Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Marzocchi

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2845 hozzászólás a témában

#2381
ViktoRider

ViktoRider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 993 hozzászólás
Dirt Jam Pro OEM teló, tehát külön nem kapod, de Factorban van sztem amit kibontottak bringából, nyáron amikor Dropoffot vettem, asszem akkor 60e volt a 06-os, meg német online boltban láttam ~45-ért, aztán ennyi. Apróban 30-40körül találsz, ha van.

#2382
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
apró, online bolt, bolt :rolleyes:

http://hegyikerekpar.lap.hu ?

#2383
zerousz

zerousz

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
:afro: bocs de nekem is az a kérdésem hogy menyibe fáj a dirt jam pro

#2384
iljicS

iljicS

    zsonglõr

  • fórumtag
  • 6.613 hozzászólás

a gyakorlatban megéri az rc2x a +100$ árkülönbözetet?


Bõven megéri.

Mer' egy állat vagyok !

Three attributes of a good mountaineer are high pain threshold, bad memory, and ... I forget the third.


#2385
conor1326

conor1326

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.055 hozzászólás
köszi lcs

bár én béna vagyok, de akkor asszem meggondolom jól hogy mi kell nekem:)
Autist Team:)



#2386
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás
az állíthatóságon kívül, érzésre az alapvetõ különbség a vf és az RC között (888 esetében próbáltam), hogy a vf rendszerben szinte nincs is, de legalábbis minimális a kompresszió csill mértéke, ezért szinte lehetetlen annyira progresszívra belõni a mozgást, hogy ne koppanósan érjen véget a rugóút (talán olajcserélgetéssel lehet).

Az RC cartridge is nyílt fürdõ, de ott különvették a kis- és nagy seb. kompressziót, ami így lehellet finoman külön hangolható, tehát a legkényesebb, vagy a legprofibb felhasználók is a körülményekhez ill. a komplett géphez hangolhatják.

jó dolog az rc, aki nagyon pro, annak megéri a 100$ tuti

#2387
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Figyi! Amerikában a 9.84 ft az más, mint nálunk a 3 méter?
6" az nem 15,24 cm?
Magyarországon ezek szerint nincs létjogosultsága 15 centi felett mozgó villának?

bár nem étem hogy jönnek ide a mértékegységek, de nagyjából igen: az esetek 90%-ában felesleges 150mm feletti villát venni. ez az én privát véleményem. de mondhatsz nyugodtan olyan pályákat/helyeket, ahova _kell_ a 150+ mm. no offense, meggyõzhetõ vagyok, hidd el. de akkor kérlek ne egy darabot mondj, mert akkor az általam feltételezett 10%-ot sem töltöd majd ki.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#2388
sOnar

sOnar

    vendég

  • fórumtag
  • 161 hozzászólás

ami itthon dh, az az usa-ban "trail riding". amire ilyen 5-6" gépeket használnak.
a 66-ot nem a magyar "hegyek"-hez tervezték.
épp annyira nem, mint ahogy egy lamborghinit sem a magyar utakra.


Figyi! Amerikában a 9.84 ft az más, mint nálunk a 3 méter?
6" az nem 15,24 cm?
Magyarországon ezek szerint nincs létjogosultsága 15 centi felett mozgó villának?


#2389
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

miért felesleges?
homályosítsd fel az elmém, kérlek!

ami itthon dh, az az usa-ban "trail riding". amire ilyen 5-6" gépeket használnak.
a 66-ot nem a magyar "hegyek"-hez tervezték.
épp annyira nem, mint ahogy egy lamborghinit sem a magyar utakra.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#2390
sOnar

sOnar

    vendég

  • fórumtag
  • 161 hozzászólás

tök más a csillapitási rendszer.
egyik nyilt fürdõ, a másik meg szerintem egy motocross catridge. olyasmi ami a shiverben is van.
ha engem kérdezel, szerinem megéri.
az usa-ban.
itthonra felesleges..


miért felesleges?
homályosítsd fel az elmém, kérlek!

Marzocchi 2006 66 VF2
# csillapítás: ÚJ alumínium SSV
# állíthatóság: külsõ levegõs elõfeszítés, visszaút csillapítás (belsõleg)
# rugózás: dupla acélrugó
-----------------
Marzocchi 2006 66 RC2X
# csillapítás: ÚJ RC2 csillapítás, ÚJ nagy sebességû kompresszió állítás, nyílt olajfürdõ
# állíthatóság: Dual Air, külsõ RC2 oda-visszút állítás, nagy sebességû kompresszió állítás
# rugózás: dupla acélrugó

#2391
conor1326

conor1326

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.055 hozzászólás
na erre gyanakodtam én is hogy vmi gyökeresen más benne

hm, akkor alaposan átgondolom a témát:)
köszi!
Autist Team:)



#2392
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
tök más a csillapitási rendszer.
egyik nyilt fürdõ, a másik meg szerintem egy motocross catridge. olyasmi ami a shiverben is van.
ha engem kérdezel, szerinem megéri.
az usa-ban.
itthonra felesleges..

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#2393
conor1326

conor1326

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.055 hozzászólás
hm, nézegettem az ebayt és felmerült bennem egy kérdés, a 2006-os marzókkal kapcsolatban:
adott két versenyzõ, a 66VF2 és a 66 rc2x

rc2x-re ezt írják: Adjustability: External Air Preload, RC2 System for Compression (Bottom) & Rebound Adjust (Top), X System for High Speed Compression (Top)

vf2-re
DAMPING SYSTEM New Alloy SSV
ADJUSTABILITY External Air Preload w/o Adaptor
Single External Rebound Adjustment (Bottom)
Single External Compression Adj. (Bottom)

TEHÁT

a különbség lényegében annyi hogy az rc2x-en a levegõs elõfeszítést tekerõvel állíthatom és nem pumpával, valamint hogy azon felül lehet tekergetni a csilit meg a kompressziót, a vf2-n meg alul?

meg az rc2x-ben van vmi nagysebességû kompresszió


a gyakorlatban megéri az rc2x a +100$ árkülönbözetet?
Autist Team:)



#2394
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
a manitou gyári zsir (prep-m) is motorex gyártmány.
szóval nyugodtan.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#2395
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
na meg lett tisztitva meg be lett zsirozva frankón a telom. (05 ös mz comp)
ugy mozog mint uj korában :)
akkor ilyen zsirral lehet kenni minden telot ugye?
http://ebike.hu/term...artas/zsir/2162

#2396
b

b

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 665 hozzászólás
No, elõször is kösz a segítséget.

Sikerült fehér "tuning' rugókat beszerezni, aminek 3,3N/mm adatot adtak meg, a zöldre ha jól emléxem 4N/mm-t. A villa beülése duplájára nõtt elõfeszítés nélkül, ami a pille súlyom alatt jónak tünik, de még nem tudtam kipróbálni élesben.
Kicsit adatszerûben hátha valakit még érdekelni fog :) a 130 útból a 63kilóm alatt beült eddig kb 13-14mm-t, a fehér rugókra csere után ez 28-30 közé esik. (Próbáltam mindig ugyanúgy nyeregbe pattani.)
A hátsó tag bemozduálsa valszeg elvesz valamennyit az elejérõl, de ez annyiban nem számít, hogy a próbák között azt nem variáltam.
Így a gyári fr dh szintû villabeülést sikerült közelíteni (30% ~39mm), xc-re 10% körül ajánl (~13mm).
Mivel én a classic ugrálás mentes dh-t, talán manapság enduró ágat mûvelem, "elméletben" jó így a gép eleje, ha érdekel valakit menettapasztalat késõbb írok róla.

Légszelep tuningon még gondolkozom, azzal lehetne súlyt spórolni és tovább finomítani a dolgot, talán ugrálás nélkül még a szimeringezést se nyomná szét.

Saját mérés szerint egyébként most vágott nyakkal kb 2100 gramm a villa, ami szerintem nemrossz egy 4 éves átütõstõl. És kék és 130 millis, olyan mint robé volt, vagy lehet hogy ez volt az övé ? :D

off: hello rob, néha bekukkantok él-e még az üzenõfalam :) monnyuk nem sûrûn tolom ide az arcom.....

#2397
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
neten van pár olcsó... milyen típus érdekel?

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#2398
SliN

SliN

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 280 hozzászólás

2002es Z1 Drop Off villám van 13cm úttal, és piros szinezésû rugókkal. Gondolom ez a gyári alap.


A gyári alap minden esetben színtelen (azaz festés nélküli), de anno lehetett úgy rendelni a villát, hogy más rugóval. Piros a legkeményebb, sárga, és a zöld a legpuhább.


Nem tud valaki valami jó helyet, ahol nagyon olcsón lehet marzot venni? Esetleg valakit, aki olcsón tud hozni? Thx.

The life is short, ride more!


#2399
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
igen, nekem is volt 2002-es z1 dropoff (akor még igy hivták) kék volt, és átütõs, 130-at mozgott.
szerettem. még majdnem azt mondom, hogy visszasirom. ha lenne levegõsben, akkor csak olyan villát vennék...

offtopic
b: de rég láttunk errefelé! :) jó látni a régi arcokat.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#2400
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
02-es DO tuti, h 13 centit mozog, nem csak 10-et, 11-et? :-/
Ha pösti, pontosabban budai vagy, nézz be az Óbuda Bringába ott valszeg lesz neked való rugó (gyári), tudom is, h honnan (:sír) ami jóóó puha

vagy rugókovács.