Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Autók - hírek, vágyak és a többi

- - - - -

  • Please log in to reply
19503 replies to this topic

#18421
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég

Havas úton lehet hogy idegesítõ, de ott abs nélkül se mennél semmire fékkel.

Havas úton ha abs nélkül blokkolja az ember a kereket, akkor a feltorlódó hó jobban lassít (ék), mint ahogy az abs kigurulja. De összesen ennyi "hátránya" van az abs-nek.
Szívesebben ülök abs-es autóba és vezetem. Úgy kell haladni egyébként is, hogy a féktávot jól mérje fel az ember. Ha csúszik és fékezni kell, az absnél jobban lassul az ember. Tükörjégen meg aki.... Feltöltött kép

#18422
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts
Pff... jeges úton, ha tényleg annyira gáz, eszembe sem jut fékezni...motorfék azt kész (néha azzal is megcsúszik). Nem tud csodát tenni az abs, de hogy "elveszi a fékerõt" az nem igaz. Ha megcsúszol jégen rég rossz, nemtom miért kéne megcsúsznia, de ha mindenáron az kell, akkor markold a kéziféket, azért van:)
Akkor is rövidebb a féktáv, ha nem azért találták ki, mert hatékonyabb és kész.
Én is vezettem abs nélkül nem is keveset, nem is változott meg az életem mióta abs-es vasakat nyúzok, de jó tudni hogy ott van, párszor kerregett pályán, de akkor jól jött. Havas úton lehet hogy idegesítõ, de ott abs nélkül se mennél semmire fékkel.

HAvas-csuszos uton az ABS-nek nem sok elonye van. Sot, inkabb hatrany. MEgtaposod a feket, a kocsi blokkolna es csuszna, helyette az ABS vagja, hogy csuszol es elveszi a fekerot, ergo nem fekez. Egyszer majdnem kiegyenesitettem egy kanyart 20km/h-val mert az ABS nem akarta, hogy csusszon a kocsi... ha akkor motorfekkel nem lassitok sose veszem be a kanyart. Szoval ahol az egesz ut csuszik, komolyan figyelni kell az ABS-es autonal. Szaraz uton persze csak elonye van mert ott elveszi a fekerot, majd vissza adja es igy tovabb, ennek oromere fekezodik a kocsi es lehet iranyt is valtani. Egyebkent erre talaltak ki az ABS-t, hogy iranyithato maradjon az auto, nem a rovidebb fektav miatt.


Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#18423
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,703 posts
az nem az MPi volt?
hány lóerõs?

#18424
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,344 posts
Nekünk itt a cégnél 1.4-es van...rendesen karbantartva, tehát nincsen széthajtva...
Városban nem ment 10.5-alá a fogyasztás +5 fokos idõben...országúton 130-nál már 8-at evett, és mikor mentem vele debrecenbe, és pesten végig dugó volt 1 baleset a pályán, akkor a 220km-re 11.5L-es átlagfogyasztás jött ki...
Visszafelé tojás a láb alatt, szal élvezhetetlenül kellett jönni, és így evett 6-ot...ez minden csak nem takarékos...én nagyot csalódtam benne....
Belül persze kényelmes, meg lehajtott üléssal még a két bringa is befért (mondjuk a kis AX-embe 3 is), de ez a motor, akkor sem hozzávaló...

#18425
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,703 posts
mibaj a fábiával?

#18426
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,344 posts
Csak Fabia-t ne...tudnék róla mesélni...bár a Diesel abból is jó...

#18427
al01

al01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,364 posts
http://en.wikipedia..../Blow_off_valve

akko vki a lefújószelepet magyarázza még el!
de jé! képek?:)


Enyim Paripa

Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink

Let the people speak

#18428
al01

al01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,364 posts
Aztan rajossz, hogy hoban/jegen a feket taposva az ABS-el auto alig lassul valamit mert allandoan elveszi a fekerot, mig csuszva lassulnal.
De nyugodtan cafolj meg, te is biztos vezettel mar 30e km-ert (ebbol harmada ABS-el cegauto, a tobbi anelkuli nalam).

Hóban/jégben minek ABS?
fogj két azonos autót (az egyik értelemszerûen ABS mentes legyen), azonos gumival, azonos tempóval, aztán probálj _hirtelen_ megállni és rájössz.


Enyim Paripa

Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink

Let the people speak

#18429
al01

al01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,364 posts
HAvas-csuszos uton az ABS-nek nem sok elonye van. Sot, inkabb hatrany. MEgtaposod a feket, a kocsi blokkolna es csuszna, helyette az ABS vagja, hogy csuszol es elveszi a fekerot, ergo nem fekez. Egyszer majdnem kiegyenesitettem egy kanyart 20km/h-val mert az ABS nem akarta, hogy csusszon a kocsi... ha akkor motorfekkel nem lassitok sose veszem be a kanyart. Szoval ahol az egesz ut csuszik, komolyan figyelni kell az ABS-es autonal. Szaraz uton persze csak elonye van mert ott elveszi a fekerot, majd vissza adja es igy tovabb, ennek oromere fekezodik a kocsi es lehet iranyt is valtani. Egyebkent erre talaltak ki az ABS-t, hogy iranyithato maradjon az auto, nem a rovidebb fektav miatt.

Sztem pont belenyúlhattál (ha saját tapasztalat). Ha ugyanolyan vasakat azonos fékekkel nézel, akkor igenis számít az abs, nem is keveset (asszem 60ról pár métert), de ha fékezés közben irányt kell váltani, akkor tényleg látványos az elõnye.

Ok, lehet "érzéssel" adagolni, de ha a pályán kijön eléd a baromarcú, akkor akkor elég sok ember automatikusan satuzik, arról nem is beszélve hogy elég szar érzés ha hirtelen alulkormányzott lesz a vas 180nál pl (abs nélkül).

mod: ja, az "érzéssel"-dologhoz még: ugya a fékerõ a megcsúszási határon a legnagyobb, amit nagy tapasztalattal KB-ra belõhetsz, de nem hiszem hogy nem hibázol soha...az abs meg mondjuk megcsúszik, és negyed fordulat alatt korrigál, gyorsabb mint bármilyen reflex.

Ha pedig abból indulunk ki, hogy a "szõke nõk", vagy akárcsak az "anyukák" (enyém is:) ) nagy része vészhelyzetben pánikol, szal hálát adhatunk Bosch bácsinak...


Enyim Paripa

Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink

Let the people speak

#18430
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts

no akkor van az elmélet és van a gyakorlat...
a gyakorlat meg az /legalábbis tapasztalva/ hogy amikor abs nélküli autóból átülsz abs-sbe akkor figyelj oda a féktávra pl. mikor odaérsz a lámpánál álló sorhoz, mert könnyen betétlap osztagatáson találod magad....


Sztem pont belenyúlhattál (ha saját tapasztalat). Ha ugyanolyan vasakat azonos fékekkel nézel, akkor igenis számít az abs, nem is keveset (asszem 60ról pár métert), de ha fékezés közben irányt kell váltani, akkor tényleg látványos az elõnye.

Ok, lehet "érzéssel" adagolni, de ha a pályán kijön eléd a baromarcú, akkor akkor elég sok ember automatikusan satuzik, arról nem is beszélve hogy elég szar érzés ha hirtelen alulkormányzott lesz a vas 180nál pl (abs nélkül).

mod: ja, az "érzéssel"-dologhoz még: ugya a fékerõ a megcsúszási határon a legnagyobb, amit nagy tapasztalattal KB-ra belõhetsz, de nem hiszem hogy nem hibázol soha...az abs meg mondjuk megcsúszik, és negyed fordulat alatt korrigál, gyorsabb mint bármilyen reflex.

Ha pedig abból indulunk ki, hogy a "szõke nõk", vagy akárcsak az "anyukák" (enyém is:) ) nagy része vészhelyzetben pánikol, szal hálát adhatunk Bosch bácsinak...
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#18431
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17,297 posts

Abs tényleg annyira jó dolog lenne? Akár hóban, akár esõben sokkal jobbat tudok lassulni úgy, hogy még ne kerregjen az a vacak.


ABS alap!
például nagy tempónál brutálisan érezni a különbséget, vagy épp a hiányát.

IIIas Golfot kellett felvinnünk Pestre 170, olyan rövid idõ alatt megállt szögre az ABS jóvoltából, hogy heeeeeeeeeeeeeejj.
/clioba egyelõre nincs ABS (a hülye elözõ tulaj kivette belõle, mondván sportautó, minek bele?) ezért néha elég meredek vele lassulni..

amúgy ha már clio, betegek agyártyakábelek, de múltkoris kérdeztem már tesót, hogy fokozatokra lebontva hogy oszlik meg a tempó?
szóval 3 hengerrel (4helyett ugyebár)
1esben végig pödört a kerék, szóval passz.
2esben 120
3asban 150
aztán elfogyott a pálya /kicsi ez a város/

Hóban/jégben minek ABS?
fogj két azonos autót (az egyik értelemszerûen ABS mentes legyen), azonos gumival, azonos tempóval, aztán probálj _hirtelen_ megállni és rájössz.
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#18432
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts
no akkor van az elmélet és van a gyakorlat...
a gyakorlat meg az /legalábbis tapasztalva/ hogy amikor abs nélküli autóból átülsz abs-sbe akkor figyelj oda a féktávra pl. mikor odaérsz a lámpánál álló sorhoz, mert könnyen betétlap osztagatáson találod magad....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#18433
conor1326

conor1326

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,055 posts
na most elvileg a csúszási súrlódási együttható kisebb mint a tapadási

fizikán megmutatták nekünk jól

ezért elvileg rövidül a fékút, de nem minden esetben!

és a lényeg tényleg az irányíthatóságon van

na majd még eldöntjük mi legyen
idõ az van
Autist Team:)



#18434
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
nekem csak vredestein téli van, meg yoko nyári:) mind2 jócska. erre vigyázok mindig, hisz nehogy már az én hibámból törjem meg az autót. abs nélkül meg elvagyok jól.

#18435
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,703 posts
kagylós?
nekem a téli gumi se egy életbiztosítás: 165/65 SAVA
majd jövõre bejátszik egy nokian ;)
nyárára meg p.zero nero 185/50R15 kéne, szép porsche c2 felnivel
meg rengeteg lóvé

mégse c2
ez szebb:
http://www.wheel-rep...ls/107_0759.JPG

#18436
Lovas_Gabi

Lovas_Gabi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,725 posts
Tudjátok feleim: akár van az autóban ABS, akár nincs, az egész s***t sem ér, ha télen nyári gumival vagy egy lefutott abronccsal közlekedsz, a nyári gumid meg tükör radiál.
Viszont ABS-sel sokkal nehezebb kagylósra fékezni egy gumit, mint nélküle.
-Fel kell szerelni egy légfüggönyt, hogy kisebb legyen a légcsere
-Ez a légfüggöny átlátszó???
/idézet egy Miskolci egyetemi kollégium mûszaki vezetõje és köztem zajlott beszélgetésbõl./ Kimentem a kocsiba röhögni)

#18437
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,703 posts
thez ezt most megint nem kellett volna, mert a kocsikban a mûszerek nem ellened vannak hanem érted
nem az a jaszkari aki meg tud halni bármiben:)

#18438
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
akkor ujra vazz:)

szal abs nélküli autóva is lehet úgy fékezni hogy nem blokkol a kerék. azaz érzéssel kell csinálni:)

és on télleg.
nesze zolle;)

#18439
Gyalogkakukk

Gyalogkakukk

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,739 posts
(ebbõl sztem flame lesz...)
Nem lehet egyértelmûen kijelenteni, hogy az ABS-tõl rövidül a fékút. Az irányíthatóság megmarad, ez biztos. Olvasnivaló
Azt azonban hangsúlyozni kell, hogy én is hálát adtam már párszor hogy van az autóban, és szerencsére mostmár majd' mindegyikben széria...

edit: közben válaszoltak, hozzászólásomat kéretik tárgytalannak tekinteni :)

#18440
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
:D
tavasz, szakadó hóval és jeges aszfalttal:)
én is gondolkodtam rajta, de elõbb kell egy kis terpesztést egyenesbehozni, mert a gonosz autó folyton kanyarodni akar:) meg terpesszen az aki käfer.