Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Autók - hírek, vágyak és a többi

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
19503 hozzászólás a témában

#18081
al01

al01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Igen, vezettem. Bar elso kerekest csak Clio-t (ezt a 180 lovas verrziot). Igen, az onzaro difi kell utcara es ha tisztaban vagy vele, hogy mire jo, miert jo, mire valo, akkor te is tudnad, hogy a sperr jo barmikor, amikor a tengelyen valamelyik oldal megcsuszik vagy kigyorsitasnal elforog vagy csak egyszeruen temposabb a kanyar es nem kezd el maszni a kocsi a kiporgo kerek miatt.
Egyebkent nalam RWD power van, szoval plane fontos a sperr.
BMW-ben viszonylag gyakori (rendelheto), az M-es verziokban pedig szeria volt mindig. Utcara egyebkent 25%-os sperrt szoktak tenni altalaban, a gyilkosabb gepekbe pedig 40%-osat. Haver palya autoja a nem vicces. E30, az 1.6-os szivo moci 186 paci es 75%-os verseny sperr van alatta, 800kg, csovezett, nincs utcai engedelye. Na az vicces auto es az a sperr sem valo utcara, tul sok kulonbseget enged meg. Szoval utcara is kell a sperr de csak ertelmes mertekben. Telen pl. halal egy sperr nelkuli RWD, sperr-el pedig elmeny. A homolog ules viszont faszsag utcara, a kemeny es gyors kanyarokhoz pont eleg egy jo sport ules es egy 4 pontos ov. Tapasztalatbol beszelek, nem a tv-ben lattam valakit, aki hallott mar valakirol, aki.
Egyebkent az RX-7 gyari sport ulesei melle meg a negy pontos ovre se volt szukseg, pedig a raba ringes parabola kanyarban 220-at toltunk es a szlalomon se volt gondom.

Most ez nagyon jó, hogy itt a sperr téma az én kocsim elsõkerékhajtásából indult ki, de vezetett már valaki tõletek ilyen kocsit hétköznapilag aszfalton? Na akkor kéne gumishoz járnom. A homológ ülés az nem kell, mert nem versenyautó-mondják a hozzáértõ társak- de sperr az kell mi?


Enyim Paripa

Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink

Let the people speak

#18082
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.703 hozzászólás
ótósguruk:
mondjuk egy 195/45R15 közlekedésben milyen lehet?
szétrázza az arcom, és két sarok után defó, vagy ha figyelek akkor kezes lesz?
gewindefahrtwerk jó? (állítható magasságú futómû)

#18083
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Jaaaa! Közben megvették az Escortot!
Ez mind szép és jó, de közben a Mustangot is megvették!
Úgyhogy egyenlõre marad a Berlingo.

#18084
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Bocs, ez nem a Te írásodra való reagálásom volt! ;)

#18085
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Nekem ugyan nem kell, de nem is mondtam, hogy kéne, az Üzenõfalra reagáltam. ;)

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#18086
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Most ez nagyon jó, hogy itt a sperr téma az én kocsim elsõkerékhajtásából indult ki, de vezetett már valaki tõletek ilyen kocsit hétköznapilag aszfalton? Na akkor kéne gumishoz járnom. A homológ ülés az nem kell, mert nem versenyautó-mondják a hozzáértõ társak- de sperr az kell mi?

#18087
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Majd este megnézem a vidit.

Sperr témára egy kis esszé. Forrás: Subaru Klub. Szerzõ: Mérvadó Béla :)



"LSD = Limited Slip Differential = (selbst)sperrendes Differential
Európában gépgyártásban a németek a killerek, az irodalom nagy része német, a gépészek elso vagy egyetlen idegen nyelvként németül tanulnak.
Feltételezés: Innen, németbol ered a magyar "sperr difi", mint sok más muszaki kifejezés is.
Szerintem sperr difi = LSD.

Ahogy már leírtátok, az egynél több kereket hajtó autókon normális esetben szükség van valami eszközre, ami kiegyenlíti a fordulatszámkülönbséget az egyes kerekek közt, illetve elosztja a motor nyomatékát. Ha kanyarodik egy verda, akkor a belso íven lasabban forognak a kerekek, mert rövidebb íven haladnak. Az elso tengely kerekei a nekik megfelelo hátsó kerékhez képest gyorsabban mozognak, mert nagyobb ívet kell befutniuk, mint a hátsóknak (a bal elso gyorsabb, mint a bal hátsó, a jobb elso gyorsabb, mint a jobb hátsó).

Ha 2WD a verda, akkor csak egy tengely a hajtott, ekkor a két kerék közt kell igazságot osztani, ehez 1 darab differenciálmu szükséges, akár FWD, akár RWD: a motor-kuplung-váltó után jön a difi, annak a két végén figyel a két hajtott kerék.
4WD esetén, mivel minden kerék és a tengelyek is képesek más fordulaton járni, 3 darab differenciálmu kell. 1-1 a tengelyeken, mintha egy RWD és egy FWD kocsi lenne, de köztük is van egy, a központi difi. Ezen figyel a váltó-kuplung-motor. Szóval ahol a nyomatékot osztani kell, oda difit pakolnak jó helyen.

A sima differenciálmuben az a szopás, hogy ha az egyik hajtott kerék elkezd csúszni, akkor azt elkezdi forgatni mint a barom, ahelyett, hogy azt kezdené el jobban tekerni, amelyik még tapad. Ez jól látszik az átlagos (figyelem, átlagost mondtam, nem érvényes mindenkire =) ) slickgumis nyárigumis béemvés csávóknál télen, az egyik kerék pörög mint az állat, a másik meg áll, ezt a zöld lámpánál szokták eloadni. Mi, a bölcs többség ugyanezt elsokerékkel csináljuk . Valamit ki kell találni, hogy ez ne fordulhasson elo, mert ha a 4WD esetében a 4 kerék közül egy megpördül, akkor sima difiket használva éppúgy a szarban maradunk. Ha bármilyen varázslatot használ a difi, ami arra irányul, hogy csökkentse vagy megszüntesse a kipörgés hatását, akkor az LSD-nek nevezik az okostojások.

Viszkókuplung: két tengely fordulatszámát igyexik azonos vagy közeli értéken tartani. LSD-k építéséhez használható, ha a sima difi bármelyik két tengelye közé tesznek egy ilyet. Úgy muködik, hogy a két tengelyre tárcsákat szerelnek úgy, hogy azok felváltva kövessék egymást, egyik tengely tárcsája, másik tengelyé, megint egyiké, megint másiké. A tárcsákra mindenféle furatokat és vágásokat ragasztanak. Az egészben az a lényeg, hogy jól keverjék a folyadékot, ha nem egyszerre forognak. Növekvo fordulatszám különbség hatására a folyadék viszkozitása miatt egyre nagyobb (négyzetes függvény szerint, ezért fikázzák az okosok) lesz a gyors tengelyt fékezo, a lassút gyorsító ero. Ekkor lezár vagy összezár a viszkókuplung. Na ha ez a difire van feldrótozva, akkor ez azzal fog járni, hogy a viszkó nem fogja engedni, hogy nagyon nagy legyen a fordulatszámok különbsége az egyes tengelyeken. Ez a VC LSD. Van egy kis tehetetlensége, meg a karakterisztikája négyzetes, ezért fikázzák.

A VW mai négykerekes autói (Seat Leone, Octavia, mittudomén) olyan megoldást használnak, hogy egy FWD hajtásból indulnak ki. A nyomaték kúszik elore egy darab difin keresztül az elso kerekekre (nincs középso difi) valamint hátra egy Haldex kuplung nevu eszközön, majd a hátsó difin keresztül a hátsó kerekekre: www.haldex-traction.com . Ez a Haldex kuplung olyan viszkókuplung, amit elektronikusan lehet vezérelni. Az alapelve egyszeru, ha a két tengely közt fordulatszám különbség lesz (vagyis kipörög az egyik elso kerék VW esetében), akkor egy a tengelyen lévo bütyök elkezd pumpálni egy membránt, ami olajat pumpál egy dugattyúba, az meg fogja magát és elkezdi összenyomni a kuplung tárcsáit, ezzel zárva az eszközt. Az elektronikus szabályozás egy elektronikusan nyitható szelepet jelent, ami elereszti az olajat a dugattyúból, ezzel oldva a kuplungot. Na ebbol azt kell látni, hogy addig 2WD a verda, amíg nincs gáz. Akkor fog zárni a Haldex és akkor válik 4WD-vé a kocsi, ha legalább az egyik elso kerék megcsúszik. Emiatt általában alulkormányzott a kocsi, de ha gond van, hipp-hopp 4WD lesz és úgy marad egy kicsit, amíg az elektronika jónak lássa aztatat.

A németek azzal szórakoznak másik 4WD verdáikban (merci pl, "traction control" + 4WD), hogy sima difiket tesznek be és a kipörgo kereket elektronika fékezi, ily módon oldva a meg a kipörgés védelmét. Nem tökéletes megoldás. Nem mondom, hogy gagyi, mert azt majd más úgy is beszólja nekik. Az nem érdekes, hogy jobban kopik a fék, mert ki le nem szarja. Az a gáz, hogy a teljesítmény jobb elosztása helyett elpocsékolják azt, ami valahol feleslegessé válik a fékezéssel. Persze ez egy marha egyszeru és olcsó technika, mert az érzékeloket úgyis fel kell somni az ABS miatt, a software azért nem egy urrepülogép szintu" dolog, szal szinte ingyen felragaszthatják a matricát, hogy 4WD és egy sima 2WD-t persze le is aláz rendesen ez a technika is. De ugye az a király, amikor egy kerék megpörgésekor elkezdik hajtani a másik kereket, amíg csak lehet, aztán ha már nem bír többet az a tengely, akkor tolni a másik tengelyre az áldásból, így a leheto" legjobban kihasználva a motor teljesítményét.

Van egy Torsen nevu mechanikus difi (Audi Quattro, Lancia Delta Integrale). Abban az a trükk, hogy totál mechanikus, kurva drága, viszont okosok szerint nagyon szépen viselkedik és lineáris a karakterisztikája és azonnal reagál, sot. Olyan vagányul muködik, hogy ha az egyik tengelye elkezd csúszni, akkor a másikat kezdi el jobban hajtani: www.torsen.com . A sima difi ugye a megcsúszót még jobban pörgeti.

Amikor egy autóban 3 difi van, ebbol a középso és a hátsó LSD, akkor ezt Ferguson-rendszerunek hívják. Ilyen a GT is, meg a legtobb 4WD kocsi. Viszko LSD-t szoktak hasznalni, mert az olcso. Ebben az a gaz, hogy ha az egyik elso kerek megcsuszik, akkor onnantol a masik elsot is el lehet felejteni es a kocsi gyakorlatilag RWD lesz, ahogy Hunlimo irta is valahol.

Az Evo VI es VII elol Torsent hasznal, kozepen egy ACD nevu (Active Center Differential) difit, ami egy sima difi elektronikusan vezerelt folyadekos kuplunggal. Az ACD rendszerben az a poen, hogy a computerbol izmozik, hogy mikor mennyire kell osszezarni es o szabalyozza a zaras merteket, nem a csak fordulatszamok kulonbsege mukodteti automatikusan. Kanyarban nyit, egyenesben es gyorsitaskor meg zar. Hatul egy AYC (Active Yaw Control) difi van, ami hasonlo szerkezet mint a kozepse difi, ezt is ugyanaz a szamitogep intezi, mint a kozepso difit. Kanyarban kiporges nelkul, normal esetben is zar kicsit, hogy a kulso kerekre tobb nyomatek jusson, ezzel tulkormanyozottabba teve a verda viselkedeset. Az Evo VIII-ban mar elol is AYC rendszer mukodik.
Az ACD hasznalataban az a kiraly, hogy old, ha a csavo a kezifeket rangatja. Az ACD szamitogepenek meg lehet mondani, hogy milyen tipusu az ut, ha jol emlexem 3 allasa van, aszfalt, ho/jeg, murva.

Subaruek inkabb viszkokuplunggal veretnek, kicsit mintha le lennenek maradva, de ezt csak halkan mondom, az okosok, akik raadasul mar Evo-t is es STI-t is vezettek durvan, majd megmondjak mi a tudas a gyakorlatban (hogyan viselkednek elesben). A Type R az erdekes, mert ott egy elektronikusan vezerelt hidraulikus kuplung van rateve a kozepso difire. Tehat nem egy LSD-t hasznalnak. A fahrer tudja allitani a zaras merteket vezetes kozben a majdnem teljesen nyitottol a majdnem teljesen zartig. Zart allapotban murvan es havon szepen teljesit igy a kocsi, ekkor majdnem olyan, mintha le lenne heggesztve a kozepso difi, tehat nem automatikus a difi zarasa, mint az LSD-knel. Az STI-kben 3 viszko LSD van.

csa
Bela"

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#18088
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás

.mov ~50Mb
http://rapidshare.de...0_0638.MOV.html

szia vdani

#18089
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás

.mov ~50Mb
http://rapidshare.de...0_0638.MOV.html

Szokott menni a nagy két táborra szakadás, hogy gyorshajtók meg, nem gyorshajtók.
kérdés: a fentebb lévõ videóban azt megállapíthatjuk hogy azér ~haladás van. De van benne bárhol is egy húzós szitu, ahol mondjuk valamelyik másik közlekedõ testi épsége veszély közelébe kerül?
szerintem nincs. (akkor feltétlen olyan nagyon-köcsög-gyorshajtó-állat-barom?)

NEM dicsekvés, NEM mellkas veregetés, csak egy "példa".
menni VS. ésszel menni.

Ezt te "követted el"? Te voltál a sofõr? Megvan a véleményem - és nem pozitív...
"In idem flumen bis non descendimus"

#18090
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10.884 hozzászólás
oh vole ez is csúnya ha érted;):P
mennyibe vannak ezek a dögök?
mert filózok hogy seat ibiza vagy maybach:scared:
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.

#18091
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás
.mov ~50Mb
http://rapidshare.de...0_0638.MOV.html

Szokott menni a nagy két táborra szakadás, hogy gyorshajtók meg, nem gyorshajtók.
kérdés: a fentebb lévõ videóban azt megállapíthatjuk hogy azér ~haladás van. De van benne bárhol is egy húzós szitu, ahol mondjuk valamelyik másik közlekedõ testi épsége veszély közelébe kerül?
szerintem nincs. (akkor feltétlen olyan nagyon-köcsög-gyorshajtó-állat-barom?)

NEM dicsekvés, NEM mellkas veregetés, csak egy "példa".
menni VS. ésszel menni.
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#18092
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
Ez a ronda Exelero mar volt, asszem en is linkeltem ;)

( persze a ronda csak vicc, nem is lehetne mas :) )

Ugyan ez is volt mar, de ha mar errol a kategoriarol beszelunk:

Feltöltött kép

http://www.autoextre...illac16Back.jpg

Es akinek ennyi nem eleg:
http://images.google...n &btnG=Keresés
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#18093
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10.884 hozzászólás
Feltöltött kép

Ha már vágyak, persze ez nem kispolgári, dehát nem mindenki kisember!;)
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.

#18094
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás
hm..
végülis 1-2 helyen még volt az út környékén hó.
ránemjöttem volna :)

köszi.
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#18095
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

más: ennek az espacenek mi a fene lehet az a kütyü az elsõ kerekén? (volt a baloson is.


Feltöltött kép Feltöltött kép Feltöltött kép

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#18096
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás
Z: sala az R5 fan :-) /de a turbo gyühet >-)/

Olee: Escort okés ;-) hanyas az a kerék? 17-8?

láttunk fransssziában williams-t. (khhm 1,8 16v - willi optikával de full normális volt a csávó és legalább láttunk müködés közben is angel eyes-t)
Feltöltött kép

más: ennek az espacenek mi a fene lehet az a kütyü az elsõ kerekén? (volt a baloson is.
Feltöltött kép
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#18097
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Amit néztem és linkeltem a Sabelt kínálatából az utcai ülés volt, nem homológ.

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#18098
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.703 hozzászólás
én ültem egy homológ ülésben (ha tényleg így hívják) skodában (rapid powa)
egyrészt nem láttam ki a kocsiból, másrészt külön elhatározás kellett a ki és beszálláshoz, harmadrészt fél óra kocsikázás után zsibbadtak a vállaim, mert vmi pálcaemberre volt méretezve
szal inkább vmi uccai sztrítrészing ülést mint versenyt

#18099
al01

al01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Utcara kurvara felesleges homolog cucc. Szerintem is elegendo lenne Jorusnak egy sport ules (nem sportos, hanem sport) es hozza verseny ov. Legalabbis a haver kocsijaban en nem ereztem gondot a kanyarodassal es abban az E30-ban 3.5-os moci van, kokemeny gatlok, rwd es szet drifteljuk vele az agyunkat. Viszont az ulesben jo erzes lenni hosszu tavon is, ellentetben egy homolog ulessel.

Itt szerintem sokkal komolyabb dolgokról volt szó, mint sportos ülések. Ne hasonlítsunk már össze egy ilyet egy homológ cuccal.


Enyim Paripa

Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink

Let the people speak

#18100
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
gyaaa
grat rev
szep mintas lett a felsod.


szal ha van egy kicsit sportosabb ules az mar a sima 3pontossal nem tud eleg lenni, egy jol kanyarodos autoban.

ugy emlekszem, hogy a cuccokrol mindenkepp kell mubiz.
de a szerelesrol nem (ha joltom)

igy tortent az, hogy egy srac kormany ules ill par dolog cserejet ugy oldotta meg papir ugyileg, hogy bent tartott par papirt a kesztyutartoban.
ha vmi nemet volt akkor nemet ha angol akkor angol. ...
es amikor kertek odaadta nekik a nemet angol ill japan nyelven szolo papirosokat, rendor ur nyilvan egyiket sem ertette es bele kivant kotni.
csak mivel euban vagyunk es azokon ott volt az eu-s szabvany jeloles igy bukta a bacsi.

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...