Palmi, nem arra az ütközõre gondoltam, hanem ami a rugó és a tag között van. De ez úgysem változtat semmit.Nektek nem szokott az elsõ pár milin koppanni egy kicsit? Ja és kivettem a tagot és amikor megráztam, akkor hallottam, hogy lötyög benne az olaj. Ez jelent valami jót vagy rosszat?
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere (archív #1)
Started by
Andix
, 2001. October 26. 23:11
#7081
Posted 2004. November 03. - 22:17
#7082
Posted 2004. November 03. - 21:05
#7083
Posted 2004. November 03. - 20:51
ha lassan jön vissza, de a kifelé csili ki van tekerve, akkor nem elég a nyomás a légkamrában.
ez nekem szólt? 70 psi-vel megyek.
#7084
Posted 2004. November 03. - 20:41
a lock-out / kompresszió csili arra való, ha mászol betekered és nem pogózik. de nem szabad így használni tartósan pl lefelé menet, mert az olaj jobb híján a szimmeringen át (a becsúszónál) kirobbanhat a tagból.
ha lassan jön vissza, de a kifelé csili ki van tekerve, akkor nem elég a nyomás a légkamrában.
ha lassan jön vissza, de a kifelé csili ki van tekerve, akkor nem elég a nyomás a légkamrában.
#7085
Posted 2004. November 03. - 20:22
#7086
Posted 2004. November 03. - 20:13
és akkor mi van az olajfolyát blokkoló elven mûködõ lockoutos rugóstagokkal?
de biztos nem tesz kót neki, ha nagyon be van csavarva, én mindegyik tagomat (beleértve a mostanit is) úgy használtam, hogy odaút csili a minimumon. akkor érzékeny csak a tag (ez ráadásul most még lassú is, szóval kell is, hogy minimumon legyen)
de biztos nem tesz kót neki, ha nagyon be van csavarva, én mindegyik tagomat (beleértve a mostanit is) úgy használtam, hogy odaút csili a minimumon. akkor érzékeny csak a tag (ez ráadásul most még lassú is, szóval kell is, hogy minimumon legyen)
#7087
Posted 2004. November 03. - 20:09
a gumi alatt szerintem a becsúszón lévõ "ötközésgátlót" érti.
A kék csavar arra van, hogy a tagot tudod puhítani, keményíteni vele, de mindha azt halottam volna egy hozzáértõtõl, hogy nem egészséges ha ezzel keményíted be a tagot, erre inkább a keményebb rugó való.
Akkor jó a rugó a tagon, ha nincs befeszítve, kézzel tudod kicsit mozgatni
A kék csavar arra van, hogy a tagot tudod puhítani, keményíteni vele, de mindha azt halottam volna egy hozzáértõtõl, hogy nem egészséges ha ezzel keményíted be a tagot, erre inkább a keményebb rugó való.
Akkor jó a rugó a tagon, ha nincs befeszítve, kézzel tudod kicsit mozgatni
#7088
Posted 2004. November 03. - 19:54
milyen gumi nincsen?
ha a rugó kellõképpen elõ van feszítve a tagon, akkor nem lehet baj, hogy a rugó és a tányér, amivel elõfeszíted, nos azok között nincs gumi.
akkor jó az elõfeszítés, ha miután elõször hozzáér, utána legalább egy egész kört fordítasz a rugófeszítõ tányéron.
szerintem akkor is a perselyekkel van gond. ahogy palmer is írta, keress meg egy profit, aki csinál ilyeneket.
a piros csavaró a tag végén visszaut sebességét szabályozza, a kék csavaró a túlfolyón (végénél) pedig az odaút sebességét szabályozza.
harder - keményebb. (gondolom nehezebben indul meg)
ha a rugó kellõképpen elõ van feszítve a tagon, akkor nem lehet baj, hogy a rugó és a tányér, amivel elõfeszíted, nos azok között nincs gumi.
akkor jó az elõfeszítés, ha miután elõször hozzáér, utána legalább egy egész kört fordítasz a rugófeszítõ tányéron.
szerintem akkor is a perselyekkel van gond. ahogy palmer is írta, keress meg egy profit, aki csinál ilyeneket.
a piros csavaró a tag végén visszaut sebességét szabályozza, a kék csavaró a túlfolyón (végénél) pedig az odaút sebességét szabályozza.
harder - keményebb. (gondolom nehezebben indul meg)
#7089
Posted 2004. November 03. - 16:45
Hát nemtudom, teljesen bizonytalan vagyok. Csillapítás tökéletes, amikor tökig betekerem 10 mp mig visszaenged. Amikor meg jól beállítok akkor is tökéletes. A másik gomb mire jó? Az van ráírva hogy harder ->
De ez minek a keménységét állítja?
Közben megnéztem és nincs gumi alátét a rugónak, ez lehet baj?
Ja és a tagot csak egy féle képpen tudom berakni a vázba.
De ez minek a keménységét állítja?
Közben megnéztem és nincs gumi alátét a rugónak, ez lehet baj?
Ja és a tagot csak egy féle képpen tudom berakni a vázba.
#7090
Posted 2004. November 03. - 16:40
Ha kevés az olaj a tagban akkor, ha megnyomod a vázat, hogy rugózzon akkor a rugóút utolsó centijein nem csíllapít és kirúg.
Ez lehet annak a következménye is, hogy a Nitrogén mennyisége nem, elegendõ a tagban.
Szedd ki a tagot, vedd le a rugót, puhítsd ki és nyomkodjad, ha olajos marad a becsúszó akkor lehet, hogy kevés az olaj benne.
Demivel írtad, hogy a tag kotyog a vázban:
Vidd el a tagot a távtartóival, csavarjaival eggyött Pl. a Hajdúba és mond meg, hogy csináljanak hozzá újjat.
Gyuri bácsi már profi, azzal nem lessz gondod egy ideig, nem fogják a csavarok kimarni a rosszminõségü távtartókat.
Ez lehet annak a következménye is, hogy a Nitrogén mennyisége nem, elegendõ a tagban.
Szedd ki a tagot, vedd le a rugót, puhítsd ki és nyomkodjad, ha olajos marad a becsúszó akkor lehet, hogy kevés az olaj benne.
Demivel írtad, hogy a tag kotyog a vázban:
Vidd el a tagot a távtartóival, csavarjaival eggyött Pl. a Hajdúba és mond meg, hogy csináljanak hozzá újjat.
Gyuri bácsi már profi, azzal nem lessz gondod egy ideig, nem fogják a csavarok kimarni a rosszminõségü távtartókat.
#7091
Posted 2004. November 03. - 16:29
A tag egyik oldalán(az elsõ háromszög felölin) egy talán 6mm-es csavar megy át, de ott van a tagban egy csapágy szerûség (ez nehezen de elfordítható). A tag másik oldalán meg vastag tizen akárhány mm-es csõ megy át. Megnéztem és mind a 2-nél van egy pici holtjáték oldalirányban, de hosszanti elmozdulás nem nagyon van. Mostmár foggalmam sincs hogy mi lehet a gond. Olyan furcsán rezonál a váz amikor a nyerget ütögetem, ez normális? A nyeregnél van egy kis szükítõ, de ez szinte biztos hogy hibátlan. A lényeg az, hogy a tag mindként oldalán egyforma csavar megy át, de a csapágyak/távtartó más. Esetleg lehet az, hogy kevés az olaj a tagban?
#7092
Posted 2004. November 03. - 14:12
megoldás:
a vázban 6-os a lyuk, a rugóstag béléseiben meg nyolcas. a vázba a rugóstagot egy hatos csavar fogja.
ez lehet baj, sõt, ez elég nagy baj.
ellenõrizd, hogy egyformák-e a lyukak és a csavarok.
(2 méret van, 6 mm és 8 mm) és csináltass megfelelõ méretûeket.
a vázban 6-os a lyuk, a rugóstag béléseiben meg nyolcas. a vázba a rugóstagot egy hatos csavar fogja.
ez lehet baj, sõt, ez elég nagy baj.
ellenõrizd, hogy egyformák-e a lyukak és a csavarok.
(2 méret van, 6 mm és 8 mm) és csináltass megfelelõ méretûeket.
#7093
Posted 2004. November 03. - 13:08
Hamarosan
Egyébként mennyire nagy baj ha kicsit kottyan?
Arra is rájöttem, hogy ott valahol a tag egyik oldalán lévõ (valószínûleg az amelyik a lengõkarba csatlakozik) távtartó csõ nem 100% osan csatlakozik a tagba. Amelyik csavar viszont az elsõ háromszög felöl tartja a tagot azt kicseréltem (kicsit kopott volt), de nem sokat számított.
Egyébként mennyire nagy baj ha kicsit kottyan?
Arra is rájöttem, hogy ott valahol a tag egyik oldalán lévõ (valószínûleg az amelyik a lengõkarba csatlakozik) távtartó csõ nem 100% osan csatlakozik a tagba. Amelyik csavar viszont az elsõ háromszög felöl tartja a tagot azt kicseréltem (kicsit kopott volt), de nem sokat számított.
#7094
Posted 2004. November 03. - 12:53
#7095
Posted 2004. November 03. - 12:42
vanilla rc.
Nem a kerékkel van a baj. Átzsíroztam minden csapágyat, azok rendben vannak. Hanem ahol a tag csatlakozik a vázhoz (ahol csak egy állás van, nem a lengõkar felöl), ott az átmenõ csavar nem érintkezik pontosan a tag csapágyával és ott lötyög. Mingyárt megnézem mit lehet tenni. De legjobban a sok állítási lehetõség tetszik.
Nem a kerékkel van a baj. Átzsíroztam minden csapágyat, azok rendben vannak. Hanem ahol a tag csatlakozik a vázhoz (ahol csak egy állás van, nem a lengõkar felöl), ott az átmenõ csavar nem érintkezik pontosan a tag csapágyával és ott lötyög. Mingyárt megnézem mit lehet tenni. De legjobban a sok állítási lehetõség tetszik.
#7096
Posted 2004. November 03. - 11:50
#7097
Posted 2004. November 03. - 11:48
A tag nem hiszem hogy ki van purcanva, ugyanis a csillapítás tökéletesen mûködik. Van egy másik tekerõ is, arra az van ráírva hogy harder, ez lenne a kompresszió? Ez mit is állít tulajdonképpen?
Ja és hogyan veszem észre ha ki van purcanva?
Jobban megnéztem és lehet hogy a kerék csinálja ezt a hülye hangot.
Ja és hogyan veszem észre ha ki van purcanva?
Jobban megnéztem és lehet hogy a kerék csinálja ezt a hülye hangot.
#7098
Posted 2004. November 03. - 08:37
Gagyi vagy nem, mindenesetre randa. (Mint minden Orange Imho)
nkarcsi: érdemes megnézni a tagot is, a már említett lépések után, lehet, hogy az van kipurcanva.
nkarcsi: érdemes megnézni a tagot is, a már említett lépések után, lehet, hogy az van kipurcanva.
#7099
Posted 2004. November 03. - 07:39
#7100
Posted 2004. November 03. - 05:01
vegás orengy.
akkor ilyen lesz
http://www.pinkbike....ew&image=333301
nem a legszebb :-\
ez a 222 elotti orange dh vaz. szoval nem valami gagyi.