A Nagy-Hideg-hegyre nyugati irányból (Nagybörzsöny) tudtok ajánlani bringával járható utat? Nem kifejezetten hardcore montis útvonalra gondolok, hanem olyanra, ami trekkinggel is járható, vagyis siratófal ne legyen benne :-)
helyismeretem korlátozott, de az openmaps.eu térkép elég pontos és azon nem szerepel ilyen út.
A Nagy-Hideg-hegyre nyugati irányból (Nagybörzsöny) tudtok ajánlani bringával járható utat? Nem kifejezetten hardcore montis útvonalra gondolok, hanem olyanra, ami trekkinggel is járható, vagyis siratófal ne legyen benne :-)
Nem tudom mennyire illik a témához, egy kis általánosság a magyarországi erdei útviszonyokkal kapcsolatban.
A magyar mentalitás az erdőgazdasággal kapcsolatban nem csak Pécsen, Sopron környékén is bajos. Évek alatt azt tapasztaltam mindenütt, hogy a széles és túrázásra vagy kerékpározásra kijelölt földutakat a munkagépek helyenként annyira széttúrják, hogy van ahol nem pocsoja, hanem tó van az út teljes szélességében, mély keréknyomokkal széttúrt mocsár vagy agyag, amin csak erős kompromisszumok árán (sáros bicikli + ruha) vagy egyáltalán nem lehet átkelni (hacsak nem szeret valaki belesüppedni a vastag mocsárba). Ez akkor ciki, amikor kerülésre nincs lehetőség és kerülőút sincs (jártam már így). És sajnos nem csinálják meg, úgyhagyják. Nyáron, amikor puskapor száraz volt minden is láttam ilyet, mert megáll a víz és nem tud elszivárogni.
Elhiszem, hogy sok eső esett és a munkagépeknek is dolgozni kell, de az Osztrákoknál is esik az eső, ott is megy fakitermelés. Ahogy áttettem a lábam az osztrák határon, az utakat teljesen lecserélték. Nem akartam hinni a szememnek, a főbb (túrázásra kijelölt, de az erdőgazdaság által is használt) földutak olyanok mint nyáron, 95%-ban hibátlanok, keréknyomot, sarat, kis tócsát (nem tavat) nagyon eltvétve látni, ha van is az úton kerülhető vagy bőven vállalható. Megoldják a vízelvezetést az út mellett, sehol nem áll víz az úton. Nagyon tetemes túraúthálózatuk van. Kár hogy a legtöbb helyen tiltó tábla van kerékpározásra.
szerintem ne hasonlítsuk kis hazánkat Ausztriához. Az hozzánk képest egy másik univerzum. Egyébként amikor csak a tó van az út közepén, akkor még örülhetünk, mert a BNP-ben általában a fákat döntögetik a turista és/vagy kerékpárutakra és aztán pár napig-hétig szépen ott is hagyják. Volt már belőle meglepi szép lila foltokkal...
Nem tudom mennyire illik a témához, egy kis általánosság a magyarországi erdei útviszonyokkal kapcsolatban.
A magyar mentalitás az erdőgazdasággal kapcsolatban nem csak Pécsen, Sopron környékén is bajos. Évek alatt azt tapasztaltam mindenütt, hogy a széles és túrázásra vagy kerékpározásra kijelölt földutakat a munkagépek helyenként annyira széttúrják, hogy van ahol nem pocsoja, hanem tó van az út teljes szélességében, mély keréknyomokkal széttúrt mocsár vagy agyag, amin csak erős kompromisszumok árán (sáros bicikli + ruha) vagy egyáltalán nem lehet átkelni (hacsak nem szeret valaki belesüppedni a vastag mocsárba). Ez akkor ciki, amikor kerülésre nincs lehetőség és kerülőút sincs (jártam már így). És sajnos nem csinálják meg, úgyhagyják. Nyáron, amikor puskapor száraz volt minden is láttam ilyet, mert megáll a víz és nem tud elszivárogni.
Elhiszem, hogy sok eső esett és a munkagépeknek is dolgozni kell, de az Osztrákoknál is esik az eső, ott is megy fakitermelés. Ahogy áttettem a lábam az osztrák határon, az utakat teljesen lecserélték. Nem akartam hinni a szememnek, a főbb (túrázásra kijelölt, de az erdőgazdaság által is használt) földutak olyanok mint nyáron, 95%-ban hibátlanok, keréknyomot, sarat, kis tócsát (nem tavat) nagyon eltvétve látni, ha van is az úton kerülhető vagy bőven vállalható. Megoldják a vízelvezetést az út mellett, sehol nem áll víz az úton. Nagyon tetemes túraúthálózatuk van. Kár hogy a legtöbb helyen tiltó tábla van kerékpározásra.
Egy szép októberi napon mázlink volt a Dobogőkre való feltekeréssel. Lent jó ideig párás, ködös idő volt, ám odafönt szikrázó napsütés, a Duna-kanyar völgyeit viszont felhő borította. A Börzsöny is tisztán látszott.
Varázslatos volt; meg is osztom Veletek:
még lehetne Kalocsa felé, utána Hajós-Jánoshalma-Bácsalmás-Bajmok, de erre meg annyira rossz az út, hogy nem javasolnám. szerintem jó a mit kitaláltál, hiába nézem a térképet, nincs jobb ötletem nekem se. na majd január első hetében úgyis megyek arra
kösz a választ...csakis arra fogok menni amit bejelöltem,...kötelező-e a láthatósági mellény településen kivül?
Helló,kösz a feleletet...más útvonal ajánlatot is elfogadok (csak ne legyen sokkal több km)
csakis hétvégére tervezem az indulást
még lehetne Kalocsa felé, utána Hajós-Jánoshalma-Bácsalmás-Bajmok, de erre meg annyira rossz az út, hogy nem javasolnám. szerintem jó a mit kitaláltál, hiába nézem a térképet, nincs jobb ötletem nekem se. na majd január első hetében úgyis megyek arra
a kérdésem az lenne hogy a megjelölt útvonalon tiltott-e a bringázás Magyarországon?
hali! két hét múlva megyek arra (múgy is elég sűrűn járom ezt az útvonalat, de nem néztem még bringás szemmel), felmérem neked a terepet. A 62-es Fehérvár-Dunaföldvár szakaszát nem ismerem, nekem is a Dunaföldvár-Solt szakasz a kérdéses. Solttól Tompáig nem gáz, van tranzitforgalom, de nem durva, a kamionok nem erre járnak. a határ túloldalát nem ismerem.
A 62-es az 52-es és az 53-as út is forgalmas, hétköznap zsúfolt és nem éri meg rizikózni. Az 52-es úton tilos bringázni.Az 53-on Kiskőrös-Soltvadkert-Kiskunhalas vonalon emlékeim szerint szinte végig van épített kerékpárút.
Utána Tompáig viszont a tranzitforgalom terheli az utat. Ha mégis ezen az útvonalon mész, akkor csak hétvégén tedd és kora hajnali indulással.
A szezonzárás stimmel,csak nem az idei,hanem a tavalyi,/ahogy mondani szokták,kicsit porosodott a doboz alján/több,mint egy éves,szóval ez egyfajta ősbemutató…de szerencsére ez nem az a műfaj,ahol az aktualitás sokat számit.
,zért a két legfontosabb problémám a hang illetve a rázkódás…erre kéne koncentrálni.
Én két mikrofont, külső kamerát és hátizsákban hordott elektronikus képstabilizátoros képrögzítőt (sony handycam) használtam. 40kHUF-ból egy használt handycammal talán ki is jöhet. Bal mikrofon az első, jobb a hátsó kerék felett. Így sztereóban a hang a haladás érzetét kelti. Nem láttam még jobb megoldást. Mikrofonok rövid életűek a felverődő sár miatt.
Két nappal ezelött kezembe kaparintottam egy actionkamerát,itt vannak a rögtönzött benyomások egy rövid bükki túra keretében,nem túl részletes,de mostmár van némi fogalmam az egész problémakörröl:
Vigyázat…igaz,hogy profi termékbemutatóról nem beszélhetünk,viszont legalább minöségi túravideónak is utolsóJ
Szóval,ha van olyan aki a témakörben profi,egy-két ötlet,tanács,tipp,link jól jönne.
Elöljáróban annyit,hogy én nem szabálytalankodó autosok filmezésére akarom használni nagyvárosi forgatagban,hanem keményen terepen,illetve dúrva nagysebességű aszfaltos lejtözésekhez,ezért a két legfontosabb problémám a hang illetve a rázkódás…erre kéne koncentrálni.
Még egy dolog,mivel valószinüleg mindenki helyből a GoPro-t fogja ajánlani,max 40 ezret akarok rászánni.