Jelentkezz be Regisztrálj
Specialized
#2241
Posted 2009. December 19. - 19:33
#2242
Posted 2009. December 18. - 23:47
most sajnos már zárva vagyunk, én meg otthon csücsülök.
de ha van idõd és energiád, akkor elmész egy specialized kereskedõhöz (ha nem tudsz egyet sem a közeledben, akkor ird le hol laksz és ajánlok egyet) és ott meg tudod nézni az árakat, a felszereltségeket, mindent.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2243
Posted 2009. December 11. - 11:33
köszi
#2244
Posted 2009. December 09. - 08:39
Heh,azt hittem az én gépem ez:).A nyerget kivéve ugyan ilyen színek voltak,a felni ugyan ez a Syncross volt.Fekete fehér,szép lesz.
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
#2245
Posted 2009. December 08. - 22:32
ha szerencsém van holnap a bolttulaj kap Pesten valami átalakítót, amivel a féktest hidraulika kábel kivezetését lehet valamennyire módosítani. Elvileg van ilyen alkatrész, de ez ugye egy 2005-ös M525-ös fék...
Ez tényleg probléma, nekem a fekete xt-vel nem jött össze ment vissza a szürke.
Léteznek átalakítók (http://www.pegasusau...upID=BRAKEBANJO)
#2246
Posted 2009. December 08. - 21:14
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2247
Posted 2009. December 08. - 20:47
A teleszkóp elvileg csütörtökön lesz 100-asra szerelve. Valamint lehet, hogy egy darabig hátsó fék nélkül kell használnom, mivel a Deore nem kompatibilis a brainnel (fehér stroker trail-t pedig nem találtam idehaza)...ha szerencsém van holnap a bolttulaj kap Pesten valami átalakítót, amivel a féktest hidraulika kábel kivezetését lehet valamennyire módosítani. Elvileg van ilyen alkatrész, de ez ugye egy 2005-ös M525-ös fék...
#2248
Posted 2009. December 08. - 12:39
Rob-ot is kérdeztem, õ is azt mondta, hogy normális az oldalirányú mozgás, úgyhogy megnyugodtam.
#2249
Posted 2009. December 08. - 10:13
Suspension Set Up Guide:
1.[FONT="] [/FONT][FONT=Arial]View the Specialized Suspension Setup Videos (Nézd meg a videót a témáról, ha nem tudsz angolul az se gond, megéri megnézni egy 08-as epic s-works-öt [/FONT][FONT=Wingdings]J[/FONT][FONT=Arial])[/FONT][FONT=Arial] :[/FONT]
[FONT=Arial]http://www.specializ...setup/main.html[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]2.[FONT="] [/FONT][/FONT][FONT=Arial]Make sure your suspension parts are clean and in good working order: the Fork has a clean oil bath and grease on the wiper seals. Make sure the Shock has greased air sleeve seals. (Tisztítsd meg a telókat, stb.)[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]3.[FONT="] [/FONT][/FONT][FONT=Arial]For the Shock (hátsó tag):[/FONT]
[FONT=Arial]a.[FONT="] [/FONT][/FONT][FONT=Arial]Epic: Set the brain Platform full soft (counter-clockwise). Set the rebound full fast (counter-clockwise).(Állítsd a brain platformot teljesen puhára (órajárással ellenkezõ irányba tekerd. A csillapításd a leggyorsabbra állítsd (órajárással ellenkezõ irányba tekerd.)[/FONT]
[FONT=Arial]b.[FONT="] [/FONT][/FONT][FONT=Arial]Stumpjumper: Set the brain Platform full soft (counter-clockwise). Set the rebound full fast (counter-clockwise).(Stumpi ugyanaz mint epic, minket nem érdekel.)[/FONT]
[FONT=Arial]c.[FONT="] [/FONT][/FONT][FONT=Arial]Enduro: Set compression knob to full soft (setting #1). Set the rebound full fast (counter-clockwise).(Enduro ua. mint az epic, stumpi)[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]4.[FONT="] [/FONT][/FONT][FONT=Arial]For the Fork: (elsõ villa, minket nem érdekel)[/FONT]
[FONT=Arial]a.[FONT="] [/FONT][/FONT][FONT=Arial]Epic: Set the compression to full soft and rebound to full fast (counter-clockwise).[/FONT]
[FONT=Arial]b.[FONT="] [/FONT][/FONT][FONT=Arial]Stumpjumper: Set the Brain Fade to full soft and rebound to full fast (counter-clockwise).[/FONT]
[FONT=Arial]c.[FONT="] [/FONT][/FONT][FONT=Arial]Enduro: Set the compression to full soft (counter-clockwise) and rebound to full fast (counter-clockwise). Set the Attitude Adjust is to its full extension.[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]5.[FONT="] [/FONT][/FONT][FONT=Arial]Using a high pressure shock pump: Set your shock to the *Suggested air pressures as indicated on the Suspension Set up Matrix, for your corresponding shock: Make sure so to account for riding gear weight.
(Állítsd be a nyomást a táblázat alapján, számold bele súlyodba a cuccodat is, ruha hátizsák, kulacs stb.)
http://www.specializ...rt_Final_WS.pdf[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]6.[FONT="] [/FONT][/FONT][FONT=Arial]Using a high pressure shock pump: Set your fork to the *Suggested air pressures as indicated on the Suspension Set up Matrix, for your corresponding fork: Make sure so to account for riding gear weight.
(Elsõ villa, minket nem érdekel.) http://www.specializ...rt_Final_WS.pdf[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]7.[FONT="] [/FONT][/FONT][FONT=Arial]Slide your travel indicator O-rings to the suspension wiper seals on both your fork and shock. If you do not have a travel indicator O-ring: Install a Zip Tie (not too tight as it can damage the wiper). (Húzd fel az útjelzõ O-gyûrût, vagy rakj fel húzózárat)[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]8.[FONT="] [/FONT][/FONT][FONT=Arial]With all your riding gear: sit on your bike in your “riding position” (example 60% weight on shock, 40% weight on fork).(Ülj fel a telóra teljes harcifelszereléssel, normális bicós pozícióban, 60% súly hátul, 40% súly elöl)[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial][/FONT][FONT=Arial][/FONT]
[FONT=Arial]9.[FONT="] [/FONT][/FONT][FONT=Arial]For a more accurate sag set up it is best to roll a few yards or ride around in the ride position (as shown in the set up video) and carefully stop and dismount as to not disturb the sag indicators.(A legjobb eredményhez óvatosan tekerj is egy picit, óvatosan szállj le a bicóról)[/FONT]
[FONT=Arial]10.[FONT="] [/FONT][/FONT][FONT=Arial]Get off your bike and use the travel indicator O-ring to check the sag of your shock. You can use your Specialized Supplied Shock sag-o-meter or tape measure. *Tip: The Shock Set-Up Matrix has a suggested sag range for all shocks. Add or remove air pressure as necessary.(10.-13. lépés Addig játsz a levegõvel amíg a sag jó nem lesz az elõzõ táblázat alapján, vagy a sag-o-meter-rel)[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]11.[FONT="] [/FONT][/FONT][FONT=Arial]Slide your Forks travel Indicator O-ring to the wiper seal. Sit on your bike in your ride position.[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]12.[FONT="] [/FONT][/FONT][FONT=Arial]Get off your bike and use the travel indicator O-ring to check the sag of the fork. You can use your Specialized Supplied Fork sag-o-meter or tape measure. * Tip: The Fork Set-Up Matrix has a suggested sag range for both the E-150 and SJ-120 forks. Add or remove air pressure as necessary.[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]13.[FONT="] [/FONT][/FONT][FONT=Arial]Recheck the Sag of your Shock, make adjustments if necessary. Recheck the sag of your fork, make adjustments if necessary. [/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]14.[FONT="] [/FONT][/FONT][FONT=Arial]Adjust your rebound setting on your shock. Take into account personal preference and trail terrain. *Tip: The Shock Set-Up Matrix has a suggested rebound setting for a given weight on all shocks.(Állítsd be csillapítást ahogy akarod, atáblázat erre is ad javaslatot súly alapján)[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]15.[FONT="] [/FONT][/FONT][FONT=Arial]Adjust your rebound setting on your fork. Take into account personal preference and trail terrain. *Tip: The fork Set-Up Matrix has a suggested rebound setting for a given weight on both the E-150 and SJ-120.(Az elsõ villára vonatkozik.)[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]16.[FONT="] [/FONT][/FONT][FONT=Arial]Adjust your compression setting on your shock. Take into account personal preference and trail terrain. *Tip: The Shock Set-Up Matrix has a suggested compression setting for a given weight on all shocks.(Állítsd be a braint ízlés szerint.)[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]17.[FONT="] [/FONT][/FONT][FONT=Arial]Adjust your compression/Brain Flow Control setting on your fork. Take into account personal preference and trail terrain. *Tip: The fork Set-Up Matrix has a suggested compression setting for a given weight on both the E-150 and SJ-120 forks. (Teló beállítás)[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]18.[FONT="] [/FONT][/FONT][FONT=Arial]Write down your settings.(Saját beállításaimat ide tudom leírni)[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]Shock: Shock PSI: Fork: Fork PSI:[/FONT]
[FONT=Arial] Rebound clicks from Full Slow: Rebound Clicks from Full Fast:[/FONT]
[FONT=Arial] (Enduro) Compression: (E-150) Compression Clicks from Full Soft:[/FONT]
[FONT=Arial](Epic/SJ) Brain Fade Clicks from Full Firm: (SJ120) Brain Fade Clicks from Full Firm:[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]Important Links:[/FONT][FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]Suspension Set Up Videos: (videók telóbeállításokhoz)[/FONT]
[FONT=Arial]http://www.specializ...setup/main.html[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]Shock Set-Up Matrix: (rugóstagok beállításai)[/FONT]
[FONT=Arial]http://www.specializ...rt_Final_WS.pdf[/FONT]
[FONT=Arial]Fork Set-Up Matrix: (telók beállításai)[/FONT]
[FONT=Arial]http://www.specializ...rt_Final_WS.pdf[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]Owners Manuals, Set Up Videos, and Tech Guides. (mindenfele leírás egy helyen)[/FONT]
[FONT=Arial]http://www.specializ...029&language=US[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]Enduro Suspension Info: [/FONT]
[FONT=Arial]http://www.specializ...Appendix_r1.pdf[/FONT]
[FONT=Arial]Epic Suspension Info:[/FONT]
[FONT=Arial]http://www.specializ...Appendix_r1.pdf[/FONT]
[FONT=Arial]Stumpjumper Suspension Info:[/FONT]
[FONT=Arial]http://www.specializ...Appendix_r1.pdf[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]FutureShock and AFR Shock Performance Guarantee: (Az 5 év gari az afr telókra)[/FONT]
[FONT=Arial]http://www.specializ...geName=SuspGuar[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]AFR Suspension Maintenance Schedule: (Karbantartási periódusok.)[/FONT]
[FONT=Arial]http://www.specializ...hockService.pdf[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
#2250
Posted 2009. December 08. - 10:11
Holnap csinálok róla videót, aztán megpróbálom valahova feltölteni. Keveset használt a váz, karcmentes, tehát nem hiszem, hogy kopott a persely. Mondjuk újabb tag van benne, mint eredetileg lenne, de szakértõ tette bele.
A hangot úgy értem, hogy a kilengés két végét hallani, terepen ez verõdne egyik oldalról a másikra, és azt hallanám csattogni...bár lehet, hogy egész más ha össze van szerelve és terhelés alatt van.
A beállításhoz az infót kösz.
Nem lesz hangja menet közben. Az oldal irányú mozgás a fenti persely(?)nél normális, a két vég állás között, kb fél centi lehet.
Kézzel finonoman elforgatható a tag, így megszemlélheted a jelenséget (alul is tarts ellent, hogy ne a karbon lapka fogja csak). Forgatni sok értelme nincs mert úgy is oda áll ahova kedve tartja.
Beállításhoz kellenek a nyomás táblázatok:
http://cdn.specializ...ual_English.pdf
vagy
http://cdn.specializ...Appendix_r1.pdf
vagy (a legjobb)
http://cdn.specializ...Setup Chart.pdf
Ezután a beállítás menete (mtbr-rõl specisuspensiontech doksija angolból fordítva) a következõ postban.
#2251
Posted 2009. December 08. - 08:50
Az Övét vettem meg
Ja,hát akkor õt kérdezd!:)Az új tag lehet hogy ad hangot,meg az oldalirányú mozgásra is lehet hogy más a normális,ebben nincs tapasztalatom.
#2252
Posted 2009. December 08. - 08:47
Csatogás is egészséget, az úszószelep verõdik fel-le, de nem is hallani mindig.
Nekem a 2006-os Epicbõl csont nélkül kijött a titán tüske, mondjuk akkor még egy éves volt.
#2253
Posted 2009. December 07. - 22:24
#2254
Posted 2009. December 07. - 21:57
#2255
Posted 2009. December 07. - 21:55
#2256
Posted 2009. December 07. - 21:49
A hangot úgy értem, hogy a kilengés két végét hallani, terepen ez verõdne egyik oldalról a másikra, és azt hallanám csattogni...bár lehet, hogy egész más ha össze van szerelve és terhelés alatt van.
A beállításhoz az infót kösz.
#2257
Posted 2009. December 07. - 20:11
Epic tulajok,
mennyire normális, hogy a vázban a tag egy ív mentén jobbra-balra (szembõl nézve) kb. fél centit el tud mozdulni? Mondjuk a csésze is íves kialakításúnak tûnik. Nyugtassatok meg Ha normális ez menet közben nem zavaró (ha a két végállás eléri a mozgás hangja van)? Ahogy nézem semmihez nem ér hozzá.
Hogy lehet beállítani a tagot? Angolból nem vagyok anyanyelvi szintû, szóval valami magyar rövid leírást megköszönnék.
Elõre is kösz, Gábor
valamennyi oldalirányú mozgása a tagnak a normális.Ha megemeled a bicajt,és érzed hogy "kottyan",akkor kopott a persely.
Hangot nekem nem ad,lehet,hogy ez nem normális,ha hangos.
A versenyzõ Blazsó Marci ezt írta beéllításra,a 65 kilójához:Sag(beülés) 6-8 mm,
Nyomás 120-130 PSI,
Brain 1 katt a Firm-tõl,
Csillapítás télen a leggyorsabb,nyáron ettõl 6 katt.
Ezek a beállítások nagyjából nekem jók is.
Valamikor beírta ide valaki egy táblázatban a Brain beállítását a súly függvényében.Ha van idõd rá,keresd meg.
Ja,mindezek a Fox-os Brain-hoz érvényes beállítások.
Közben megtaláltam:
http://forum.bikemag...&postcount=3552
#2258
Posted 2009. December 07. - 17:41
mennyire normális, hogy a vázban a tag egy ív mentén jobbra-balra (szembõl nézve) kb. fél centit el tud mozdulni? Mondjuk a csésze is íves kialakításúnak tûnik. Nyugtassatok meg Ha normális ez menet közben nem zavaró (ha a két végállás eléri a mozgás hangja van)? Ahogy nézem semmihez nem ér hozzá.
Hogy lehet beállítani a tagot? Angolból nem vagyok anyanyelvi szintû, szóval valami magyar rövid leírást megköszönnék.
Elõre is kösz, Gábor
#2259
Posted 2009. December 06. - 21:51
A két fémnek más a hõtágulása (alu váz, titán tüske) ezért mûködhet a melegítés. Létezik fagyasztó spray amit melegítés után a tüskére ráfújsz és az ettõl zsugorodik, autószerelõk használják. Sok sikert!ah, köszi, majd megpróbáljuk akkor
#2260
Posted 2009. December 06. - 19:11
Végig néztem a spec. archívot 2005-ig amióta ez a vázat gyártják, de nincs ilyen színû. Én is valami ilyesmire gondoltam.
2006, szerintem testcolor
http://picasaweb.google.com/Bigtibike