Jelentkezz be Regisztrálj
Legfrissebb szám
#2141
Posted 2006. November 03. - 18:25
"Milyen állat, aki bennem él?
Aki helyettem élvez, helyettem fél
Aki helyettem fázik, ha hideg a tél"
#2142
Posted 2006. November 03. - 15:25
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#2143
Posted 2006. November 03. - 15:02
Csak mert szó volt róla:
http://www.yasec.hu/ -> Mûhely -> A kerékpárváz függõleges rugalmassága
ON
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#2144
Posted 2006. November 03. - 14:45
LCS; ugyenerre jutottam...R7 hulladék, fox drága, marzó nehéz...régi skareb meg...hát, akkor már egy régi SID (a reba jó lenne, de 2 centivel magasabb...bár több vállal kihozzák, talán az új tipusú váll már okés? (értelemszerûen nem azon a +5 mm-en múlik, ami a 80--->85 mm rugóút változás miatt jönne)
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#2145
Posted 2006. November 03. - 13:29
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2146
Posted 2006. November 03. - 12:47
de egyelõre nem találtam még jobb villát helyette. (még mittomén mi lesz jövõre, ajánlhattok egy életképes alternatívát, súlyt leszarom, de beépítési magasság nem lehet több a SIDnél...
hát ebben egyetértünk. akármilyen hajlékony, ha nagyon könnyû cc villa kéne, én sem vennék mást. én imadtam - a mûködése szenzációs.
alternatíva? hhh, ez nagyon nehéz sztem.
reba magas (?), marzok magasak (bár egy ETA-s, ATA-s megoldás sztem). R7-et nem ajánlom a minõsége miatt, marad valami nem SPV-s skareb, visszamaradt készletbõl, elite pl.
vagy mondjuk alap egy FOX, pl F80 RLC, csak megtudod e fizetni?
#2147
Posted 2006. November 03. - 11:52
hidd el, érezzük az S-bend-, a vázanyag-, a falvastagság-, illetve az alkalmazott formák közti különbségeket.
Apropó: mentél már SID-del egyébként?
Hihi, jól van, mind1, nem akarok nagy vitát, igazatok van a magatok módján. Mesélek egy vázkeménység dolgot. Én már vagy 5-6 vázat elkhasználtam, elég durva terhelésnél. Ahol valóban éreztem hajlékonyságot, az a középcsapágyház - vicces, h pl görgõbe fogva egy Magellan Crux 3 centit mozog oldalirányba, míg egy Giant XTC meg csak másfelet. A támvilla...szerintem...duma. A hajlított támvillás Pyxis-ek meg egyszerûen röhejesek...HA már hajlik is, nem lenne valami bölcs dolog folyamatos ciklikus terhelésnek kitenni az alu-t, ami tudniillik nem szereti annyira ezt.
Persze lehet, hogy azért mondom, mert mindig (viszonylag) merev vázam volt. Bár az acél-magellán azért nem annyira üvegmerev. Most meg a ultarkomfortosnak mondott titángépem a vesekövemet is kirázza. (már a fullymhoz képest, pedig az is "viszonylag" merev) Bár tény, hogy nem HANGOSAN ráz, mint a régesrégi Giant XTC-m, ami minden kövön akkorát csendült, hogy már a "tudata" miatt is rázott. Továbbra is azt gondolom, hogy ez pszichés. (nagyrészben)
SID - ja, mentem már vele (de nem az elsõ villám - volt már bengamerev is helyette, nem volt sok különbség - legalábbis nálam...) Szét is ment már rajta a teflon, ömlik az olaj rendesen (25.000+ km...), de egyelõre nem találtam még jobb villát helyette. (még mittomén mi lesz jövõre, ajánlhattok egy életképes alternatívát, súlyt leszarom, de beépítési magasság nem lehet több a SIDnél...pl a Reba már alapból kiesik emiatt...+2 centi (azonos rugóút mellett)...ehh)
Az, hogy a GF cuccokról mit gondolok, az kábé ugyanaz, de a cikkben volt valami. De lehet, hogy CK volt. (mondjuk a vélemény a 40ezer forintos CK kormánycsapágyakra is fennáll...)
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#2148
Posted 2006. November 03. - 11:27
erre meg azt mondom az a tudomány, viszont a váz meg nem tud olvasniAsszem hozé idézett egy gary fisher cikket egyszer. Elgondolkodtató volt.
Egy hátsó kerék hajlik 1 centit, a gumi még kettõt, a nyeregcsõ 5 milit, a hajtókar 3-at. A vázak között 1-2 mm különbség van. Ez a 4 centis csoffadási skálán ne mondd már, hogy nem elhanyagolható.
tényleg 0 elõitélettel, mentem a spéci vázhoz, sõt örültem mint majom a farkának hogy de jó bringám van,,,,,,,- amíg nem volt összerakva naponta kiszedtem a szekrénybõl, egy kis gyönyörködésre.....aztán jöttek az elsõ utak, és akkor jötten rá hogy kirázza a vesekövemet, és én ezt nem akarom, kényelmes öreg csóka vagyok......és sírva kivántan vissza a majd fél kilóval nehezebb csúnya szürke DE komfortos régi vázamat.....a szkandi kona váz meg már már fulli a specihez képest....
szal lehet kimutatni nem lehet, de érezni igen...
LCS.....ment(megy) SID-del elég sokat Dante......(nem is hiszem el Neki, hogy nem zavarja hogy csavarodik, mint a fonott kalács:) )
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2149
Posted 2006. November 03. - 11:26
ez ütött. pont GF-t hozod fel példának?Asszem hozé idézett egy gary fisher cikket egyszer. Elgondolkodtató volt.
Egy hátsó kerék hajlik 1 centit, a gumi még kettõt, a nyeregcsõ 5 milit, a hajtókar 3-at. A vázak között 1-2 mm különbség van. Ez a 4 centis csoffadási skálán ne mondd már, hogy nem elhanyagolható.
tisztelem a csókat, de õ a legnagyobb király abban, hogy sakálprémbe öltözve eladja a tök átlagos dolgait (inkább csak a nevét), szinte a legdrágábban.
#2150
Posted 2006. November 03. - 11:17
lehet, hogy hevesnek tûnök, de bocs, ez jött elõ a stílusodra...
évente több, mint 60 bringát tesztelünk és 10-15 villát, stb....
hidd el, érezzük az S-bend-, a vázanyag-, a falvastagság-, illetve az alkalmazott formák közti különbségeket.
Apropó: mentél már SID-del egyébként?
én erre csak azt tudom neked mondani, hogy én sosem látok F17-eseket a házunk felett száguldozni, így azt gondolom, hogy azért, mert leesnek a szárnyaik és szarok
az, hogy mit tanultál, meg mi az elmélet.... tisztelem a tudásod, de ne haragudj, bringatesztelésnél, nagyjábol semmit nem érne.
csak ismételni tudom magam: mi _!kipróbáltuk!_ ezeket a cuccokat és ilyenek.
és kérlek ne magyarázd félre, amit írtam. természetesen nem úgy tesztelünk, hogy elõbb elolvassuk, mit írt a világsajtó, vagy akárki a fórumokon, aztán azt mi megerõsítjük.jó lenne, ha egy kritika / minõsítés megfogalmazásánál elsõ körben magasról letojnátok, hogy ki mit és hol olvasott róla. Egyrész erõsen szubjektív, másrészt igenis tévedhet egymillió légy is.
arról van szó, hogy a SID pl nem egy mai történet. amit akkor írtunk róla, azóta már százezer formában és helyen beigazolódott, Skareb detto.
nem is értem ezen mér vitatkozunk...... hol a Jáksó?
#2151
Posted 2006. November 03. - 10:54
Egy hátsó kerék hajlik 1 centit, a gumi még kettõt, a nyeregcsõ 5 milit, a hajtókar 3-at. A vázak között 1-2 mm különbség van. Ez a 4 centis csoffadási skálán ne mondd már, hogy nem elhanyagolható.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#2152
Posted 2006. November 03. - 09:56
figy Dante, akkor legközelebb ha megyünk valamerre, kérünk kölcsön egy specko merevfarút, meg egy easton csöves konát /hogy a szkandium vázanyag ne játszon/ és ha Te nem érzel köztük meglehetõsen nagy különbséget komfortban akkor, 1 hétig én fizetem a tejbepapidat.....:-)Nem kell a fejemet letépni.
Egy: lcs, nem idéztem, hanem egy x ideje olvasott cikkre emlékeztem vissza. Nyugi.
Arra próbáltam csak célozni, hogy túlságosan is beveszitek ezt a merevség-hajlékonyság dumát. Olyan hevesen védekeztek, mintha valami tételes cáfolatot írtam volna, pedig csak komolytalanul megjegyeztem, hogy irónikus, hogy egy kábé 50 kilós teszter csavarodást tapasztal. Több termék véleményezésénél azt vettem észre, hogy, Téged idézve: "nem csak nálunk hangzott ez el, hanem kismillió fórumon, jópárszor" alapon alapfeltételezésként ezzel kezdtek.
Mellesleg a SID célzott súlycsoportja 60-70 kg. (az egy dolog, hogy 85 kilóig skálázzák)
Mondok egy másik témát, mert ez úgy látszik már megnyerhetetlen harc...de: például gyakran példálództok, hogy egy aluváz mennyire kényelmes/kényelmetlen, meg az S-bend, meg a Pyxis hajlított támvillája stb. Ne haragudjatok, de még maguk a gyártók is beismerik, hogy ez marketingfogás. Az, hogy egy aluváz 0,1 mm-t hajlik a támvillánál, vagy 0,2-t, olymindegy, nehommá azt mondja valaki, hogy érezni. Placebónak hívják. Szívesen mellékelnék egy 10oldalas számítást, ugyanis részben szakmába vágna egy ilyen elemzés. Remélem értitek mit próbálok mondani - jó lenne, ha egy kritika / minõsítés megfogalmazásánál elsõ körben magasról letojnátok, hogy ki mit és hol olvasott róla. Egyrész erõsen szubjektív, másrészt igenis tévedhet egymillió légy is.
Dig - :lol1: (ez kiütött)
azért ezt a 2 márkát mondom mert ezeket volt alkalmam tartósan próbálni....
hogy ez az s-bendtõl van e vagy nem azt nem tudom, de erõsen érzékelhetõ a különbség, - nem a specko felirat volt az a zavaró tényezõ, amiért megszabadultam a rönkugrótól- de lehet mert a régebbi még full egyenes lánc-és támvillás konám is úgy emléxem rázósabb élményt nyújtott.......
SID-rõl tudjuk mit tud -bár azt nem hiszem hogy tárcsával ne csavarodna egy 45 kilós ember alatt is- de mivel nem csak 40 kilós emberek vesznek bicajt, azért nem mindegy hogy pl egy majd 2 kilós nem gagyi teló hajlik-e mint a kolbáz vagy - sem...mert az meglepõ tud lenni néha....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2153
Posted 2006. November 03. - 00:24
Egy: lcs, nem idéztem, hanem egy x ideje olvasott cikkre emlékeztem vissza. Nyugi.
Arra próbáltam csak célozni, hogy túlságosan is beveszitek ezt a merevség-hajlékonyság dumát. Olyan hevesen védekeztek, mintha valami tételes cáfolatot írtam volna, pedig csak komolytalanul megjegyeztem, hogy irónikus, hogy egy kábé 50 kilós teszter csavarodást tapasztal. Több termék véleményezésénél azt vettem észre, hogy, Téged idézve: "nem csak nálunk hangzott ez el, hanem kismillió fórumon, jópárszor" alapon alapfeltételezésként ezzel kezdtek.
Mellesleg a SID célzott súlycsoportja 60-70 kg. (az egy dolog, hogy 85 kilóig skálázzák)
Mondok egy másik témát, mert ez úgy látszik már megnyerhetetlen harc...de: például gyakran példálództok, hogy egy aluváz mennyire kényelmes/kényelmetlen, meg az S-bend, meg a Pyxis hajlított támvillája stb. Ne haragudjatok, de még maguk a gyártók is beismerik, hogy ez marketingfogás. Az, hogy egy aluváz 0,1 mm-t hajlik a támvillánál, vagy 0,2-t, olymindegy, nehommá azt mondja valaki, hogy érezni. Placebónak hívják. Szívesen mellékelnék egy 10oldalas számítást, ugyanis részben szakmába vágna egy ilyen elemzés. Remélem értitek mit próbálok mondani - jó lenne, ha egy kritika / minõsítés megfogalmazásánál elsõ körben magasról letojnátok, hogy ki mit és hol olvasott róla. Egyrész erõsen szubjektív, másrészt igenis tévedhet egymillió légy is.
Dig - :lol1: (ez kiütött)
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#2154
Posted 2006. November 02. - 09:54
bazze Dig.
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#2155
Posted 2006. November 02. - 09:46
Nézzétek meg itt az eredmény.
Az ideális SID teszter Lara Croft!
#2156
Posted 2006. November 02. - 01:53
Hát nem tudom miért "röhögted halálra" magad, de lehet, hogy valaki mástól (pl egy fiútól) elfogadtad volna ezt a véleményt? :icon_roll
A cikk egyébként többünk véleményét tükrözi, bár egy szerzõje van. Komolyabb alkatrészek tesztelésénél gyakran csináljuk úgy, hogy többünk tapasztalata adódik össze - így kevésbé szubjektív a dolog.
Meg nem is igazán értem a kifogásod, hiszen az, hogy a SID nagyon csavarodik, tény és nem csak nálunk hangzott ez el, hanem kismillió fórumon, jópárszor. (Ettõl még nagyon jó villa, arra, amire tervezték)
Lehet, hogy számodra furcsa, de egy lány alatt is csavarodhat egy villa.
Rosszul is idéztél és még hiányosan is (igazad van: nem a tárcsa csavar egy villát...), de így talán más értelmet nyer az ügy:
"Levegõszökést egyáltalán nem tapasztaltam, csavarodást, hajlást viszont rendesen, lévén, hogy tárcsafékkel használom...."
.
"Általános tapasztalat viszont a SID-ekkel kapcsolatban, hogy nagyon jól bírják a gyûrõdést"
.
"...de a kis súlyúaknál talán tárcsával használva sem lesznek gondok"
Skareb vs. SID:
mindkét villát teszteltük, közülünk többen, többször is.
a tények:
- a Skareb Super majd' 200 grammal nehezebb volt akkor ('04), mint a SID Race
- a manitou RA fékhídja ténylegesen merevebb a fék csavaró hatása ellen - jó találmány
- a manitou-n a PM-es fékrögzítés miatt jobban fog a fék
az pedig végképp nem jellemzõ ránk, hogy benyeljünk a különféle gyenge markec dumákat, lásd pl Sram 2007 cikk.... de régebben sem.
ezt csak most vettem észre:
Fontos lenne, hogy egy terméket a célzott súlycsoportja tesztelné...
kérlek magyarázd el nekem, hogy egy SID-nek mi a célzott súlycsoportja
ha nem a SID-re céloztál, akkor a válasz 2-vel fentebb
#2157
Posted 2006. November 01. - 22:53
Nem emlékszem ki is írta annó a SID-rõl szóló cikket, de ha jól emlékszem az egyik csaj (azt hiszem Sziporka? bocs ha nem...), s halálra röhögtem magam a "tárcsától tényleg csavarodik" dumán. Na igen, egy 80 kilós ember alatt. Azért mert a sok drabál állat alatt nyaklik, nem kellene esetleg alapmegállapításként ezzel kezdeni. Pl én próbáltam DeltaTL után Skarebet is, és SIDet is, s mindkettõ ugyanannyira hajlott, ehhez képest Ti meg bekajáltátok a Manitou Skarebb-sokkal-merevebb-mint-a-SID dumáját.
Példaként hoztam csak ezt fel, a merevség téma egyszerûen vicces, hogy mindig, minden termékkel kapcsolatban visszatér. Fontos lenne, hogy egy terméket a célzott súlycsoportja tesztelné, a célzott felhasználási területen.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#2158
Posted 2006. November 01. - 22:08
Leszögezem,hogy csak a kíváncsiság hajt, nem vagyok profi, csupán érdeklõdõ.
A teszteket olvasgatva feltûnt, hogy némelyik cikkben panaszkodtok, hogy rövid a gép vagy túl hosszú/rövid a stucni, ugyanakkor mintha a tesztelõ mérete nem illene igazán a bicóhoz. Rémlik, hogy a februári számban egy 17"-es Speckóról írtátok, hogy rövidke (túrára legfeljebb Tom Cruise-nak ajánlanátok), s ha a memóriám nem csal, ezt Jorus írta, akit nagyobb bringára képzelek el a képek alapján. Lcs-t viszont a "63" kilójával többször láttam 19"-es vasakat meglovagolni. Esetleg a tesztelõk magasságát, belsõ lábhosszát meg lehetne adni, ez sokat segítene az újoncoknak a bringaválasztásban.
Tapasztalatom szerint némelyik kerékpárboltos éppen azt a méretet tartja ideálisnak a vásárló számára, amelyik a készletén van.
Kedves Janza,
Sajnos azt kell mondjam jogos az észrevételed, nekünk is gyakran fejtörést okoz, hogy milyen méretû gépet kérjünk tesztelésre és hogy az kihez fog a legjobban passzolni.
Ezt néha nekünk sikerül picit összekavarni / túlbonyolítani, néha viszont elõfordul, hogy egy hirtelen befutott új bicó az alany, amibõl nincs más méret.
Folyamatosan azon vagyunk, hogy a dologba (hogy melyik hónapban milyen és mekkora gépet teszteljünk) mégtöbb tudatosság kerüljön.
Ennek szerintem biztos jele volt pl, hogy idén több összehasonlító tesztet is meg tudtunk csinálni és elõfordult, hogy egy 19-es gépet is be kellett vállalnom, különbözõ okok miatt. De ilyenkor, természetesen, minden esetben a gép tényleges méretéhez képest írjuk, hogy hosszú, rövid, stb - vicces lenne, ha azt mondanám pl egy 19"-es gépre, hogy nem jó, mert nagy...
Jövõre erre is megpróbálunk jobban odafigyelni.
üdv, lcs
#2159
Posted 2006. November 01. - 17:26
A teszteket olvasgatva feltûnt, hogy némelyik cikkben panaszkodtok, hogy rövid a gép vagy túl hosszú/rövid a stucni, ugyanakkor mintha a tesztelõ mérete nem illene igazán a bicóhoz. Rémlik, hogy a februári számban egy 17"-es Speckóról írtátok, hogy rövidke (túrára legfeljebb Tom Cruise-nak ajánlanátok), s ha a memóriám nem csal, ezt Jorus írta, akit nagyobb bringára képzelek el a képek alapján. Lcs-t viszont a "63" kilójával többször láttam 19"-es vasakat meglovagolni. Esetleg a tesztelõk magasságát, belsõ lábhosszát meg lehetne adni, ez sokat segítene az újoncoknak a bringaválasztásban.
Tapasztalatom szerint némelyik kerékpárboltos éppen azt a méretet tartja ideálisnak a vásárló számára, amelyik a készletén van.
A korábbi Jorus-Begbie túrákra vonatkozó hozzászólásokat elolvasva eszembe ötlött, hogy a különbözõ egyesületek bemutatásakor azok kedvenc edzõ vagy túraútvonalait is lehetne ismertetni. Ezzel az adott klubot is népszerûsítenétek, azon keresztül pedig az egész montis mozgalmat. A térkép viszont nagyon elkelne ezekhez a beszámolókhoz, s errel volt is néhány próbálkozás KGÁdám cc-edzõköreinél.
A lap összességében tetszik, a konkurens magyar lapoknál sokkal jobb, sõt a legnagyobb amerikai lapoknál is élvezhetõbb. Utóbbiakban annyi a hirdetés, hogy az igazán érdekes, véleménykifejtõs cikkekre nem maradt hely.
Csak így tovább.