Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Milyen bringát vegyek?

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
11925 replies to this topic

#3481
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
KOna

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#3482
artep33

artep33

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts
sziasztok,segítsetek a 12 éves fiamnak két bringa közül választani ,nem értünk hozzá mind a kettõ tetszik neki ,nem akarja csak városi bringázásra használni ,de azt napi szinten 4-5 km -t tekerne vele minden nap .elõre is köszi
Gepida Mundo, 2011 - Kerékpár webshop
Kona Lanai 2010 - Kerékpár webshop

#3483
quash

quash

    új vendég

  • fórumtag
  • 10 posts
Akkor máshogy kérdezek :) Ti ennyiért megvennétek ezt a kelly-s combot ?


Sziasztok,

Elsõ körben elnézést hogy ismétlem magam, de nagyon kiváncsi lennék a véleményetekre.

Canyon RoadLite AL 6.0 és Kelly's URC 3.0 (105-el) között vacilálok.

Kaptam egy érdekes ajánlatot helyi bike dealertõl (jó kapcsolatot ápolok velük):
Kelly's URC 3.0, de kicsit átalakítva:
- URC 3.0 alapból karbon vázas (kelly's belépõ carbon modelje, de váz u.a. mint a full-os carbon modelnél)
- gyárilag Tiagra-val szerelve
- Tiagra helyett új Full Shimano 105-ös szett kerülne fel
Ez igy nekem 350 000 HUF-ba fájna

Többen ajánlották itt is Canyon RoadLite AL 6.0-t, ami úgy aluváz + carbon villa, szintén full 105-el
Canyon a jelenlegi szuper Euro árfolyamok mellett szállítással 320-350e HUF körül jön ki, tehát az árat vehetjük egálnak.

Nézzük pro és kontra:
- Kelly's-nek kicsit kevésbé cseng jól a neve, viszont van már kelly's CrossTrekkingem, meg vagyok vele elégedve
- 350e-bõl új carbon vázas gépet nem nagyon rak össze senki, SH105-el meg végkép nem.
- Canyon aluvázzal is könnyebb mint Kelly's carbonnal, (kb fél kilóval), viszont carbonnak merevebb elvileg.
- Canyonnál lehetnek méret gondok, ha igen, akkor +pénz a csere
- Canyonnál ha garanciális gond van, akkor + pénz a javíttatás (futár)

tavaly júniustól durván 4000Km-ert tekertem egy cross trekkingel, idén lényegesen több lesz.
Szeretnék "versenyeken" is indulni (Pelso - Balaton, stb ...).

Ezek alapján ti mit vennétek ? :))



#3484
quash

quash

    új vendég

  • fórumtag
  • 10 posts
Sziasztok,

Elsõ körben elnézést hogy ismétlem magam, de nagyon kiváncsi lennék a véleményetekre.

Canyon RoadLite AL 6.0 és Kelly's URC 3.0 (105-el) között vacilálok.

Kaptam egy érdekes ajánlatot helyi bike dealertõl (jó kapcsolatot ápolok velük):
Kelly's URC 3.0, de kicsit átalakítva:
- URC 3.0 alapból karbon vázas (kelly's belépõ carbon modelje, de váz u.a. mint a full-os carbon modelnél)
- gyárilag Tiagra-val szerelve
- Tiagra helyett új Full Shimano 105-ös szett kerülne fel
Ez igy nekem 350 000 HUF-ba fájna

Többen ajánlották itt is Canyon RoadLite AL 6.0-t, ami úgy aluváz + carbon villa, szintén full 105-el
Canyon a jelenlegi szuper Euro árfolyamok mellett szállítással 320-350e HUF körül jön ki, tehát az árat vehetjük egálnak.

Nézzük pro és kontra:
- Kelly's-nek kicsit kevésbé cseng jól a neve, viszont van már kelly's CrossTrekkingem, meg vagyok vele elégedve
- 350e-bõl új carbon vázas gépet nem nagyon rak össze senki, SH105-el meg végkép nem.
- Canyon aluvázzal is könnyebb mint Kelly's carbonnal, (kb fél kilóval), viszont carbonnak merevebb elvileg.
- Canyonnál lehetnek méret gondok, ha igen, akkor +pénz a csere
- Canyonnál ha garanciális gond van, akkor + pénz a javíttatás (futár)

tavaly júniustól durván 4000Km-ert tekertem egy cross trekkingel, idén lényegesen több lesz.
Szeretnék "versenyeken" is indulni (Pelso - Balaton, stb ...).

Ezek alapján ti mit vennétek ? :))

#3485
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 posts

Én véleményem az az vegyel inkább egy hsznált gépet inkább. pár ével ezelött énis ugyenebbe a hibába estem mindenki mondta vegyek használtat de én, csak nekem új kell.ebben az árban már 3-4éves komolyabb-at is kapsz. és majd nem kell lecserélni.


Azért a használt is lehet zsákba macska szerintem.Hiába van rajta jobb hajtás,teló,stb.,de nem tudhatod mennyire használtak,meddig bírják még.Lehet,hogy megveszed és rövid idõn belül költhetsz rá egy csomó pénzt.Ha meg újat veszel leharcolod a gyári cuccokat(lehet,hogy a Te stílusodban azok is megfelelõek és sokáig bírják),aztán veszel helyettük komolyabbakat.Én ezt az utat választottam.Vettem egy cross és egy mtb gépet újjonan,és fejlesztgetem.

#3486
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 posts
Sziasztok!

Érdekelne a véleményetek az alábbi kérdésben. Egy haverom akar venni bringát, Hobbi bringás, maratonokan indulgat, arra kéne bringa.

Magas is, szóval akármi nem jöhet szóba (188 cm) és 29er-ben gondolkodik.

Ki is nézet párat (elsõt meg is próbálta, azt mondta egész jó volt neki)
http://apro.bikemag....tro-l53715.html
Merida Twenty-Nine Lite 1800-D
Giant XTC 29'er

Ugye a preferenciák:
- vázgeometria és súly együttese
- teló minõsége és a kerekek súlya (utóbbit könnyebb cserélni késõbb értelmes áron, itthon)
- váltás minõsége
Többit szerintem már egész jól lehet cserélgetni késõbb...

Kinek mi a véleménye? Kerekek súlyáról tud valaki érdemben nyilatkozni? nehéz ezekrõl infót találni.

#3487
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,269 posts

Lassan a végére érek a kérdéseknek, még egy lenne. :)

Mindenhol, ahol mérettáblázatot látok a 176-176-hoz 55-ös méretet írnak. Miért különbözik a te általad javasolt ettõl? :)

Kacsa


mert a gyárak eltérõ geometriával gyártják a vázakat, és kb pont a trekking/cross kategóriában a legnagyobb az összevisszaság. az 55 cm ieális méret egyébként tán a klasszikus "oldszkúl" országúti vázaknál lenne igaz. eleve nem is minden gyártó cm-ben méretez (lásd kelliz pl) . átlépési magasságban is jobbak a kisebb vázak, és az értelmesebb gyártók már ehez igazítják a felsõcsõhosszt is. az 55-ös merida cross vázhoz minimum 185-nek kéne lenni de inkább többnek.
a merida táblázata amúgy 52-est ajánl, de az nagy lenne. gyakorlatból mondom, végignézegettem az itthon kapható cross vázakat mielõtt vettem anno. (s 175 vagyok) meg dolgoztam is kicsit "olyan helyen" :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3488
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,513 posts

meridából 46-os max 48-as, kellizbõl 19-es jó a magasságodhoz.

felejtsük már el ezt az aszfaltra montit meg tárcsaféket marhaságot. az terepre való mind2 . mikor 117 kiló votlam deore v-fékem volt bárhol megálltam vele.



csatlakozom. noname v fék simán fogta anno a 105 kilómat is, nemhogy egy deore.

#3489
KergeKacsa

KergeKacsa

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts

meridából 46-os max 48-as, kellizbõl 19-es jó a magasságodhoz.


Lassan a végére érek a kérdéseknek, még egy lenne. :)

Mindenhol, ahol mérettáblázatot látok a 176-176-hoz 55-ös méretet írnak. Miért különbözik a te általad javasolt ettõl? :)

Kacsa

#3490
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,269 posts

Ahogy néztem a 176 (+/- 1-2) centi körüli magasságomhoz az 55-56-os vázméret lenne a megfelelõ, jól érzem?

És akkor a V- és tárcsaféket lezárva: Azt mondjátok, hogy hiába vannak egy árban, a V-fék jobb választás? (Beleértve a teljesítményt, tolvajokat, stb.)

És köszönöm az eddigi sok választ. :)


meridából 46-os max 48-as, kellizbõl 19-es jó a magasságodhoz.

felejtsük már el ezt az aszfaltra montit meg tárcsaféket marhaságot. az terepre való mind2 . mikor 117 kiló votlam deore v-fékem volt bárhol megálltam vele.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3491
bedia01

bedia01

    vendég

  • fórumtag
  • 112 posts

Szerintem a tárcsa fék az kell,mert városban is jobb a rövidebb féktáv pláne ha kocsi,busz seggében próbálod nyerni a sebességet és hirtelen még sem megy át azon a zöldlámpán?Szóval szerintem aki megteheti használjon tárcsaféket ha város ha terep.Ja és még valami,bár lehet szubjektívnek tûnik de az a tapasztalatom,hogy városi szaladgáláshoz a mtb elõnyösebb,mert dinamikusabb és sportosabb mint egy treking vagy cross gép.Gondolj csak bele a sok patka le-fel,szûk fordulók a gyalogos miatt,stb!

Ez igaz . de a tárcsára viszatérve egy 100 ezres bicon mien tárcsa van arrol beszéljünk.
a 110kg megis kell ám álitani . az enyémenis egy gagyi nyikorgos f...s volt inkább vfék mint olyan!!!!!!

#3492
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
ne hozzuk más fel ezt a járdás buziságot. aki jármûvel közlekedik az tekerjen az úton, gyalogos körül meg nem szûk fordulózunk mert egy gyengébb idegi pillanatában leszed a géprõl, tök jogosan.

mx-4 meg csak dísz, fékhatása mint valami noname alu V-féknek.

#3493
xc1

xc1

    vendég

  • fórumtag
  • 33 posts
Szerintem a tárcsa fék az kell,mert városban is jobb a rövidebb féktáv pláne ha kocsi,busz seggében próbálod nyerni a sebességet és hirtelen még sem megy át azon a zöldlámpán?Szóval szerintem aki megteheti használjon tárcsaféket ha város ha terep.Ja és még valami,bár lehet szubjektívnek tûnik de az a tapasztalatom,hogy városi szaladgáláshoz a mtb elõnyösebb,mert dinamikusabb és sportosabb mint egy treking vagy cross gép.Gondolj csak bele a sok patka le-fel,szûk fordulók a gyalogos miatt,stb!

#3494
KergeKacsa

KergeKacsa

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts

Kacsa amúgy teljesen jó az a merida, inkább a vázméretre figyelj.


Ahogy néztem a 176 (+/- 1-2) centi körüli magasságomhoz az 55-56-os vázméret lenne a megfelelõ, jól érzem?

És akkor a V- és tárcsaféket lezárva: Azt mondjátok, hogy hiába vannak egy árban, a V-fék jobb választás? (Beleértve a teljesítményt, tolvajokat, stb.)

És köszönöm az eddigi sok választ. :)

#3495
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,269 posts
ja a tárcsafék jogos, az felesleges, bõven elég a 20V

többi aszfalton símán bírni fogja a napi 20-ast, hacsak nem trafál telibe tankcsapdákat 50-el. én tavaly ennékl sokkal gyengébb cuccal jártam terepen is, és bírta. (akkor mázsa +5-6 kiló)

késõbb meg ahogy kopnak fel lehet tuningolni full (új) alivióra annál jobb meg egy trekking/cross bicóra felesleges.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3496
bedia01

bedia01

    vendég

  • fórumtag
  • 112 posts
[quote name='Bikertigger']mennyivel massz0vabb egy alap monti egy cross gépnél ?

Kacsa amúgy teljesen jó az a merida, inkább a vázméretre figyelj.

esetleg még ez a kelliz..
A vázzal nekem se volt problémám!
de a váltóval a felnivel a fékel a hajtásal igen ja meg a teleszkopal.
inkább ne legyen rajt tárcsafék enyémre is csak valami gagyira volt keret.

#3497
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,269 posts

Jó, de 110 kiló alá szerintem érdemesebb strapabíróbb bringát venni, max tesz rá egy slicket..


mennyivel massz0vabb egy alap monti egy cross gépnél ?

Kacsa amúgy teljesen jó az a merida, inkább a vázméretre figyelj.

esetleg még ez a kelliz..

:::BigBike:::
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3498
bedia01

bedia01

    vendég

  • fórumtag
  • 112 posts
http://apro.bikemag....f6-l55133.html# szerintem ez se rosz
Én véleményem az az vegyel inkább egy hsznált gépet inkább. pár ével ezelött énis ugyenebbe a hibába estem mindenki mondta vegyek használtat de én, csak nekem új kell.ebben az árban már 3-4éves komolyabb-at is kapsz. és majd nem kell lecserélni. Egyépként énis 116 kg voltam mikor ujra elkezdtem ,de egy olcsokategoriás bicon a 110kg-tol minden szétfog menni föleg hogy sokat fogod használni. serintem inkább most áldozz többet!!!!

#3499
KergeKacsa

KergeKacsa

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts
Egy Abus lakat Granit X plus 54-t néztem ki mellé, azzal is túl veszélyeztetett?
(Munkahelyen van parkolóház, itthon (XI. ker.) meg lépcsõházból külön zárt ajtó mögött biciklitároló (vagy 8 biciklivel), oda meg még egy láncot (még robogóhoz volt, nem picike darab. ;)) is be tudnék szerezni, ha lesz hova kötni, amit nem szednek szét hamarabb, mint a zárakat.)

És most a 2011-es modell tárcsa- és V-fékkel is ugyanannyiba kerül, így nem jobban megéri a tárcsa akkor már?

#3500
Szabii

Szabii

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts
Jó, de 110 kiló alá szerintem érdemesebb strapabíróbb bringát venni, max tesz rá egy slicket..