Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Legfrissebb szám

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
4161 hozzászólás a témában

#701
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás

Csak, hogy ne mondhassátok, hogy nem talál a kritika értõ fülekre.:)
Fura is volt megint cicanacizni. Kicsit meztelennek éreztem magam. Egyszerûen idegesít, hogy még egy zsebkendõt sem tudok beletenni.

A tavalyi törés óta még mindig fájó lábamnak is fura volt megint a bokagyilkos patentba szorulni. Azt hiszem én már soha nem fogom megszokni.

Egyébként a szám tegnap hozzám is megjött, úgyhogy a posta most tényleg gyorsult valamicskét.


A bevezetõ az eddigi legjobb sztem. Jó, hogy vanak még olyanok, akik ismerik a történet elejét:D
Közelítessz a tökéleteshez, csak le kellene borotválni a szõrös lábaidat:) Használj eggbeatert, és akkor nem fog fájni a lábad!

#702
adamkg

adamkg

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.715 hozzászólás
Csak, hogy ne mondhassátok, hogy nem talál a kritika értõ fülekre.:)
Fura is volt megint cicanacizni. Kicsit meztelennek éreztem magam. Egyszerûen idegesít, hogy még egy zsebkendõt sem tudok beletenni.

A tavalyi törés óta még mindig fájó lábamnak is fura volt megint a bokagyilkos patentba szorulni. Azt hiszem én már soha nem fogom megszokni.

Egyébként a szám tegnap hozzám is megjött, úgyhogy a posta most tényleg gyorsult valamicskét.

#703
zsolo

zsolo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.627 hozzászólás
Nagyon tetszik az elõszó ;)

#704
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

az újpest dirt jump-hoz legalább ne lett volna berakva a sok sisak és kesztyû nélküli

Hát igen, ez szényen...
KGÁdám feszülõs naciban, patentpedállal!

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#705
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás

a zsûri rászólhatna a sok profira , hogy vegyél már fel egy bukót...


Egy versenyen általában elindulási feltétel a bukó... :rolleyes:
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#706
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 687 hozzászólás
  • LocationBad Goisern
az újpest dirt jump-hoz legalább ne lett volna berakva a sok sisak és kesztyû nélküli

élõben is jó volt nézni, hogy a bringa a hibás mert lejön a tenyérrõl a bõr és ezért szét kell rúgdosni

a zsûri rászólhatna a sok profira , hogy vegyél már fel egy bukót...

#707
TripleB

TripleB

    bentlakó

  • fórumtag
  • 9.190 hozzászólás
Kénytelen vagyok megkövetni a postát,megérkezett az újság :)

-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy


#708
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Debrecenbe befutott, az üzletekhez is.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#709
TripleB

TripleB

    bentlakó

  • fórumtag
  • 9.190 hozzászólás
Akkor én simán számolhatok 2-3 extra nappal,mint általában eddig.....

-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy


#710
kempelen

kempelen

    kvázigazda

  • admin
  • 189 hozzászólás
Csütörtökön postáztuk a hûségeseknek. Nálam ma landolt. Ez a két biztos dolog van a postával kapcsolatban.

#711
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
A napokban várható az új szám? Szombaton lapoztam, de már olvasnám is.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#712
fgabor

fgabor

    vendég

  • fórumtag
  • 153 hozzászólás
A LEGFRISSEBB SZÁM 77. OLDALÁNAK MÉRETES HIRDETÉSE ALAPJÁN SENKI SE PRÓBÁLKOZZON A NEVEZETT CÉG VÁCI ÜZLETÉVEL!

Röviden összefoglalva lövésük sincs a meghirdetett akcióról: a hölgy még készségesen a vevõ kezébe nyomja a keze ügyébe akadó kb. februári számot, hogy mutassa már meg a hirdetést. Az egyes termékek iránti érdeklõdésre a fiúk válasza általában az, hogy a budapesti boltban kell próbálkozni, mert ott van "beragadt készlet".

Tisztában vagyok azzal, hogy a hirdetõ nem felel a hirdetés tartalmáért, fentieket a TEAM ne vegye magára.

#713
H.Zoli

H.Zoli

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.857 hozzászólás

Szerintem sem Atom, sem én nem vagyunk keréképítõ mesterek!
Ahoz hibádzik a darabszám!:D


Azért sokan szeretnénk annyit tudni a kerekekrõl, mint Ti ketten.:)

#714
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás

Yasec, nem akarsz gyakrabban újságot olvasni és kommentelni?


Idõ kérdése. Azzal meg már évek óta hadilábon állok.:(

#715
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás

Naaa! Ne hagyjátok abba!:)
Most a Mesterek eszmecseréjét olvasva tanulok legtöbbet a kerekekrõl.:P


Szerintem sem Atom, sem én nem vagyunk keréképítõ mesterek!
Ahoz hibádzik a darabszám!:D

#716
H.Zoli

H.Zoli

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.857 hozzászólás
Naaa! Ne hagyjátok abba!:)
Most a Mesterek eszmecseréjét olvasva tanulok legtöbbet a kerekekrõl.:P

#717
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás
Hát mert Te –ezek szerint– többnyire felnifékes normál XC kereket, és országúti kerekeket fûzöl leggyakrabban. Tárcsafékes agyak használva már nem ez a helyzet.

Ez így igaz!
Fûzök tárcsafékest is, de azokat 90%-ban egyenesfejû küllõkkel, mert szerintem az oda sokkal jobb!:)

Én a 4. lehetõséget használom: nem olajozok, viszont ügyesen fûzök. A végén majd leírom hogy miért…

Pedig jobban tennéd ha olajoznád! Márcsak a korrózió ellen védelemre használva is csak jó dolog!


""""A felni a tengelyvégekhez viszonyított központosságát idõnként a vázba helyezve kell ellenõriznünk"
Dehogy! Hagyjuk azt a szegény vázat!"""


Simán vannak 2-3-5 mm-es eltérések is a központosságot illetõen. Na most ha ezekbe beleraksz egy tökéletesen központosra fûzött keret kereket, akkor nem szartál a kútba, csak a kávájára….

Pedig nem!
De ha ennyire bele szeretnénk menni, akkor ki kéne mérni, hogy HOGYAN ferde a váz hátulja! Ha szerencsénk van, akkor csak önmagával párhuzamosan van félregyártva a hátsókerék helye. Csak ebben az esetben segíthet a félrecentír. Ha a kerekünk bázisa frankón kitérõs figurát mutat, akkor ugyan hozzácentírozhatunk egy kereket, de az eredmény rosszabb lesz, mintha egy tökéletes kereket tettünk volna a helyére!
Mindenképp azt javasolnám, hogy ha valaki nekiáll, akkor mindentõl független csináljon egy pontos kereket, mert az az alap!!!

Mivel a cikk alapvetõen azoknak szól, akik otthon szeretnének kereket fûzni (többnyire centrírálvány hiányában) azoknál igenis életképes alaternatíva a vázban centrírozás.

8-as, tojás kicentírozáshoz mindenképp!
Központossághoz erõsen felejtõs!!!

Fontosabb ugyanis hogy az adott kerék, az adott vázban az optimális nyomvonalon fusson, mint hogy tökéletesen középre legyen fûzve, fõleg miután a 135-ös sarutáv, és a az elsõ tárcsafék miatt manapság a legtöbb kerék asszimetrikusan fûzütt már ami a küllhosszakat és a küllõfeszültségeket illeti.

Az általad írt asszimetrikusság csak a keréken belül létezik, én arról nem beszéltem, és létezése evidens.
A felfekvõ részekhez képest asszimetrikus felni már csak nagyon ritka esetben fordul elõ! Na ezt nem kéne forszírozni!!!

"""szégyelje magát az a centírozó, aki spéci szerszám hiányára hivatkozva nem hajlandó egy kereket középre fûzni!!!"""
Otthoni kerékfûzésrõl beszélünk…

Én is arról beszélek!
Megelõlegeztem a "centírozó" megnevezést mindazon emberkéknek, akik otthon nekiállnak eme melónak.
(Mint távolkeleten a sofõr megnevezés: az az ember, aki (véletlenül?) pont a kormány mögé ült!:D:D:D)

Ez a 4 kérdés 4 válasz ügyes, de fontos tisztázni hozzá, hogy a válaszokat a kerék tetején, vagy az alján alkalmazod-e? Nem mindegy… :-)

Ja, bocsesz!
Tetején, természetesen!;)

- A hajtás oldali radiál/nem radiál témát én megbontottam volna aszerint, hogy milyen aggyal követik ezt el. A régebbi, vékony testû országúti vagy pálya agyaknál van értelme mellõzni a hajtás oldali radiált, mert ott gyenge, és rugalmas az agytest, és tényleg elcsavarodhat.

Atom, ez tévhit!
Nem elsõsorban arról van szó hogy csavarodik az agytest!
Ezt a részét Balage jól írta, van az a merõleges téma, attól minél jobban eltérsz, annál rugalmasabb, és rosszabb hatásfokú kereket bírsz gyártani!
Campagnoloéknál azért most már van keréképítési meg agytest építési knowhow...
Asszem nincsen olyan kerekük, ahol úgy fûznek, hogy a sor oldal is megy radiálba...

- Küllõtekeredés a centrírozás során: én minden esetben ráfogok egy kombinált fogóval a küllõre, és ellentartok az anya-feszítés csavaró hatásának, mert ez pontos eredményt ad, míg a visszatekerés küllõfeszességi állapottól függõen más-más mértékû.

Én ezt azért nem szeretem, mert sokszor nyomot hagy a küllõ, abban pucoláskor elakad a rongy, stb...
Újracentír azt kéész!:)


Az én „szakzsargonomban” ezt kalapácsnyelezésnek hívják:
Érdekes megoldás, bár annyi idõ mindig volt, hogy dobjak egy utólagos centírozást!

Na, jóóéjjt!;)
Yas.

#718
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás
Szó nincs róla, hogy belelátnánk az anyagba, de attól még, hogy ez egy általánosítás, attól még igaz, hogy az ilyen technológiával készült horganyzott küllõk gyengébbek. Persze lehet drága és erõs anyagból készült küllõt olcsó technológiával horganyozni, csak semmi értelme. Éppen ezért feltételezhetõ, hogy az olcsó felületkezeléshez olcsó alapanyag választás, és megmunkálás társul.

Na akkor még1x:
Attól is gyengülhet egy anyag, hogy lehorganyozzák! Lehet az a szerencsétlen jobb volt mint gondolnád, csak a horgany sittrevágta! Ilyen van! Maradjunk annyiban, hogy a horganyzott küllõ épp úgy mint a krómozott, az elmúlt idõk vívmánya. A horganyzott elõtt volt a festett küllõ, komolyan mondom az még jobb volt mint a horganyzott! Küllõt horganyozni egy hatalmas tévedés volt, és nagyon nem javasolt bármilyen acél alkatrészt horganyozni ami fontos és vékony keresztmetszetû!!!

Ezt nem igazán értem. Akinek van pénze rá, és könnyebbet vagy áramvonalasabbat akar az megveszi és kész. Nem egy akkora tétel egy komplett gép árában a küllõzés. A cikk alapvetõen NEM a kompletten kapható bicajok "gyári" kerekeirõl szól, és hogy ott a gyártók miért nem használnak sokféle küllõt hanem az utólag épített kerekekrõl.


Jogos! Tény, hogy inkább a meglévõ, elterjedt kerekeket vettem szemügyre.

Az AeroSpeed és Lite a könnyebb.

Champion: 444 g (ø 2.0 mm / 64 pcs / 264 mm)
Nev Aero: 437g (64 pcs / 264 mm)
Competition: 382 g (64 pcs / 264 mm)
AeroSpeed: 294 g (64 pcs / 264 mm)
AeroLite: 278 g (64 pcs / 264 mm)


Jaja, jogos! Pedig csak annyit kellett volna tennem, hogy leporoljam azt az 1 doboz AeroSpeed-et, és leírni a nevét!:D Valami országúti kereket majd összefûzök belõle!:)

"""A küllõk egy jól megépített kerékben mindig feszültség alatt vannak, még azok is, melyek éppen terheléskor az úthoz közel esnek."""

Ez nem elsõsorban attól függ, hogy a kerék jól van e megépítve.
És csak akkor igaz, ha te többnyire normál használatú XC és országúti kerekekkel vagy kapcsolatban...
Zúzósabb szakágakban, vagy extrém könnyû XC felnik használata esetén gyakori jelenség egy komolyabb ugrás vagy felütés után a "lelapolás" vagyis a maradandó "tojás" ami újracentrírozással nem kiszedhetõ.
Ebben az esetben a becsapódás/ütés nagysága a döntõ tényezõ. Ha a becsapódás ereje, és az általa okozott felni el(be)mozdulás nagyobb mint földtõl ellenkezõ oldalra esõ küllõk rugalmassági tartaléka, akkor a kerék le fog lapolódni.


Na ez nem teljesen így van...
Valamint nem ilyen egyszerû. Amúgy erre az esetre nem tértem ki, mivel ez nem csak küllõk függvénye.
Az egész fûzött kerék egy mechanikai rendszer, egy elõfeszített tartó különös változata. A kerék komplex terhelése miatt azonban elõfordul, hogy az elõfeszítés éppen nem a terhelésnek ellent dolgozik, hanem segíti annak kártékony hatását.
Pont ez van a "lelapoláskor" is, mert pechünkre sosem a kerék tetejét akarjuk lelapolni, hanem az alját, azaz az úthoz közelebbi részét.
Na pont itt van az az eset, hogy már az elõfeszítés is azt szeretné tenni, ha még rádobunk egy behatást, a folyamat megindulhat, amit gyakorlatilag csak a felni inerciája (profilmerevsége) bír ellensúlyozni, a felsõ ágban lévõ küllõk sajnos semmilyen mértékben sem tudják azt ellensúlyozni.
Az a tény, hogy egy gatya laza kerék azért érzékenyebb még így is egy ilyen képzõdményre az az miatt van, mert a jól befûzött felnit kitéríteni oldalirányba nehezebb. Hiába jön az az ütés pont egyenesen, akkor is számít ez! (Valamint hozzá adódik a behatás melletti küllõk nyúlása is, ha azok nem tudnak akkorát hosszváltozni, akkor a behorpasztható szakasz lerövidül)

Kérdés, hogy ez mennyire cél? Mármint hogy a küllõ élettartamát növeljük...

Normál, életükben kifáradó kerekekre gondoltam. Ezeknél nem a felni fog elfáradni, hanem a küllõ hajlítása.
Egyébként ha egy könnyû XC kereket összefûzöl 2-es küllõkkel, akkor azt mindenképp rosszul teszed, mert a felninek is egy stressz lesz a küllõk által nem kellõképpen biztosított rugalmasságot felni anyagból pótolni.:(
Mondjuk eleve baromság elkezdeni követni egy koncepciót (könnyû felni vásárlásával), majd telibeszarni egy csokor 2-es küllõvel...
A könnyû felni nem szereti a vastag küllõket, de ez fordítva is igaz, a profilos felnibe meg nem biztos hogy jó rugalmas küllõket kéne betenni.
Aztán itt meg is érkeztünk ahoz a két keréktípushoz, ami között sosem fog senki sem dilemmázni, mert vagy ilyen kereket akar eleve, vagy pont a másikat. :):):)

Mindkettõt kegyetlenül odacsapod egy versenyen.
- A 2-1,5-2-es küllõnek nagyobb a rugalmassági tartaléka, mint a könnyû XC-s felninek, így a sikeresen lelapolod a drága felnit, (kukázhatod a kereket) de örülhetsz, hogy lám milyen erõs a küllõ, mert nem szakadt el...
- A másik kereket ugyanúgy odacsapod. A 2-es küllõ nem tud annyit nyúlni, és ha erõsebb a felni, mint a rugalmatlanabb és gyengébb küllõ, akkor lehet, hogy kitörik 1-2-3 küllõd, de nem lapolod le a felnit.

Azért ez sem biztos hogy így fog mûködni, aza erre mérget ne vegyél!
Hogy legyen normális összehasonlítási alap: felni legyen tökugyanaz mindkét esetben!
Simán ki lehet nyírni egy könnyû XC felnit úgy is, hogy az erõs küllõ frankón kiszabja magát a felnibõl, vagy ha nem, húz olyan púpot a küllõlyuknál, hogy rossz nézni!
Ja, és ez lelapolási állapot elõtt is meglehet!:(

#719
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás
Szasz Tom!

Köszöntem én is a kimerítõ reakciót!;)
Mint tudhatod, sosem voltam a viták ellen, ezek viszik elõre a dolgokat!;)
Át kell néznem az egészet, mert kezdem nem átlátni.:D
Hirtelen 2 dologra jöttem rá, hogy már változtunk azért:
Öregszem basszus, az Aerospeed küllõre gondoltam, csak azt hittem emlékezetbõl (ajajj, memória) hogy aero a régi, new aero az új...

Te is öregedtél, bár javadra: végre nem írod 2 g-vel a hegesztést!:D:D:D

Na, most átolvasom még1x az egészet, az én koromban már asszem javasolt!:) Átolvasom hogy mit írt a kalapácsos gyilkos!:D:D:D

Balázs amúgy érdekes cikkeket ír, az oldtimer szektorban mindenképp számtalan új infót tudhatok meg a régi vasakról, amire nekem sosem lenne idõm hogy utána járjak!

Na, minnyá akkor...

#720
Atom

Atom

    Kitaláló

  • fórumtag
  • 43 hozzászólás
Folytatás....


88.old.: "Mindenhol azonos fûzésminta esetén a leghosszabbak a hátsó kerék bal oldalára kerülõk lesznek"
Érdekes, nálam mindig az elsõk voltak a leghosszabbak...
Kisebb küllõperem, + a középvonaltól távolabb voltak általában.

Hát mert Te –ezek szerint– többnyire felnifékes normál XC kereket, és országúti kerekeket fûzöl leggyakrabban. Tárcsafékes agyak használva már nem ez a helyzet. Ott az elsõ agyak küllõpereme többnyire ugyanakkora, mint hátul, tehát az elsõ küllõk nem hosszabbak. Sõtt: sok 20-as Bolt-On tengelyes elsõ agynak a nagyobb a küllõpereme, mint a hátsó párjának. A leghosszabb pedig a kis peremû 150-es DH hátsóagyakhoz kell, bár azok legalább szimmetrikusak.


"...hogy a száraz állapottal ellentétben könnyedén lehessen feszíteni õket"
Na és miért nem megy a feszítés? Mert a száraz menet össze bír tapadni, és ilyenkor a küllõt torziós rugóként használjuk, amit nem kéne...
Kivéve akkor, ha centrírozás során ráfog az ember a húzott küllõre. Én mindig így teszek.

(A sokat szidott aero küllõk ebbõl a szempontból sokkal jobbak, azon egybõl látni, ha meg vannak tekeredve!)
A Loctite vagy nem Loctite meg nem ilyen fekete/fehér kérdés.
Megint csak DT-tõl, de az általuk használt Loctite termék olyan, hogy ha a küllõ elõzõleg olajozva volt, akkor oldhatóbb marad a küllõanya, ha minden száraz volt, akkor keményebb lesz a ragasztó!
Sajnos a „Spoke Freeze” itthon nem igazán beszerezhetõm vagy csak ritkán, és drágán, ezért a legtöbb szerelõ nem használ ilyet… De e nélkül is lehet jó kereket fûzni.

Úgyhogy 3 lehetõség van: olaj, olaj+Loctite, csak Loctite. Szárazon ne rakjon össze senki se kereket!

Én a 4. lehetõséget használom: nem olajozok, viszont ügyesen fûzök. A végén majd leírom hogy miért…


"A felni a tengelyvégekhez viszonyított központosságát idõnként a vázba helyezve kell ellenõriznünk"
Dehogy! Hagyjuk azt a szegény vázat!


Nem értek veled egyet, mert ismét csak magadból indulsz ki: nálad ugye alap, hogy az egyedi vázaid, papucsaid központosak, és mérethelyesek. NAGYON sok távolkeleti tömegváznál *–sajnos–* nem feltétlenül ez az alaphelyzet. Simán vannak 2-3-5 mm-es eltérések is a központosságot illetõen. Na most ha ezekbe beleraksz egy tökéletesen központosra fûzött keret kereket, akkor nem szartál a kútba, csak a kávájára….
Mivel a cikk alapvetõen azoknak szól, akik otthon szeretnének kereket fûzni (többnyire centrírálvány hiányában) azoknál igenis életképes alaternatíva a vázban centrírozás.
Fontosabb ugyanis hogy az adott kerék, az adott vázban az optimális nyomvonalon fusson, mint hogy tökéletesen középre legyen fûzve, fõleg miután a 135-ös sarutáv, és a az elsõ tárcsafék miatt manapság a legtöbb kerék asszimetrikusan fûzütt már ami a küllhosszakat és a küllõfeszültségeket illeti.

szégyelje magát az a centírozó, aki spéci szerszám hiányára hivatkozva nem hajlandó egy kereket középre fûzni!!!
Otthoni kerékfûzésrõl beszélünk…

89 old.: centírozás:
Érdemes a centírozás témát máshonnan közelíteni:
Van 4 kérdés, és van rá 4 válasz!
A 4 "kérdés": A felni kitérései:
-jobbra lefelé
-jobbra felfelé
-balra lefelé
-balra felfelé
A 4 "válasz"
-jobb küllõ lazítás
-jobb küllõ húzás
-bal küllõ lazítás
-bal küllõ húzás

Ez így gyorsabb, és kíméletesebb, intha külön-külön kezeljük a magassági meg az oldalirányú kitérést!
Ez a 4 kérdés 4 válasz ügyes, de fontos tisztázni hozzá, hogy a válaszokat a kerék tetején, vagy az alján alkalmazod-e? Nem mindegy… :-)


Ja, én nem szeretek kerekeket taposni! Inkább utánacentírozom X km megtétele után. Ez a feszültségmentesítés gyakorlatilag arról szól, hogy a torziós rugóként mûködése a küllõnek éppen meg kíván szûnni.



A cikkhez hozzátartozik, hogy bár elég sokáig készült, de a végén még jó lett volna van 2-3 nap a finomhangolására. Én ezekket írtam vissza a Balázsnak amikor leadta a cikket:

„Néhány dologgal lehetet volna kicsit turbózni: (majd ha webre kerül megtehetjük.)


- ábra, vagy táblázat, szakágankénti ideális fûzéstípussal. (bár ez elég nagy meló mert sok kombináció van)

- kenés-nem kenés: én nem kenés párti vagyok, de vannak esetek amikor az a jó ha kent, és van amikor nem, ezt lehetett volna részletezni. Nagy terhelésnél szerintem nem szerencsés kenni, össze kell hogy "rohadjon" a bejutó porral, hogy ne lazuljon fel. (tárcsás dh keréknél, nagy féktárcsánál, gyakori ugratásnál, sok vibrációnál pl.)
Nekem az összes kent fûzésû ugrálós kerekem totál fellazult 1 hónap után, így leszoktam róla…

- A hajtás oldali radiál/nem radiál témát én megbontottam volna aszerint, hogy milyen aggyal követik ezt el. A régebbi, vékony testû országúti vagy pálya agyaknál van értelme mellõzni a hajtás oldali radiált, mert ott gyenge, és rugalmas az agytest, és tényleg elcsavarodhat.
Az új paralax agyaknál, vagy szinte minden vastag testû , duci, vagy tárcsás agynál, vastag alu küllõknék, egyenes fejû direkt fûzésû kerekeknél van értelme a hajtás oldalon radiálra fûzni, mert az agytest olyan vastag, hogy képtelen az elcsavarodásra, ergó a komplett agytest adja át a forgatónyomatékot. Ebben az esetben fontosabb, hogy a hajtás oldali küllõket kivülrõl futtatva, csökkenteni lehet a jobb és a bal küllõk közti feszültségkülönbséget, ami nagyban fokozza az oldalmerevséget, a szimmetriát és az erõsséget.

- Fûzésminta: én ezt is szétbontottam volna aszerint, hogy a felni hegesztett vagy illesztett, és hogy mennyi a tömege. Gyengébb (illesztett) vagy extra könnyû felniket én gyakran fûzök úgy, hogy az illesztés helyén, 4 küllõ összehúzza a felnit, sõt, gyakran még a szelepnél is, fõleg ha vékony felni-nagy autószelepes lyuk kombináció áll fenn. Ilyenkor másodlagos nálam a pumpálási kényelem, fontosabb, hogy az eleve gyengített helyen (illeszték, vagy szelepfurat) még több összehúzó erõ érje a felnit, hogy erõsebb legyen.

- Küllõtekeredés a centrírozás során: én minden esetben ráfogok egy kombinált fogóval a küllõre, és ellentartok az anya-feszítés csavaró hatásának, mert ez pontos eredményt ad, míg a visszatekerés küllõfeszességi állapottól függõen más-más mértékû.

Ezt írtad:
"Ha ez mindkét oldalon megvolt, abban az esetben feltámasztom ismét a tengelyt, valamint a felni hozzám közel esõ részét, és két kezemmel megmarkolva a küllõk között a felnit, jól körbenyomkodom mindkét oldalról. "

E helyett van egy durvább, de hatékonyabb megoldás.
Az én „szakzsargonomban” ezt kalapácsnyelezésnek hívják:
Ha kész a fûzés, akkor fel kell állítani a kereket, majd a 2-2 oldali kersztezõdõ küllõ közé/fölé be kell tolni egy kb. 15 mm vastag fa kalapácsnyelet majd két kézzel a kalapácsnyél két végre támaszkodva lefelé az agytest felé bel kell nyomni (majdnem teljes testsúllyal) a 2-2 küllõ közé, hogy nagyon komolyan meghúzza a küllõket (egyszerre mind a 4-et szimmetrikusan, hogy ne másszon el a centrír eredménye). Ez a technika arra jó, hogy nem kell megvárni a zsír új fûzésû keréknél, hogy a küllõk beleegyék magukat az agyperembe, hanem ezt így a kalapácsnyelezéssel helybõl el lehet érni. A küllõanya-felni kapcsolat is fixálódik ezáltal. A végeredmény, egy tökéletes küllõfelfekvés és beágyazódás, aminek nem kell 1 hónap használat után utánnahúzni.
Próbáld ki egyszer, nagyon jól mûködik. (természetesen a kalapácsnyelezés után érdemes még egy gyors ellenõrzõ centrír kört futni.



Na, asszem ennyi lett volna a hozzáfûznivalóm ehez a cikkhez.;)
Ritkán írok, de akkor nem keveset!:D
Üdv: Yas.;)

Én mégritkábban írok, de akkor mégtöbbet… :-)
Atom
Egyszerûsíts!