lampatesttel semmi baj
csak meguntam az izzokat
a led nem 12v-os
elore majd kerul lampatest is de az arreb van
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
![Photo](http://forum.bikemag.hu/uploads/profile/photo-thumb-1490.png?_r=0)
Autók - hírek, vágyak és a többi
Started by
lor
, 2006. January 12. 04:15
#12621
Posted 2008. January 27. - 21:09
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#12622
Posted 2008. January 27. - 20:48
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
lámpatestet is újat faragsz vagy csak az izzók helyére kötsz egy csokor led-et?
féklámpa jóhogy erõsebben világít, kell valami eltérés a sima világításhoz képest
féklámpa jóhogy erõsebben világít, kell valami eltérés a sima világításhoz képest
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#12623
Posted 2008. January 27. - 20:46
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
5 nélkülözhetetlen tudnivaló mielõtt 12V-os LED-et vásárol!
Ha 12 Voltos LED modult vagy MR16 foglalatú LED izzót vásárolunk elég kellemetlenül érint minket, amikor látjuk, hogy folyamatosan mennek tönkre a LED-ek a modulokban, izzókban, súlyosabb esetekben a foglalat megolvad, megbarnul.
Rossz érzésünk támad; azért választottunk LED fényforrást, mert egyre több helyrõl halljuk, hogy a LED 50.000-100.000 óra élettartamot üzemel. De, ha jól számoljuk, nálunk amíg minden LED kifogástalanul mûködött legfeljebb 1 hét telt el, az pedig elég messze van a 10-15 év élettartamtól.
Ráadásul még nagyobb csalódottság lesz úrrá rajtunk, ha a korábban használt halogénes izzókat kicserélve, azok helyére LED-es izzókat teszünk és azok tönkre mennek a vártnál igencsak korábban.
Mi történik, ha elmulasztjuk a stabilizált 12 V-os DC egyenirányú tápegység választását?
A LED-eknek van egy olyan tulajdonsága, ha nem egyenáramot kapnak akkor fényük vibrál, mivel a LED félvezetõként mûködik.
Ha 12 V-nál nagyobb tápfeszültséget kapnak a LED-ek, akkor pedig a nagyobb feszültség hatására a LED modulok megbarnulnak, megolvadnak, végül pedig tönkremennek.
Azt se hagyjuk szó nélkül, hogy ha viszont nem adunk elegendõ feszültséget akkor nem világítanak megfelelõen a LED-ek
Mely termékeknél elkerülhetetlen a fentieket betartani?
Minden 12 V-ról üzemeltett LED modulnál, valamint a LED izzók közül az MR16-os úgy nevezett tûlábú foglalattal rendelkezõeknél.
5 nélkülözhetetlen tudnivaló, amellyel elkerülhetjük a nem várt kellemetlenségeket 12 V-os LED-eknél
1. Mindenek elõtt a legfontosabb, hogy meggyõzõdjünk a használni kívánt 12 V-os tápegység valóban csak 12 V-os. Ez fõleg azoknál a tápegységeknél fontos ellenõrizni, ahol manuálisan állítható a tápfeszültség nagysága. De sajnos sokszor elõfordul, hogy a gyárilag feltûntetett Volt érték magasabb, mint ami a beállításon fel van tüntetve. Mindezek kivédésére a legegyszerûbb, ha stabilizált tápegységet választunk. A stabilizált tápegységek valamennyivel többe kerülnek, mint a nem stabilizált tápegységek, de az a veszteség, amely abból fakad, hogy tönkreteheti a LED moduljainkat, vagy LED izzóinkat többszörösen megéri a stablizált tápegység választását.
2. A második legfontosabb dolog, hogy az a bizonyos tápegység, amellyel a LED-es terméket táplálni kívánjuk DC, azaz egyenirányú legyen.
3. Hogyan tudhatjuk meg milyen típusú tápegységre van szükségünk a problémamentes mûködéshez? Például, ha az 5084UW-30-12V-os modulból, amelynek áramfelvétele 200mA 20 db-ot akarunk egyszerre mûködtetni, akkor egy 200mA/db x 20db = 4.000 mA = 4 A-es tápegységre van szükségünk. A tápegységeket célszerû 20%-al túlméretezni, élettartamuk megõrzése végett. Ez esetben válasszuk az 5A 12VDC tápegységet.
4. Ha nem vagyunk biztosak, vagy nincs rá módunk, hogy meggyõzõdjünk a tápegység alkalmasságáról kérjünk segítséget a www.ledmaster.hu weboldal „Mûszaki kérdése van?” információs pont „Most kérdezek” gombra kattintva vagy az info@emkekft.hu e-mail címre küldött e-mailben.
5. Amennyiben tudjuk melyik típusú LED modulból, vagy LED izzóból hány darabot kívánunk mûködtetni egy tápegységgel a legegyszerûbb, ha a „Most kérdezek” gombra kattintva vagy az info@emkekft.hu e-mail címre küldött e-mailben megadjuk a LED modul vagy izzó típusszámát és a darabszámot, ahol www.ledmaster.hu szakértõ munkatársai 48 órán belül felveszik a kapcsolatot velünk és megadják a pontos tápegység típust.
Nekem ezt küdték E.
Ha 12 Voltos LED modult vagy MR16 foglalatú LED izzót vásárolunk elég kellemetlenül érint minket, amikor látjuk, hogy folyamatosan mennek tönkre a LED-ek a modulokban, izzókban, súlyosabb esetekben a foglalat megolvad, megbarnul.
Rossz érzésünk támad; azért választottunk LED fényforrást, mert egyre több helyrõl halljuk, hogy a LED 50.000-100.000 óra élettartamot üzemel. De, ha jól számoljuk, nálunk amíg minden LED kifogástalanul mûködött legfeljebb 1 hét telt el, az pedig elég messze van a 10-15 év élettartamtól.
Ráadásul még nagyobb csalódottság lesz úrrá rajtunk, ha a korábban használt halogénes izzókat kicserélve, azok helyére LED-es izzókat teszünk és azok tönkre mennek a vártnál igencsak korábban.
Mi történik, ha elmulasztjuk a stabilizált 12 V-os DC egyenirányú tápegység választását?
A LED-eknek van egy olyan tulajdonsága, ha nem egyenáramot kapnak akkor fényük vibrál, mivel a LED félvezetõként mûködik.
Ha 12 V-nál nagyobb tápfeszültséget kapnak a LED-ek, akkor pedig a nagyobb feszültség hatására a LED modulok megbarnulnak, megolvadnak, végül pedig tönkremennek.
Azt se hagyjuk szó nélkül, hogy ha viszont nem adunk elegendõ feszültséget akkor nem világítanak megfelelõen a LED-ek
Mely termékeknél elkerülhetetlen a fentieket betartani?
Minden 12 V-ról üzemeltett LED modulnál, valamint a LED izzók közül az MR16-os úgy nevezett tûlábú foglalattal rendelkezõeknél.
5 nélkülözhetetlen tudnivaló, amellyel elkerülhetjük a nem várt kellemetlenségeket 12 V-os LED-eknél
1. Mindenek elõtt a legfontosabb, hogy meggyõzõdjünk a használni kívánt 12 V-os tápegység valóban csak 12 V-os. Ez fõleg azoknál a tápegységeknél fontos ellenõrizni, ahol manuálisan állítható a tápfeszültség nagysága. De sajnos sokszor elõfordul, hogy a gyárilag feltûntetett Volt érték magasabb, mint ami a beállításon fel van tüntetve. Mindezek kivédésére a legegyszerûbb, ha stabilizált tápegységet választunk. A stabilizált tápegységek valamennyivel többe kerülnek, mint a nem stabilizált tápegységek, de az a veszteség, amely abból fakad, hogy tönkreteheti a LED moduljainkat, vagy LED izzóinkat többszörösen megéri a stablizált tápegység választását.
2. A második legfontosabb dolog, hogy az a bizonyos tápegység, amellyel a LED-es terméket táplálni kívánjuk DC, azaz egyenirányú legyen.
3. Hogyan tudhatjuk meg milyen típusú tápegységre van szükségünk a problémamentes mûködéshez? Például, ha az 5084UW-30-12V-os modulból, amelynek áramfelvétele 200mA 20 db-ot akarunk egyszerre mûködtetni, akkor egy 200mA/db x 20db = 4.000 mA = 4 A-es tápegységre van szükségünk. A tápegységeket célszerû 20%-al túlméretezni, élettartamuk megõrzése végett. Ez esetben válasszuk az 5A 12VDC tápegységet.
4. Ha nem vagyunk biztosak, vagy nincs rá módunk, hogy meggyõzõdjünk a tápegység alkalmasságáról kérjünk segítséget a www.ledmaster.hu weboldal „Mûszaki kérdése van?” információs pont „Most kérdezek” gombra kattintva vagy az info@emkekft.hu e-mail címre küldött e-mailben.
5. Amennyiben tudjuk melyik típusú LED modulból, vagy LED izzóból hány darabot kívánunk mûködtetni egy tápegységgel a legegyszerûbb, ha a „Most kérdezek” gombra kattintva vagy az info@emkekft.hu e-mail címre küldött e-mailben megadjuk a LED modul vagy izzó típusszámát és a darabszámot, ahol www.ledmaster.hu szakértõ munkatársai 48 órán belül felveszik a kapcsolatot velünk és megadják a pontos tápegység típust.
Nekem ezt küdték E.
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
![:)](https://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
#12624
Posted 2008. January 27. - 20:38
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
uj kocsik nemtom mikent erzekelik
regiek szerintem siman megszakadasra figyeltek.
iranyjelzonel mas gebasz van
mivel tobbnyire egy bimetalos megoldassal szabalyozzak az utemet igy a kisebb aram miatt nem ugyanolyan utemu lesz.
gyorsul a villogas
en magamnak faragom a ledeket
van is sok folos /kek szinu/ meg most per pill unatkozom
regiek szerintem siman megszakadasra figyeltek.
iranyjelzonel mas gebasz van
mivel tobbnyire egy bimetalos megoldassal szabalyozzak az utemet igy a kisebb aram miatt nem ugyanolyan utemu lesz.
gyorsul a villogas
en magamnak faragom a ledeket
van is sok folos /kek szinu/ meg most per pill unatkozom
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#12625
Posted 2008. January 27. - 20:32
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
ezeken a LED izzókon én is gondolkodtam, de mivel a led sokkal kevesebb áramot vesz fel, nem fogja azt érezni a kocsi, hogy ki van égve az izzó, pedig nincs is? pl. egy irányjelzõben?
Sei, soku Si.
#12626
Posted 2008. January 27. - 20:23
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
tehat az kevesbe fontos info, hogy megyek elotte vagy allok ut szelen.
azt csak ugy nem veszik eszre, hogy megegy lampa kezd vialgitani.
hmm
itthon kene maradnom
probalom ledesiteni a lampam es most vettem eszre ezen dolgot
azt csak ugy nem veszik eszre, hogy megegy lampa kezd vialgitani.
hmm
itthon kene maradnom
probalom ledesiteni a lampam es most vettem eszre ezen dolgot
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#12627
Posted 2008. January 27. - 20:19
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
néha ráférne egy 40 watt körüli féklámpa... vakegerek miatt ![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
Ilyenen még nem gondolkodtam
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
Ilyenen még nem gondolkodtam
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
#12628
Posted 2008. January 27. - 20:18
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
miert van az, hogy a feklampa 21w-os izzot hasznal a sima hatso pedig csak 5w-osat?
egyszeruen jobban kell vilagitania, h. ne keverd a kettot, es eszrevedd ha fekeznek.
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
#12629
Posted 2008. January 27. - 20:17
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
hat erted
feklampa 21W
sima hatso pedig csak 5W
az aranyok!
feklampa 21W
sima hatso pedig csak 5W
az aranyok!
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#12630
Posted 2008. January 27. - 20:11
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#12631
Posted 2008. January 27. - 20:04
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
miert van az, hogy a feklampa 21w-os izzot hasznal a sima hatso pedig csak 5w-osat?
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#12632
Posted 2008. January 27. - 13:39
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
jaja, vadászni jár vele nagybátyám. van egy-két jó sztorija.
régen még trabanttal járt. jönnek a német vadászok, el kell vinni õket vadászni. ja, õk inkább jönnek a trabant mögött. nagybátyám kérdezi: nem féltik a pajerot?
válasz: miiii? hát ez igazi terepjáró, legalább lesz mivel kihúzni a trabantot. "Jozef, das ist gute auto"
na, a pajero az utcai gumikkal az elsõ pocsolyában elakadt, amin a trabant gond nélkül spriccelt át. mire nagybátyám röhögve:"das ist gute auto" és mutat a trabantra
szóval mára a német, olasz vadászok körében igen nagy respektje van a niváknak, uazoknak, aroknak
régen még trabanttal járt. jönnek a német vadászok, el kell vinni õket vadászni. ja, õk inkább jönnek a trabant mögött. nagybátyám kérdezi: nem féltik a pajerot?
válasz: miiii? hát ez igazi terepjáró, legalább lesz mivel kihúzni a trabantot. "Jozef, das ist gute auto"
na, a pajero az utcai gumikkal az elsõ pocsolyában elakadt, amin a trabant gond nélkül spriccelt át. mire nagybátyám röhögve:"das ist gute auto" és mutat a trabantra
szóval mára a német, olasz vadászok körében igen nagy respektje van a niváknak, uazoknak, aroknak
#12633
Posted 2008. January 27. - 13:18
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
poén az ilyen autó, meg jó is amire való, de pl ausztriába, vagy szomszéd országba már nem mernék elindulni velük, mint ahogy a golftól is tartottam ilyen téren...
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
#12634
Posted 2008. January 27. - 11:32
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#12635
Posted 2008. January 26. - 21:41
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
UAZ. ha nagyon valogatos vagy akkor Niva. oszt kalacs
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#12636
Posted 2008. January 26. - 19:15
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#12637
Posted 2008. January 26. - 15:24
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
na ja, ez elég nagy lenne. a motorháztetõre alig lehet fellátni...
de akkor már inkább egy alfa hummer:)
de akkor már inkább egy alfa hummer:)
#12638
Posted 2008. January 26. - 15:23
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!
I`m as fast as nobody!
#12639
Posted 2008. January 26. - 15:07
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Rocsi, Ford Excursion, 7.2 -es dizel, a kutyad meg befer ket saros bringa melle is ![;)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/wink.png)
http://suchen.mobile...de&pageNumber=1
![;)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/wink.png)
http://suchen.mobile...de&pageNumber=1
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!
I`m as fast as nobody!
#12640
Posted 2008. January 26. - 13:11
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Rokon Mazda 6-osa a magyar minõségi benzin miatt rakoncátlankodott. Azt ajánlották tankoljon omv-nél (mindenféle reklám nélkül).
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"