Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Autók - hírek, vágyak és a többi

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
19503 hozzászólás a témában

#1621
Magoo

Magoo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.014 hozzászólás
Pótkerék nélkül sehová! - Megállhat-e az autó egy defekttõl? - Magazin
__________________

#1622
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
Baleset, padkázás, durrdefekt, stb. Én sem szeretem ha nincs pótkerekem.

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#1623
Magoo

Magoo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.014 hozzászólás
bezzeg apám ezt nem mondhatja el magáról, szinte minden évben lerongyol 1-2 gumit. utoljára mind2 jobb oldalit lennullázta :-/
__________________

#1624
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Azért a szakadó gumi nem olyan sûrûn elõforduló dolog 23 év alatt még nem produkáltam pedig elég sokat vezetek mostanában olyan 30-45e km évente de ha a teljes idõt nézem akkor is bõven meg van a 500ekm
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1625
Magoo

Magoo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.014 hozzászólás

PL már új Skodát is lehet venni gyárilag LPG-vel szerelve a +költség 300000ft és marad a garancia itt van hozzá a gyári megtérülési kalkulátor elég meggyõzõ


az én céges fábiám is ilyen. egyébként magyarországra nem jönnek gyárilag gázos skodák, amit skoda dual néven rendelnek, azokat itthon alakítják át a márkaszervizekben, de a 3 év gari érvényes rá így.

1etlen dolog ami nem tetszik benne, az a pótkerék a hiánya. defektjavítót adnak hozzá, de ha kátyúzok és kiszakad a gumma, akkor tréler...
__________________

#1626
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
Tiszta sor, de ettõl még nem sokaknak áll készenlétben a 300 a mûveletre. Nem tudom enyémhez milyen tartályok vannak, de pic fórumon csak az átlagos pótkerest láttam mindenkinél. Nem utolsó sorban ezt fõleg a 3-4 évesen 'frissen' vett jármûveknél célszerû megcisnáltatni, 10év környékén már inkább a fiatalabb utódra gyûjtenek...

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#1627
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
PL már új Skodát is lehet venni gyárilag LPG-vel szerelve a +költség 300000ft és marad a garancia itt van hozzá a gyári megtérülési kalkulátor elég meggyõzõ
1.6 MPI Octávia 102 LE évi 10000 km használat mellet évi 96200 ft spórolás azaz 3 év alatt megtérül
http://dev.webimpex.....hu/skoda_dual/
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1628
Magoo

Magoo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.014 hozzászólás

Mazdánál azt lesd meg mennyi eu alkatrész van benne. Konkrétan sok jót nem hallok róla (amiért szerette volna valaki), de alaktrészeken (árban) még lehet bukó.


Tény hogy a gáz a legtisztább, vita nincs. De 3kg-t mikor hozok vissza? Oké hogy tisztább, de elég nagy bekerülési költsége van. Gázos ismerõsök szerint a direkt gázos szimeringek is csak többet bírnak, de azokat is 50-80 ezrenként cserélik - gondolom a gyáriak jobban bírják ennél.
Biogáz (legalábbis nagyrészben megújuló erõsorrásból) lenne a legtutitbb, de az autóipar/energiaipar a zsákutcákat nyomatja, ezért az értelmesebb változatok lassan terjednek.


mazda 6ba apám esett bele nagyon, nekem nem jön be annyira. szerintem elég semmilyen autó, közepesen béna belsõvel. szvsz fóka jobb autó. mondjuk lehet, h a mazda megbízhatóbb (bár a fókával se volt ilyen gond), de ha rajtam múlna én nem adnám a fókát.

durva számolás szerint évente közel 100ezret spórolsz a gázzal és csak 10ezer km-el számoltam éves szinten...
__________________

#1629
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
Mazdánál azt lesd meg mennyi eu alkatrész van benne. Konkrétan sok jót nem hallok róla (amiért szerette volna valaki), de alaktrészeken (árban) még lehet bukó.

Üzamanyag költség, üzemanyag költség; mindig csak ezt nézzük.
Vidéki gyerek vagyok, de itt is érdekel mit permetezek ki a tankból, mit szívok be, a gyerekem mit fog beszívni.
Másokat ez nem nagyon izgat? (Általában fele E85al megyek, jobb a szaga, árban csak minimálisna olcsóbb, de kevesebb forintot gurítok a mol zsebébe)
Most elkezdem pontosabban vezetni hogy fele etanollal a fogyasztás hogy alakul: spritmonitor (Értelemszerûen a zöld E csak feles tankolást jelent)
Amúgy etanolos busz eredendõen olcsóbb lenne mint a gázos, és (többek közöt) ezt is nyomatják északon. Bár az is igaz, hogy ilyen téren fényévekkel járnak elõttünk...




Tény hogy a gáz a legtisztább, vita nincs. De 3kg-t mikor hozok vissza? Oké hogy tisztább, de elég nagy bekerülési költsége van. Gázos ismerõsök szerint a direkt gázos szimeringek is csak többet bírnak, de azokat is 50-80 ezrenként cserélik - gondolom a gyáriak jobban bírják ennél.
Biogáz (legalábbis nagyrészben megújuló erõsorrásból) lenne a legtutitbb, de az autóipar/energiaipar a zsákutcákat nyomatja, ezért az értelmesebb változatok lassan terjednek.

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#1630
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
A bioetanolt azért nyomatják mert a mezõgazdaságban "állítólag" túltermelés volt élelmiszerbõl, na hát akkor teremjen helyette kukorica (EU), cukornád (BR), északon meg faipari hulladék, amibõl arrafelé bõven akad pár millió tonna. A repcébõl sem lett megváltó, ez sem húzza sokáig. A másik jó indok meg az volt, hogy nem kell nyersolajat kinyerni hozzá, ami igaz és jó is. Viszont bármibõl is készüljön, az autóból ugyanúgy kijön egy folyékony szénhidrogénbõl származó égéstermék, aminek valamennyire más az összetétele, mintha benzinbõl származna, de közel sem tüdõbarát. Az meg fals érv, hogy kevesebb lesz a CO-kibocsátás, mert a szántóföldön mindig terem valami, ami majd megköti az autóból eredett gázokat, származzon akármilyen égéstermékbõl. Az etanol meg ugye alkohol, ami szintén kiválóan hígítja a motorolajat, így kell mindenféle trükkös és méregdrága közvetlen befecskendezés, hogy a két anyag nehogy túlzottan keveredjen. A gáz minden tekintetben tisztábban ég, jobban szabályozható a keverékképzés, homogénebb, nagyságrendekkel kevesebb káros anyagot tartalmaz, mint bármilyen alkoholos üzemanyag. Lásd gázos buszok a tömegközlekedésben. Nemhiába van a konyhában gáztûzhely, nem pedig benzintûzhely. Ráadásul semmilyen módon nem reagál a motorolajjal, így az sem ég el a hengerben. Az EU-ban egyáltalán nem olyan népszerû az etanol, mint ahogy hirdetik az autógyárak. A gáz annál inkább, a nagyobb német gyártóknak több évtizede vannak gázos autóik. A bioetanol csak arra jó, hogy helyettesítse a gázt ha éppen elfogy. Egyébként biogázt is minden további probléma nélkül elõállítható bármilyen bioetanolhoz termesztett növénybõl, és még sokkal silányabb minõségû szerves hulladékból is. Németország például tele van biogázt termelõ és felhasználó gazdaságokkal. A gáztartály meg nem sok helyet foglal, most már minden típushoz van egyedi tervezésû tartály, olyan erõs anyagból, amilyen egy benzintartály sosem volt és sosem lesz. Balesetnél a szövet erõsítés miatt nem robban fel, csak elszivárog a levegõbe, minden más szétfolyik a kocsi alatt, ottmarad. Átlagos használat mellett 1-2 év alatt bejön az átalakítás költsége, egy liter gáz még mindig 200 Ft alatt van, az etanol meg csak az adókedvezmény miatt olcsóbb. Sõt, az olcsón átalakítható régi autók is sokkal tisztábban lesznek, könnyedén átmennek a mûszakin.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1631
Magoo

Magoo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.014 hozzászólás
há ja.

és még jó ha kibírnak a porlasztócsúcsok 300ezret...sokan nem a legjobb naftával etetik ugye...

én autószerelõkhöz járok, és kb egy életre elvették a kedvemet a dízeltõl, annyi rosszat meséltek róla, fõleg a pdtdi-rõl...bezzeg az öreg szívódízelek még mindig vígan pöfögnek

kisturbós benzines kéne nekem is, konrétan egy octavia 1.4TSI!

etenollal az a bajom, h olyan sokkal nem olcsóbb a benzinnél mint a gáz...

mazda6-ról mi a vélemény? érdemes a fókát becserélni egy 4-5 évesre 6osra? 2.0 benzinre
__________________

#1632
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
Dízel üzemeltetéséhez hozzátartozik hogy fõleg akkor érné meg ha újonnan veszed és pár évesen továbbadod.
Megveszed a dízelt, 600K-val drágább a benyásnál. Tfh eszik 1,5 literrel kevesebbet, és 10Ft-al olcsóbb a gázolaj. Kb mire megérik a kettõs tömegû cseréje, addigra visszahozta az ár különbséget. Utána mire kijönne lendkerék csere ára megint, részecskeszûrõ. Lassan megtérül az is, még 1-2 év és üa szivattyú. Aki még ennél is kitartóbb és megvárja míg hármassal kezdõdik a km, megnyeri a csúcsok cseréjét is.

Persze, nyomatékosabb mint egy szívó benzines, tankolni is jobb érzés, de nem _annyival_ olcsóbb dízellel járni mint amennyire a köztudatban van szvsz. Szívem szerint magamnak egy 1,2-1,4(1,6) etanolos turbós benzinest választanék ha új autót vennék. Már csak azért is, mert már most is viselik a dieselesek árkülönbségét a benzinesek is, és nemsokára még drágábbak lesznek a az olajkályhák( euro 5-6). A részecskeszûrõsök tüdõre gyakorolt hatását most nagyvonalúan 'hagyjuk'.

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#1633
Magoo

Magoo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.014 hozzászólás
LPG-s autót olcsóbb üzemeltetni mint a dízelt... tartály meg a pótkerék helyén. sajnos a legtöbb új kocsihoz már amúgy sincs pótkerék...

és pont nekem írta vki itt, h kenni az olajnak kell, nem az üzemanyagnak.

ha még egyszer kocsit veszek, az tuti gázos lesz
__________________

#1634
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

A bioetanolnak a gáz mellett semmi értelme sincs.


Miért? É Euban és délamerikában a városok levegõjét ezzel igyekeznek tisztán tartani. Olcsón, könnyen, szinte átalakítás és áldozatok nélkül. Akkor mi vele a gixer? (Motornak, illetve a gumi részeknek(szimeringek) még mindig sokkal jobb mint a gáz. CNG itthon halott, LPG körülményes, drága, tartály nem kevés fejtörést, csomagtartó hazavágását hozza magával.)

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#1635
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Egy Evo X helyett is 996-ot vennél? Mert a Focus és a Lancer is egy hétköznapi családi kompakt.


igen.

a 9 FQ400 mar gondolkodoba ejtene, de az meg nem kerul ennyibe.

thez: amelyik presztizs sportautot elversz a RS-sel az nem igazan presztizs. erted a kisebb motoros boxstert megeszi nagyjabol barmi, de konyorgom csak azert mert stuttgart emblema van rajta meg nem Stefan Bellof.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1636
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
Azért élmény lehet egy Focussal elverni a presztizs-sportautókat... :) És még a gyerekülés is elfér benne, na meg a csomagok, amiket vmelyik plázából akar hazacipelni.

Viszont magamutogatásra inkább a Porsche, valóban :)

#1637
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Egy Evo X helyett is 996-ot vennél? Mert a Focus és a Lancer is egy hétköznapi családi kompakt.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1638
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
nekem az a velemenyem hogy szep meg jo de annyi penzert nem egy ford focust veszek hanem egy 996 turbot.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1639
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
6os út - M6 úton ment. Fekete volt, pont mint a képeken. LTP rendszámmal.

Ha jól olvastam 5 v 6 van itthon. Szegény magyarok :)

#1640
TripleB

TripleB

    bentlakó

  • fórumtag
  • 9.190 hozzászólás

széééép az RS 500 focus élõben :) Ilyennek kéne lennie mindegyiknek :)


Na hallod, annyi pénzért... Hol láttad? :)

-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy