Jelentkezz be Regisztrálj
Gyõr-Moson-Sopron megyei rájderek
#461
Posted 2010. November 23. - 20:43
Nem nagy szám, de nekem jó lesz.
Örökös lesz mint a szegénység.
10kg alatt voltam a merevvel, már túl jó volt, így kell vmi új projekt.
A régi is majd 1x újjá épül a páromnak.
#462
Posted 2010. November 23. - 20:33
Képzeld azt mondták annyi pénzért nem adnak rendes alomónuim vázat, a fél hátulja már csak mûanyagra futotta.
Evvan:D
De fejben nagyon jól tudok tekerni, az nem ér?:D:D
Dekódolás?????
#463
Posted 2010. November 23. - 20:14
Túrót, azt kapsz XTR hajtómûvet nem! Minek az Neked? úgysem használod, soha nem biciklizel, csak azt hiszed hogy tudod milyen az
Megint vettél valami vacak vázat és azt hiszed most jobb lesz majd beszélni róla hogyan kell biciklizni!
Képzeld azt mondták annyi pénzért nem adnak rendes alomónuim vázat, a fél hátulja már csak mûanyagra futotta.
Evvan:D
De fejben nagyon jól tudok tekerni, az nem ér?:D:D
Dekódolás?????
#464
Posted 2010. November 23. - 20:09
Persze.
Kamu.
Müködik az, dekódoltad te :D:D
Ja én XTR-t akarok.
Hajtómûvet vehetnél nekem :D:D
Túrót, azt kapsz XTR hajtómûvet nem! Minek az Neked? úgysem használod, soha nem biciklizel, csak azt hiszed hogy tudod milyen az
Megint vettél valami vacak vázat és azt hiszed most jobb lesz majd beszélni róla hogyan kell biciklizni!
#465
Posted 2010. November 23. - 19:43
még egy siklócsapágyas váltógörgõt veszel(talán a Deore ilyen) kb 1000 Ft –ért láttam utoljára, nézd meg az xt xtr mennyibe kerül és a mûanyag kerék ott sem bír sokkal többet még ha a csapágyazás továbbra is megfelelõ lenne, bár az-az igazság még egy siklócsapágyasat szétszedsz megkened az iparisról ez nem mondható el maradéktalanul. Ahogy a szerelõcimbora mondta, mikor Bakony marci után szétszedte a középrészt és meglátta a vizet „Na ez az iparicsapágy halála”
Súly esetében meg konkrétan gondoltam a könnyített kiegészítõkre (kormány nyeregcsõ stb) ami egy kisebb bukás után is cserére szorulhat, ha másért nem biztonsági okokból, a szétkönnyített oldalfalú, „vajpuha” gummákra, ami ha meglát egy élesebb szikladarabot hasad (irónia) stb. Szóval értitek ti ezt, nem kell magyarázni.
Egyébként köszönöm a kiigazítást.
Láncokról meg az a tapasztalatom, hogy sajnos az XT sem ment el többet, mint a Deore, csak az XT némi víztõl nem korrodált a felületkezelése miatt. Bár a meghajtás topikban errõl már beszélgettünk kb. 1 hónapja és arra jutottunk, hogy lehet a használt láncolaj miatt van ez a jelenség.
Arn: nem vagyok az a nyalós típus , de nem csak te szoktál esni, így megértem az aggodalmadat. Minden szezonban nekem is kijut valami nagyobb sérülés, pedig én sem vagyok az a vakmerõ lejtõzõ. Lehet meg kellene tanulnom kerékpározni:D
Egyébként ezt az 1500km-t lánc esetén merre olvastad?
#466
Posted 2010. November 23. - 18:16
Ati: Ami a dekódolást illeti, sajnos elromlott az Enigma
Persze.
Kamu.
Müködik az, dekódoltad te :D:D
Ja én XTR-t akarok.
Hajtómûvet vehetnél nekem :D:D
#467
Posted 2010. November 23. - 16:00
arn:a bakonyi videodat nem tudod ide belinkelni?Sajnos nem találom és kíváncsi lennék rá.Köszi
a bakonytopikba linkeltem, de nem en csinaltam oket. a haverom kamerazik, es csinalta a videot.
http://www.youtube.com/watch?v=MMxYWXMKIts
http://www.youtube.com/watch?v=XH6gIzFUjuM
Nem kell megtaláltam .Komolyak a gépetek meg a felszerelés is.Én ilyen cuccok mellett labdába sem tudok rugni..
A végén a lejtõzésed nagyon tetszett,de elõtte kicsit lassunak(nyugdijasnak)tünt a tempo,vagy csak azért mert felfele mentetek?Én is szívesen bejárnám a környéket ahol voltatok,irigylésreméltó.Szoval grat a videohoz,és örülök,hogy megkímélted a turisták életét:)
van egy pitchem is, nem kell? az epp neked valo lenne, asszem fel is tolom az aproba. felszerelest irtam, hogy hol kapsz olcson (nem dragabb, mint az utcai ruha).
a nyugdijas tempo azaz enyem, nagyon beszarian megyek ott, amit nem ismerek. volt par olyan nyalasom az utobbi evekben, amiknel a zuzodasok tobb het alatt gyogyultak meg, igy inkabb biztosra probalok menni marad a tekeros es lejtozgetos verzio. egy olyan sziklas mederben egyszer kell csak nagyobb sebessegnel megborulnod, es ropira torsz a kiallo koveken az xc bukoban.
Szakadozik a felhõ,délután egy kis dagonyázás Gyõrújbarátin?Valaki?:D
Aty22:A lánc már nagyon érik a cserére,mert kb 5 éve nyúzom.Csodálom,hogy eddig ilyen jól bírta.Az az egyetlen probléma,hogy gondolom ti is tudjátok,ez nem úgy mûködik,hogy elmegyek a boltba veszek egy láncot. :)Ha láncot cserélnék akkor már kellene uj hátsófogast is,mert ugye ezek jobb esetben együtt kopnak(mert az is nagyon oda van).Utoljára 2004-ben cseréltem kompletten.Elsõmû(fogas)+lánc+hátsófogas.Ugyanígy kellene most is.Szóval egy komoly beruházás kellene,még gyûjtök rá
egy harom lancot siman kibir a koszoru, ha idoben csereled. sarazasnal meg gyakrabban illene. asszem elvileg 1500kmt adnak meg a gyartok, de hasznalatfuggo, hogy mikor. en inkabb ott veszem eszre, hogy cserelni kellene, hogy mar nem lehet rendesen beallitani a valtot - pedig a nyulas alapjan meg mehetne, csere utan teljesen mas lesz a valtasi teljesitmeny. nalam az agyonszidott deore lanc is kibirt igy 2500at, ugyanakkor az egyik sarazasnal annyira tonkrevagtam az uj lancot, hogy hiaba mostam, meg brigecioloztam, teljesen eltomitette a homok es sar, alig mozogtak a forgaspontok. nem gondoltam volna, hogy egy bringazasnal igy le lehet amortizalni. pedig jo sarazni, csak feltem a technikat, meg utalom takaritani.
#468
Posted 2010. November 23. - 15:37
URAK !! Elkészült a video itt a link : Tallózó / Videók / Gyõrújbaráti lejtõzés erdõben a Netlogon
Egyetlen probléma a netlog videotömörítésével van.A gyönyörü képet úgy el csufitotta mint állat.Felteszem majd youtubra is hátha szebb lesz.Vagy nem tud valaki egy megbizható oldalt??Ahol a minõség megmarad??
" Kritikusok kíméljenek "
vimeo? ott eleg jo minosegu videokat latni.
#469
Posted 2010. November 23. - 14:38
Úgyhogy RedEagle barátom teljesen egyetértek az elgondolásoddal.De tényleg ennyi mindent eltenni biztonságban nem lehet.Mondjuk azért ha nekem is XT-m vagy valami komolyabb lenne,szerintem én sem randaliroznék igy az erdõben,mert valahol tudat alatt félteném.Ami a mai minõséget illetni lényegesen kevesebbet birnak ki a cuccok mint a régiek.Kisporolják az anyagot egy csomo mindenben,nem egy ismerõsöm van akitõl halottam érdekes dolgokat.Például ismerõse vett egy meglehetõsen komoly magellán vázat,felszerelte minden jóval és egy tura során eltört a váz egy hegesztési pontnál.Igaz nem kímélte állítolag.Jó lehet véletlen is,nem törvényszerü.
#470
Posted 2010. November 23. - 14:38
Igen jól látod az olcsóbb kategória általában tartósabb, mivel nem az agyonkönnyített konstrukciót kapod pl. alu tányérok helyett acél stb. A drágább alkatrészek általában súlyelõnnyel bírnak, de a tartósság valamivel kevesebb idõ, ugyanazon használat esetén.
Azért ebben nem értek teljesen egyet Veled. A hajtómûveknél valóban igaz hogy alumínium lánckerekeket használnak és az egyértelmûen gyorsabban használódik el mint az acél társai. Szemléljük meg egy kicsit a váltókat is!
Egy Alivio kategóriás váltó forgáspontjai simán minden csapágyazás nélküliek, hátsóváltó görgõi szintén csapágy nélküliek. Deore-nál már megjelenik a siklócsapágy, XT esetében pedig már golyós csapágyas az egyik görgõ, ami ugye nem igazán könnyebb mint a sima mûanyag csapágy nélküli görgõk. Váltók forgáspontjai is bronzperselyben fordulnak, ami a pontosságot és a tartósságot növeli.
Ha a láncokat, lánckeréksorokat megnézzük szintén azt látjuk hogy keményebb, jobb kopásállóságú felületkezeléssel készülnek, ezért nem lehet pl. egy XT lánccal egy Deore sort használni, mert a lánc szétkoptatja pillanatok alatt a lánckeréksort.
Természetesen az tény hogy fogyasztói társadalomban élünk és a gyártóknak már nem érdekük a tartós alkatrészek, használati cikkek gyártása, de ez megmutatkozik az egész kínálatban, nem csak a drágább alkatrészeknél. Saját tapasztalatom az, hogy ha valaki megteheti egy bizonyos mértékig érdemes áldozni rá és komolyabb alkatrészeket használni. Természetesen van egy határ, ami fölött már az árkülönbözet jóval nagyobb mint a haszon amit az alkatrész tartóssága vagy éppen a súlycsökkenés eredményez. Nálam az LX, SLX ez a határ. XT már nekem nem ér meg annyit amennyivel drágább, XTR-rõl meg ne is beszéljünk.
Ezért gondolom úgy, hogy mindenkinek magának kell eldöntenie mennyi kiadást enged meg a pénztárcája, ha egy Alivio kategória még belefér, akkor azt kell megvenni és annak kell örülni, szerintem nagy csalódást nem okozhat. De ha megteheti valaki, és sokat használja a biciklit, akkor érdemes jobb alkatrészekre beruházni, hosszú távon kifizetõdõ, nekem legalábbis ez a tapasztalatom.
Ami pedig ártól, kategóriától függetlenül igaz, az az hogy a karbantartásra fordított idõ kamatostul megtérül, úgyhogy bíztatok mindenkit hogy tisztogassa, dédelgesse csak a paripáját!
#471
Posted 2010. November 23. - 13:06
Szakadozik a felhõ,délután egy kis dagonyázás Gyõrújbarátin?Valaki?:D
Aty22:A lánc már nagyon érik a cserére,mert kb 5 éve nyúzom.Csodálom,hogy eddig ilyen jól bírta.Az az egyetlen probléma,hogy gondolom ti is tudjátok,ez nem úgy mûködik,hogy elmegyek a boltba veszek egy láncot. :)Ha láncot cserélnék akkor már kellene uj hátsófogast is,mert ugye ezek jobb esetben együtt kopnak(mert az is nagyon oda van).Utoljára 2004-ben cseréltem kompletten.Elsõmû(fogas)+lánc+hátsófogas.Ugyanígy kellene most is.Szóval egy komoly beruházás kellene,még gyûjtök rá
Igen jól látod az olcsóbb kategória általában tartósabb, mivel nem az agyonkönnyített konstrukciót kapod pl. alu tányérok helyett acél stb. A drágább alkatrészek általában súlyelõnnyel bírnak, de a tartósság valamivel kevesebb idõ, ugyanazon használat esetén. Sajnos már nincsenek olyan strapabíró közép és felsõkategóriás cuccok mint 2000 elõtt. Igen 1. fogyasztói társadalom 2. rámentek a súlyra.
Beruházás alkalmával vegyél egy láncnyúlásmérõt is (1000Ft környékén kijön). Jó szolgálatot tehet. Én 3 láncot forgatok 300km-enként. Most már a második ilyen szett fut a hátsó soron és az acéltányéros hajtómû elvileg még elvisz egy ilyen szettet reményeim szerint. Szóval érdemes számolgatni, az biztos hogy a lánccserélgetés idõigényesebb dolog, de ha az ember tisztítja a láncot idõnként, akkor patentszemmel kb 5perc+ idõ.
Elvileg minél több láncot forgatsz annál jobb, de kevesebb kilométerenként érdemes cserélni. (Azt szoktam mondani 1200-1500 km-erenként forduljon meg a szett.)
És ha nem dobod el a használt-nyúlott láncokat a szétkopott rendszeren(3-4 szett lánc után) még mindig vissza lehet tenni az összest, így tulajdonképpen hihetetlen futásteljesítményt lehet kihozni. Sokan használják ezt. Leveszik a kopottat a versenygéprõl és megy az edzõre és még kb ugyanannyit belenyomatnak. Majd mikor már szakad szétesik, akkor kuka az egész. Felsõbb kategóriás cuccoknál hatványozottabban megéri ez a játék.
Mof: Az XT jól bírja kint is, csak amikor szétreszeli a sár (mert hiába ixté azt is megeszi), akkor nem mindegy mennyit fizetsz a cseréért. Ezért kell egy vitringép, meg egy nyúzós(meg egy aszfaltozós is+boltbajárós) csak az a kérdés a panelba ki tud ennyi kerékpárt elrakni biztonságban.
#472
Posted 2010. November 23. - 12:34
Szakadozik a felhõ,délután egy kis dagonyázás Gyõrújbarátin?Valaki?:D
Aty22:A lánc már nagyon érik a cserére,mert kb 5 éve nyúzom.Csodálom,hogy eddig ilyen jól bírta.Az az egyetlen probléma,hogy gondolom ti is tudjátok,ez nem úgy mûködik,hogy elmegyek a boltba veszek egy láncot. :)Ha láncot cserélnék akkor már kellene uj hátsófogast is,mert ugye ezek jobb esetben együtt kopnak(mert az is nagyon oda van).Utoljára 2004-ben cseréltem kompletten.Elsõmû(fogas)+lánc+hátsófogas.Ugyanígy kellene most is.Szóval egy komoly beruházás kellene,még gyûjtök rá
5 éve? :confused: hát... lehet én tudom rosszul, de a láncot illendõ gyakrabban cserélni, ha még nem agyonkopottan cseréled, akkor a lánckeréksorod több láncot is kiszolgál, a hajtómûrõl nem is beszélve. Ha ilyen sokáig használod (bár az 5 évbõl nem derül ki mennyi km-t mentél vele), akkor nem lehet csodálkozni ha elszakad. Én mindig az üzembiztonságot helyezem elõtérbe, lehet ez valami szakmai ártalom, nem tudom.
Viszont ha sokáig használsz egy láncot, és nem foglalkozol a cserével, az lehet anyagilag gazdaságosabb, csak hát ha valahol ott hagy a paripa, nem nagyon csodálkozhatsz rajta.
Az én példám nem lesz tökéletesen megfelelõ Neked, mert nagyon keveset megyek terepen, de azért személtetésnek nem lesz szerintem rossz:
láncot kb. 2000 kilométerenként cserélek, lánckeréksor 3-4 láncot szolgál ki általában, ha megfelelõ a lánc-lánckeréksor párosítás. Hajtómû lánckerekeket kb. 16000 km után kell cserélnem...
(lánc: SRAM PC 971, lánckeréksor: SRAM PG 970, hajtómû: Shimano LX)
Ha valaki többnyire terepen megy, annál ez a csere dolog gyakrabban kell hogy aktuális legyen, mivel sokkal több szennyezõdés éri a láncot, és a lánckerekeket is, az meg fokozott kopást eredményez.
#473
Posted 2010. November 23. - 11:41
Aty22:A lánc már nagyon érik a cserére,mert kb 5 éve nyúzom.Csodálom,hogy eddig ilyen jól bírta.Az az egyetlen probléma,hogy gondolom ti is tudjátok,ez nem úgy mûködik,hogy elmegyek a boltba veszek egy láncot. :)Ha láncot cserélnék akkor már kellene uj hátsófogast is,mert ugye ezek jobb esetben együtt kopnak(mert az is nagyon oda van).Utoljára 2004-ben cseréltem kompletten.Elsõmû(fogas)+lánc+hátsófogas.Ugyanígy kellene most is.Szóval egy komoly beruházás kellene,még gyûjtök rá
#474
Posted 2010. November 23. - 10:01
...(elszakadt a láncom)-pedig az sem 5 ft-os.Ez vele jár.Én szeretem kihasználni technikát,jo lennék teszternek is .XT cuccokra fájt a szivem egy idõben de lemondtam róla,ide a környékre,bakonyba tökéletes ez is.
Szerintem érdemes végiggondolnod, hogy mennyi idõs az a lánc ha így elszakadt, nem túl kopott-e vagy ilyesmi. Mikor szoktál láncot cserélni?
Alkatrészekrõl egyébként nekem az a véleményem, hogy hobbi célra nem biztos hogy megéri a plusz költséget pl. egy XT cucc, XTR-rõl meg nem is beszélve. Ha tökéletesen mûködnek az Alivio cuccok és tartósnak is bizonyulnak, akkor tökéletesen megfelelnek arra a célra amire használod. Ha valaki viszont LX, SLX vagy XT cuccokra vágyik és meg tudja venni, akkor hajrá, tuti nem fog csalódni!
Ati: Ami a dekódolást illeti, sajnos elromlott az Enigma
#475
Posted 2010. November 23. - 08:44
#476
Posted 2010. November 23. - 01:00
#477
Posted 2010. November 23. - 00:58
Kb. így már tudom. Közös tekerésbe benne vagyok, de számomra csak akkor sanszos a terep, ha felszáradt (tavasszal). Magamat annyira nem, inkább a technikát sajnálom. De szárazabb idõben a keményebb burkolatú utakon mehetünk. Majd egyeztetünk.
Jó lenne, ha tavasszal nem lenne ennyi esõ. Akkor még nincs dzsumbuj, minden út járható, az is, ami nyáron szinte már nem is létezik. Idén egy kezemen meg tudom számolni hányszor voltam fent, olyan istenigazából mindenfelé bent a sûrûben. Tavaly tavasszal jobb volt a helyzet, akkor nem esett 3 naponta.
Ok ,akkor majd egyeztetünk.Megmondom õszintén én is sajnálom a technikát,de még sosem hagyott cserben.Pedig nem egy atommûszer ugyanis minden cucc majdnemhogy Alivio.Mint tudjátok nem nagy vasziszdas de megbizhato.A dero lx cuccaim mind gallyra mentek(hajtómû,váltokar,hátsóválto stb.,pedig többet vártam volna tõlük,meg aztán drágák is,ezért beruháztam olcsobb cuccokra.Nem is beszélve arrol,hogy terepezem,dagonyázok szeretem kihasználni a természet által adott adottságokat.:DMost értem el arra a szintre amit a multkor említettem(elszakadt a láncom)-pedig az sem 5 ft-os.Ez vele jár.Én szeretem kihasználni technikát,jo lennék teszternek is .XT cuccokra fájt a szivem egy idõben de lemondtam róla,ide a környékre,bakonyba tökéletes ez is.
#478
Posted 2010. November 22. - 22:04
Hegy10bicikli.
Na, erre varjatok gombot :D:D:D:D:D
Anubis?
Nekem nincs tûm, nem tudok varrni
#479
Posted 2010. November 22. - 21:55
Látod ha lenne GPS-em nem lenne nehéz megmondani.Utjelzés a kijelölt utvonalon nem láttam,de eltudom mondani nagyából.A meterologiai állomás mögötti uton legurulsz a föutig,ott jobbra.Hosszan megint lejtõzés,majd gyenge emelkedõ keresztezõdésbe egyenesen,majd a következõnél jobbra.A kidõlt les után egy böszme etetõhely lesz.Nem nehéz eltéveszteni,de ha vaalmikor ráérsz veled tartok szívesen.
Kb. így már tudom. Közös tekerésbe benne vagyok, de számomra csak akkor sanszos a terep, ha felszáradt (tavasszal). Magamat annyira nem, inkább a technikát sajnálom. De szárazabb idõben a keményebb burkolatú utakon mehetünk. Majd egyeztetünk.
Jó lenne, ha tavasszal nem lenne ennyi esõ. Akkor még nincs dzsumbuj, minden út járható, az is, ami nyáron szinte már nem is létezik. Idén egy kezemen meg tudom számolni hányszor voltam fent, olyan istenigazából mindenfelé bent a sûrûben. Tavaly tavasszal jobb volt a helyzet, akkor nem esett 3 naponta.