Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Aktuális hírek, jövõ évi újdonságok

- - - - -

  • Please log in to reply
9170 replies to this topic

#701
Yaroslav

Yaroslav

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 304 posts
Egy dolgot nem szabad elfelejteni: Egy USD villa sosem lesz általános felhasználásra szánt, hosszú életû és tartós darab. Ez egy versenyalkatrész, ahol kijöhetnek a rugózatlan tömeg csökkentésébõl adódóan nyerhetõ jobb úttartásban megjelenõ tizedek. Ez minimum a 3. fellángolása ezen megoldásnak a kerékpáriparban mióta én követem, és most reális esély is van az elterjedésére a versenysportban. Fejlõdtek annyit a gyártástechnológiák (és van már elegendõ piac), hogy most már át lehet ültetni ezen megoldás elõnyeit a kerékpársportban elvárt tömeggel és merevséggel, ÉS megfizethetõ áron. A "trendkövetõ" mint marketing szemléletû fogyasztóban rejlõ lehetõségeket pedig még csak nem is karcolgattam. :)
Én teljes mellszélességgel támogatom ezt az irányt is, csak ne helyezzük olyan keretek közé, ahol alapból elbukik! :)

#702
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,770 posts
ezért raknak rájuk mûanyag védõt. az xfusion még prototípus, azon gondolom azért nincs még.

#703
Whist

Whist

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 362 posts

ha megoldják a csavarodás kérdését, akkor mindenképpen jobb lehet, mint a hagyományos villák.



a kérdésem a tartóssággal kapcsolatban a köv: usd villánál nem rövidebb életû a becsúszó?ott mégis csak többet kap mint fent,és ezt látom,amikor ránézek a villám lábára,ott azért lehet látni kõfelverõdést,gallyak okozta sérüléseket a lábon stb..

#704
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

rosszul. az a karbon csak egy merevítés ami körbeöleli az egészet.

ezen kicsit látszik, hogy hol kezdõdnek a becsúszók: http://www.dvosuspen...012-590x331.jpg


az a zöld színû külsõ szár tévesztett meg - azt hittem, hogy az a becsúszó.

Lehet vak vagyok, de nem látom a szögletes becsúszót, a pinkbike-on volt már róla írás, ott sem találtam lefty-féle megoldásról semmit. http://www.pinkbike....-look-2012.html
Ha "kétlábú-lefty" lenne minek a merevítõ híd? ...

nincs is szögletes becsúszó. az USD megoldásar vonatkozik a Leftys párhuzam

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#705
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

most jött egy játékos, aki más megoldást talált a csavarodás ellen:
The Emerald Is Here! – DVO Suspension
vannak kétségeim, bár a tervezõk a marzocchitól jöttek, úgyhogy nem hülyegyerekek.

de azért a lefty féle szögletes becsúszó mindent visz.


Lehet vak vagyok, de nem látom a szögletes becsúszót, a pinkbike-on volt már róla írás, ott sem találtam lefty-féle megoldásról semmit. http://www.pinkbike....-look-2012.html
Ha "kétlábú-lefty" lenne minek a merevítõ híd?
Az hogy a becsúszóvédõket összekötik és úgy merevítik a villát biztos jobb a semminél bár számomra nem túl szimpatikus. Kiváncsi vagyok milyen mikor telemegy sárral/törmelékkel a becsúszó és a védõ közti rész.

#706
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
rosszul. az a karbon csak egy merevítés ami körbeöleli az egészet.

ezen kicsit látszik, hogy hol kezdõdnek a becsúszók: http://www.dvosuspen...012-590x331.jpg

#707
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

most jött egy játékos, aki más megoldást talált a csavarodás ellen:
The Emerald Is Here! – DVO Suspension
vannak kétségeim, bár a tervezõk a marzocchitól jöttek, úgyhogy nem hülyegyerekek.


ez nem is USD villa. vagy rosszul látom?

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#708
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,770 posts
most jött egy játékos, aki más megoldást talált a csavarodás ellen:
The Emerald Is Here! – DVO Suspension
vannak kétségeim, bár a tervezõk a marzocchitól jöttek, úgyhogy nem hülyegyerekek.

de azért a lefty féle szögletes becsúszó mindent visz.

#709
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts
valaki linkelt par honapja egy 2013. usd villat.
akkor megbeszeltuk hogy a leftyben hasznalt gorgos(?) modszerrel erositettek meg a csavarodassal szemben.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#710
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,259 posts
én úgy emlékszem, hogy a terepre szánt motorokon elõbb (kb 10 éve??) megjelentek, majd (viszonylag hamar) eltûntek az up-side-down villák.

edit: bár egy ideje nem követem már.

bringán mondjuk elõny lehet a többféle kerékméret miatt.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#711
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,770 posts

az USD villa lehet, hogy el fog terjedni?
a Leftyknél már régóta alkalmazzák (meg motoroknál is)


ha megoldják a csavarodás kérdését, akkor mindenképpen jobb lehet, mint a hagyományos villák.

#712
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
na, a sram így erõlteti ezt a hidraulikus fék dolgot?
gondolom végeztek a xx1 szettel, aztán utána is munkát kellett adni a fejlesztõknek :)

az USD villa lehet, hogy el fog terjedni?
a Leftyknél már régóta alkalmazzák (meg motoroknál is)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#713
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,770 posts
sram red hidraulikus fék:
SRAM Red Hydraulic Rim Brakes Spotted! - Bike Rumor

xfusion usd:

Feltöltött kép

#714
Yaroslav

Yaroslav

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 304 posts
Nem néz ki túl bizalomgerjesztõknek. Azt hittem az ilyen fejlesztések úgy a '90-es évek elején kihaltak. És hogy sikerült ezt a ventilátort egy idõfutam vázhoz párosítani az tovább erõsíti a tervezõk-gyártók szakértelmébe vetett bizalmam:)

#715
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,770 posts
ez itt egy hajtókar:
http://www.bikerumor...w-at-390-grams/
Feltöltött kép

#716
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

És az az alkatrész mit változtat? Rövidíti a rugóutat vagy a rugóút marad,csak a beépítési magasság nõ?
Akkor egy régebbi 26-os gépbe nem lehet az új kereket beépíteni? :P


Rugóútlimitálásról van szó, hogy a kerék ne tudjon beleverni a villavállba, a beépítési magassága ugyanaz marad. Másrészt a nagyobb kerék miatt nõni fog a középcsapágymagasság 19mm-t, ha elõl és hátul is 650B van 26" helyett.

#717
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,297 posts

15 centi rugóúttal mekkora elmény lehet mászni. :)


a Vanishnek 160as villával 73,5°-os nyeregvázcsõ és 67°-os fejcsõszöge van(volt). a villát 120ra állítva még meredekebb lett mindkét érték, így elég faszán tudtam fölmenni szinte bárhol. 22-34-gyel ha kellett, kipörgettem mindent, de ezt az áttételt csak a legritkább esetben használtam, inkább erõbõl oldottam meg a dolgokat. és legalább annyira szeretek fölfelé, mint lefelé..
összehasonlítva a 2010es pyxis geojával a vanish-ét, nem találok lényeges eltéréseket. így szerintem egy ponttól csak erõnlét és technika kérdése, hogy ki hova és milyen gyorsan ér föl. halkan jelzem, hogy egy 150es régi marzóval szerelt, nem túl könnyû coiler-rel is erõlködés nélkül jutottam föl minden megszokott úton.

ON

#718
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,146 posts
És az az alkatrész mit változtat? Rövidíti a rugóutat vagy a rugóút marad,csak a beépítési magasság nõ?
Akkor egy régebbi 26-os gépbe nem lehet az új kereket beépíteni? :P

#719
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,326 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Két dolog miatt. Egyrészt a lábak kerék fölött átívelõ része nagyobb teret ad a keréknek. Másrészt nem szabad elfelejteni, a 650B-hez le kell húzni a lábat és egy alkatrészt cserélni kell a teleszkópban. Már a 2011-es is átalakítható így, de arra nagyon kell figyelni, hogy a 2011-es és a 2012-es (Velvet) modellhez más az alkatrész.

#720
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,146 posts
Nem tudom,h jó helyre írom-e a kérdésem,mert nem láttam 650b topicot,de nem akartam én megnyitni.

Szóval,ahogy nézegettem az x-fusion telókat a bikediszkont-nál egy érdekes mondatra lettem figyelmes:
650b-re konvertálható.
Ez vajon hogyan?
Ha a sárférõhely elég nagy,akkor beférhet a 650b a 26-osba vagy alapból nagyobb fékhidat terveztek?