Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Specialized

- - - - -

  • Please log in to reply
6564 replies to this topic

#2661
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
mindenkinek joga van a velemenyhez, de egy szett valtogorgo csapagy gyenge teljesitmenye miatt leirni egy egesz markat komplett, na az picit meredek ;)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2662
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts

Na mondjuk ez egy igazán hasznos hozzászólás volt.
Bõvebben esetleg?
Csak nem sikerült találnod egy csapágy gyártót akinek a neve nem 3 betûs? :)

Hasznos? Az, mert benne van minden.
Egyébként számtalanszor hallom/hallottam, hogy az SKF ilyen, meg olyan jó. Anno vettem a váltógörgõkbe SKF csapágyat, és egy-egy túra alatt úgy beállt mind a kettõ, ahogy az a nagy könyvbe meg van írva. És még sár se volt. No meg jó sok pénzbe került. Minõsége meg sehol se volt a néhány száz forintos kínai vagy tajvani csapágyhoz képest.
Kielégítõ a válasz?


#2663
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

elég g**i dolog azért h nem szabvány a tagméret...

nem feltétlen jó a "nem szabvány " (mert az gazából ninc is) kifejezés csak eccerû. vmi nem túl publikált oem verzió lehet-jó eséllyel a 190-esbõl van, illetve azon se lepõdnék meg ha a specinek gyártott tagokból, lehetne 190-est tuningolni- idén van pl konában is, meg a 2004-es RM slayerben is iluen volt. és gondolom még kismillió cég használja.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2664
jezso

jezso

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 512 posts

Na, az SKF-rõl is meg van a véleményem.


Na mondjuk ez egy igazán hasznos hozzászólás volt.
Bõvebben esetleg?
Csak nem sikerült találnod egy csapágy gyártót akinek a neve nem 3 betûs? :)

#2665
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
na ez mondjuk igaz
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2666
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Azt, hogy érted, hogy az rp3-nak nem volt használható pp-je?
Ja, rendelni biztos lehet. Inkább úgy gondoltam a nehéz beszerzést, hogy a legkisebb szemtávban nem nagyon láttam még ilyet raktáron.

úgy hogy a 3 állása közt gyakorlatilag nem volt különbség. és ez nem csak az én tapasztalatom volt.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2667
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Na, az SKF-rõl is meg van a véleményem.


#2668
jezso

jezso

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 512 posts
A csapágyon nem érdemes spórolni. Fõleg ha a váz összértékéhez viszonyítjuk. Megéri a lehetõ legjobbat beletenni. Én az összeset cseréltem télen. Csak SKF ment bele. Mondjuk én még csapágyat nem tudtam így kinyírni mint te. Grat hozzá! :D

#2669
DéBé

DéBé

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,716 posts
Fúú Jezso, nagyon köszi!
Már kész is! Persze a szarabbik oldalon(a fotón látható) alig volt golyó, a külsõ csészét alig tudtam kiszedni, de sikerült és akkor már a másik oldal is kapott egy újat. Kemény 2400forint volt(a japán, a kínai 2000lett volna)a két darab, cserébe újra bitang merev lett:)
Ilyenkor hálát adok az égnek, hogy 1percre van egy jó csapágybolt:D

#2670
jezso

jezso

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 512 posts

Heló mindenki!

Segítséget szeretnék kérni abban, hogy ezt a csapágyat, hogy lehet kicserélni?

Kép 1
Kép 2
Kép 3

Elég csúnyán meghalt elõttem ismeretlen okokból és nem kicsit lóg tõle a váz hátulja. Vagy ezt lehet garisan cseréltetni? Tavaly vettem újan, elsõ tulaj vagyok.
Ha jól láttam a belsõ rész egyben van a persellyel, vagyis egybe van a túloldali csapággyal is.


Bálint!

Nézd át ezt a dokumentumot:
http://cdn.specializ.../06_Big_Hit.pdf

A 14. oldalon van a lényeg.
A két csapágy teljesen szabvány, nincsenek egyben. Olyan csapágy nem létezik.
Kalapáld egyik oldalról a köztük távtartóként is mûködõ belsõ tengelyt, ezzel egyik csapágy ki is fog esni, és jó eséllyel a tengely is. Ezt követõen a másik oldali csapágy kiszedése gyerekjáték.

A beszérelés még egyszerûbb.

#2671
DéBé

DéBé

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,716 posts
Heló mindenki!

Segítséget szeretnék kérni abban, hogy ezt a csapágyat, hogy lehet kicserélni?

Kép 1
Kép 2
Kép 3

Elég csúnyán meghalt elõttem ismeretlen okokból és nem kicsit lóg tõle a váz hátulja. Vagy ezt lehet garisan cseréltetni? Tavaly vettem újan, elsõ tulaj vagyok.
Ha jól láttam a belsõ rész egyben van a persellyel, vagyis egybe van a túloldali csapággyal is.

#2672
Itózs

Itózs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,069 posts
Azt, hogy érted, hogy az rp3-nak nem volt használható pp-je?
Ja, rendelni biztos lehet. Inkább úgy gondoltam a nehéz beszerzést, hogy a legkisebb szemtávban nem nagyon láttam még ilyet raktáron.

#2673
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,028 posts

elég g**i dolog azért h nem szabvány a tagméret...


ettõl "specialized"

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2674
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
elég g**i dolog azért h nem szabvány a tagméret...

#2675
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

A Stumpy-ba felesleges szerintem DHX Air-t venni. És sok sikert kívánnék az itthoni beszerzéséhez egy 190-es szemtávolságúnak.:-)
RP23 beszerzésén gondolkodom én is, de nem tudom még, hogy merjem e venni az újat bele. (2010, boost valve). Várok még, hogy mik lesznek a tapasztalatok. Tényleg jelent e valamit, vagy csak marketing maszlag. Addig elvagyok a Triaddal. Eddig nem volt vele semmi bajom, de 2 hete elfosta magát és most szerviz után valahogy nem az igazi.

én próbáltam egy vázban rp3-at, rp23-at, rs mc3,1-et meg dhx air-t és kb annyival volt jobb mindnél mintha nem ugyanaz a váz lett volna. mozgásban az rp3 közelítette meg de annak meg nem volt használható pp-je, szal az tekerhetetlen volt hosszú távon. sztem amúgy rendelésre megoldható a 190-es is.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2676
Itózs

Itózs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,069 posts
A Stumpy-ba felesleges szerintem DHX Air-t venni. És sok sikert kívánnék az itthoni beszerzéséhez egy 190-es szemtávolságúnak.:-)
RP23 beszerzésén gondolkodom én is, de nem tudom még, hogy merjem e venni az újat bele. (2010, boost valve). Várok még, hogy mik lesznek a tapasztalatok. Tényleg jelent e valamit, vagy csak marketing maszlag. Addig elvagyok a Triaddal. Eddig nem volt vele semmi bajom, de 2 hete elfosta magát és most szerviz után valahogy nem az igazi.

#2677
hemp

hemp

    vendég

  • fórumtag
  • 193 posts
Kösz.
stumpjumpa

#2678
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

A tag útját butítják le? Miben jobb a dhx air?

igen mert a speciben nem szabvány méretú a tag

olyan 185mm a szemtáv és 1,75" a strokja az aftermarket fox meg 190 szemtáv és 2" stroke (már ami a legközelebbi méret). persze belemegy a 190-es is csak picit változik a geó

a dhx meg szebben mozog a lokja meg legalább olyan jó
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2679
hemp

hemp

    vendég

  • fórumtag
  • 193 posts

faktorban össze tudják butitani akkorára hiogy ne változzon

de a Te vázadba bekefér a dhx air akkor már inkább az


A tag útját butítják le? Miben jobb a dhx air?
stumpjumpa

#2680
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,156 posts

nem tudom mi bajotok a Triad-dal, nekem tokre bejott.

most RP23-am van, es jo, de nem erzem ugy hogy jobb mint a Triad.



Az RP23 gyakorlarilag mindenben jobb. A propedal sokkal hatekonyabb es persze jol beloheto. Nyilt allasban sokkal finomabb, erzekenyebb ugyan azon a SAG beallitason. A triad lock-out pedig egy vicc volt. Ha azt akartam, hogy nyitott allasban mozogjon, akkor a lock alatt pulzalt alattam a bicaj minden pedal fordulatnal. Ha azt akartam, hogy a lock jo legyen akkor nyitott allasban tul kemeny lett.