lokosban gondolkodj inkább, ha zavar a pogózás...lehet, hogy a kerdes eleve hulyeseg, de egy kikapuba mennyire "valo" egy spv-s tag (levegos 3way lenne) vagy inkabb valami lockoutos jobb lenne bele?
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Rugóstagok (nem teleszkópok) - általános eszmecsere
Indította
BikerPocok
, 2003. augusztus 19. 01:21
#2461
Írta 2007. május 24. - 19:55
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2462
Írta 2007. május 24. - 14:49
lehet, hogy a kerdes eleve hulyeseg, de egy kikapuba mennyire "valo" egy spv-s tag (levegos 3way lenne) vagy inkabb valami lockoutos jobb lenne bele?
#2463
Írta 2007. május 21. - 17:16
Én sem ott gondoltam....ennyire nem vagyok kezdõ
Csak idáig egyszerûbb rugóstagjaim voltak.
Csak idáig egyszerûbb rugóstagjaim voltak.
#2464
Írta 2007. május 21. - 16:38
figy
ha rám hallgatsz
fogsz egy hátizsákot beletuszkolsz egy telópumpát és kihúzol a mátrába
Szobában nem fogod tudni beállítani
ha rám hallgatsz
fogsz egy hátizsákot beletuszkolsz egy telópumpát és kihúzol a mátrába
Szobában nem fogod tudni beállítani
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#2465
Írta 2007. május 21. - 16:25
#2466
Írta 2007. május 21. - 15:44
kb igen
mivel körülbelöl 1 perc beállitani atagot célszerü az elején kipróbálni mindent és utána a pályához igazitani
mivel körülbelöl 1 perc beállitani atagot célszerü az elején kipróbálni mindent és utána a pályához igazitani
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#2467
Írta 2007. május 21. - 15:38
Köszönöm a bókot!:matrix:
A lineárisabb beállítással finomabban mozog a tag, míg progresszív beállítás inkább az ugrálásokhoz jobb? Célszerû inkább vmi arany középutat megtalálni, mint állítgatni?
Többet nem kérdezek...
A lineárisabb beállítással finomabban mozog a tag, míg progresszív beállítás inkább az ugrálásokhoz jobb? Célszerû inkább vmi arany középutat megtalálni, mint állítgatni?
Többet nem kérdezek...
#2468
Írta 2007. május 21. - 15:35
Átszaladtam az "AIR" szócskán. A beülést a fõkamra nyomásával tudod szabályozni. A többi kérdést pedig tökéletesen megválaszoltad magadnak, nekem már nincs mit hozzátenni. Sala DHX kisokosa segít mindenben.Sala: a rugóelõfeszítés nálam nem sok mindent old meg mert levegõs, de azért köszönöm a kimerítõ választ.
Most ha tekerõs túrára megyek a tagon emelem egy picit a nyomást, propedál ráteker, kissebb túlfolyóméret magasabb nyomáson.
Lejtõzgetésnél alacsonyabb nyomás, propedál kikapcs, a tulfolyótartály mérete nagyobbra vesz, picit kissebb nyomáson.
VV: a mozgást hogy befolyásolja? Kisseb kamraméret, nagyobb nyomáson: progresszivebb, fordítva meg lineárisabb a mozgása a tagnak?
#2469
Írta 2007. május 21. - 15:25
végre egy ember aki használja az agyát
minden ugy van ahogy irtad...
taps
minden ugy van ahogy irtad...
taps
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#2470
Írta 2007. május 21. - 15:17
Sala: a rugóelõfeszítés nálam nem sok mindent old meg mert levegõs, de azért köszönöm a kimerítõ választ.
Most ha tekerõs túrára megyek a tagon emelem egy picit a nyomást, propedál ráteker, kissebb túlfolyóméret magasabb nyomáson.
Lejtõzgetésnél alacsonyabb nyomás, propedál kikapcs, a tulfolyótartály mérete nagyobbra vesz, picit kissebb nyomáson.
VV: a mozgást hogy befolyásolja? Kisseb kamraméret, nagyobb nyomáson: progresszivebb, fordítva meg lineárisabb a mozgása a tagnak?
Most ha tekerõs túrára megyek a tagon emelem egy picit a nyomást, propedál ráteker, kissebb túlfolyóméret magasabb nyomáson.
Lejtõzgetésnél alacsonyabb nyomás, propedál kikapcs, a tulfolyótartály mérete nagyobbra vesz, picit kissebb nyomáson.
VV: a mozgást hogy befolyásolja? Kisseb kamraméret, nagyobb nyomáson: progresszivebb, fordítva meg lineárisabb a mozgása a tagnak?
#2471
Írta 2007. május 21. - 14:44
akkor dhx5.0 lecke kezdõknek.
kezdjük az elején. Mi mire is való a sok tekerentyû közül
Kicsi piros. Visszaút csillapitás. Befelé tekerve több, visszafelé kevesebb a csillapitás. A tul sok, rázós uton merevként mûködik. HA tul kevés elrúg a holdig
sokat kattogó kék tekerenytû. propedal. Egy rugó ellenében átengedi az olajat. tehát amig az összenyomodás ereje kisebb mint a rugóerõ nem mozdul a tag, Lockolva van. Ennek a rugónak az erejét tudod változtatni.
Nagy kék tekerõ a tartályon. Kamraméret. Amikor összeül a tag a kamrában lévõ olaj megemelkedik az uszóval együtt, igy a dugó tuloldalán lévõ nagynyomásu levegõt összenyomva. Kisebb kamra gyorsabb felkeményedés.
Szelep a kamrán. Levegõnyomásszabályozókézikészülék. Több levegõ lassabb összenyomodás (progresszio csillapitás) plusz nagyobb propedál efektus, mivel az összenyomodást a nagyobb nyomás is probálja megakadályozni a rugóval együtt.
És a kérdésedre a válasz. Rugóelõfeszités. A beülés mértéke szabályozható vele. Keménységet csak kismértékben állit, mivel a rugó lineáris. Max 3-5 fordulatot szabad elõfesziteni utána rugócsere ha nem elég.
kezdjük az elején. Mi mire is való a sok tekerentyû közül
Kicsi piros. Visszaút csillapitás. Befelé tekerve több, visszafelé kevesebb a csillapitás. A tul sok, rázós uton merevként mûködik. HA tul kevés elrúg a holdig
sokat kattogó kék tekerenytû. propedal. Egy rugó ellenében átengedi az olajat. tehát amig az összenyomodás ereje kisebb mint a rugóerõ nem mozdul a tag, Lockolva van. Ennek a rugónak az erejét tudod változtatni.
Nagy kék tekerõ a tartályon. Kamraméret. Amikor összeül a tag a kamrában lévõ olaj megemelkedik az uszóval együtt, igy a dugó tuloldalán lévõ nagynyomásu levegõt összenyomva. Kisebb kamra gyorsabb felkeményedés.
Szelep a kamrán. Levegõnyomásszabályozókézikészülék. Több levegõ lassabb összenyomodás (progresszio csillapitás) plusz nagyobb propedál efektus, mivel az összenyomodást a nagyobb nyomás is probálja megakadályozni a rugóval együtt.
És a kérdésedre a válasz. Rugóelõfeszités. A beülés mértéke szabályozható vele. Keménységet csak kismértékben állit, mivel a rugó lineáris. Max 3-5 fordulatot szabad elõfesziteni utána rugócsere ha nem elég.
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#2472
Írta 2007. május 21. - 14:36
A SAG-et (beülés) nem, a tekerhetõséget minimálisan, a mozgását viszont annál inkább befolyásolja.
#2473
Írta 2007. május 21. - 14:24
üdv
Az érdekelne hogy egy dhx air 5.0-nál a kamranyomás ill. a kamraméret változtatása hogy befolyásolja a tag mozgását, ill. van -e hatással a beülésre? Befolyásolja a tekerhetõséget?
Boccs ha túl hülye kérdés....
Az érdekelne hogy egy dhx air 5.0-nál a kamranyomás ill. a kamraméret változtatása hogy befolyásolja a tag mozgását, ill. van -e hatással a beülésre? Befolyásolja a tekerhetõséget?
Boccs ha túl hülye kérdés....
#2474
Írta 2007. május 15. - 20:12
manitouból mind2 van, félig belenyomod a 2 db-ot, ami a tagnál szükül le a kellõ méretre - alu
ez max 31.8 mm-es szélességben elérhetõ.
a másik, a 60 mm széles pedig acél tengely, rajta a 4 alu gyürü
mind2 ugyanolyan jó, de utóbbi picit nehezebb is ez által.
ez max 31.8 mm-es szélességben elérhetõ.
a másik, a 60 mm széles pedig acél tengely, rajta a 4 alu gyürü
mind2 ugyanolyan jó, de utóbbi picit nehezebb is ez által.
#2475
Írta 2007. május 15. - 20:00
magyarul,a távtartókat hogyan csináltassam...?
Szesz nélkül nincs Rock'N'Roll !!! :koncert:
#2476
Írta 2007. május 15. - 19:51
#2477
Írta 2007. május 15. - 19:51
Ha már a pályákon nem tud villogni, akkor a mûhelyben legalább õ lesz a király. Azért szeretünk ám Salabácsi!
Én a DHX5 hangját is szeretem. Szépen szüttyög!
Én a DHX5 hangját is szeretem. Szépen szüttyög!
#2478
Írta 2007. május 15. - 19:51
hááállli!
kérdés a következõ:
távtartókat esztergáltatnék a tagomhoz (5th) és nem tudom,h hogyan jobb....
4db-ot,vagy ha mondjuk a felsõ résznél a jobb oldalit vesszük,annak egybe függõnek kell lenni,azaz egy részbõl álljon,ne pedig,h kis tengely és rajta a gyûrû....h érdemes...
kérdés a következõ:
távtartókat esztergáltatnék a tagomhoz (5th) és nem tudom,h hogyan jobb....
4db-ot,vagy ha mondjuk a felsõ résznél a jobb oldalit vesszük,annak egybe függõnek kell lenni,azaz egy részbõl álljon,ne pedig,h kis tengely és rajta a gyûrû....h érdemes...
Szesz nélkül nincs Rock'N'Roll !!! :koncert:
#2479
Írta 2007. május 15. - 19:18
külsõ tartályos csövecske kell neki :-)
a dhx3nak meg sokkal szebb hangja van mint a dhx5-nek:(
a dhx3nak meg sokkal szebb hangja van mint a dhx5-nek:(
#2480
Írta 2007. május 15. - 16:42
Ne gondolkozz, nem áll jól! Meg mi a szösz bajod van a DHX5-tel?
Inkább bringázz többet! Ott több behoznivalód van.
Inkább bringázz többet! Ott több behoznivalód van.