a gyártók a saját tesztsofõrjeikkel tesztelnek, akik tudják hogy vezessék az adott modellt, hogy a legjobb fogyasztás jöjjön ki.
a fogyasztás ugyanugy mérik minden autonál. városi szakasz megadott mennyiségü gyorsítás, fékezés, alacsonyabb és magasabb sebességtartományban mendegélés. kéziváltonál megvan hogy mely sebességeknél kapcsolnak fel le stb. (50nél teszik 4esbe, 30nál asszem 3as...) pörgetésrõl általában szo nincs. 3000-3200felé sztem semilyen körülmény között nem pörög. országut is tartalmaz vmennyi gyorsítást lassítást stb.
DE a lényeg hogy alacsony fogyasztást bõvel el lehet érni benzinesekkel is pl. de akkor tényleg lassan kell menni. / típusfüggõek, hogy lassan keveset eszik vagy többet illetve pörgetve használva sem eszik sokkal többet. audi nagy dízelei zabálnak, passat egyik dízele alig eszik (12) ha nyomják másiké 30at is eltüntet lapadlozva / másik, hogy: a mérés tesztpadon történik. nyitott motorháztetõvel, nem forgo kormánnyal, esetleg nem forgo hátsó kerekekkel...klíma lámpa...minden fogyaszto nélkül. az autó "tudja" hogy most mérés van. ilyenkor lehet lomhának érezni egyes modelleket, meg mondani hogy nem huz ugy mint egy 200lovastol elvárom. mert 2000nél még alig van károsanyagkibocsájtás és alacsony a fogyasztás. hameg nyomod majd ugy fog meni egy 200 lovas. csak majd 6 helyett 15öt eszik és kormol ha nincs rajta szûrõ.
zokogva borulnék a motorjára, remegve érinteném meg alumínium bõrét, és emlékének szûzlányt áldoznék, akit méregdrága motorolajjal lobbantanék lángra - Rolls Royce Phantom ____>>____Wroom…__>__[FONT="]B&O[/FONT]