Jelentkezz be Regisztrálj

Teleszkópok - általános eszmecsere #2.
#6901
Írta 2008. január 24. - 20:21

#6902
Írta 2008. január 24. - 20:02

semmivel nem karbantartásigényesebb a luftos8) zsír
Köszi Kela, Magoo! Itt valóban olcsóbbak.
Lehet félreértetelek Magoo, de a racon 80-130 között állítható, ennél nagyobb nem igen kell
Egy kérdés... szakmailag: a levegõs macerásabb jószág karbantartás-beállítás szempontjából vagy lényegtelen és ugyan az a nehézségi szint, mint a rugós esetén?
Illetve ezek az RS féle "kódok" mint a PopLock a lock outot takarja? (Ami kormányról állítható azt jelölik valahogy?)
jó merevség nem jó mozgás pont nem igaz...a reba az egyil legmerevebb teló és kb a második legjobb ami a mozgást illeti -és a recon is egyébként hasonló -.
mellesleg a fentebb említett levegõs marzók nem is mozognak túl jól.
a poplock a lock "távírinyátója" a kormányról.
én a recont céloznám meg a helyedben
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6903
Írta 2008. január 24. - 19:55

#6904
Írta 2008. január 24. - 19:49

Köszi Kela, Magoo! Itt valóban olcsóbbak.
Lehet félreértetelek Magoo, de a racon 80-130 között állítható, ennél nagyobb nem igen kell

Egy kérdés... szakmailag: a levegõs macerásabb jószág karbantartás-beállítás szempontjából vagy lényegtelen és ugyan az a nehézségi szint, mint a rugós esetén?
Illetve ezek az RS féle "kódok" mint a PopLock a lock outot takarja? (Ami kormányról állítható azt jelölik valahogy?)
#6905
Írta 2008. január 24. - 18:43

tulajdonképpen ugyan annyiért van itt recon és tora (levegõs) is. a torának nagyobb a rugóútja a recon meg könnyebb. döntsd el neked melyik a fontosabb. szerintem mindkettõ jó választás. ha pedig nem akarsz levegõset, akkor a tora 40ért nagyon jó. lehet érdemes lenne megvárni amíg az ebike összekaparja magát, hátha ott még olcsóbb...
itt is elég jó árak vannal:
http://www.chainreac...?homePageID=320
#6906
Írta 2008. január 24. - 18:10

#6907
Írta 2008. január 24. - 18:05

azért bárki bármit mond, az R7 nem a merevség bajnoka.
én ugyan nem tárcsával használom, hanem V-fékkel. még nem tudtam eldönteni, hogy a kerék ennyire rugalmas (radiálisra fûzött ritchey wcs) vagy a villán a fékszemek és a híd elhelyezkedése miatt ér bele a fékpofa a felnibe már aszfalton is (!)
szintén elég érzékeny szembõl jövõ ütésekre.
persze én korábban csak a durvább villákat használtam, igy lehet crosscountry-s felhasználók számára amit én mesélek, az már fel sem tûniknekem a speci az elsõ igazi cc-s gépem ugy 10 év óta.
mondjuk a többieknek igaza van abban, hogy a marzo semmivel nem merevebb annak ellenére sem, hogy 2-300 grammal nehezebb. volt most egy teszt a német mountainbike-ban, mérték a merevségét a villáknak (3 féle irányban) és az R7 10% körüli eltéréssel ugyanott mozgott (+-) mint a marzo mx széria. ami meglepõ volt, hogy annak ellenére hogy kiemelték hogy a fox milyen merev, a számok nem támasztották alá (max 20% eltérés) viszont a 32-es becsúszós rockshox tora überelte az egész mezõnyt ugy két mérfölddel... persze 2200 grammnak megvan az elõnye.
Üdv!
Nos azt látom, hogy van egy R7es azona tüzes piros irigylésre méltó vasderesen

Szóval a tora (felekezeti hovatartozás nélkül) egy jó választás volna? A reba megvétele már csak koplalással és közüzemi számlák be nem fizetésével oldható meg, szóval ez egyenlõre kiesik a listáról. A recan sem éppen olcsó és ha nem tud igazán többet a toranál akkor nem is nagyon jön számításba; illetve elég furán mutatna az a drága villa az én egyszerû gépemen

Sajnos azt tapasztalom - a környezetben mûködõ bringások esetén - hogyha jó a merevség akkor épp a mozgás nem az igazi, vagy épp kevés rajta az állítási lehetõség. A marzókat agyon dicsérték, hogy milyen jól mozog, ugyanakkor itt sokan mondjátok, hogy nem valami merev szerkezet (ez valóban betudható ennek az "M" hídas dizájnak).
#6908
Írta 2008. január 24. - 16:55

a fox és a reba közt én nem érzek különbséget merevségben, pedig súlyom is van hozzá, 7"-os tárcsa tekergeti õket, és nem is nagyon finomkodtam velük.azért bárki bármit mond, az R7 nem a merevség bajnoka.
én ugyan nem tárcsával használom, hanem V-fékkel. még nem tudtam eldönteni, hogy a kerék ennyire rugalmas (radiálisra fûzött ritchey wcs) vagy a villán a fékszemek és a híd elhelyezkedése miatt ér bele a fékpofa a felnibe már aszfalton is (!)
szintén elég érzékeny szembõl jövõ ütésekre.
persze én korábban csak a durvább villákat használtam, igy lehet crosscountry-s felhasználók számára amit én mesélek, az már fel sem tûniknekem a speci az elsõ igazi cc-s gépem ugy 10 év óta.
mondjuk a többieknek igaza van abban, hogy a marzo semmivel nem merevebb annak ellenére sem, hogy 2-300 grammal nehezebb. volt most egy teszt a német mountainbike-ban, mérték a merevségét a villáknak (3 féle irányban) és az R7 10% körüli eltéréssel ugyanott mozgott (+-) mint a marzo mx széria. ami meglepõ volt, hogy annak ellenére hogy kiemelték hogy a fox milyen merev, a számok nem támasztották alá (max 20% eltérés) viszont a 32-es becsúszós rockshox tora überelte az egész mezõnyt ugy két mérfölddel... persze 2200 grammnak megvan az elõnye.
ennek a széria marzónak meg tfék sem kell elég 50 kilónál nagyobb súly, és 40 fölötti tempó egy köves lejtõn, jobban fog tekeregni mint a csabai lángolt kolbász
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6909
Írta 2008. január 24. - 16:32

ilyen nekem is elõfordult már a Marzoval, de csak kanyarban csinálta.azért bárki bármit mond, az R7 nem a merevség bajnoka.
én ugyan nem tárcsával használom, hanem V-fékkel. még nem tudtam eldönteni, hogy a kerék ennyire rugalmas (radiálisra fûzött ritchey wcs) vagy a villán a fékszemek és a híd elhelyezkedése miatt ér bele a fékpofa a felnibe már aszfalton is (!)
tárám:: az új SID
http://www.cyclingne..._top_fuel_9_sid
tényleg lehet "normálisan" tárcsásan használni
#6910
Írta 2008. január 24. - 16:31

http://piacter.bikem....=112996&cat=14
Maggit elpasszolnám, lecsapnék rá az tuti.

Köszönöm Matt-nak az értesítést!

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#6911
Írta 2008. január 24. - 16:22

itt a válasz: http://forum.bikemag...&postcount=2659
(ez a táblázat érdekelne, egy fél órája böngészem a topikot, de nem lelem)
[/SIZE]
én ugyan nem tárcsával használom, hanem V-fékkel. még nem tudtam eldönteni, hogy a kerék ennyire rugalmas (radiálisra fûzött ritchey wcs) vagy a villán a fékszemek és a híd elhelyezkedése miatt ér bele a fékpofa a felnibe már aszfalton is (!)
A foxot is nyitogatja a v-fék, ha 2 ujjal izomból húzom a fékkart, az r7-rõl azt hallottam, hogy olyan a kialakítása, hogy jobb tárcsához, mint v-fékhez. A v-féknél még az közbejátszik, hogy berugózáskor a bowdenház is nyomja az egyik irányba a féket.
A sebesség mindent megold.
#6912
Írta 2008. január 24. - 16:16

mondjuk a többieknek igaza van abban, hogy a marzo semmivel nem merevebb annak ellenére sem, hogy 2-300 grammal nehezebb. volt most egy teszt a német mountainbike-ban, mérték a merevségét a villáknak (3 féle irányban) és az R7 10% körüli eltéréssel ugyanott mozgott (+-) mint a marzo mx széria. ami meglepõ volt, hogy annak ellenére hogy kiemelték hogy a fox milyen merev, a számok nem támasztották alá (max 20% eltérés) viszont a 32-es becsúszós rockshox tora überelte az egész mezõnyt ugy két mérfölddel... persze 2200 grammnak megvan az elõnye.
szerintem a marzok sosem lesznek igazán merevek amíg ragaszkodnak az m alakú fékhídhoz, ami baromi jól néz ki, csak nem merev. az idei marzok fékhídjában is ott figyel az m alak, de a nagyobb villák ( 55,66) már elég combosak, biztos elég merevek is lesznek
#6913
Írta 2008. január 24. - 15:47

én ugyan nem tárcsával használom, hanem V-fékkel. még nem tudtam eldönteni, hogy a kerék ennyire rugalmas (radiálisra fûzött ritchey wcs) vagy a villán a fékszemek és a híd elhelyezkedése miatt ér bele a fékpofa a felnibe már aszfalton is (!)
szintén elég érzékeny szembõl jövõ ütésekre.
persze én korábban csak a durvább villákat használtam, igy lehet crosscountry-s felhasználók számára amit én mesélek, az már fel sem tûnik

mondjuk a többieknek igaza van abban, hogy a marzo semmivel nem merevebb annak ellenére sem, hogy 2-300 grammal nehezebb. volt most egy teszt a német mountainbike-ban, mérték a merevségét a villáknak (3 féle irányban) és az R7 10% körüli eltéréssel ugyanott mozgott (+-) mint a marzo mx széria. ami meglepõ volt, hogy annak ellenére hogy kiemelték hogy a fox milyen merev, a számok nem támasztották alá (max 20% eltérés) viszont a 32-es becsúszós rockshox tora überelte az egész mezõnyt ugy két mérfölddel... persze 2200 grammnak megvan az elõnye.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#6914
Írta 2008. január 24. - 14:53


köszi mindkettõtöknek a segítséget...
(ez a táblázat érdekelne, egy fél órája böngészem a topikot, de nem lelem)
Egyébként, ha árban hasonló kaliberû telókkal rendelkeztek (vagy rendelkeztetek) és bevált, az is érdekelne - jó ha lockos, mert a járt utak fele sima terep (60e fölé nem mennék, mert a váz sem az a kategória; de egy jó közepes használható cc gépet szeretnék belõle varázsoni).
Az "agresszív cc" arra próbált utalni, hogy bár nagyon is vigyázok a gépre, de egy-két erõsebb megmozdulás is beleférjen ha épp elkap a lendület, illeve "kezdõként" sokszor hibázom így a sérülési faktor is nagyobb, aminek egyenes következménye - legalábbis számomra - hogy kicsivel többet bírjon a gép.
#6915
Írta 2008. január 24. - 12:50

A sebesség mindent megold.
#6916
Írta 2008. január 24. - 11:46

ez a 2, pont nem agresszív cc-re valóÜdv!
Egy (vagy több) hozzáértõ, [tapasztalattal bíró] véleményére lennék kiváncsi...
Manitu R7 Comp (07) vagy Marzocchi MX Pro (07), vagy bármi más alternatíva ami megfizethetõ (50-60e max), de tartós jó darab agresszív xc-re (de nem FR!); tárcsával szerelném. Olyanok véleményére lennék kiváncsi akik tapasztalattal (közvetlen, közvetett) bírnak, nem márkamániások, vagy olvasott (gyári) véleményekre lennék kiváncsi!
Ha jó teszt oldalakat tudtok linkelni (nem gyártó oldal) azt is szívesen veszem, privbe is üzenhettek - ha nem igazán a topik sajátja ez a téma!
Segítségeteket elõre is köszönöm!
A legjobbakat!
weqa
ilyen árban inkább rs recont néznék vagy estleg rebát ha valahol olcsózzák. azok bírják is jól is mozognak. ez a marzo csak nehéz de legalább nem túl erõs, és nem is mozog igazán szépen, R7-em nem volt, de az meg eleve nem is "gyilkolásra" van kitalálva.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6917
Írta 2008. január 24. - 11:34

Egy (vagy több) hozzáértõ, [tapasztalattal bíró] véleményére lennék kiváncsi...
Manitu R7 Comp (07) vagy Marzocchi MX Pro (07), vagy bármi más alternatíva ami megfizethetõ (50-60e max), de tartós jó darab agresszív xc-re (de nem FR!); tárcsával szerelném. Olyanok véleményére lennék kiváncsi akik tapasztalattal (közvetlen, közvetett) bírnak, nem márkamániások, vagy olvasott (gyári) véleményekre lennék kiváncsi!
Ha jó teszt oldalakat tudtok linkelni (nem gyártó oldal) azt is szívesen veszem, privbe is üzenhettek - ha nem igazán a topik sajátja ez a téma!
Segítségeteket elõre is köszönöm!
A legjobbakat!
weqa
#6918
Írta 2008. január 22. - 21:50

Sziasztok!
Felvilágosítana vki, hogy a rugóstagon mit jelent az elõfeszítés? (bocsi)
ha a rajta lévõ rugót szorosabbra tekered, akkor jobban elõfeszítetted. így lesz keményebb.
#6919
Írta 2008. január 22. - 21:48

Szóval Gold Label-el v. Argyle-al sem járok rosszul...páran agyba-fõbe istenítok sörmanó ugrálósat, meghogy argyle/gold törik mint a ropi...de ha azt mondod Gold Label is bír annyit...én elhiszem
egyiket sem próbáltam.
de valszeg ugyanannak a gyártónak az újabb modellje jobb kell, hogy legyen.
#6920
Írta 2008. január 22. - 21:39
