Jelentkezz be Regisztrálj
Teleszkópok - általános eszmecsere
#2701
Posted 2005. September 13. - 10:17
#2702
Posted 2005. September 13. - 10:12
hello
még annyira lennék kíváncsi hogy ugyebár szó esett itt a boxxer papucsáról...
na most egy race-t már olcsóbban meg lehet venni mint ezt a z1-et, ti mit ajánlanátok??? nagyon sokat gondolkoztam már a két teló közt, de a szimplavállashoz jobban húz a szívem, mert mégiscsak "szabadabban-mozog" a keró...
most iléyen ár/érték hasonlítási alapon kérnék ajánlatokat... ha lehetséges!
hááát én óva inténélek a boxxer race-tõl, mert nagyon rapszodikus a minõsége. van akinek viszonylag jól mûködik, de nagyon sokan szabadultak tõle gyorsan, mert iszonyatmód spóroltak a készremunkáláson és sok az eszméletlen ótvar kivitelû példány......veszélyes.
A Z1 esetében viszont biztosan azt kapod, amit ígérnek. ha a 150-es veszed, az már azért sok mindenre jó.
milyen vázba lesz?
#2703
Posted 2005. September 13. - 10:07
50 teló, de csak 3 féle
race se rossz, csak olyan mintha az ember egy psylo C-t használna.. neve az van, de bele az semmi..
#2704
Posted 2005. September 13. - 10:04
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#2705
Posted 2005. September 13. - 10:03
nézegettem a marzo honlapját
mi különbség van a DO:triple, a Super-T, és a Junior-T közt?
Mindhárom duplavállas, 170ez mozog, vagy átütõs vagy nem..
DO3
DAMPING SYSTEM Open Bath dual SSV System
Note: Same as MY 2005 w/ internal rebound adj. & NEW damping valves
ADJUSTABILITY PL/R
External air preload
Internal rebound adjuster
SPRING TYPE One side: Coil
One side: Air
ARCH/SLIDERS Magnesium FR monolite
STEER TUBE Steel
DISC BRAKE MOUNT XC INTL STD 6” rotor setup
DROP-OUT TYPE 20mm dedicated drop-outs
OPTIONAL FEATURE Integrated fender [from Italy]
Through axle
Direct mount stem
super t
NEW Dual adjustable alloy piston rod
ADJUSTABILITY PL/R/C
External air preload
External rebound adjuster [bottom]
External compression adjuster [bottom]
SPRING TYPE Coil
ARCH/SLIDERS Magnesium FR monolite
STEER TUBE Steel
DISC BRAKE MOUNT XC INTL STD 6” rotor setup
DROP-OUT TYPE 20mm dedicated drop-outs
OPTIONAL FEATURE Integrated fender [from Italy]
Through axle
Direct mount stem
junior t
DAMPING SYSTEM Dual SSV System
Open Bath Lubrication
ADJUSTABILITY External Preload Adjustment
External Rebound Adjustment
SPRING TYPE Coil Springs
Length: 554,5 mm; Total offset: 44,5 mm
ARCH/SLIDERS Magnesium Monolite One Piece Arch & Sliders XFR Design
STEER TUBE Alloy FR Steer Tube
DISC BRAKE MOUNT INTL STD
DROP-OUT TYPE Standard
ADDITIONAL FEATURES - Dedicated Axle
- Integrated Fender
- Direct Mount Handlebar Clamp
kiszedtem ami egyezik...
#2706
Posted 2005. September 13. - 10:03
nézegettem a marzo honlapját
mi különbség van a DO:triple, a Super-T, és a Junior-T közt?
Mindhárom duplavállas, 170ez mozog, vagy átütõs vagy nem..
A DO ban és a juniorban SSV van de a juniorban 2 rugó van.
A superben 2004 elõtt mindkét szárban a HSCV volt - eddig volt kurvajó villa, aztán 2004-ben már csak az egyik szárban hagyták meg a HSCV-t, a másikba az SSV-t tették, aztán idénre sajnos eltûnt ez a remek kis villa.
#2707
Posted 2005. September 13. - 09:59
Dual SSV: Speed Sensitive Valve, tehát sebesség érzékeny szelep. A marzo alap csillapítása. Arra jó, hogy elvileg a bemozgás jellegétõl függõen viselkedik. Egyszerû, tartós rendszer, kicsit lassú általában, amit egy olajcserével lehet tökéletesíteni. És igen a dual, mert mindkét szárban van.
PL: Preload, elõfeszítés: a rugó elõfeszítése is állítható.
Ha ezt nézted ki:
http://ebike.hu/term...teleszkopok/868
és télleg ETA-s, akkor megéri a 101-et.
ja ETA: jó dolog, mászáskor le lehet ültetni a villát 10cm-vel rövidebbre.
ja lcs voltam
szinte biztos hogy nincs benne ETA!!!
már utána érdeklõdtem pár helyen...
- = | 3ride4ewer | = -
#2708
Posted 2005. September 13. - 09:57
ezer köszönet az infokért!
még annyira lennék kíváncsi hogy ugyebár szó esett itt a boxxer papucsáról...
na most egy race-t már olcsóbban meg lehet venni mint ezt a z1-et, ti mit ajánlanátok??? nagyon sokat gondolkoztam már a két teló közt, de a szimplavállashoz jobban húz a szívem, mert mégiscsak "szabadabban-mozog" a keró...
tudom nagyon sokat számít az hogy én mire is akarom használni a kerót...
igazából jobban bejönne a boxxer mert többet mozog, de ha nem tévedek akkor a marzonak meg jobb a "mûködési-elve". nem?
szeretk DH-zgatni, sõt a "volt" keróm is egy versenyen törtem össze
(Sátoraljaújhelyen)
de azért a városi betyárkodást sem vetem meg
most iléyen ár/érték hasonlítási alapon kérnék ajánlatokat... ha lehetséges!
- = | 3ride4ewer | = -
#2709
Posted 2005. September 13. - 09:53
mi különbség van a DO:triple, a Super-T, és a Junior-T közt?
Mindhárom duplavállas, 170ez mozog, vagy átütõs vagy nem..
#2710
Posted 2005. September 13. - 09:51
PL: Preload, elõfeszítés: a rugó elõfeszítése is állítható.
Ha ezt nézted ki:
http://ebike.hu/term...teleszkopok/868
és télleg ETA-s, akkor megéri a 101-et.
ja ETA: jó dolog, mászáskor le lehet ültetni a villát 10cm-vel rövidebbre.
ja lcs voltam
#2711
Posted 2005. September 13. - 09:42
PL gondolom a preload vagyis az elõfeszítés
External Air Preload a marzonál megszokott levegõráfujási lehetõség, ezzel is tudod keményíteni.
SSV a Speed Sensitive Valve, vagyis sebességérzékeny csillapítás, ezen sincs mit magyarázni. Fogalmam sincs mitõl dual.
+ hogy átütõs, bár a papucsa nem egy boxxeré
+ hogy jó a csillapítása
- hogy keveset mozog
SSV: ha lassan mész, kimozogja a fûszálat is, ha gyorsan, akkor csak a disznófej köveket
de ez kb parasztfakítás, mert a fizika szerint minden így mûködik (lásd lépcsõ)
#2712
Posted 2005. September 13. - 09:39
teleszkópot ('05 Z1 Freeride III) szeretném megvásárolni, de igazából nem vagyok teljesen tisztában a "tulajdonságaival"!
Tehát a DAMPING SYSTEM lenne azthiszem a csillapítási rendszer... és ha IGEN, akkor mi az a Dual SSV, vagyis mi az az SSV, mert gondolom a "Dula" arra utal hogy mind két szárban megtalálható!?
Az ADJUSTABILITY pont alatt feltételezem az állíthatóságokat részleteznék. Itt pedig mit takar a "PL" rövidítés? Van még az "External Air Preload", ami legjobb angoltudásom szerint vmiféle külsõ levegõ-ráfújási lehetõség lenne. (ugye?)
Damping system: igen, csillapítást jelent
Dual SSV : SSV speed sensitive valve, azaz sebességérzékeny szelep kb. annyit jelent (az okosabbak úgyis kijavítanak ha nem) hogy a csillapítás az út teljes hosszán ugyanolyan vagy mi?? Dual: igen, kétoldali
Adjustability: igen.
PL: preload, azaz elõtöltés, magyarosabban elõfeszítés, még magyarosabban a rugózás feszessége
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#2713
Posted 2005. September 13. - 09:01
Lenne egy KÉRDÉSEM, amire Ti talán tudtok választ adni nekem!
A címben említett teleszkópot ('05 Z1 Freeride III) szeretném megvásárolni, de igazából nem vagyok teljesen tisztában a "tulajdonságaival"! Ezekrõl szeretnék némi információt kérni/kapni. Részben a "csekély" idegen-nyelv tudásom is befolyásolja ezt a tudatlanságomat
Tehát a DAMPING SYSTEM lenne azthiszem a csillapítási rendszer... és ha IGEN, akkor mi az a Dual SSV, vagyis mi az az SSV, mert gondolom a "Dula" arra utal hogy mind két szárban megtalálható!?
Az ADJUSTABILITY pont alatt feltételezem az állíthatóságokat részleteznék. Itt pedig mit takar a "PL" rövidítés? Van még az "External Air Preload", ami legjobb angoltudásom szerint vmiféle külsõ levegõ-ráfújási lehetõség lenne. (ugye?)
Nagyjából ennyi kérdésem lenne a villával kapcsolatban! De ha esetleg van köztetek aki használ vagy használt már ilyen teleszkópot, az megírhatná a véleményét, tapasztalatait, és hogy egyáltalán ilyen áron (100HUF) megéri ilyen villát venni, vagy esetleg tudtok valami mást ajánlani!?
Elõre is köszönet minden hozzá(m)szólónak!
Üdv.: LACKO
#2714
Posted 2005. September 12. - 22:34
A motorok közül is szinte csak néhány csopperben van levegõs tag.
Majd ha elfogy az olaj jöhet a levegõ
#2715
Posted 2005. September 12. - 22:18
az a 2006-os wc boxxer szerintem persely-láb-becsúszó-váll téren ugyanaz, mint az idei, vagy a jövõ évi team. és a villa élettartamáért (erõsség és merevség szempontjából) nem a rugózó elem felel! annak semmi köze hozzá!
az, hogy elereszti a levegõt, az lehetséges, de kb ugyanannyi az esélye annak is, hogy az olajat elereszti - fél százalék évente. (már kérdés, hogy az olajos villa attól használható marad)
magyarul csak idõ kérdése volt, hogy mikor lesz levegõrugós a boxxer, és csak idõ kérdése, hogy mikor MINDEN levegõ rugózásos.... (lásd kamionok már most is csak levegõrugózással vannak...)
vole: solo air szerintem nem hasonlitható össze a sid dual air-jével, a benne levõ levegõ térfogatából adódóan. szerintem egészen egyszerûen nincs két kamrára szükség.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2716
Posted 2005. September 12. - 21:00
De nagyon szépen köszönöm az infot.
Jani
#2717
Posted 2005. September 12. - 20:41
Amúgy (Dave Watson) - HED pe - Dangerous
#2718
Posted 2005. September 12. - 20:38
Nemtudná megmondani valaki, hogy az nwd4 alatt mikor a srác átugratja a tour the france mezõnyt milyen zene szól?
Mármint címe és elõadója kellene!?
Elõlre is köszi
Jani
#2719
Posted 2005. September 12. - 18:05
amúgy DH 40 bõl mennyi töröttet láttatok már, azon az 1 belinkelten kívûl ?
nem vita céljából, csak kiváncsi vagyok...
5-6. Mind a fékhídnál fáradt meg.
Mer' egy állat vagyok !
Three attributes of a good mountaineer are high pain threshold, bad memory, and ... I forget the third.
#2720
Posted 2005. September 12. - 17:41
Az sem igaz, hogy 20 -at mozgo SID, mivel a SID Dual Air, ez pedig Solo, vagyis az erzekenyseget nem tudod allitani, ami a SID-nel sokat szamitott. Amugy van egy par havernak SID -je, es ok sem javitgatjak hetente a villajukat, annak elenere hogy csirke es levegos.
Felni lehet az ismeretlentol de elore elitelni nem szabadna szerintem. Egyikunk sem probalta, megis paran mar latalanban leszarozzak, es ez nem a villat minositi szerintem.
Amugy ha valaki nem tudna, az RS ket eve teszteli a levegos Boxxit a vilagkupakon, en bizom benne hogy a nagy tapasztalat meghozza gyumolcset.
Jut eszembe, kulfoldi komoly versenyeken jelen szokott lenni az RS szervizkamion, ahol barmikor megjavitjak ha elromlik valami a villaban.
I`m as fast as nobody!