sziasztok tudja valaki,hogy a manitou black-ben,lehet -e cserelni a kormany csövet(nem tudom mi a pontos szakkifejezés),és ha igen akkor,hogyan(siman kiütni,melegiteni,...?)
kösz
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Teleszkópok - általános eszmecsere
Started by
Bikemag
, 2001. June 02. 02:46
#8521
Posted 2004. September 24. - 04:56

#8522
Posted 2004. September 23. - 10:27

Nem se tudtam, hogy az X-vert carbon dh-nak is volt millenium kiadása. Mostmár tudom 

Vagy csak matricát cseréltek rajta?


Vagy csak matricát cseréltek rajta?
#8523
Posted 2004. September 22. - 10:46

#8524
Posted 2004. September 22. - 09:47

Valószinûleg butaságot kéredzek, de a marzó exr pro-n lehet csillapítást állítan? én asszem nem de jó lenne ha lehetne. Esetleg az gyorsít rajta egy kicsit ha hígabb olajat teszek bele? Érdemes? Próbálta már vki? Ötleteket, tapasztalatokat várok és elõre is köszönöm!
#8525
Posted 2004. September 21. - 14:25

Maga a szelep ereszt? Mert ha a szelep, akkor annak a belsejet lehet talan cserelni.
Mivel autos szelep, ezert ugyanugy szet tudod szedni, mint egy belsonek a szelepet. Csak ki kell csavarni. Ha az romlott el, akkor legfeljebb felaldozol egy belsot, es abbol atteszed. Persze csak ha kompatibilis. Meg nem csinaltam ilyet, csak ugy erzem hogy mukodhet, egy probat meger.
Talan lesz masik otlet is.
Mivel autos szelep, ezert ugyanugy szet tudod szedni, mint egy belsonek a szelepet. Csak ki kell csavarni. Ha az romlott el, akkor legfeljebb felaldozol egy belsot, es abbol atteszed. Persze csak ha kompatibilis. Meg nem csinaltam ilyet, csak ugy erzem hogy mukodhet, egy probat meger.
Talan lesz masik otlet is.
#8526
Posted 2004. September 21. - 13:51

Problémám lenne levegõs szeleppel!
Az alany egy zokes slam dh. Nincs túlcifrázva a dolog, egyszerûen elereszti a levegõt. Ha valakitud módszert, vagy ismerõse szenvedett hasonló bajokkal, akkor írjon lécccci pár sort, mert ez igy baj. Bármilyen megoldásra nyitott vagyok, legyen az házi cucc, vagy új szelep
Az alany egy zokes slam dh. Nincs túlcifrázva a dolog, egyszerûen elereszti a levegõt. Ha valakitud módszert, vagy ismerõse szenvedett hasonló bajokkal, akkor írjon lécccci pár sort, mert ez igy baj. Bármilyen megoldásra nyitott vagyok, legyen az házi cucc, vagy új szelep
#8527
Posted 2004. September 20. - 18:56

#8528
Posted 2004. September 20. - 16:04

REKLÁM ON
Az októberi vagy novemberi számban lesz az interjú, amit Billyvel, a Manitou marketing managerével készítettünk nyáron. Többek között az SPV-rõl is faggattuk, némi kritikát megfogalmazva a rendszerrel kapcsolatban.
REKLÁM OFF
Az októberi vagy novemberi számban lesz az interjú, amit Billyvel, a Manitou marketing managerével készítettünk nyáron. Többek között az SPV-rõl is faggattuk, némi kritikát megfogalmazva a rendszerrel kapcsolatban.
REKLÁM OFF
#8529
Posted 2004. September 20. - 14:45

az spv egészen egyszerûen az olajfolyást blokkolja/lassitja, igy küszöböli ki a nemkívánt mozgást. nme intelligens, vagy valami, csupán belassítja a villád, ami igy nem képes kimozogni a kis erõhatás eredményeit. cserében nem is mozog mondjuk apró köves részeken. (minél kevesebb a levegõ, annál könyebben indul meg és annál jobban pogózik.)
#8530
Posted 2004. September 19. - 20:06

#8531
Posted 2004. September 19. - 20:00

#8532
Posted 2004. September 19. - 19:02

#8533
Posted 2004. September 19. - 18:52

Hi! szerintetek hátsó rugóstagnak egy új RST 22A-t. vagy egy régebbi (használt) X-fusion mittoménmi :-\ a jobb választás?? Vagyis ha van valakinek RST 22A rugóstagja irhatna róla valami véleményt!
Kössz...
Kössz...
#8534
Posted 2004. September 19. - 08:40

Elméletileg az SPV-nél a szelep csak a nagyobb behatásokra nyit ki, a folyamatos lassú mozgást, amikor tekersz nem érzékeli. De ezt baromira a saját súlyodhoz + stílusodhoz kell belõni és még így is kompromisszum. Szvsz. kormányról vezérelhetõ lock-out továbbra is rulez.
#8535
Posted 2004. September 18. - 17:23

:. link=board=5;threadid=2338;start=8415#msg206411 date=1095068006]
szóval nem engedi pogózni (cöc-cöc) a telót (aka SPV, pro pedal, stb.). És van aki ezt el is hiszi.
Hátsó telóknál tényleg frankón müxik, elöl csak simán érzéketlenné teszi a mozgást. Szvsz. Szal én elhiszem.
Hát sztem meg a hátsó teló teljesen más, mivel ott nem közvetlen a kerék fölött fejtesz ki erõt, és nem abban a szögben, és ebbõl adódóan egy sok forgáspontos vázban egy ilyen rendszer müxik. CSakhogy elöl az átlalad kifejtett erõ pontosan egy vonalba esik az úthibák által keltett erõkkel(csak ellenkezõ irányú, de hát hatás-ellenhatás törvény), uh a teleszkópnak esélye sincs megkülönböztetni a két mozgást, hacsaknem a mozgó alkatrészek tömegarányával nem machinálnak, de azt tudtommal úgy hívják, h upside down...
De érdekelne az elve, ha ez télleg mûködik! ??? :-\
#8536
Posted 2004. September 18. - 01:41

Lenne egy kérdésem. Van nálam egy Magura O24U teló egy kis problémával. Anno a Mali szervizében átállították 80-ról 100mm-re az útját az elsõ tuajnál, de a szervizes eltört egy alkatrészt, ami a visszacsillapítás állításához elengedhetetlen. Ezt késõbb utángyártjuk, mivel a magura már nem tudta pótolni, a szervizes természetesen nem vállalta a felelõsséget... De ez most nem érdekes, a lényeg: Mióta a teló visszajött a magurától, ahol szétszedték, kicsit felújították, és egy sort bénáztak vele (pl a vállat fordítva tették vissza!!!), most a mozgása 10-bõl 7 centin gyönyörû, aztán kb olyan érzés, mintha egy zsírfalban akadna el a teló, szörcsög, cuppog, de hiába eszek meg még egy pizzát, akkor sem tudom teljes súlyommal sem továbbmozdítani. Mi okozhatja ezt? Túlzott olajszint, 1 kiló fölösleges zsír, vagy egyéb?
Hétvégén rászánom magam, és szétszedem valamennyire, a magurától elérhetõ szervizdoksikat már átolvastam párszor. Eddig "csak" Super-T -t szedtem szét, és láttam pár Hungary:A szétszerelését, összerakását, de ez kicsit bonyolultabb darab. Volt már valakinek hasonló telóval dolga?
A vidd szervizbe ezesetben nem szerencsés, A Corratecben anno próbálkoztak vele, de tapasztalatuk nekik sincs a magura telókról, a Malit kerülöm messzirõl, és máshol sem láttaj még ilyen telót, így semmivel nincsenek elõrébb, mintha én szedném szét óvatosan.
Hétvégén rászánom magam, és szétszedem valamennyire, a magurától elérhetõ szervizdoksikat már átolvastam párszor. Eddig "csak" Super-T -t szedtem szét, és láttam pár Hungary:A szétszerelését, összerakását, de ez kicsit bonyolultabb darab. Volt már valakinek hasonló telóval dolga?
A vidd szervizbe ezesetben nem szerencsés, A Corratecben anno próbálkoztak vele, de tapasztalatuk nekik sincs a magura telókról, a Malit kerülöm messzirõl, és máshol sem láttaj még ilyen telót, így semmivel nincsenek elõrébb, mintha én szedném szét óvatosan.
#8537
Posted 2004. September 17. - 15:58

a marzókon ahol a fékhid m alakot formáz (tehát a '01 junior kiesik, mert mart fékhidas) és nem egy darabból van a láb, hanem háromból, ott nem szabad kiszedni a tüskét. a többinél lényegtelen. a 3 darabból állónál azért baj, mert az tartja egyben a villát. ha kiszeded, még nme hullik szét, csak az elsõ elsõkeréken-megállástól

#8538
Posted 2004. September 17. - 09:15

#8539
Posted 2004. September 17. - 08:24

nem tudja valaki véletlenül, hogy (kb) mennyi az R500-as súlya? olyan 3.5kg lehet? vagy a 4et is üti?
#8540
Posted 2004. September 17. - 08:05

Endroo:van olyan dolog, amit nem tudsz?
Nem hiszem hogy lenne. Gondolkodtam már azon is hogy indulok a Vágónál, csak hogy csinálnának abból mûsort, ha 5 perc alatt eljutok a 40 millás kérdésig ? ;D