallva tekeresnel ahogy billeg a gep oldalra pl, siman menetkozben is van olyan minimalis, foleg ha erobol tolod neki). De ha fixen be van fogva, akkor hosszutavon megreccsenhet tole a vaz. A titanvaz mondjuk pont nem a csavaro ero miatt reccsent meg, annak elmeletileg a folyamatos rezonancia nem tett jot a csavarassal _egyutt_.
2eve bringaexpon volt egy kiallitasi gep, specialized tarmac SL 2, full dura-ace di2-vel, es aztmondtak azert nem pontos a valto, mert a gorgoben a sok probalgatas alatt (egesz evben demobringa volt) elcsavarodott az egesz hatso haromszog. minimalisan ugyan, de eppen elegge ahhoz hogy szarul alljon a hatso valto. Es nem a valtopapuccsal volt a baj, azt csereltek rajta tobbszor is, mert eloszor ok is arra tippeltek.
szerk: Kaldy Attila meg nem szeret bolyozni, utal bolyban menni, inkabb beall a sajat tempojara. Megkerdezzem hogy indul-e vagy eleg lesz ha ott meglatod? Keresd a celeste bianchi-t
#697
Posted 2010. August 31. - 09:59
#698
Posted 2010. August 31. - 08:06
30 km.. elsõ 20 km síkon.. hátszélben oldalszélben.. utánna 10km hátszélben egy átlagosan 2.5-3% os emelkedõn... és 36os átlag a legjobb?
Johnnyt álmosan felültetjük a bringára és úgy csinál iet...
Hát Sac én mindig azt mondom, hogy csak az tudja igazán milyen is lehetett a verseny, aki el is indult rajta. Lehet, hogy ha elindulnánk rajta, sehol nem lennénk...
#699
Posted 2010. August 31. - 08:05
Sok sikert a hétvégi "mátrázóknak"!!
2 hét múlva valószínûleg együtt versenyzek Káldy Attilával is
Ha el lehet hinni , hogy benevezett Õ is....
Hú Sasi!
De jó lenne, ha tapadnál rá! Gondolj bele bolyozva megy 750-et! Állj be mögé és a végén lenyomod. Ott már a 33-as sprint is elég lesz!
Mindenesetre nagyon szorítunk neked!
#700
Posted 2010. August 30. - 15:45
Johnnyt álmosan felültetjük a bringára és úgy csinál iet...