Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Teleszkópok - általános eszmecsere

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
16970 hozzászólás a témában

#2701
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
boxxer team tulajként a marzóra szavazok, mert nem csak a racenak van rapszódikus minõsége ;)

#2702
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás

hello

még annyira lennék kíváncsi hogy ugyebár szó esett itt a boxxer papucsáról...
na most egy race-t már olcsóbban meg lehet venni mint ezt a z1-et, ti mit ajánlanátok??? nagyon sokat gondolkoztam már a két teló közt, de a szimplavállashoz jobban húz a szívem, mert mégiscsak "szabadabban-mozog" a keró...
most iléyen ár/érték hasonlítási alapon kérnék ajánlatokat... ha lehetséges!


hááát én óva inténélek a boxxer race-tõl, mert nagyon rapszodikus a minõsége. van akinek viszonylag jól mûködik, de nagyon sokan szabadultak tõle gyorsan, mert iszonyatmód spóroltak a készremunkáláson és sok az eszméletlen ótvar kivitelû példány......veszélyes.

A Z1 esetében viszont biztosan azt kapod, amit ígérnek. ha a 150-es veszed, az már azért sok mindenre jó.
milyen vázba lesz?

#2703
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.703 hozzászólás
Marzo..
50 teló, de csak 3 féle :)

race se rossz, csak olyan mintha az ember egy psylo C-t használna.. neve az van, de bele az semmi..

#2704
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
oprelaci: 1 szavazat a marzora. Amiota láttam szétszedve azóta nem igazán kultiválom a Race-t.....

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#2705
Kislust

Kislust

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.507 hozzászólás

nézegettem a marzo honlapját
mi különbség van a DO:triple, a Super-T, és a Junior-T közt?
Mindhárom duplavállas, 170ez mozog, vagy átütõs vagy nem..


DO3
DAMPING SYSTEM Open Bath dual SSV System
Note: Same as MY 2005 w/ internal rebound adj. & NEW damping valves
ADJUSTABILITY PL/R
External air preload
Internal rebound adjuster
SPRING TYPE One side: Coil
One side: Air



ARCH/SLIDERS Magnesium FR monolite

STEER TUBE Steel
DISC BRAKE MOUNT XC INTL STD 6” rotor setup
DROP-OUT TYPE 20mm dedicated drop-outs
OPTIONAL FEATURE Integrated fender [from Italy]
Through axle
Direct mount stem

super t

NEW Dual adjustable alloy piston rod
ADJUSTABILITY PL/R/C
External air preload
External rebound adjuster [bottom]
External compression adjuster [bottom]
SPRING TYPE Coil


ARCH/SLIDERS Magnesium FR monolite

STEER TUBE Steel
DISC BRAKE MOUNT XC INTL STD 6” rotor setup
DROP-OUT TYPE 20mm dedicated drop-outs
OPTIONAL FEATURE Integrated fender [from Italy]
Through axle
Direct mount stem

junior t

DAMPING SYSTEM Dual SSV System
Open Bath Lubrication
ADJUSTABILITY External Preload Adjustment
External Rebound Adjustment
SPRING TYPE Coil Springs

Length: 554,5 mm; Total offset: 44,5 mm


ARCH/SLIDERS Magnesium Monolite One Piece Arch & Sliders XFR Design

STEER TUBE Alloy FR Steer Tube
DISC BRAKE MOUNT INTL STD
DROP-OUT TYPE Standard
ADDITIONAL FEATURES - Dedicated Axle
- Integrated Fender
- Direct Mount Handlebar Clamp

kiszedtem ami egyezik...
Van állásom...:bananadan

#2706
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás

nézegettem a marzo honlapját
mi különbség van a DO:triple, a Super-T, és a Junior-T közt?
Mindhárom duplavállas, 170ez mozog, vagy átütõs vagy nem..


A DO ban és a juniorban SSV van de a juniorban 2 rugó van.
A superben 2004 elõtt mindkét szárban a HSCV volt - eddig volt kurvajó villa, aztán 2004-ben már csak az egyik szárban hagyták meg a HSCV-t, a másikba az SSV-t tették, aztán idénre sajnos eltûnt ez a remek kis villa.

#2707
oprelaci

oprelaci

    vendég

  • fórumtag
  • 87 hozzászólás

Dual SSV: Speed Sensitive Valve, tehát sebesség érzékeny szelep. A marzo alap csillapítása. Arra jó, hogy elvileg a bemozgás jellegétõl függõen viselkedik. Egyszerû, tartós rendszer, kicsit lassú általában, amit egy olajcserével lehet tökéletesíteni. És igen a dual, mert mindkét szárban van.

PL: Preload, elõfeszítés: a rugó elõfeszítése is állítható.

Ha ezt nézted ki:
http://ebike.hu/term...teleszkopok/868
és télleg ETA-s, akkor megéri a 101-et.

ja ETA: jó dolog, mászáskor le lehet ültetni a villát 10cm-vel rövidebbre.

ja lcs voltam


szinte biztos hogy nincs benne ETA!!!
már utána érdeklõdtem pár helyen...
"Amikor egy ajtó bezárul, kinyílik egy másik. De sokszor olyan sokáig bámuljuk sajnálattal a zárt ajtót, hogy nem vesszük észre azt, amelyik nyitva van."
- = | 3ride4ewer | = -

#2708
oprelaci

oprelaci

    vendég

  • fórumtag
  • 87 hozzászólás
hello

ezer köszönet az infokért!
még annyira lennék kíváncsi hogy ugyebár szó esett itt a boxxer papucsáról...
na most egy race-t már olcsóbban meg lehet venni mint ezt a z1-et, ti mit ajánlanátok??? nagyon sokat gondolkoztam már a két teló közt, de a szimplavállashoz jobban húz a szívem, mert mégiscsak "szabadabban-mozog" a keró...
tudom nagyon sokat számít az hogy én mire is akarom használni a kerót...
igazából jobban bejönne a boxxer mert többet mozog, de ha nem tévedek akkor a marzonak meg jobb a "mûködési-elve". nem?
szeretk DH-zgatni, sõt a "volt" keróm is egy versenyen törtem össze :(
(Sátoraljaújhelyen)
de azért a városi betyárkodást sem vetem meg :D

most iléyen ár/érték hasonlítási alapon kérnék ajánlatokat... ha lehetséges!
"Amikor egy ajtó bezárul, kinyílik egy másik. De sokszor olyan sokáig bámuljuk sajnálattal a zárt ajtót, hogy nem vesszük észre azt, amelyik nyitva van."
- = | 3ride4ewer | = -

#2709
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.703 hozzászólás
nézegettem a marzo honlapját
mi különbség van a DO:triple, a Super-T, és a Junior-T közt?
Mindhárom duplavállas, 170ez mozog, vagy átütõs vagy nem..

#2710
Sziporka

Sziporka

    vendég

  • fórumtag
  • 68 hozzászólás
Dual SSV: Speed Sensitive Valve, tehát sebesség érzékeny szelep. A marzo alap csillapítása. Arra jó, hogy elvileg a bemozgás jellegétõl függõen viselkedik. Egyszerû, tartós rendszer, kicsit lassú általában, amit egy olajcserével lehet tökéletesíteni. És igen a dual, mert mindkét szárban van.

PL: Preload, elõfeszítés: a rugó elõfeszítése is állítható.

Ha ezt nézted ki:
http://ebike.hu/term...teleszkopok/868
és télleg ETA-s, akkor megéri a 101-et.

ja ETA: jó dolog, mászáskor le lehet ültetni a villát 10cm-vel rövidebbre.

ja lcs voltam

#2711
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.703 hozzászólás
amit érdemes róla tudni:
PL gondolom a preload vagyis az elõfeszítés
External Air Preload a marzonál megszokott levegõráfujási lehetõség, ezzel is tudod keményíteni.
SSV a Speed Sensitive Valve, vagyis sebességérzékeny csillapítás, ezen sincs mit magyarázni. Fogalmam sincs mitõl dual.

+ hogy átütõs, bár a papucsa nem egy boxxeré
+ hogy jó a csillapítása
- hogy keveset mozog

SSV: ha lassan mész, kimozogja a fûszálat is, ha gyorsan, akkor csak a disznófej köveket
de ez kb parasztfakítás, mert a fizika szerint minden így mûködik (lásd lépcsõ)

#2712
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.027 hozzászólás

teleszkópot ('05 Z1 Freeride III) szeretném megvásárolni, de igazából nem vagyok teljesen tisztában a "tulajdonságaival"!
Tehát a DAMPING SYSTEM lenne azthiszem a csillapítási rendszer... és ha IGEN, akkor mi az a Dual SSV, vagyis mi az az SSV, mert gondolom a "Dula" arra utal hogy mind két szárban megtalálható!?
Az ADJUSTABILITY pont alatt feltételezem az állíthatóságokat részleteznék. Itt pedig mit takar a "PL" rövidítés? Van még az "External Air Preload", ami legjobb angoltudásom szerint vmiféle külsõ levegõ-ráfújási lehetõség lenne. (ugye?)


Damping system: igen, csillapítást jelent
Dual SSV : SSV speed sensitive valve, azaz sebességérzékeny szelep kb. annyit jelent (az okosabbak úgyis kijavítanak ha nem) hogy a csillapítás az út teljes hosszán ugyanolyan vagy mi?? Dual: igen, kétoldali
Adjustability: igen.
PL: preload, azaz elõtöltés, magyarosabban elõfeszítés, még magyarosabban a rugózás feszessége

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2713
oprelaci

oprelaci

    vendég

  • fórumtag
  • 87 hozzászólás
Üdvözlet minden kedves fórumtagnak!

Lenne egy KÉRDÉSEM, amire Ti talán tudtok választ adni nekem!

A címben említett teleszkópot ('05 Z1 Freeride III) szeretném megvásárolni, de igazából nem vagyok teljesen tisztában a "tulajdonságaival"! Ezekrõl szeretnék némi információt kérni/kapni. Részben a "csekély" idegen-nyelv tudásom is befolyásolja ezt a tudatlanságomat ;)

Tehát a DAMPING SYSTEM lenne azthiszem a csillapítási rendszer... és ha IGEN, akkor mi az a Dual SSV, vagyis mi az az SSV, mert gondolom a "Dula" arra utal hogy mind két szárban megtalálható!?
Az ADJUSTABILITY pont alatt feltételezem az állíthatóságokat részleteznék. Itt pedig mit takar a "PL" rövidítés? Van még az "External Air Preload", ami legjobb angoltudásom szerint vmiféle külsõ levegõ-ráfújási lehetõség lenne. (ugye?)

Nagyjából ennyi kérdésem lenne a villával kapcsolatban! De ha esetleg van köztetek aki használ vagy használt már ilyen teleszkópot, az megírhatná a véleményét, tapasztalatait, és hogy egyáltalán ilyen áron (100HUF) megéri ilyen villát venni, vagy esetleg tudtok valami mást ajánlani!?

Elõre is köszönet minden hozzá(m)szólónak!

Üdv.: LACKO

#2714
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10.884 hozzászólás
Kit érdekelnek a kurva kamionok?
A motorok közül is szinte csak néhány csopperben van levegõs tag.
Majd ha elfogy az olaj jöhet a levegõ;)
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.

#2715
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
bár ez is e-speculation, mint majdnme minden itt a tech-ben, de:
az a 2006-os wc boxxer szerintem persely-láb-becsúszó-váll téren ugyanaz, mint az idei, vagy a jövõ évi team. és a villa élettartamáért (erõsség és merevség szempontjából) nem a rugózó elem felel! annak semmi köze hozzá!
az, hogy elereszti a levegõt, az lehetséges, de kb ugyanannyi az esélye annak is, hogy az olajat elereszti - fél százalék évente. (már kérdés, hogy az olajos villa attól használható marad)
magyarul csak idõ kérdése volt, hogy mikor lesz levegõrugós a boxxer, és csak idõ kérdése, hogy mikor MINDEN levegõ rugózásos.... (lásd kamionok már most is csak levegõrugózással vannak...)
vole: solo air szerintem nem hasonlitható össze a sid dual air-jével, a benne levõ levegõ térfogatából adódóan. szerintem egészen egyszerûen nincs két kamrára szükség.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#2716
JaniKirály

JaniKirály

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 250 hozzászólás
Elnézést az alkalmatlankodásért, csak ebben a rovatban nagy a forgalom, és azért vetemedtem erre.
De nagyon szépen köszönöm az infot.

Jani
Jani

#2717
tAmS

tAmS

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.796 hozzászólás
Jó helyen teszed fel a kérdést. :-/
Amúgy (Dave Watson) - HED pe - Dangerous

#2718
JaniKirály

JaniKirály

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 250 hozzászólás
SZiasztok


Nemtudná megmondani valaki, hogy az nwd4 alatt mikor a srác átugratja a tour the france mezõnyt milyen zene szól?
Mármint címe és elõadója kellene!?
Elõlre is köszi

Jani
Jani

#2719
iljicS

iljicS

    zsonglõr

  • fórumtag
  • 6.613 hozzászólás

amúgy DH 40 bõl mennyi töröttet láttatok már, azon az 1 belinkelten kívûl ?
nem vita céljából, csak kiváncsi vagyok...


5-6. Mind a fékhídnál fáradt meg.

Mer' egy állat vagyok !

Three attributes of a good mountaineer are high pain threshold, bad memory, and ... I forget the third.


#2720
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
Attol hogy levegos lett a Boxxer, attol meg nem lett roszabb. A Wc azt jelenti ugyebar hogy WorldCup, vagyis kielezett versenyvilla. Az F1 -es motorok mennyit is birnak? Aki megvesz egy ilyen villat, annak nem szamit ha neha szimeringet kell cserelni, vagy aprobb o gyuruket, esetleg mas alkatreszet, mert megeri. Kicsivel nagyobb karbantartas igeny, viszont joval konyebb villa. Az a 300g inkabb 5-600g mondjuk a Team -hez vagy egy 888 hoz viszonyitva. A Travis is 3300g lesz. Az a fel kilo azert nagyon sokat szamit. Az elettartamtol en nem felek, inkabb a mozgastol.
Az sem igaz, hogy 20 -at mozgo SID, mivel a SID Dual Air, ez pedig Solo, vagyis az erzekenyseget nem tudod allitani, ami a SID-nel sokat szamitott. Amugy van egy par havernak SID -je, es ok sem javitgatjak hetente a villajukat, annak elenere hogy csirke es levegos.
Felni lehet az ismeretlentol de elore elitelni nem szabadna szerintem. Egyikunk sem probalta, megis paran mar latalanban leszarozzak, es ez nem a villat minositi szerintem.

Amugy ha valaki nem tudna, az RS ket eve teszteli a levegos Boxxit a vilagkupakon, en bizom benne hogy a nagy tapasztalat meghozza gyumolcset.

Jut eszembe, kulfoldi komoly versenyeken jelen szokott lenni az RS szervizkamion, ahol barmikor megjavitjak ha elromlik valami a villaban. ;)
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!