Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Marzocchi

- - - - -

  • Please log in to reply
2845 replies to this topic

#281
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
[quote name='Gege911']Köszi szépen
Talán annyi h mikor összenyomom nem fordítva történek a dolgok??? Tehát a nyomórúd alján (furaton) áramlik be az olaj a nyomórúd teteje (ahol a rugó van) felé??[/QU

ja de :D

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#282
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 posts

na
felsõ belsõségrõl beszélünk
bal oldali zöld van rásajtolva a nyomórudra, az koppan a láb alján
a jobbra lévõ zöld az O gyürüvel az az anya
piros maga a csillapitás tekerõ

szóval szerintem a belsõrészt ahogy tekered az a zöld kis pöckos dolgot emeli meg (menetes), igy elzárja a
nyomórúdon lévõ furatot
mert amikor összenyomod az olaj a nyomorúd tetején beáramlik(ott ahol felfekszik a rugó) és a nyomorud alján az oldalán lévõ furaton meg ki, ezért ez a kompresszió oldal

szerintem


Köszi szépen
Talán annyi h mikor összenyomom nem fordítva történek a dolgok??? Tehát a nyomórúd alján (furaton) áramlik be az olaj a nyomórúd teteje (ahol a rugó van) felé??

#283
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
na
felsõ belsõségrõl beszélünk
bal oldali zöld van rásajtolva a nyomórudra, az koppan a láb alján
a jobbra lévõ zöld az O gyürüvel az az anya
piros maga a csillapitás tekerõ

szóval szerintem a belsõrészt ahogy tekered az a zöld kis pöckos dolgot emeli meg (menetes), igy elzárja a
nyomórúdon lévõ furatot
mert amikor összenyomod az olaj a nyomorúd tetején beáramlik(ott ahol felfekszik a rugó) és a nyomorud alján az oldalán lévõ furaton meg ki, ezért ez a kompresszió oldal

szerintem

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#284
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 posts

vagy közé került valami nem oda illõ, akkor szokott nem zárni, pl hajszál ;)


Hali sala

Nem tudnál nekem segíteni h megértsem az RCV csillapítás mûködését? Le szeretném másolni, de vannak benne rejtelmek számomra.
Nowy sprzt Marzocchi na sezon 2007 - Sprzt - bikeBoard - magazyn rowerowy
ezt a rajzot használtam alapnak, de nem jövök rá h pontosan h mûködik a képen lévõ felsõ lábban lévõ "szelep".

Elõre is köszönöm.

#285
tld

tld

    vendég

  • fórumtag
  • 27 posts
Nincsmit cimbi :D Havernál is kajak ez volt. Olajat cseréltek, kifolyt neki az összes. Az még hozzátartozik hogy az a srác segített neki olajat cserélni akitõl vette a villát, aki meg már jópárszor szétszedte a villát emiatt meg takarítás miatt, tehát ismerte kívûlrõl-belûlrõl. Õ is csodálkozott hogy a régi villáján nemtudott most tökéletesen olajat cserélni. Kicsit oltottuk is emiatt, aztán pipa lett és megcsinálták megint az olajfeltöltést. Ahogy írtad, ekkor is teló szét, minden alkotódarabja megtöröl, szimeringekre kis zsír, összetesz, olajat beleönt, lezár, nyomogat, semmi :D Azóta meg se mukkant a teló :D

#286
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
vagy közé került valami nem oda illõ, akkor szokott nem zárni, pl hajszál ;)

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#287
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 posts

Sziasztok.
Koszi a tippeket, szetszedtem telot, kitakaritottam, benzinnel zsirtalanitottam, feher ruhaval mindenhol kitoroltem.
Ujra osszzeraktam, de a biztonsag erdekeben 10w olaj kerult bele, mert nincs kompresszio allitasom, igy pont jo.
Egy deka olaj sem szivarog.
Fene se erti, multkor mert engedte, de a lenyeg, hogy mostmar jo.
Koszonom a segitseget.


Hát vmi bizton nem volt a megfelelõ helyen.....


De az a lényeg h most már mükszik :)
Jó tekerést

#288
venigarpad

venigarpad

    újonc

  • fórumtag
  • 6 posts
Sziasztok.
Koszi a tippeket, szetszedtem telot, kitakaritottam, benzinnel zsirtalanitottam, feher ruhaval mindenhol kitoroltem.
Ujra osszzeraktam, de a biztonsag erdekeben 10w olaj kerult bele, mert nincs kompresszio allitasom, igy pont jo.
Egy deka olaj sem szivarog.
Fene se erti, multkor mert engedte, de a lenyeg, hogy mostmar jo.
Koszonom a segitseget.

#289
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 posts

Vagy akár az olajzárót fordítva is be lehet tenni...


Az SZVSZ nem okozhatna ilyen mértékû olajfolyást.
Ha egyáltalán okozna ilyesmit. Szerintem azt elbírná a rendszer.

PL a rendes mosógépszerelõk a dobnak a a tengelyén lévõ szimeringeket fordítva szokták berakni, ugyanis ha elõírás szerint lenne betéve a rugót folyamatosan víz érné, és vmilyen oknál fogva a gyártok persze nem rozsdamentes rugót használnak oda.
MI ezt tovább fejlesztettük és O gyûrûvel kiváltottuk a rugót :)

#290
SanDiablo

SanDiablo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 443 posts
Vagy akár az olajzárót fordítva is be lehet tenni...
"Aki embernek hitvány, az magyarnak alkalmatlan." Tamási Áron
Durung forever!

#291
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 posts
Bocsánat, igazad van tld egy kicsit elmentünk más irányba.

Hát a szimering berakása is nagyon sokat számot. Sajnos egy teleszkópnál nem lehet látni a szivárgás pontos helyét, mert vki vagy nézi a telóját vagy teker (légyszí egyszerre NE!!).
Én a gyártási hibát nagyon valószínûtlennek tartom (de lehetséges), inkább a behelyezés közben nem megfelelõ szerszám miatt sérülhetett meg, illetve lehet h a szimering fészke nem megfelelõ. EZ alatt azt értem h meglett ütve, ovál alakja van, vagy esetleg tiszta kosz, a gyári festék lejött.... egy a lényeg nem fekszik fel rendesen, és elengedi maga mellett.


De most már emberünk lesz a döntõbíró csak hát õ meg nem írt eddig semmit sem :S

#292
Right Rider

Right Rider

    vendég

  • fórumtag
  • 50 posts

Ugyan nem vagyok sala meg társai, de az alapkérdés az volt, hogy szegény csókának miért pattant ki a telójából az olaj a szimering csere után is. Kicsit ugyan megvilágosodtam én is sziMeringileg de a nagyját már vágtam. Csak azt nem amit kérdezett a srác hogy vajon mi lehet a baj az új szimeringnél is. Meghogy vegyen-e bele enduroforksealst. Szóval inkább ezt kéne pedzegetni mint azt hogy mi aza szimering. :)
Szerintem ne. :D Mert ha az újnál is fosta az olajat akkor ennél is fogja. Valamit nem jól tettek össze mint haveréknál azt emiatt van a gubanc :D


De elég jó kis eszmefuttatás alakult ki belõle, nem?
Arra nem is gondolunk, hogy lehet gyártási hibás, vagy nem megfelelõ körülmények között raktározott a szimering. Amúgy az elsõ telószimering cserém után nekem is fosta az olajat, mert elb@szt@m...

#293
Right Rider

Right Rider

    vendég

  • fórumtag
  • 50 posts
Közben jobban megnéztem a nem teló szimeringjeimet, és van olyan is köztük, amit linkeltél. Így most már értem mire gondolsz. Én azért ragaszkodom az én nézõpontomhoz (mert kos vagyok:)) mert én kerékpárszerelõtõl, és motorosboltban hallottam, hogy a porvédõs szimeringet hívják így.
Amúgy jól fogok aludni, mert már lecsúszott 2 sör...Egészségedre, Gege911!

#294
tld

tld

    vendég

  • fórumtag
  • 27 posts
Ugyan nem vagyok sala meg társai, de az alapkérdés az volt, hogy szegény csókának miért pattant ki a telójából az olaj a szimering csere után is. Kicsit ugyan megvilágosodtam én is sziMeringileg de a nagyját már vágtam. Csak azt nem amit kérdezett a srác hogy vajon mi lehet a baj az új szimeringnél is. Meghogy vegyen-e bele enduroforksealst. Szóval inkább ezt kéne pedzegetni mint azt hogy mi aza szimering. :)
Szerintem ne. :D Mert ha az újnál is fosta az olajat akkor ennél is fogja. Valamit nem jól tettek össze mint haveréknál azt emiatt van a gubanc :D

Sziasztok.
Szeretném a segitségetek kérni.
Az a problémám, hogy a 2007es 888 rvm ereszti az olajat.
Télen jarkaltam vele párszor, semmi gond nem volt vele,tavasszal kicsit szivargott az olaj, gondoltam, szimering, és olajcsere azt jo lesz.a becsuszok, perselyek, epek, nincs karc, vagy deformálodas.
Vettem biciklisboltban elég horror árban Marzocchi szimeringkészletet, valamint 5w repsol olajat, az aktivabb mozgás végett, meg vagyok elégedve ezzel a márkával eddig.
Kitisztitottam a telot, szilikonzsirral megkenve szépen beszereltem az uj szimeringeket, ahogy a rajzokon mutatja, ovatosan raktam be a becsuszokat, nehogy felsértse a szimeringet, majd lábanként gyári mennyiségü 220 mili olajat kapott.
3 napja reaktam össze a bringát, azota 10 15 kmt tekertem vele, és egsyerüen fossa az olajat, mikor ugrok kisebb letöréseket, a nadragom is összecsapja....
Mit lehet ilyenkor csinálni, elvileg mindennek klappolnia kéne?
vigyem el szervizbe, vagy vegyek megint masik szimeringeket? enduro fork seals-et esetleg?
Válaszokat elöre is köszönöm.



#295
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 posts
Google képkeresési találat: http://www.inter-tradekft.hu/images/sziimering/reinz-szimering02b.jpg

Hírteleínyében csak azt a képet találtam, amin jól ki lehet venni h ki kivel van.

DE ha úgy is jársz olyan helyen ahol forgalmaznak szimeringeket, kérj egy katalógust, és ott van szartól repülõig minden.

Remélem azért majd tudsz aludni :)


Na ezt most találtam:
http://autoalkatresz.../Szimering.html

#296
Right Rider

Right Rider

    vendég

  • fórumtag
  • 50 posts
"Érdekes ember lehetsz"

Igen-Igen!!! És ráadásul kos.:D

Van a tarsolyomban efs olajzáró szimering, RS porlehúzós szimering, motorosboltban vásárolt teló szimering,és hagyományos (nem teleszkóp) szimering. A Te magyarázatodat követve mindegyik duplaajkas.
Légyszi' küldj egy képet szimpla ajkas szimeringrõl.

És független, hozzáértõ döntõbírót kérek a vitánk lezárásához!!! Hahó, telóguruk! Sala és tsai! Nem fogok tudni nyugton aludni...:)

#297
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 posts

Látom megzavart, hogy mind a kettõ fekete színû, de ha megnézed mellette a táblázatot, 7-bõl 4 típus mellé oda van írva, hogy 2x oil, és 2x dust. Magyarán egy szett tartalmaz 2 olajzáró, és 2 porlehúzó szimeringet. Tehát akkor megvan miért szerepel a képen 4 db.

Itt látványosabb a különbség, igaz RS-hez való:
Rock Shox Revive Kit Reba/Pike/Boxxer | Buy Online | ChainReactionCycles.com

Igaz, itt elkövették azt a hibát, hogy az olajzárót nem fejjel lefele fényképezték, így nem látszik a rugós gyûrûje.
Dupla ajkas szimering : az olajzáró és a porlehúzó egy egységet alkot, egy szett 2 db-ból áll, és nem 4-bõl.


Érdekes ember lehetsz :)

Engem nem zavart meg semmi sem. Na h egyértelmû legyen berajzoltam neked h hol is van az a két ajak.
Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül

#298
Right Rider

Right Rider

    vendég

  • fórumtag
  • 50 posts
Látom megzavart, hogy mind a kettõ fekete színû, de ha megnézed mellette a táblázatot, 7-bõl 4 típus mellé oda van írva, hogy 2x oil, és 2x dust. Magyarán egy szett tartalmaz 2 olajzáró, és 2 porlehúzó szimeringet. Tehát akkor megvan miért szerepel a képen 4 db.

Itt látványosabb a különbség, igaz RS-hez való:
Rock Shox Revive Kit Reba/Pike/Boxxer | Buy Online | ChainReactionCycles.com

Igaz, itt elkövették azt a hibát, hogy az olajzárót nem fejjel lefele fényképezték, így nem látszik a rugós gyûrûje.
Dupla ajkas szimering : az olajzáró és a porlehúzó egy egységet alkot, egy szett 2 db-ból áll, és nem 4-bõl.

#299
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 posts
@Right Rider
ez is két ajkas szimering, csak fejjel lefelé van fotózva :)

#300
Right Rider

Right Rider

    vendég

  • fórumtag
  • 50 posts
Igazad van, léteznek dupla ajkas megoldások, de én erre az esetre vonatkoztattam:
Marzocchi Seal Kit | Buy Online | ChainReactionCycles.com
Így akkor már ugye egyértelmû. Te is, Én is képben vagyunk, csak úgy vettem észre (nem csak itt), hogy sokak nem tudják mi az olajzáró, és mi a porlehúzó.