Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Teleszkópok - általános eszmecsere

- - - - -

  • This topic is locked This topic is locked
16970 replies to this topic

#16521
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
szép ez a kép...  :)

#16522
tbertalan

tbertalan

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,436 posts
szegény gyerek fájhatott neki de azért szép a villától, hogy bírta!!!

#16523
vendég__*

vendég__*
  • vendég
Csõröst nyomott a kis Futyuri, méghozzá Veresen és az orrom elõtt.  ;)

#16524
tbertalan

tbertalan

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,436 posts
de azt eséshez írta amikor kórházba került a mammuth a kukába. jó nagyot eshetett!

#16525
Begbie

Begbie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,228 posts
Írta, csõröst nyomott! Méghozzá Veresen.

#16526
tbertalan

tbertalan

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,436 posts
Hogy estél olyan nagyot, hogy te a kórházba  mammuth a kukába végezte?

#16527
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11,799 posts
A DH 1-es valóban 150 mm-t mozog, 3,5 kg, 71 cm magas, átütõtengelyes (Iljics: az adapter dolgot nem értem, hacsak nem azokra az alu kütyükre gondolsz). A tengely egyoldalon hasított papucsba csatlakozik, száranként 2 imbusz, és egy könnyû anya tartja a helyén. Kétféle csillapítással lehet beszerezni. Az egyik a kisolajpatronos. (A bal szár felét foglalja el a patron) Ekkor a bal szárban felül egy kisebb, vékonyabb rugó van, alatta pedig az olajpatron. A jobban pedig egy darab nagy rugó van. A szárak tetején állítható a rugók elõfeszítése, (hátrány, hogy a kupakok mûanyagok, így, pár kiszedés után elnyalódhat a menet rajtuk) a bal szár alján pedig a csillapítás. A másik megoldás a nyíltolajpatronos csillapítású ( teljes bal szár csillapítás), de ezt nem ismerem, mert nekem kis patronos volt. Nekem az volt vele a gondom, hogy kidurrogtak benne a patronok. A nyílt patron elõnye, hogy nem durran ki, bár kevésbé tág határok közt állítható a csillapítás. A villa a 28-as becsúszók miatt csavarodik egy picit, de az átütõtengely jól ellensúlyozza. Szimmeringjei nem túl jók, de van rajta gumiharmónika.

Összességében faja kis villa. Toltam vele pár csõröst, de nem lett különösebb baja. Túlélt egy olyan esést, ami után én kórházba, az elsõ Mammoth pedig a kukába került.  :D

Feltöltött kép

Jelenleg Sorn használja, bár õ kicserélte nyíltra a csillapítást.

#16528
Kilgour

Kilgour

    vendég

  • fórumtag
  • 31 posts
Kossz ;D

#16529
iljicS

iljicS

    zsonglõr

  • fórumtag
  • 6,613 posts
Használtan 50-60e körül vannak, 150mm rugóúttal. Átütõtengelyesek, de általában adapterrel együtt szokták eladni õket. Csillapításuk asszem olajpatronos, de ezt csak félve mondom, mert ha nem, akkor mi lesz itt....  8)

#16530
Kilgour

Kilgour

    vendég

  • fórumtag
  • 31 posts
Hello

Nem tudtok a dh1 telokrol valamit?
Arak?
Parameterek?

#16531
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Hali!
Kösz a segítséget a villával kapcs,habár az a veszély nem fenyeget,hogy 10cm feletti rugóutasat veszek... :'(   :)
Így is lenne még pár láma kérdésem;a mi van,ha egy rövidebb úttal rendelkezõ villa hosszabb,mint a többet tudó társa?Asszem a Zokes Slam és a tunigolt Shock Works CXR jó példa.
A hátsó telónál mi a jobb;ha a lengõvillán van a középrész,vagy pedig ha a forgópont felette van a csövön?Ha a második eset,acco a pontnak milyen távol kell lennie a teng-tõl?Gondolom,minél közelebb,mert acco kb. kört ír le a hmû körül,és nem ba***a a láncot.Vagy tévedek?
Ennyi vót a mese mára.

U.I.:Ugye mindenki látta a Nightwisht?!?
Naggyon király volt,mégis adták a Wishmastert! ;D


#16532
Dfox

Dfox

    vendég

  • fórumtag
  • 21 posts
      Hey ! Csak nem hiányoztam ?!

   Apám, mikor a Marzo árlistát összeraktam kissé megdöbbentõ volt látni, hogy hozzánk mennyire kurvára nem hozzák be õket.  Mellesleg elkezdtem összedobni valami katalógusszerût a tár.hu-ra. Ha kész lesz felnyomom a címet.
 
  Elõször egy kis javítás: sajna a Manitou Black Elite Air árát elírtam, valójában 136.000-ért hozom. :'(

  Tehát Marzo: (elsõ az én áram, zárójeles a forgalmazóé)
       Dirt Jumper 1 - 110.000 (nincs)
       Z1 DropOff - 100.000 (nincs)
       Z1 Drop Off  QR20 - 105.000 (nincs)
       Z1 FR - 135.000 (169.000)
       Z1 FR QR20 - 135.000 (?)
       Shiver SC - 154.000 (nincs)
       Z1 Wedge - 67.000 (78.000)
       Atom Race - 110.000 (nincs)
       X-fly - 110.000 (nincs)
       Maraton S - 145.000 (nincs)
  Érdekes, nemde?

       2001-es:
    Rock Shox:
           Judy Race - 88.000 (tavaly 124.000)
           SID Race - 140.000 (tavaly 200.000)
           Psylo Race - 140.000 (tavaly 182.000)
    Manitou :
           Magnum-R - 42.000 (tavaly 69.000) ;)
           
           SX  (blokkolható!!!) - 58.000 (tavaly 80.000+ rugóút blokkoló 25.000)  CC-re,maratonra szerintem az ilyen keretbõl élõknek CSÚCS  :D :D :D
           
           Mars (blokkolható) - 84.000 (tavaly 119.000+ rugóút blokkoló 25.000)   Igazi csúcs villa SZUPER áron. ;D ;D ;D

           Huhh, kicsit elfáradtam. Rond-Magura, és FOX csemegék, hátsó rugóstagok csak erõszak hatására.

           Thy !!! Ami a Probike-os SID-et illeti az egy XC, és jóval kevesebbet tud az SL-nél (persze épp ezért olcsóbb is).
          Ami a SID kolbász lábait illeti, igaz, hogy nem egy freeride teló, de nem is az a funkciója, és biztosak lehettek benne, hogy senki alatt nem fog összerogyni. És ugyan mit kell többet szervizelni rajta mint a többin?
          mára ennyi,
                           pá :-*

#16533
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
Thommey

A Psylo 80-125-ig U Turn-el állítható fokozatmentesen a rugóút, inkább freeride/slalom villa, mert nehezebb is, mint a Duke. Az "csak" 80-100 mm között állítható, úgy, mint a régi Judy-k, egy kis adapter áthelyezésével.

Ha ennyi pénzed van amúgy, a Duke mellett, egy levegõs Black is jó lehet! Rapid Travel Adjust 80-100 mm (némelyik 120ig), olyan, mint az U Turn, csak más a neve. Oda-visszaút csillapítás állítás.

#16534
zylexy

zylexy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 523 posts
És még Dfox nem is jött vissza.... ;D

#16535
vadkanur

vadkanur

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 525 posts
Em-Tee: ez igen :D
..bazira raersz...
Koszonjuk!

vad

#16536
b

b

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 665 posts
kalaius, semmiképp se tegyél 110mm-nél hosszabb utas villát a h:a-ba, ez az adat a saját villájánál a max. egy marzo alacsonyabb építésû abból belefér egy 120-130as is, ha a geometriát nem akarod nagyon elcseszni akkor H:a villából 90mm elég.

#16537
Em-Tee

Em-Tee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 256 posts
Marzocchi:
Marzocchi Marathon S 100 mm 2002  1535 g  uncut steerer, also weighed 1519 g  
Marzocchi Marathon S 80 mm 2002 1450 g 1430 g -1,38% 20 cm steerer  
Marzocchi MXC ECC 2002  1713 g  1683 cut to 205 mm  
Marzocchi MXC ECC 2002 1580 g 1660 g +5,06% uncut  
Marzocchi MXR Coil 2002  1731 g  20 cm steerer  
Marzocchi Z1 1998  2104 g  7.5  
Marzocchi Z1 Drop-Off 2001 1950 g 1942 g -0,41%  
Marzocchi Z1 Freeride 2002 2040 g   uncut steerer  
Marzocchi Z1 MCR 2000  1980 g    
Marzocchi Z1 QR 20 2000  2170 g    
Marzocchi Z2 X-Fly 2000  1595 g    
Marzocchi Z2 Atom 2000  1807 g    
Marzocchi Z2 Atom Race 2001 1750 g 1799 g +2,80% 78 mm  
Marzocchi Z2 AtomBomb 1999  1760 g    
Marzocchi Z2 BAM 1998  1790 g  7.5  
Marzocchi Z2 Light 1997  1720 g  180 mm steerer  
Marzocchi Z2 X-Fly 100 2001 1650 g 1698 g +2,91% uncut, 100 mm travel, also weighed 1667 g  
Marzocchi Z2 X-Fly 80 2001  1625 g  80 mm travel  
Marzocchi Z2 X-Fly 80 mm 2001 1650 g 1668 g +1,09% Uncut Steerer  
Marzocchi Z3 100 Coil 2001 2000 g 1998 g -0,10% 100 mm travel  
Marzocchi Z3 BAM 80 2000  1820 g    
Marzocchi Z3 Flylight Air 2000  1955 g  185 mm steerer  
Marzocchi Z3 Flyweight 100 2000  1990 g    
Marzocchi Z3 QR20 1999  2150 g  100 mm  
Marzocchi Z5 Air 80 2001 1850 g 2057 g +11,19% 78 mm, 218 mm steerer


German:A. Center X   1320 g


Cannondale Fatty Ultra DL   1250 g    
Cannondale Headshock Moto FR   2680 g    
Cannondale Lefty DLR   1672 g


Pace RC 36 Evo 3 2000  1537 g    
Pace RC-30 2001  785 g  uncut, with canti mounts  
Pace RC-36 Air Force 2 2001  1336 g  62 mm  
Pace RC-36 Pro Class 2001  1574 g  95 mm  
Pace RC36 Proclass 2 80/100 mm Carbon/Mag 2001  1540 g


Rond-Magura 2-Stroke 2001  1847 g  112 mm  
Rond-Magura CP 105 2001  1759 g  105 mm  
Rond-Magura CP 110 2001  1812 g  uncut 260 mm steerer  
Rond-Magura CP 75 1999  1736 g  Uncut  
Rond-Magura CP 75 2000  1706 g  180 mm steerer  
Rond-Magura O24U 2001  1551 g  convertible 80-100 mm travel  
Rond-Magura Quake Air 2001  1483 g  81 mm  
Rond-Magura Quake Air FIRMtech 2001  1750 g  HS33 brake/lever included


RST Aerosa BAS 2001  1601 g  85 mm travel  
RST Delta XL   2626 g    
RST XMO 2002  1477 g  210 mm steerer  
RST XMO Ti   1385 g


Grammániás telók: http://www.frmbike.com/

#16538
Em-Tee

Em-Tee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 256 posts
Lockout nemtom, hogy van-e benne, mert én sajnos tavaly már az ideivel versenyeztem, idén meg a jövõ évivel...  ;D  ;D Szerintem nincs.

Na itt van pár rs súlyadat:
RockShox Duke Race 2002  1548 g  20 cm steerer  
RockShox Duke SL 2001  1621 g  Alloy Steerer  
RockShox Duke SL 2002 1700 g 1740 g +2,35% 20.5 cm steerer, with star fangled nut  
RockShox Indy C 1997  1678 g    
RockShox Indy SL 1997  1354 g  1"  
RockShox Jett Race 2000  1725 g  210 mm steerer  
RockShox Judy C 1999  2000 g    
RockShox Judy Race 2000  1681 g    
RockShox Judy Race 2001  1602 g  84 mm  
RockShox Judy SL 1999 1485 g 1540 g +3,70%  
RockShox Judy SL 2001  1678 g  99 mm  
RockShox Judy XC 1998  1586 g  (?) Steel steerer  
RockShox Judy XC 1999  1640 g  Alloy steerer  
RockShox Judy XC 2000  1952 g    
RockShox Judy XC 2000  1692 g  w Total Air upgrade (80mm)  
RockShox Judy XC 2001  2086 g  uncut steel steerer with star nut  
RockShox Psylo Race 2001  1680 g    
RockShox Psylo Race 2001  1673 g  100 mm  
RockShox Psylo SL 2001  1849 g  98 mm  
RockShox Psylo SL 2002  1896 g  20 cm steerer  
RockShox Psylo SL U-Turn 2002  1957 g  uncut steerer, averaged(2)  
RockShox Psylo XC 2001  1949 g  98 mm  
RockShox SID 1998  1185 g  19 cm steerer  
RockShox SID 1998  1174 g  6.5" steerer  
RockShox SID 100 2000  1497 g    
RockShox SID Race 2000  1225 g  w/star  
RockShox SID Race 2001  1250 g  w/star  
RockShox SID Race 2002  1380 g  uncut steerer  
RockShox SID Race 2003 1180 g 1290 g +9,32% Uncut steerer  
RockShox SID Race Carbon  2002  1305 g  uncut steerer  
RockShox SID SL  2000  1250 g    
RockShox SID SL 2000  1281 g  cut steerer, includes star nut & race  
RockShox SID SL 2000  1302 g  9" steerer, inc. SFN  
RockShox SID SL 2001  1342 g    
RockShox SID SL 2002  1374 g  Uncut steerer, without crown race.  
RockShox SID SL 2002  1336 g  uncut steerer  
RockShox SID XC 1999  1375 g    
RockShox SID XC 2000  1359 g    
RockShox SID XC 2000  1414 g  OEM, 215mm steerer, inc. SFN  
RockShox SID XC 2001  1436 g  82 mm


manitou:
Manitou Black Elite 100/120  2002  1798 g  20 cm steerer  
Manitou Black Elite Air 2002  1587 g  with lock-out  
Manitou Mars 2001  1411 g  85 mm  
Manitou Mars 1 2000  1438 g    
Manitou Mars C 2000  1316 g  Cut to 7.5  
Manitou Mars C 2000  1342 g    
Manitou Mars CL 2000  1260 g    
Manitou Mars Comp coil 2002  1480 g    
Manitou Mars Diva 2001  1430 g    
Manitou Mars Elite 2001  1445 g  85 mm  
Manitou Mars Elite 2002  1408 g  20 cm steerer  
Manitou Mars Super 2001  1465 g    
Manitou Mars Super 2002  1375 g  20 cm steerer  
Manitou Mars Super 2002  1436 g  Uncut steerer  
Manitou Millennium 2000  1963 g    
Manitou SIX Deluxe 2002  1496 g  80 mm Coil/MCU  
Manitou SXR 1999  1445 g  230 mm aluminium steerer, w/ Englund air kit  
Manitou SXR 2000  1615 g    
Manitou SXR 2000  1662 g  uncut  
Manitou SX-R 2001  1584 g  81 mm  
Manitou X Vert Supernova 2001  2215 g    
Manitou X-Vert 2000  1976 g    
Manitou X-Vert 2001  1986 g  109 mm  
Manitou X-Vert Air 2001  1709 g  112 mm  
Manitou X-Vert DC 2000  2237 g    
Manitou X-Vert Super 2000  1668 g    
Manitou X-Vert Super 2001  1854 g  112 mm




#16539
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,344 posts
Rob:A Duke,és a Psylo között mi a különbség?


#16540
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
Thommey

Én személy szerint nem ajánlom a SID-et 75 kiló fölé. Az egy verseny villa, és olyan merev kb. mint egy jól szituált lángoltkolbász. Meg nem mellesleg a szervizigénye magas, beállítani magadhoz nehéz, és csak szívnál vele. A Duke szerintem "User friendly".