Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Autók - Hírek, Vágyak, és-a-többi

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
5099 hozzászólás a témában

#1061
daci

daci

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.383 hozzászólás
akkor engedtessék megbocsátani, h hozzámertem szólni a professzorok vitatkozásába.

#1062
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.703 hozzászólás
értesz hozzá látom

#1063
daci

daci

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.383 hozzászólás
az az egy baj h a gm a saabból egy rakás szart csinál így nemhagyja ezket a sztem zseniális fejlesztéseket kibontakozni:(
kár...arra megy el a pénz h a daewooból chevy lesz

#1064
burce

burce

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.694 hozzászólás
Al:

nemtom emlékszel-e még arra, amikor a turbóról beszéltünk.
amikor mondtam, hogy turbóval kis fogyasztást is el lehet érni, erre gondoltam:
http://totalcar.hu/m...otar/gytuning2/
Kis nyomású turbó



Feltöltött kép Feltöltött kép Feltöltött kép 1992-ben a Saab lepte meg az autós világot, mikor elõállt a Saab 9000 2.3 Ecopower modellel. Ez a kis nyomású turbómotor a hagyományos 2.3 literes motornál csupán 20 lóerõvel teljesített többet és a korábbi 2.3 literes turbómotornál 30 lóerõvel kevesebbet. Ami az adatokból nem derül ki: az alacsony turbónyomásnak köszönhetõen a motor alacsony fordulatszámon nyomatékosabb, az autó jobban gyorsul, turbólyuk szinte nem érzékelhetõ, és a kedvezõbb nyomatékgörbének köszönhetõen hosszabb sebességváltó áttételezés alkalmazásával a töltetlen 2.3 literes motornál kedvezõbb fogyasztási értékeket produkál. Míg a korábban a papíron elérhetõ legnagyobb teljesítmény elérésének eszköze volt a turbó, a Saab egy használhatóbb, könnyebben kezelhetõ, gazdaságosabb motort dobott a piacra, lényegében a töltetlen motorok alternatívájaként. Azóta a kisnyomású turbó gyakori megoldás lett más gyártóknál is.



Illetve:


A Saab változó sûrítésû arányú motorja (Saab SVC)

A Saab ismét hatalmas meglepetést okozott a 2000-es Genfi autószalonon, ahol elõször mutatta be változó sûrítésû arányú motorját. Mint az a fentiekbõl is kiderült, a turbótöltés nagy hátránya, hogy ahhoz, hogy az égéstérben keletkezõ túl nagy nyomást és a hengerfej túlhevülését elkerüljék, a turbó és kompresszoros motorok alacsony fordulatszámon - míg a töltõlevegõ meg nem emeli a nyomást a hengerekben - alacsonyabb sûrítési aránnyal mûködnek, mint a hagyományos motorok. Alacsony fordulatszámon tehát gyengébbek, mint hagyományos, azonos hengerûrtartalmú társaik.





Feltöltött kép A Saab SVC motor egy zseniális mechanizmus révén az égéstér ûrtartalmát, és ezzel együtt a sûrítési arányt tudja változtatni. A megoldás voltaképpen egyszerû, alig alkalmaz mozgó alkatrészeket, vagyis tartós és megbízható. Az SVC motor nagyon magas, 2.8 bar töltõnyomással mûködik (összehasonlításképpen a sportos Saab 9-3 Viggen feleekkora, a Porsche 911 Turbo pedig 1.94 bar turbónyomást használ). Ez olyan magas nyomás, hogy turbótöltõvel ilyen nyomást nem lehet elérni, ezért a Saab az SVC-ben kompresszort használ. A motorvezérlõ elektronika a fordulatszám, sebesség, terhelés és hõmérséklet figyelembevételével folyamatosan változtatja a sûrítési arányt, hogy a motor mindig optimális teljesítménnyel mûködhessen. A Genfben bemutatott harmadik generációs prototípus 1.6 literes, soros 5 hengeres, hengerenként 4 szelepes. A sûrítési arány 8:1 és 14:1 között változtatható. A motor teljesítménye 225 lóerõ, nyomatéka 304 Nm. Ez literenként 150 lóerõt jelent, ami világrekord lenne a szériaautók között. Eközben az erõforrás minden létezõ környezetvédelmi elõírásnak megfelel. A fenti teljesítményadatok nagyjából egy 3.2 literes V6-os hagyományos motor adataival egyeznek meg, de a Saab állítása szerint az SVC üzemanyag fogyasztása a V6-os motorénál 30%-kal alacsonyabb.

Sokak szerint ez a motor a turbótöltés feltalálása óta a legnagyobb újítás, és - bár a szériagyártás még nem kezdõdött el -, lehet, hogy nincs messze az idõ, amikor egyliteres sportkocsikon és félliteres városi autókon fogunk közlekedni.



Tehát szerintem a turbó szép és okos, és még sokat fog (tud) fejlõdni is.

"Milyen állat, aki bennem él?
Aki helyettem élvez, helyettem fél
Aki helyettem fázik, ha hideg a tél"


#1065
Begbie

Begbie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.228 hozzászólás
vagy inkább ez?

http://www.kingsfiel...BentleyLogo.jpg
Like a rock...

#1066
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás
Charon: http://www.londonbyc...Rolls-Royce.jpg

ez-e?

#1067
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Gyors kérdés: Melyik márkának van valami szétterpesztett szárnyú sasmadárra emlékeztetõ logója. A szárny tuti, a madár nem. Egy szép luxusautón láttam amolyan nagy audi-félén, de mégsem az volt.

#1068
Tin

Tin

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.011 hozzászólás
Öcsém elvitte hajnali háromkor a Ducatot gumicserére (fuvarja volt Pécsre, azért ilyen korán), és olyan szinten bunkók voltak vele a csepeli gumisnál, hogy inkább visszavonom amit korábban mondtam. Ha fáradtak is, meg ha alulfizetettek, akkor se az ügyféllel éreztessék, hogy a pokolba kívánják. Beszéljék meg a fõnökkel, vagy lépjenek ki, vagy mittudomén.

#1069
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás
http://totalcar.hu/m...hnika/turbo100/

késtem egy napot :angevil:

cikkbõl: http://index.hu/cikk...rboszulinap.mov
kórházgyanúsak ;)

#1070
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
Nah, erdekes cikk, de a kepek jobban megfogtak :D

http://totalcar.hu/m...t/rendortender/
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#1071
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
igénytelenség jaja.

itt érden szerencsére jol tolják, seperc alatt, és még sose akart ereszteni etc.

és vannak szar helyek is. mint szervízben is.

most épp megint elektromosságisnál van a kicsike mert se féklámpa se index... uuutálom már.

ja meg most megyek le a kcsoihoz, mondom megnézem a biztitáblát, leemelem a helyérõl, kinyitom a kis ajtaját, és kicsorgattam belõle vagy 1 deci vizet. LOL.

#1072
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás
persze,hogy géppel rakják, mert az sérülésmentesen tudja le és fölpattintani a peremet...meg a centír is szgéppel megy...de pl ha ragasztott súlyt kérsz,nem ütõset,akkor nem mindegy,hogy milyen vastagságút raknak fel...sok kocsitípusnál a vastag ólom már beleér a féknyeregbe..
Alufeninél,ha pontatlanul mérik a belsõ mélységet,akkor a gép rossz súlyt fog adni az ütéshez...Pl aranyszabály, hogy személyautónál nem szabad 100g fölötti de inkább 80 súlyt felrakni a kerékre....
Ilyenkor krétával megjelölik a gumin,hol üt,majd a felnin is, és a gumin fordítanak 70-80 fokot, és akkor már jó lesz többnyire...mert a felni is üt gyárilag (még az új is), meg a gumi is...és ha ez pont egybe esik....
De nem sok cég csinálja ezt meg...

#1073
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.703 hozzászólás
nem géppel rakják fel a gumikat mostanság?

#1074
Kislust

Kislust

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.507 hozzászólás

Az a durva,hogy ez nem csak parasztal is megtörtént, mert a szervíz ezen akart spórolni...
És,hogy mit lehet azon elkúrni?Hogy pl ereszteni fog e...ha a szelepet nem ezzel a trutyival húzzák be,ha acélfelninél nem dótkorongozzák le a felni belsõ felületét...ha kell...stb...
Nem kell a gumis szakmát lenézni...
Ahol én dolgoztam Pátyon,ott volt gumis mûhely is...az egy külön szakma...mennyi barom által elbaszott kereket hoztak helyre a srácok...


nem nézem én le, különösképpen, hogy én biztos elszórakoznék egy darabig egy gumicserével..:D
bár ahova szoktam járni, ott a szerelõ srácok nem az eszükrõl híresek..de cserébe hibátlanul és gyorsan dolgoznak...néha még poénkodnak is..:)..csak azt nem mindig értem..:D
Van állásom...:bananadan

#1075
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.703 hozzászólás
hirtelen arra gondoltam csak hogy felrakják a gumit
de most hogy mondod tényleg vannak okosságok ottis

#1076
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás

az nem szappan, de olyasmi
hallottam hogy vmi paraszt felrakta a gumit szilikonzsírral
aztán az meg ugye nem szárad meg, emberünk satuzott, felni megállt, de a gumi pörgött tovább :D

Az a durva,hogy ez nem csak parasztal is megtörtént, mert a szervíz ezen akart spórolni...
És,hogy mit lehet azon elkúrni?Hogy pl ereszteni fog e...ha a szelepet nem ezzel a trutyival húzzák be,ha acélfelninél nem dótkorongozzák le a felni belsõ felületét...ha kell...stb...
Nem kell a gumis szakmát lenézni...
Ahol én dolgoztam Pátyon,ott volt gumis mûhely is...az egy külön szakma...mennyi barom által elbaszott kereket hoztak helyre a srácok...

#1077
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.703 hozzászólás
az nem szappan, de olyasmi
hallottam hogy vmi paraszt felrakta a gumit szilikonzsírral
aztán az meg ugye nem szárad meg, emberünk satuzott, felni megállt, de a gumi pörgött tovább :D

#1078
Kislust

Kislust

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.507 hozzászólás
nemtudom, de a lényeg, hogy oda többé nem megyek...

azért egy szuzukira csaknem olyan nehéz felrakni/leveni 4 gumit, ha ezt csinálod egész nap..
Van állásom...:bananadan

#1079
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
kisporoltak a szappant (vagy minek hijjak)

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#1080
Kislust

Kislust

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.507 hozzászólás

mit lehet azon elkúrni?

azt nemtudom, de egyszer nem oda vittem, ahová szoktam (oda most valszeg nem tudok menni), és úgy cseréltek gumit, hgoy hetente leeresztett, aztán visszavittem, néztek bután, semmi nem változott, majd elvittem máshová, azóta (ill. a köv cseréig) semmi gond nem volt vele....

biztos nem valami nehéz munka, de vagy elcseszték, vagy belefutottam valami egyedi kivételbe, hogy nemtom, szar volt a szelep..(bár néztük víz alatt is..)
Van állásom...:bananadan