Jelentkezz be Regisztrálj
Teleszkópok - általános eszmecsere #2.
#1241
Posted 2012. March 26. - 19:03
#1242
Posted 2012. March 26. - 14:36
Manitou r7 2011 upper legs plays in lower legs - YouTube
valami hasonlót produkál enyim is csilli oldalon, csak nem ennyire durván. persely elméletileg jó, járt pesten, ki is cserélték, de utána is megmaradt a jelenség. gyanús nekem a nyomórúd :S
#1243
Posted 2012. March 26. - 14:17
#1244
Posted 2012. March 26. - 13:55
Legközelebb szétszedjük a levegõs részt is. Milyen jeleket kell keresni amik hibára utalnak?
sala@
"sajnos konstrukció hibás.
A becsuszóban alulról felfelé van egy nagyobb átmérõjû rész, majd beszükül a dugattyú átmérõjére.
namost ha túl nagy nyomást raksz bele, a negatív rugót annyira összenyomja, hogy a dugattyú egészen a vállig lemegy.
Itt két dolog szokott történni:
1. beakad a vállba, lesarkazza vagy épp lehajlítja a dugattyú peremét + lábba átszökik a levegõ
2. csak szimplán átenged.
5mm-el magasabb dugattyú kell vagy a rugó közepén lévõ stoplerbõl kell hosszabb. Vagy egyszerûen testtömegnek megfelelõ negatív rugó
ennyi"
Ha ezek nem állnak fent akkor, még mindig ugye a kenést kell megnézni a levegõs részben.
Ha az megfelelõ, akkor a láb...... utána már látni kéne, mert kifogytam a tippekbõl :S
#1245
Posted 2012. March 26. - 12:59
#1246
Posted 2012. March 26. - 07:16
Igen ki lett takarítva a láb, mindenhova olaj lett kenve: persely, szimering... és 30ml lábanként amit mondtál...
A levegõs oldalon a nyomó rúd végén kevés olajos zsír volt...
A videón az a lényeg hogy csak több kilónyi terhelés hatására indul meg a villa...
Amúgy a levegõ oldalon levegõ volt a lábban (szisszent a csavar amikor kilazítottam, olaj szinte semmi), a csillapítás oldalon meg kb10ml olaj volt a lábban... ez így normális?
Akkor a levegõs részt nem szedtétek szét, csak felülrõl belekukkantottatok.
Én a ti helyetekben azt is szétszedném. Meg kéne nézni h nem e az van amit Sala mester írt.
Ha mégsem ez a helyzet áll fent akkor meg én Fluidot ajánlanám egy alapos tisztítás után kenõanyagnak a levegõs részhez. Már mint a dugattyú bekenéshez illetve a levegõ kamrába. Alulra a lábba mehet az olaj.
És amikor még nincsen visszarakva a láb, akkor felfújni egy olyan nyomás értékre amin használni szoktátok. És ilyenkor egyszer megmérni h nem e az a helyzet van amit Sala írt, illetve kipróbálni h mennyire jár finoman a dugattyú. Mert ha finoman jár akkor a lábon kell még finomítani, ha meg darabos akkor ott van a bibi.
Persze meg kell nézni h a csillapítás oldal is milyen finoman jár. Azt mondjuk ne szedjétek szét szvsz, csak ellenõrizétek le.
#1247
Posted 2012. March 25. - 22:51
A levegõs oldalon a nyomó rúd végén kevés olajos zsír volt...
A videón az a lényeg hogy csak több kilónyi terhelés hatására indul meg a villa...
Amúgy a levegõ oldalon levegõ volt a lábban (szisszent a csavar amikor kilazítottam, olaj szinte semmi), a csillapítás oldalon meg kb10ml olaj volt a lábban... ez így normális?
#1248
Posted 2012. March 25. - 21:24
Sala ezt írta. Ez nem segítség a problémátokra?
Amit Sala írt az nem erre a problémára megoldás.
Az meg raktatok bele olajat nem sokat mond sajnos.
Mielõtt összeraktátok rendesen ki lett takarítva, perselyek meglettek kenve olajjal, szimeringek ajkai közt van vmi kenõanyag?
Illetve milyen kenés van a levegõs oldalon?
Mert ha pl az nem megfelelõ simán okozhatja a darabos, nehézkes megindulást.
Meg továbbá nem feledjük el h levegõs, illetve "kis" rugó utas villáról van szó, nem lehet tõle azt várni h vaj puha legyen.
Igaz nekem a video alapján nem sok minden jött le :S
Kitartás és meglesz az eredménye. Ha nem is kiváló lesz, azért még lehet szvsz a helyzeten!
#1249
Posted 2012. March 25. - 18:45
Öntöttünk olajat a haver R7 telójába, de nem lett jobb, a megindulása fõleg nagyon rossz...
Mi lehet a probléma? manitou szar mozgas.mp4 - YouTube
Sala ezt írta. Ez nem segítség a problémátokra?
sajnos konstrukció hibás.
A becsuszóban alulról felfelé van egy nagyobb átmérõjû rész, majd beszükül a dugattyú átmérõjére.
namost ha túl nagy nyomást raksz bele, a negatív rugót annyira összenyomja, hogy a dugattyú egészen a vállig lemegy.
Itt két dolog szokott történni:
1. beakad a vállba, lesarkazza vagy épp lehajlítja a dugattyú peremét + lábba átszökik a levegõ
2. csak szimplán átenged.
5mm-el magasabb dugattyú kell vagy a rugó közepén lévõ stoplerbõl kell hosszabb. Vagy egyszerûen testtömegnek megfelelõ negatív rugó
ennyi
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#1250
Posted 2012. March 25. - 18:21
Mi lehet a probléma? manitou szar mozgas.mp4 - YouTube
#1251
Posted 2012. March 25. - 13:14
Hol tudnék venni külön ilyen koronát amit a teleszkóp nyakára fel kell ütni? FSA Orbit Z kormánycsapágyhoz kellene, de szerintem bármilyen jó csak 1 1/8-as legyen és 45 fokos legyen a kúpszöge. Elõre is köszi a segítséget.
Hali
Szerintem a legegyszerûbb elmész egy kerékpár boltba és a szerelõtõl kérsz egyet. Biztos h van egy tucat neki, csak vidd el az alsó csapágyat is, és próbáld bele. Igaz így csak a nagy eltérések derülnek ki, de nem hiszem h túl sokféle kialakítású alsó csésze lenne iparis kormánycsapágyaknál.
Sok sikert hozzá!
#1253
Posted 2012. March 24. - 21:38
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1254
Posted 2012. March 24. - 20:54
Lehet furcsa kérdés de csak "kérdezem semmi konkrétum nemlesz benne így kérem ne hurrogjatok le :D".
Marzo 55 becsúszószára ill a 66 becsúszószára hosszilag ugyanakkora? (35mm átmérõjûrõl van szó). Arra akarok
kilyekadni hogyha átakarnám építeni mondjuk az 55-ös becsúszót a 66-ba akkor minden gondnélkül mûködne vele.
Bár nemtudom az 55-nek hogy van megoldva a csillapító egység rögzítése de sztem azlenne a gond vele.
Csak egy eszmefuttatás volt!
Szerintem minden probléma nélkül át tudod építeni.
A régebbi marzok is amik 32es becsúszóval készültek szinte az összes kompatibilis volt a másikkal.
#1255
Posted 2012. March 24. - 20:50
Nem lesz gond ezt összehoznom?
#1256
Posted 2012. March 24. - 15:59
hali a következö telót hozták be nekem ausztriából de nemtudom hogy melyik fajta esetleg valami ismertetöt nemtudtok roluk adni?.........
Manitou Sx 2001
Ez egy békebeli teló ha minden igaz akkor 2001-es. Így emérten dönts róla, hogy mit akarsz vele kezdeni. Guglizz rá neten sok infó van róla.
#1257
Posted 2012. March 24. - 15:54
Marzo 55 becsúszószára ill a 66 becsúszószára hosszilag ugyanakkora? (35mm átmérõjûrõl van szó). Arra akarok
kilyekadni hogyha átakarnám építeni mondjuk az 55-ös becsúszót a 66-ba akkor minden gondnélkül mûködne vele.
Bár nemtudom az 55-nek hogy van megoldva a csillapító egység rögzítése de sztem azlenne a gond vele.
Csak egy eszmefuttatás volt!
#1258
Posted 2012. March 22. - 19:13
Most sikerült belõni olyan kb 110/105 psi-re a pumpa szerint, és így viszonylag jó, de érdekelne, hogy ti mit ajánlottok.
Amúgy szerintem ide más beáll. kell, mint a nem u-turnba, mert itt egy külön léghenger van még a becsúszón belül is, nem a becsúszóban van a levegõ
#1259
Posted 2012. March 21. - 09:19
Pár nappal ezelõtt téma volt h mit is lehet esetlegesen még a teleszkópokba tölteni teleszkóp olaj helyet.
Egy másik kerékpáros fórumon egy srác esküszik a DOT 3 mas fékfolyadékra. Azért ez mellett tette le voksát mert számára ennek "megfelelõ" a viszkozitása SR Duro D 20QLC villát használ. ÉS csodák csodájára nem bántja a villát, pedig 2 hónapja van benne a DOT.
Ez még talán meredekebb mint az étolaj.
#1260
Posted 2012. March 21. - 07:43
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager