
Jelentkezz be Regisztrálj

Autók - hírek, vágyak és a többi
#4081
Írta 2009. október 24. - 20:44


RAUH-Welt
B E G R I F F
#4082
Írta 2009. október 24. - 20:35

#4083
Írta 2009. október 24. - 20:00

És a kompiról is le kell mondani:) Az nem kikapcsolható.
De tuti meg fognak jelenni a kikapcsolható chipek.
Amúgy meg venni kell egy ilyet:(vagy kinek kinek ízlése szerint)
http://www.hasznalta...tingray-2142070
és akkor veterán kötelezõvel nincsen ez a baromság.
#4084
Írta 2009. október 24. - 19:46

az nem számítÉs mi van, ha megfordítjuk a dolgot. Ha kiméretem a kocsit, és kiderül, hogy nem 105 kW, csak 90 van benne,akkor alacsonyabb kategóriát fizetek? Vagy irassam most át mûszakin, hogy csak 99? mert megoldható.
az a gyári szórás
akkor az az érvényes ami a papíron van

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4085
Írta 2009. október 24. - 19:43

#4086
Írta 2009. október 24. - 19:22

hát én igy a neveket (pláne arra az oldalra ritkán megyek)állítólag egyik kollegát - hasonló terítõs - valami 800-ra vágtak meg. kérdem én, hogy mibõl fogja ezt kifizetni? mert mondjuk éves átlagban hazavisz havi 100-120-at...
menetlevélre én sem szoktam beírni a közbeesõ kis falukat, mert egy napra kellene vagy 5 oldal...
jah, abban viszont igazad van, hogy még ha szezonálisan is, de le lehet fáradni rendesen. nálunk inkább a sok pakolással ment/megy az idõ. km-ben kb 300-350 a napi maximum.
mod:
tapolcán hova jársz? török és társa vagy a sanyihoz a sümegi út végére (ipar út vagy mi)
van az egyik vmi déli elkerülõ út, az nagyobb üzlet vmi ilyen épitõ vagy útépitõ gépeket árulnak a szomszédban
a másikban egyszer voltam de fingom nincs...az
mod : komfort bázis, és gázcentrum
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4087
Írta 2009. október 24. - 19:13

-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy
#4088
Írta 2009. október 24. - 18:42

állítólag egyik kollegát - hasonló terítõs - valami 800-ra vágtak meg. kérdem én, hogy mibõl fogja ezt kifizetni? mert mondjuk éves átlagban hazavisz havi 100-120-at......Dolgozó embert 4 kilóra bírságolni, normálisak? Ennyibõl halálos baleset okozását is bõven meg szokták úszni.
menetlevélre én sem szoktam beírni a közbeesõ kis falukat, mert egy napra kellene vagy 5 oldal...de azért az se az igazi ha kontroll nélkül 2 7 után zombi vagy
én is érzem a heti 3-ik 14-15 órás 8-900km-es etap után hogy már nem vagyok friss és üde
amúgy menetlevél még jobban nagyolva szoktam
mondjuk feférvár -almádi-füred-tapolca-khely-nagykanizsa-nagyatád - barcs- etc
azt simán fehárvár-khely-barcs- bejegyzésekkel mg szoktam oldani
igaz ugye nekem csak 3,5 t nyilván korongom nincs
mondjuk menetlevelet még sose kérték
jah, abban viszont igazad van, hogy még ha szezonálisan is, de le lehet fáradni rendesen. nálunk inkább a sok pakolással ment/megy az idõ. km-ben kb 300-350 a napi maximum.
mod:
tapolcán hova jársz? török és társa vagy a sanyihoz a sümegi út végére (ipar út vagy mi)
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#4089
Írta 2009. október 24. - 18:35

na ja az is igazEzzel csak az a baj, hogy ez nem kontroll, mert könnyen kijátszható, sokan meg is teszik, lásd kettõvel ezelõtti hsz-emet. 9 óra vezetés után átül másik autóra és megint megy 9 órát, mivel az elsõ korong másik autón pörgött, ha ellenõrzik csak a másodikat, az aktuálisat kell odaadnia. Soha nem bukik le, legfeljebb teljes körû telephely ellenõrzéskor, de csak ha mindkét autó ugyanannál a cégnél van. Ha más cég nevén, akkor soha. Ez csak basztatás feleslegesen és értelmetlen szabályokra hivatkozva, növelve az egyébként is elmebeteg módon megnövel papírmunkát és bürokráciát. Engem is 400.000Ft bírsággal riogattak a semmiért. (nem volt kézzel írott korongom, lehet viszek nekik egy szatyorral, hogy bocsi, most találtam meg) Jövõ héten megyek hozzájuk, hogy most akkor mirõl is van szó? Dolgozó embert 4 kilóra bírságolni, normálisak? Ennyibõl halálos baleset okozását is bõven meg szokták úszni.
csak Bandinak reflektáltam a szezonos hozzászólásra
merthogy úgy tudom milyen a napi 20+ bolt a fent nevezett km és munkaóra menyiségekkel
más
most elolvastn a tegnapi fogyasztásos táblához a cikkekt
ja hogy ezek céges autók adatai
úgy már teljesen értem és reálisnak tartom az adatokat.

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4090
Írta 2009. október 24. - 18:16

de azért az se az igazi ha kontroll nélkül 2 7 után zombi vagy
én is érzem a heti 3-ik 14-15 órás 8-900km-es etap után hogy már nem vagyok friss és üde
Ezzel csak az a baj, hogy ez nem kontroll, mert könnyen kijátszható, sokan meg is teszik, lásd kettõvel ezelõtti hsz-emet. 9 óra vezetés után átül másik autóra és megint megy 9 órát, mivel az elsõ korong másik autón pörgött, ha ellenõrzik csak a másodikat, az aktuálisat kell odaadnia. Soha nem bukik le, legfeljebb teljes körû telephely ellenõrzéskor, de csak ha mindkét autó ugyanannál a cégnél van. Ha más cég nevén, akkor soha. Ez csak basztatás feleslegesen és értelmetlen szabályokra hivatkozva, növelve az egyébként is elmebeteg módon megnövel papírmunkát és bürokráciát. Engem is 400.000Ft bírsággal riogattak a semmiért. (nem volt kézzel írott korongom, lehet viszek nekik egy szatyorral, hogy bocsi, most találtam meg) Jövõ héten megyek hozzájuk, hogy most akkor mirõl is van szó? Dolgozó embert 4 kilóra bírságolni, normálisak? Ennyibõl halálos baleset okozását is bõven meg szokták úszni.
#4091
Írta 2009. október 24. - 17:41

idiótaságnak tartom a vezetési idõket pl. a mi szezonális áruterítésünkre is... nyáron 2 hónapig hajtás van, aztán fél évig simán pihenek én is meg az autó is...
egyszer leizzadtam én is, amikor elkértek 10 korongot meg a menetlevelet. menetlevélre elvileg be kell írni a megállások helyét, idejét. no de könyörgöm, van naponta 30 boltom...
...
de azért az se az igazi ha kontroll nélkül 2 7 után zombi vagy
én is érzem a heti 3-ik 14-15 órás 8-900km-es etap után hogy már nem vagyok friss és üde

amúgy menetlevél még jobban nagyolva szoktam
mondjuk feférvár -almádi-füred-tapolca-khely-nagykanizsa-nagyatád - barcs- etc
azt simán fehárvár-khely-barcs- bejegyzésekkel mg szoktam oldani
igaz ugye nekem csak 3,5 t nyilván korongom nincs
mondjuk menetlevelet még sose kérték
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4092
Írta 2009. október 24. - 17:20

H.Zoli 7,5essel nyomod? azt hittem furgonozol...
egyszer leizzadtam én is, amikor elkértek 10 korongot meg a menetlevelet. menetlevélre elvileg be kell írni a megállások helyét, idejét. no de könyörgöm, van naponta 30 boltom...
koronghoz még:
sõt akkor is kézzel kell kitöltened a pihenõt, ha egyik nap reggel 6 kor indulsz, másnap pedig mondjuk 7 kor (ugye nem húzhat 24 óránál többet egy korongra). ilyenkor elsõ nap végén korong kivesz, 24 óráig pihenõ kihúz, másnap reggel pedig 0 órát pihenõt ki kell húzni indulásig...
én hétvégére benn szoktam hagyni simán a korongot, aztán "kezdési" dátum péntek, "érkezési" pedig hétfõ...
Ja 7,5-esel, szinte csak Pesten.
Ha más városokban vannak 4-5-ösével a boltok, akkor elég ha várost írsz.
Hétköznap nem kell kitölteni pihenõt, adja magát a korongokból.
Hétvégére ez így nem lesz jó, külön minden pihenõnapra egyet kell csinálni 0-24-ig kihúzva. Nemzetközi forgalomban minden pihenõnap végigpörgetve az órában, külön. A digivel egyszerûbb, ott nem kell írogatni meg papírozni, csak átállítani az órát pihenõre, oszt a paraszt ki tudja nézni amit akar.
Nem viccelnek, 400.000 Ft a bírság, hogy szakadt volna az anyjába a feje a baromnak, aki ezt kitalálta belföldre.
#4093
Írta 2009. október 24. - 16:41

napi 9 óra össz vezetési idõ (ami heti 2x növelhetõ 10 órára), heti 45 óra (max 56 óra, de a két hét együtt max 90 óra).hopp egy hivatasos
ird mar le leci hogyan van ez a nemzetkozi kamionos piheneses vezetos helyzet
mennyit mehet utana mennyit kell pihenni egyeb
ilyen egyszeru ket soros semmi bonyolult.
4,5 óra után 45 perc pihenõ, de ez kivehetõ úgy, hogy elõször 15 perc és utána egy 30 perces pihenõ.
H.Zoli
7,5essel nyomod? azt hittem furgonozol...
idiótaságnak tartom a vezetési idõket pl. a mi szezonális áruterítésünkre is... nyáron 2 hónapig hajtás van, aztán fél évig simán pihenek én is meg az autó is...
egyszer leizzadtam én is, amikor elkértek 10 korongot meg a menetlevelet. menetlevélre elvileg be kell írni a megállások helyét, idejét. no de könyörgöm, van naponta 30 boltom...
koronghoz még:
sõt akkor is kézzel kell kitöltened a pihenõt, ha egyik nap reggel 6 kor indulsz, másnap pedig mondjuk 7 kor (ugye nem húzhat 24 óránál többet egy korongra). ilyenkor elsõ nap végén korong kivesz, 24 óráig pihenõ kihúz, másnap reggel pedig 0 órát pihenõt ki kell húzni indulásig...
én hétvégére benn szoktam hagyni simán a korongot, aztán "kezdési" dátum péntek, "érkezési" pedig hétfõ...
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#4094
Írta 2009. október 24. - 16:35

ird mar le leci hogyan van ez a nemzetkozi kamionos piheneses vezetos helyzet
mennyit mehet utana mennyit kell pihenni egyeb
ilyen egyszeru ket soros semmi bonyolult.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#4095
Írta 2009. október 24. - 15:47


Pár hete megállít a KPM, ellenõrzés. Nézi a tachograf korongokat, azt mondja igazoljam, hogy a hétvégéken nem dolgoztam. Mondom ha a pénteki záró km állás és a hétfõi nyitó között nincs különbség, akkor mentem a kocsival? Az nem elég, nekem kézzel ki kel töltenem minden napra egyet és azzal igazolom, hogy nem dolgoztam. Mintha ezzel a kézzel töltött sajtpapírral igazolnék bármit is, egy másik autón simán dolgozhatok. Ja és emiatt 400K-ra akarnak büntetni, jövõ héten megyek be hozzájuk. Érdemes lenne egy próbapert indítani Kovács Kázmérnak, tisztázni, hogy mi bizonyít és minek nincs semmi értelme a világon.
A legszebb az egészben, hogy az AETR egyezmény, ami rendelkezik errõl, az a nemzetközi közúti árúszállításról szól, hogy a hosszú úton lévõ sofõrök túlvezetését tudják ellenõrizni, nem a belföldirõl. Persze mi buzgómócsing módon átveszünk mindent, pedig csak felesleges + adminisztráció és semmire sem jó a világon. Az is remek magyaros megoldás, hogy náluk kézzel kell tölteni a hétvégi korongot és csak úgy fogadják el, míg az Eu többi részén végig kell pörgetni az órában a hétvégi állás alatt is. A labanc és a szlovák rendõrök lesben állnak a határon és a magyar kamionosoktól semmit mást nem kérnek, csak a hétvégi és pihenõnapokról a korongot. Ha a magyar követelményeknek megfelelõt adod oda nekik, akkor min. 500 eurós csekkel távozol. Csak tudnám hogyan lehet kétféle követelménynek egyszerre egy dologgal megfelelni? Kénytelenek duplán csinálni, hála az ésszerû magyar szabályoknak. Ja igen, még egy. Azokról a napokról, amikor mást csinálok, kis autót vezetek vagy bármi, tevékenység igazoló lapot kell kitöltetni a céggel, hogy szabin, betegállományban voltam, vagy más tevékenységet végeztem és ezt magammal kell hordani, hogy igazolni tudjam, hogy tényleg nem vezettem. Csak tudnám, hogy akik hetente 1 vagy 2-szer vezetnek, vagy a beugró sofõrök mit fognak csinálni. Egy köteg A/4-es lappal szaladgál, hogy a kpm-es lássa azt, ami a korongokból és a menetlevélbõl úgyis egybõl kiderül. Már megint csak az adminisztráció feleslegesen és értelmetlenül.
Sok kamionosról tudok és tudnak õk is, akik az engedélyezett napi 9 óra vezetés után leteszik a scaniát és elmennek a BKV-hoz másodállásba csuklóst vezetni vagy más céghez beugrónak, délutánosnak és így napi 14-16-18 órákat vezetnek. De mivel a sajtpapír rendben van, nem tudnak mit csinálni. Akkor van értelme?
Thez, ha megakadályozod a vizsgálatot, mert nem adod oda a kulcsot akkor próbáld ki, hogy mi fog történni és utána meséd el.

Egyébként rengeteg gyárinak kinézõ autóban van chip, gondolom elõbb megnézik a sofõrt és úgy döntenek a mérésrõl. Vagy ha unatkoznak.
#4096
Írta 2009. október 24. - 15:00

Legfeljebb lekapja a rendszámot, vizsgára rendel útvonalengedéllyel, te meg elballagsz egy 50K-s csekkel a postára.
![]()
Utána meg vizsgán megmérnek és te pedig megpróbálod kimagyarázni az okirat hamisítás, az adó és biztosítási csalást. Gyanítom nem sok sikerrel, mert nem igazán szokták õket érdekelni a kifogások.
Na de ne fessük az ördögöt a falra.
lor! Ahogy ismerem a köcsögöket, már meg is rendeltek állami pénzen vagy 30 mobil padot, mondván 1 hónap alatt visszajön az ára. És tényleg.
Azért az autók hány százaléka erõsített? Szinte 0.
Tehát a teljesítménymérés(létezik amúgy már most is) szinte értelmetlen. Illetve mi alapján vennének ki egy egy full gyári autót?
Valamint nem kell félni a szigorítottól, rendszám marad, 30 nap pedig van gyárira visszaalakítani az autót, ha sikerül, mindössze 8 ezer forintja bánja az embernek (plusz a visszaalakítás)
Tehát nem nagy mágia.
Valamint ha bepaprizható lenne a nagyobb teljesítmény...
Sokan megtennék.
#4097
Írta 2009. október 24. - 14:40

plusz olyan dolgokat, amik tenylegesen novelik a biztosito kockazatat. pl alkatresz-arak, adott tipus tulajdonosok atlag-eletkora, lopasi es baleseti statisztikak.
azert nem veszek skodat, mert draga hozza az alkatresz, igy a biztosito azt mondja hogy neki sokba fog kerulni ha valaki romma tori. igy lesz az 1.6-os Octavia 12es csoport [20 a max, porschek ferrarik stb] az 1.6-os focus/golf/astra meg 5-6os csoport. saabok, volvok ugyanigy.
barmi ami cupra, gti, gsi vagy hasonlo, turbos benzines, egybol 14+ csoport. miert? mert a 20eveseknek az kell, es azok okozzak a legtobb balesetet. ez egy olyan dolog hogy felfogod es elfogadod. eloszor azt mondtam hogy itt draga a biztositas, nem eri meg stb. 660 fontot fizettem egy evre, ami kotelezo plusz casco, bonuszom nincs, 27 vagyok es az autom a fovarosban parkol a haz elott ejjel-nappal. 16ezer forint havonta szerintem ehez kepest nem is olyan sok. igaz nemtom mennyi otthon, de nem hiszem hogy sokkal kevesebb.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#4098
Írta 2009. október 24. - 14:36

Illetve kivett kulccsal méregessék csak a teljesítményemet, zöldkártyázni sem hagyom az autót, a saját anyját nyomogassa tövig, ne az én gázpedálomat, és ne terheletlenül, ne 3szor (jó esetben) egymás után.
Legfeljebb lekapja a rendszámot, vizsgára rendel útvonalengedéllyel, te meg elballagsz egy 50K-s csekkel a postára.

Utána meg vizsgán megmérnek és te pedig megpróbálod kimagyarázni az okirat hamisítás, az adó és biztosítási csalást. Gyanítom nem sok sikerrel, mert nem igazán szokták õket érdekelni a kifogások.
Na de ne fessük az ördögöt a falra.
lor! Ahogy ismerem a köcsögöket, már meg is rendeltek állami pénzen vagy 30 mobil padot, mondván 1 hónap alatt visszajön az ára. És tényleg.
#4099
Írta 2009. október 24. - 14:14

http://www.dynoproject.hu/hu/arak.htm
de ehhez pad is kell barataim.
csinaljunk vmi offshore ceget ami autok berlesevel fog reszben mukodni?
nyilvan a sajat autoinkat fogja berbeadni veletlenul pont nekunk.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#4100
Írta 2009. október 24. - 13:37

Ellenben némi késéssel megoldják úgyis a kapcsolható teljesítménynövelést.
Én pl egyszerûen le fogom rúgni a turbót a motorról.
Illetve kivett kulccsal méregessék csak a teljesítményemet, zöldkártyázni sem hagyom az autót, a saját anyját nyomogassa tövig, ne az én gázpedálomat, és ne terheletlenül, ne 3szor (jó esetben) egymás után.