Jelentkezz be Regisztrálj
Milyen bringát vegyek?
#3481
Írta 2012. január 14. - 08:46
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#3482
Írta 2012. január 14. - 08:44
Gepida Mundo, 2011 - Kerékpár webshop
Kona Lanai 2010 - Kerékpár webshop
#3483
Írta 2012. január 13. - 20:14
Sziasztok,
Elsõ körben elnézést hogy ismétlem magam, de nagyon kiváncsi lennék a véleményetekre.
Canyon RoadLite AL 6.0 és Kelly's URC 3.0 (105-el) között vacilálok.
Kaptam egy érdekes ajánlatot helyi bike dealertõl (jó kapcsolatot ápolok velük):
Kelly's URC 3.0, de kicsit átalakítva:
- URC 3.0 alapból karbon vázas (kelly's belépõ carbon modelje, de váz u.a. mint a full-os carbon modelnél)
- gyárilag Tiagra-val szerelve
- Tiagra helyett új Full Shimano 105-ös szett kerülne fel
Ez igy nekem 350 000 HUF-ba fájna
Többen ajánlották itt is Canyon RoadLite AL 6.0-t, ami úgy aluváz + carbon villa, szintén full 105-el
Canyon a jelenlegi szuper Euro árfolyamok mellett szállítással 320-350e HUF körül jön ki, tehát az árat vehetjük egálnak.
Nézzük pro és kontra:
- Kelly's-nek kicsit kevésbé cseng jól a neve, viszont van már kelly's CrossTrekkingem, meg vagyok vele elégedve
- 350e-bõl új carbon vázas gépet nem nagyon rak össze senki, SH105-el meg végkép nem.
- Canyon aluvázzal is könnyebb mint Kelly's carbonnal, (kb fél kilóval), viszont carbonnak merevebb elvileg.
- Canyonnál lehetnek méret gondok, ha igen, akkor +pénz a csere
- Canyonnál ha garanciális gond van, akkor + pénz a javíttatás (futár)
tavaly júniustól durván 4000Km-ert tekertem egy cross trekkingel, idén lényegesen több lesz.
Szeretnék "versenyeken" is indulni (Pelso - Balaton, stb ...).
Ezek alapján ti mit vennétek ? )
#3484
Írta 2012. január 09. - 16:59
Elsõ körben elnézést hogy ismétlem magam, de nagyon kiváncsi lennék a véleményetekre.
Canyon RoadLite AL 6.0 és Kelly's URC 3.0 (105-el) között vacilálok.
Kaptam egy érdekes ajánlatot helyi bike dealertõl (jó kapcsolatot ápolok velük):
Kelly's URC 3.0, de kicsit átalakítva:
- URC 3.0 alapból karbon vázas (kelly's belépõ carbon modelje, de váz u.a. mint a full-os carbon modelnél)
- gyárilag Tiagra-val szerelve
- Tiagra helyett új Full Shimano 105-ös szett kerülne fel
Ez igy nekem 350 000 HUF-ba fájna
Többen ajánlották itt is Canyon RoadLite AL 6.0-t, ami úgy aluváz + carbon villa, szintén full 105-el
Canyon a jelenlegi szuper Euro árfolyamok mellett szállítással 320-350e HUF körül jön ki, tehát az árat vehetjük egálnak.
Nézzük pro és kontra:
- Kelly's-nek kicsit kevésbé cseng jól a neve, viszont van már kelly's CrossTrekkingem, meg vagyok vele elégedve
- 350e-bõl új carbon vázas gépet nem nagyon rak össze senki, SH105-el meg végkép nem.
- Canyon aluvázzal is könnyebb mint Kelly's carbonnal, (kb fél kilóval), viszont carbonnak merevebb elvileg.
- Canyonnál lehetnek méret gondok, ha igen, akkor +pénz a csere
- Canyonnál ha garanciális gond van, akkor + pénz a javíttatás (futár)
tavaly júniustól durván 4000Km-ert tekertem egy cross trekkingel, idén lényegesen több lesz.
Szeretnék "versenyeken" is indulni (Pelso - Balaton, stb ...).
Ezek alapján ti mit vennétek ? )
#3485
Írta 2012. január 09. - 13:16
Én véleményem az az vegyel inkább egy hsznált gépet inkább. pár ével ezelött énis ugyenebbe a hibába estem mindenki mondta vegyek használtat de én, csak nekem új kell.ebben az árban már 3-4éves komolyabb-at is kapsz. és majd nem kell lecserélni.
Azért a használt is lehet zsákba macska szerintem.Hiába van rajta jobb hajtás,teló,stb.,de nem tudhatod mennyire használtak,meddig bírják még.Lehet,hogy megveszed és rövid idõn belül költhetsz rá egy csomó pénzt.Ha meg újat veszel leharcolod a gyári cuccokat(lehet,hogy a Te stílusodban azok is megfelelõek és sokáig bírják),aztán veszel helyettük komolyabbakat.Én ezt az utat választottam.Vettem egy cross és egy mtb gépet újjonan,és fejlesztgetem.
#3486
Írta 2012. január 09. - 11:45
Érdekelne a véleményetek az alábbi kérdésben. Egy haverom akar venni bringát, Hobbi bringás, maratonokan indulgat, arra kéne bringa.
Magas is, szóval akármi nem jöhet szóba (188 cm) és 29er-ben gondolkodik.
Ki is nézet párat (elsõt meg is próbálta, azt mondta egész jó volt neki)
http://apro.bikemag....tro-l53715.html
Merida Twenty-Nine Lite 1800-D
Giant XTC 29'er
Ugye a preferenciák:
- vázgeometria és súly együttese
- teló minõsége és a kerekek súlya (utóbbit könnyebb cserélni késõbb értelmes áron, itthon)
- váltás minõsége
Többit szerintem már egész jól lehet cserélgetni késõbb...
Kinek mi a véleménye? Kerekek súlyáról tud valaki érdemben nyilatkozni? nehéz ezekrõl infót találni.
#3487
Írta 2012. január 08. - 20:45
Lassan a végére érek a kérdéseknek, még egy lenne.
Mindenhol, ahol mérettáblázatot látok a 176-176-hoz 55-ös méretet írnak. Miért különbözik a te általad javasolt ettõl?
Kacsa
mert a gyárak eltérõ geometriával gyártják a vázakat, és kb pont a trekking/cross kategóriában a legnagyobb az összevisszaság. az 55 cm ieális méret egyébként tán a klasszikus "oldszkúl" országúti vázaknál lenne igaz. eleve nem is minden gyártó cm-ben méretez (lásd kelliz pl) . átlépési magasságban is jobbak a kisebb vázak, és az értelmesebb gyártók már ehez igazítják a felsõcsõhosszt is. az 55-ös merida cross vázhoz minimum 185-nek kéne lenni de inkább többnek.
a merida táblázata amúgy 52-est ajánl, de az nagy lenne. gyakorlatból mondom, végignézegettem az itthon kapható cross vázakat mielõtt vettem anno. (s 175 vagyok) meg dolgoztam is kicsit "olyan helyen"
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3488
Írta 2012. január 08. - 20:39
meridából 46-os max 48-as, kellizbõl 19-es jó a magasságodhoz.
felejtsük már el ezt az aszfaltra montit meg tárcsaféket marhaságot. az terepre való mind2 . mikor 117 kiló votlam deore v-fékem volt bárhol megálltam vele.
csatlakozom. noname v fék simán fogta anno a 105 kilómat is, nemhogy egy deore.
#3489
Írta 2012. január 08. - 20:35
meridából 46-os max 48-as, kellizbõl 19-es jó a magasságodhoz.
Lassan a végére érek a kérdéseknek, még egy lenne.
Mindenhol, ahol mérettáblázatot látok a 176-176-hoz 55-ös méretet írnak. Miért különbözik a te általad javasolt ettõl?
Kacsa
#3490
Írta 2012. január 08. - 20:11
Ahogy néztem a 176 (+/- 1-2) centi körüli magasságomhoz az 55-56-os vázméret lenne a megfelelõ, jól érzem?
És akkor a V- és tárcsaféket lezárva: Azt mondjátok, hogy hiába vannak egy árban, a V-fék jobb választás? (Beleértve a teljesítményt, tolvajokat, stb.)
És köszönöm az eddigi sok választ.
meridából 46-os max 48-as, kellizbõl 19-es jó a magasságodhoz.
felejtsük már el ezt az aszfaltra montit meg tárcsaféket marhaságot. az terepre való mind2 . mikor 117 kiló votlam deore v-fékem volt bárhol megálltam vele.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3491
Írta 2012. január 08. - 19:34
Ez igaz . de a tárcsára viszatérve egy 100 ezres bicon mien tárcsa van arrol beszéljünk.Szerintem a tárcsa fék az kell,mert városban is jobb a rövidebb féktáv pláne ha kocsi,busz seggében próbálod nyerni a sebességet és hirtelen még sem megy át azon a zöldlámpán?Szóval szerintem aki megteheti használjon tárcsaféket ha város ha terep.Ja és még valami,bár lehet szubjektívnek tûnik de az a tapasztalatom,hogy városi szaladgáláshoz a mtb elõnyösebb,mert dinamikusabb és sportosabb mint egy treking vagy cross gép.Gondolj csak bele a sok patka le-fel,szûk fordulók a gyalogos miatt,stb!
a 110kg megis kell ám álitani . az enyémenis egy gagyi nyikorgos f...s volt inkább vfék mint olyan!!!!!!
#3492
Írta 2012. január 08. - 19:15
mx-4 meg csak dísz, fékhatása mint valami noname alu V-féknek.
#3493
Írta 2012. január 08. - 19:06
#3494
Írta 2012. január 08. - 18:53
Kacsa amúgy teljesen jó az a merida, inkább a vázméretre figyelj.
Ahogy néztem a 176 (+/- 1-2) centi körüli magasságomhoz az 55-56-os vázméret lenne a megfelelõ, jól érzem?
És akkor a V- és tárcsaféket lezárva: Azt mondjátok, hogy hiába vannak egy árban, a V-fék jobb választás? (Beleértve a teljesítményt, tolvajokat, stb.)
És köszönöm az eddigi sok választ.
#3495
Írta 2012. január 08. - 18:09
többi aszfalton símán bírni fogja a napi 20-ast, hacsak nem trafál telibe tankcsapdákat 50-el. én tavaly ennékl sokkal gyengébb cuccal jártam terepen is, és bírta. (akkor mázsa +5-6 kiló)
késõbb meg ahogy kopnak fel lehet tuningolni full (új) alivióra annál jobb meg egy trekking/cross bicóra felesleges.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3496
Írta 2012. január 08. - 18:02
Kacsa amúgy teljesen jó az a merida, inkább a vázméretre figyelj.
esetleg még ez a kelliz..
A vázzal nekem se volt problémám!
de a váltóval a felnivel a fékel a hajtásal igen ja meg a teleszkopal.
inkább ne legyen rajt tárcsafék enyémre is csak valami gagyira volt keret.
#3497
Írta 2012. január 08. - 17:55
Jó, de 110 kiló alá szerintem érdemesebb strapabíróbb bringát venni, max tesz rá egy slicket..
mennyivel massz0vabb egy alap monti egy cross gépnél ?
Kacsa amúgy teljesen jó az a merida, inkább a vázméretre figyelj.
esetleg még ez a kelliz..
:::BigBike:::
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3498
Írta 2012. január 08. - 17:48
Én véleményem az az vegyel inkább egy hsznált gépet inkább. pár ével ezelött énis ugyenebbe a hibába estem mindenki mondta vegyek használtat de én, csak nekem új kell.ebben az árban már 3-4éves komolyabb-at is kapsz. és majd nem kell lecserélni. Egyépként énis 116 kg voltam mikor ujra elkezdtem ,de egy olcsokategoriás bicon a 110kg-tol minden szétfog menni föleg hogy sokat fogod használni. serintem inkább most áldozz többet!!!!
#3499
Írta 2012. január 08. - 17:30
(Munkahelyen van parkolóház, itthon (XI. ker.) meg lépcsõházból külön zárt ajtó mögött biciklitároló (vagy 8 biciklivel), oda meg még egy láncot (még robogóhoz volt, nem picike darab. ) is be tudnék szerezni, ha lesz hova kötni, amit nem szednek szét hamarabb, mint a zárakat.)
És most a 2011-es modell tárcsa- és V-fékkel is ugyanannyiba kerül, így nem jobban megéri a tárcsa akkor már?