Korábban értekeztünk a változó szélességû fejcsõrõl. Ennek kapcsán jutott eszembe, hogy lassan egyre több gyártó Enduro/AM (nem teljesen egységes a gyártók részérõl a stílusbeli besorolás, ezért írom ide mindkettõt) modelljeinél kezd megjelenni a szabványos 1.5" fejcsõ és az átütõ tengelyes hátsó agy (10/12 rear Maxle, a DT féle 10-es RWS Thru-bolt rendszerû rögzítés, illetve még ide vehetjük a '"régi" 10-s Saint tengelyt is, valamint új, lehetséges szabványként a Syntace/Liteville féle megoldást). Ergo némileg kezdik átpozícionálni ezt a kategóriát is.
A hátsó rész merevítését örömmel fogadom, mert mindig is gondom volt, hogy a hagyományos, gyorszáras megoldásnál "kolbásznak" éreztem/érzem a hátsó kereket. Viszont a vastagabb fejcsõ tekintetében kissé szkeptikus vagyok, mert ennél a kategóriánál nem érzem szükségességét az ilyen jellegû merevítésnek, erõsítésnek. Egy kategóriával felette, a 6,5"-7,5" között mozgó könnyû freeride, slopestyle gépeknél más teljesen evidens, fõleg az ide pozícionált, szimpla vállas, hosszú utas villákat figyelve.