Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek
Indította
KeX
, 2004. szeptember 09. 12:46
#3721
Írta 2005. május 01. - 11:09
Esetleg ha némi zsírt tolnál a bovdenre...?
http://kep.tar.hu/fuckbkv <frissítve: márc. 5> <Sportkiállítás képek is vannak>
#3722
Írta 2005. május 01. - 11:09
rövid erõkaros volt, igen
és valóban elég erõs volt a rugója, jó kis ujjerõsítõ
editke a lentihez:
_szerintem_ a zsír felejtõs, mert odavonzza a koszt
és valóban elég erõs volt a rugója, jó kis ujjerõsítõ
editke a lentihez:
_szerintem_ a zsír felejtõs, mert odavonzza a koszt
Autist Team:)
#3723
Írta 2005. május 01. - 11:01
Akko rövidebbre hagyom... bár ugyanekkora hurokkal noname, vagy shimano bowdenház + simano bowden... Mint a takony
Egyébként eléggé tépni kell ezta 515öst... Conor asszem neked volt ugye? Neked milyenvolt? Egyébként eza rövid erõkaros, a hosszu erõkarost majd elõre rakom, ha lesz 1.kerekem.
Egyébként eléggé tépni kell ezta 515öst... Conor asszem neked volt ugye? Neked milyenvolt? Egyébként eza rövid erõkaros, a hosszu erõkarost majd elõre rakom, ha lesz 1.kerekem.
[whitetrash.hardcore.rock&roll.fuckyou]
#3724
Írta 2005. május 01. - 10:48
#3725
Írta 2005. május 01. - 10:38
Halihó
Felraktam hátulra egy 515ös deore tárcsát 160as pizzaval. Vettem hozzá ilyen fémházas vagymi fehér/ezüst bowdenházat, meg valami új shimano bowdent, aminek sötétebb, ilyen sárgásszürkésebb szine van. És az a helyzet h nagyon szarul csuszik benne... nehéz is húzni a féket, és a féktest is lassan húzza vissza a féket... Mitõl van ez? Pedig aszitem hogyha jagwire akko az nemlesz olya szar.... Az lehet h elõl félméteres bowdenhéz van kormánypöri miatt ott szorul a nagyobb hurok miatt?
Felraktam hátulra egy 515ös deore tárcsát 160as pizzaval. Vettem hozzá ilyen fémházas vagymi fehér/ezüst bowdenházat, meg valami új shimano bowdent, aminek sötétebb, ilyen sárgásszürkésebb szine van. És az a helyzet h nagyon szarul csuszik benne... nehéz is húzni a féket, és a féktest is lassan húzza vissza a féket... Mitõl van ez? Pedig aszitem hogyha jagwire akko az nemlesz olya szar.... Az lehet h elõl félméteres bowdenhéz van kormánypöri miatt ott szorul a nagyobb hurok miatt?
[whitetrash.hardcore.rock&roll.fuckyou]
#3726
Írta 2005. május 01. - 10:37
ok, én is így gondoltam, csak biztosra akartam menni.
igazából a belevésett "avid" felirat bizonytalanított el...
igazából a belevésett "avid" felirat bizonytalanított el...
Autist Team:)
#3727
Írta 2005. május 01. - 10:35
Szerintem passzol(nia kéne)
http://kep.tar.hu/fuckbkv <frissítve: márc. 5> <Sportkiállítás képek is vannak>
#3728
Írta 2005. május 01. - 10:34
#3729
Írta 2005. május 01. - 10:33
160-as is-pm avid(bele is van vésve) adapter ugye passzol egy hayeshez is?(ugyanúgy 160-as tárcsához)
?
?
Autist Team:)
#3730
Írta 2005. május 01. - 09:32
nekem egy az egyben ez a kombi van. fékem már elõbb volt, de ez nem számit. mindent magam raktam össze, beleértve a féket is. ha van kis bátorságod és ügyességed, nem probléma!
Szia jabbar!
A Saint fék beszerelésénél mire érdemes oldafigyelni? Engem most a rotor rögzítés ill. az olajjal való feltöltés érdekelne. Milyen olajat érdemes választani.
Nekem az üzletben, ahol voltam, azt mondták, hogy már elõre fel van töltve olajjal, de én komponensenként veszem a cuccot, így azért ez nem olyan biztos. Vagy?
Apropó! Neked melyik Pike van?
Köszi,
Laci
#3731
Írta 2005. április 30. - 23:03
Sziasztok!
Jövõ héten lesz meg a Pike elsõ teló + Saint fék. Mit kell tudni a felszerelésérõl? Meg lehet ezt otthon oldani vagy mindenképpen szervízben érdemes összeszereltetni? Itt elsõsorban a tárcsafékkel kapcsolatban várnék infót, a másikat meg majd a teleszkóp témában!
Köszi,
Laci
nekem egy az egyben ez a kombi van. fékem már elõbb volt, de ez nem számit. mindent magam raktam össze, beleértve a féket is. ha van kis bátorságod és ügyességed, nem probléma!
Mit mivan??
#3732
Írta 2005. április 30. - 15:31
nekem diatech em van,
23000 ért vettem darabját annakidején( kb egy éve) és semmi gondom nincs vele, még csak hozzá sem nyúltam!
23000 ért vettem darabját annakidején( kb egy éve) és semmi gondom nincs vele, még csak hozzá sem nyúltam!
#3733
Írta 2005. április 30. - 14:33
Sajnos én nem vettem észre amikor megvettem a tagtól. Na mind1, így jártam.
Veszek Avid-ot 7590Ft-ért láttam asszem.
Veszek Avid-ot 7590Ft-ért láttam asszem.
#3734
Írta 2005. április 30. - 13:58
én ugyanigy jártam a tárcsámmal!!!
Amikor mevettem, még a boltban észrevettem, hogy benyomta valaki, igy a kereskedõ visszavitte hogy csinálják meg, de ök sem tudták megcsinálni, igy kaptam egy ujjat:)
Amikor mevettem, még a boltban észrevettem, hogy benyomta valaki, igy a kereskedõ visszavitte hogy csinálják meg, de ök sem tudták megcsinálni, igy kaptam egy ujjat:)
#3735
Írta 2005. április 30. - 13:50
Sikerült megoldani, bár a betéteket nem szedtem ki. Kicsit jobban be kell most húznom a fékkart, hogy meglegyen a szokásos fékhatás.
Viszont a gondom nem oldódott meg. Egész délelõtt szívtam, mert a tárcsa hozzáért a fékbetéthez. Aztán nem mentem semmire, cserélni kell a féktárcsámat. Frankó, hopp ugrott egy 10-es És most nincs elsõfékem
Viszont a gondom nem oldódott meg. Egész délelõtt szívtam, mert a tárcsa hozzáért a fékbetéthez. Aztán nem mentem semmire, cserélni kell a féktárcsámat. Frankó, hopp ugrott egy 10-es És most nincs elsõfékem
#3736
Írta 2005. április 30. - 11:39
#3737
Írta 2005. április 30. - 11:19
Segítség kellene! Tárcsafékem levétele után véletlenül behúztam a fékkart és összeszorult egymáshoz a két fékpofa, úgymaradt a dugatyú! Ilyenkor mit lehet tenni? A fékem Shimano 05 LX.
#3738
Írta 2005. április 30. - 09:51
az avidot nem lehet annyira szarul beállítani, hogy gyenge legyen. max nem lesz 100%os, hanem 90. meg a bekopás se hosszú idõ...
#3739
Írta 2005. április 30. - 09:35
07aszp: Ez nem kompatibilis vele?
neo76: elvileg nagy gondod nem lehet vele, kövesd a manualban található leírást és pöpec kis féked lesz.
cp: majdnem, de leírom akkor:
- féket felszerelted, idáig megvagy
- a kúpos alátétek feletti csavart kilazítod
- a féket addig állítgatod, hogy kb 1/3-2/3 arányban legyen a tárcsa közelebb a külsõ feléhez
- betekered a külsö és a belsõ tekerõt is hogy fixen rögzüljön a féktest tartva az arányokat
- rögzíted a féktestet a kúpos alátétek feletti csavarokkal
- rögzíted a bovdent amilyen feszesre csak tudod
- kifelé tekered a mindkét állító tárcsát 2-3 kattanásnyival
ha minden jól csináltál, akkor párhuzamosnak kell lennie a féknek a tárcsával és nem szabad beleérnie a pofáknak. de mivel ez nem egy ideális világ ezért valamennyire mindíg bele fog érni.
manual szerint 20-30 komplett stop kell a teljes bekopáshoz, de két sípályával ez megoldható
ha ezek után sem fog a féked akkor valamit nagyon elb.sztál
neo76: elvileg nagy gondod nem lehet vele, kövesd a manualban található leírást és pöpec kis féked lesz.
cp: majdnem, de leírom akkor:
- féket felszerelted, idáig megvagy
- a kúpos alátétek feletti csavart kilazítod
- a féket addig állítgatod, hogy kb 1/3-2/3 arányban legyen a tárcsa közelebb a külsõ feléhez
- betekered a külsö és a belsõ tekerõt is hogy fixen rögzüljön a féktest tartva az arányokat
- rögzíted a féktestet a kúpos alátétek feletti csavarokkal
- rögzíted a bovdent amilyen feszesre csak tudod
- kifelé tekered a mindkét állító tárcsát 2-3 kattanásnyival
ha minden jól csináltál, akkor párhuzamosnak kell lennie a féknek a tárcsával és nem szabad beleérnie a pofáknak. de mivel ez nem egy ideális világ ezért valamennyire mindíg bele fog érni.
manual szerint 20-30 komplett stop kell a teljes bekopáshoz, de két sípályával ez megoldható
ha ezek után sem fog a féked akkor valamit nagyon elb.sztál
#3740
Írta 2005. április 30. - 09:07
Azt hiszem rosszul fejeztem ki magam
Tehát az fékpofa, amit a bovden húz fedén van bent a helyén, azért az alja hamarabb ér oda mint a teteje. Nem utdom ez mennyit számítat
Angolul nem étek túl jól de próbáltam követni a manuált, bár a beállítás elég egyértelmûnek tûnik.
A féktest álljon párhuzasmosan a tárcsával, a pofák legyenek minnél közelebb a tárcsához, úgy hogy mér ne érjenek bele, a bovden legyen feszes. nemde?
Tehát az fékpofa, amit a bovden húz fedén van bent a helyén, azért az alja hamarabb ér oda mint a teteje. Nem utdom ez mennyit számítat
Angolul nem étek túl jól de próbáltam követni a manuált, bár a beállítás elég egyértelmûnek tûnik.
A féktest álljon párhuzasmosan a tárcsával, a pofák legyenek minnél közelebb a tárcsához, úgy hogy mér ne érjenek bele, a bovden legyen feszes. nemde?