Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Teleszkópok - általános eszmecsere #2.

- - - - -

  • Please log in to reply
10976 replies to this topic

#1241
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 posts
Ha van vmi baja hidd el észre fogod venni!

#1242
golya

golya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,347 posts
ezeknek az R7eseknek van még más konstrukciós hibája is?

Manitou r7 2011 upper legs plays in lower legs - YouTube

valami hasonlót produkál enyim is csilli oldalon, csak nem ennyire durván. persely elméletileg jó, járt pesten, ki is cserélték, de utána is megmaradt a jelenség. gyanús nekem a nyomórúd :S

#1243
TaaT

TaaT

    vendég

  • fórumtag
  • 148 posts
akkor úgy kérdezem hogy néz ki egy rossz dugattyú? van errõl képe vkinek? :)
XC Fully

"Kussolj Brian!" :D

#1244
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 posts

Legközelebb szétszedjük a levegõs részt is. Milyen jeleket kell keresni amik hibára utalnak?


sala@
"sajnos konstrukció hibás.

A becsuszóban alulról felfelé van egy nagyobb átmérõjû rész, majd beszükül a dugattyú átmérõjére.
namost ha túl nagy nyomást raksz bele, a negatív rugót annyira összenyomja, hogy a dugattyú egészen a vállig lemegy.

Itt két dolog szokott történni:
1. beakad a vállba, lesarkazza vagy épp lehajlítja a dugattyú peremét + lábba átszökik a levegõ
2. csak szimplán átenged.

5mm-el magasabb dugattyú kell vagy a rugó közepén lévõ stoplerbõl kell hosszabb. Vagy egyszerûen testtömegnek megfelelõ negatív rugó


ennyi"

Ha ezek nem állnak fent akkor, még mindig ugye a kenést kell megnézni a levegõs részben.
Ha az megfelelõ, akkor a láb...... utána már látni kéne, mert kifogytam a tippekbõl :S

#1245
TaaT

TaaT

    vendég

  • fórumtag
  • 148 posts
Legközelebb szétszedjük a levegõs részt is. Milyen jeleket kell keresni amik hibára utalnak?
XC Fully

"Kussolj Brian!" :D

#1246
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 posts

Igen ki lett takarítva a láb, mindenhova olaj lett kenve: persely, szimering... és 30ml lábanként amit mondtál...

A levegõs oldalon a nyomó rúd végén kevés olajos zsír volt...

A videón az a lényeg hogy csak több kilónyi terhelés hatására indul meg a villa...

Amúgy a levegõ oldalon levegõ volt a lábban (szisszent a csavar amikor kilazítottam, olaj szinte semmi), a csillapítás oldalon meg kb10ml olaj volt a lábban... ez így normális?


Akkor a levegõs részt nem szedtétek szét, csak felülrõl belekukkantottatok.
Én a ti helyetekben azt is szétszedném. Meg kéne nézni h nem e az van amit Sala mester írt.
Ha mégsem ez a helyzet áll fent akkor meg én Fluidot ajánlanám egy alapos tisztítás után kenõanyagnak a levegõs részhez. Már mint a dugattyú bekenéshez illetve a levegõ kamrába. Alulra a lábba mehet az olaj.
És amikor még nincsen visszarakva a láb, akkor felfújni egy olyan nyomás értékre amin használni szoktátok. És ilyenkor egyszer megmérni h nem e az a helyzet van amit Sala írt, illetve kipróbálni h mennyire jár finoman a dugattyú. Mert ha finoman jár akkor a lábon kell még finomítani, ha meg darabos akkor ott van a bibi.
Persze meg kell nézni h a csillapítás oldal is milyen finoman jár. Azt mondjuk ne szedjétek szét szvsz, csak ellenõrizétek le.

#1247
TaaT

TaaT

    vendég

  • fórumtag
  • 148 posts
Igen ki lett takarítva a láb, mindenhova olaj lett kenve: persely, szimering... és 30ml lábanként amit mondtál...

A levegõs oldalon a nyomó rúd végén kevés olajos zsír volt...

A videón az a lényeg hogy csak több kilónyi terhelés hatására indul meg a villa...

Amúgy a levegõ oldalon levegõ volt a lábban (szisszent a csavar amikor kilazítottam, olaj szinte semmi), a csillapítás oldalon meg kb10ml olaj volt a lábban... ez így normális?
XC Fully

"Kussolj Brian!" :D

#1248
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 posts

Sala ezt írta. Ez nem segítség a problémátokra?


Amit Sala írt az nem erre a problémára megoldás.
Az meg raktatok bele olajat nem sokat mond sajnos.
Mielõtt összeraktátok rendesen ki lett takarítva, perselyek meglettek kenve olajjal, szimeringek ajkai közt van vmi kenõanyag?
Illetve milyen kenés van a levegõs oldalon?
Mert ha pl az nem megfelelõ simán okozhatja a darabos, nehézkes megindulást.
Meg továbbá nem feledjük el h levegõs, illetve "kis" rugó utas villáról van szó, nem lehet tõle azt várni h vaj puha legyen.
Igaz nekem a video alapján nem sok minden jött le :S

Kitartás és meglesz az eredménye. Ha nem is kiváló lesz, azért még lehet szvsz a helyzeten!

#1249
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház

Öntöttünk olajat a haver R7 telójába, de nem lett jobb, a megindulása fõleg nagyon rossz...

Mi lehet a probléma? manitou szar mozgas.mp4 - YouTube


Sala ezt írta. Ez nem segítség a problémátokra?

sajnos konstrukció hibás.

A becsuszóban alulról felfelé van egy nagyobb átmérõjû rész, majd beszükül a dugattyú átmérõjére.
namost ha túl nagy nyomást raksz bele, a negatív rugót annyira összenyomja, hogy a dugattyú egészen a vállig lemegy.

Itt két dolog szokott történni:
1. beakad a vállba, lesarkazza vagy épp lehajlítja a dugattyú peremét + lábba átszökik a levegõ
2. csak szimplán átenged.

5mm-el magasabb dugattyú kell vagy a rugó közepén lévõ stoplerbõl kell hosszabb. Vagy egyszerûen testtömegnek megfelelõ negatív rugó ;)


ennyi


"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#1250
TaaT

TaaT

    vendég

  • fórumtag
  • 148 posts
Öntöttünk olajat a haver R7 telójába, de nem lett jobb, a megindulása fõleg nagyon rossz...

Mi lehet a probléma? manitou szar mozgas.mp4 - YouTube
XC Fully

"Kussolj Brian!" :D

#1251
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 posts

Hol tudnék venni külön ilyen koronát amit a teleszkóp nyakára fel kell ütni? FSA Orbit Z kormánycsapágyhoz kellene, de szerintem bármilyen jó csak 1 1/8-as legyen és 45 fokos legyen a kúpszöge. Elõre is köszi a segítséget.


Hali

Szerintem a legegyszerûbb elmész egy kerékpár boltba és a szerelõtõl kérsz egyet. Biztos h van egy tucat neki, csak vidd el az alsó csapágyat is, és próbáld bele. Igaz így csak a nagy eltérések derülnek ki, de nem hiszem h túl sokféle kialakítású alsó csésze lenne iparis kormánycsapágyaknál.

Sok sikert hozzá!

#1252
manston91

manston91

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
Hol tudnék venni külön ilyen koronát amit a teleszkóp nyakára fel kell ütni? FSA Orbit Z kormánycsapágyhoz kellene, de szerintem bármilyen jó csak 1 1/8-as legyen és 45 fokos legyen a kúpszöge. Elõre is köszi a segítséget.
"Ride today, heal tomorrow"

#1253
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Találtam egy oldalt lehet sokan ismerik, de lehet sokaknak segít. Forksparts.com, Pices dtaches pour entretien Rock Shox, Elka, Magura, DT Swiss, Marzocchi + POC Wheels - Suspensionlab
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1254
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 posts

Lehet furcsa kérdés de csak "kérdezem semmi konkrétum nemlesz benne így kérem ne hurrogjatok le :D".
Marzo 55 becsúszószára ill a 66 becsúszószára hosszilag ugyanakkora? (35mm átmérõjûrõl van szó). Arra akarok
kilyekadni hogyha átakarnám építeni mondjuk az 55-ös becsúszót a 66-ba akkor minden gondnélkül mûködne vele.
Bár nemtudom az 55-nek hogy van megoldva a csillapító egység rögzítése de sztem azlenne a gond vele.

Csak egy eszmefuttatás volt!


Szerintem minden probléma nélkül át tudod építeni.
A régebbi marzok is amik 32es becsúszóval készültek szinte az összes kompatibilis volt a másikkal.

#1255
Scotty19

Scotty19

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 377 posts
Lenne egy reba teleszkópom és egy recon-bõl lenne hozzá csillapítórúd és motion control.
Nem lesz gond ezt összehoznom?
Sírva születtél, körülötted mindenki nevetett, igyekezz úgy élni, hogy nevetve távozz, és körülötted mindenki sírjon.

#1256
Mtbsrác

Mtbsrác

    vendég

  • fórumtag
  • 263 posts

hali a következö telót hozták be nekem ausztriából de nemtudom hogy melyik fajta esetleg valami ismertetöt nemtudtok roluk adni?.........


Manitou Sx 2001
Ez egy békebeli teló ha minden igaz akkor 2001-es. Így emérten dönts róla, hogy mit akarsz vele kezdeni. Guglizz rá neten sok infó van róla.

#1257
Mtbsrác

Mtbsrác

    vendég

  • fórumtag
  • 263 posts
Lehet furcsa kérdés de csak "kérdezem semmi konkrétum nemlesz benne így kérem ne hurrogjatok le :D".
Marzo 55 becsúszószára ill a 66 becsúszószára hosszilag ugyanakkora? (35mm átmérõjûrõl van szó). Arra akarok
kilyekadni hogyha átakarnám építeni mondjuk az 55-ös becsúszót a 66-ba akkor minden gondnélkül mûködne vele.
Bár nemtudom az 55-nek hogy van megoldva a csillapító egység rögzítése de sztem azlenne a gond vele.

Csak egy eszmefuttatás volt!

#1258
siletto

siletto

    vendég

  • fórumtag
  • 76 posts
2006 RS Revel. AIR u-turn.
Most sikerült belõni olyan kb 110/105 psi-re a pumpa szerint, és így viszonylag jó, de érdekelne, hogy ti mit ajánlottok.

Amúgy szerintem ide más beáll. kell, mint a nem u-turnba, mert itt egy külön léghenger van még a becsúszón belül is, nem a becsúszóban van a levegõ

#1259
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 posts
Érdekesség:

Pár nappal ezelõtt téma volt h mit is lehet esetlegesen még a teleszkópokba tölteni teleszkóp olaj helyet.
Egy másik kerékpáros fórumon egy srác esküszik a DOT 3 mas fékfolyadékra. Azért ez mellett tette le voksát mert számára ennek "megfelelõ" a viszkozitása :) SR Duro D 20QLC villát használ. ÉS csodák csodájára nem bántja a villát, pedig 2 hónapja van benne a DOT.

Ez még talán meredekebb mint az étolaj.

#1260
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház
Én úgy szoktam belõni az RS Recon-omban a nyomást, hogy nagyjából a súlyomra tolom, majd utána álló helyzetben ráülök a gépre és ha 2cm-t süllyed akkor jó. Ezt javasolták nekem annó.

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager