Jelentkezz be Regisztrálj
Autók - Hírek, Vágyak, és-a-többi
#1061
Posted 2005. November 20. - 20:29
#1062
Posted 2005. November 20. - 20:22
#1063
Posted 2005. November 20. - 20:05
kár...arra megy el a pénz h a daewooból chevy lesz
#1064
Posted 2005. November 20. - 16:04
nemtom emlékszel-e még arra, amikor a turbóról beszéltünk.
amikor mondtam, hogy turbóval kis fogyasztást is el lehet érni, erre gondoltam:
http://totalcar.hu/m...otar/gytuning2/
Kis nyomású turbó
1992-ben a Saab lepte meg az autós világot, mikor elõállt a Saab 9000 2.3 Ecopower modellel. Ez a kis nyomású turbómotor a hagyományos 2.3 literes motornál csupán 20 lóerõvel teljesített többet és a korábbi 2.3 literes turbómotornál 30 lóerõvel kevesebbet. Ami az adatokból nem derül ki: az alacsony turbónyomásnak köszönhetõen a motor alacsony fordulatszámon nyomatékosabb, az autó jobban gyorsul, turbólyuk szinte nem érzékelhetõ, és a kedvezõbb nyomatékgörbének köszönhetõen hosszabb sebességváltó áttételezés alkalmazásával a töltetlen 2.3 literes motornál kedvezõbb fogyasztási értékeket produkál. Míg a korábban a papíron elérhetõ legnagyobb teljesítmény elérésének eszköze volt a turbó, a Saab egy használhatóbb, könnyebben kezelhetõ, gazdaságosabb motort dobott a piacra, lényegében a töltetlen motorok alternatívájaként. Azóta a kisnyomású turbó gyakori megoldás lett más gyártóknál is.Illetve:
A Saab változó sûrítésû arányú motorja (Saab SVC)
A Saab ismét hatalmas meglepetést okozott a 2000-es Genfi autószalonon, ahol elõször mutatta be változó sûrítésû arányú motorját. Mint az a fentiekbõl is kiderült, a turbótöltés nagy hátránya, hogy ahhoz, hogy az égéstérben keletkezõ túl nagy nyomást és a hengerfej túlhevülését elkerüljék, a turbó és kompresszoros motorok alacsony fordulatszámon - míg a töltõlevegõ meg nem emeli a nyomást a hengerekben - alacsonyabb sûrítési aránnyal mûködnek, mint a hagyományos motorok. Alacsony fordulatszámon tehát gyengébbek, mint hagyományos, azonos hengerûrtartalmú társaik.
A Saab SVC motor egy zseniális mechanizmus révén az égéstér ûrtartalmát, és ezzel együtt a sûrítési arányt tudja változtatni. A megoldás voltaképpen egyszerû, alig alkalmaz mozgó alkatrészeket, vagyis tartós és megbízható. Az SVC motor nagyon magas, 2.8 bar töltõnyomással mûködik (összehasonlításképpen a sportos Saab 9-3 Viggen feleekkora, a Porsche 911 Turbo pedig 1.94 bar turbónyomást használ). Ez olyan magas nyomás, hogy turbótöltõvel ilyen nyomást nem lehet elérni, ezért a Saab az SVC-ben kompresszort használ. A motorvezérlõ elektronika a fordulatszám, sebesség, terhelés és hõmérséklet figyelembevételével folyamatosan változtatja a sûrítési arányt, hogy a motor mindig optimális teljesítménnyel mûködhessen. A Genfben bemutatott harmadik generációs prototípus 1.6 literes, soros 5 hengeres, hengerenként 4 szelepes. A sûrítési arány 8:1 és 14:1 között változtatható. A motor teljesítménye 225 lóerõ, nyomatéka 304 Nm. Ez literenként 150 lóerõt jelent, ami világrekord lenne a szériaautók között. Eközben az erõforrás minden létezõ környezetvédelmi elõírásnak megfelel. A fenti teljesítményadatok nagyjából egy 3.2 literes V6-os hagyományos motor adataival egyeznek meg, de a Saab állítása szerint az SVC üzemanyag fogyasztása a V6-os motorénál 30%-kal alacsonyabb. Sokak szerint ez a motor a turbótöltés feltalálása óta a legnagyobb újítás, és - bár a szériagyártás még nem kezdõdött el -, lehet, hogy nincs messze az idõ, amikor egyliteres sportkocsikon és félliteres városi autókon fogunk közlekedni.
Tehát szerintem a turbó szép és okos, és még sokat fog (tud) fejlõdni is.
"Milyen állat, aki bennem él?
Aki helyettem élvez, helyettem fél
Aki helyettem fázik, ha hideg a tél"
#1065
Posted 2005. November 18. - 19:57
#1066
Posted 2005. November 18. - 19:51
#1067
vendég_Charon_*
Posted 2005. November 18. - 12:57
vendég_Charon_*
#1068
Posted 2005. November 18. - 12:24
#1069
Posted 2005. November 17. - 13:04
késtem egy napot :angevil:
cikkbõl: http://index.hu/cikk...rboszulinap.mov
kórházgyanúsak
#1070
Posted 2005. November 17. - 11:58
I`m as fast as nobody!
#1071
Posted 2005. November 17. - 11:41
itt érden szerencsére jol tolják, seperc alatt, és még sose akart ereszteni etc.
és vannak szar helyek is. mint szervízben is.
most épp megint elektromosságisnál van a kicsike mert se féklámpa se index... uuutálom már.
ja meg most megyek le a kcsoihoz, mondom megnézem a biztitáblát, leemelem a helyérõl, kinyitom a kis ajtaját, és kicsorgattam belõle vagy 1 deci vizet. LOL.
#1072
Posted 2005. November 17. - 11:39
Alufeninél,ha pontatlanul mérik a belsõ mélységet,akkor a gép rossz súlyt fog adni az ütéshez...Pl aranyszabály, hogy személyautónál nem szabad 100g fölötti de inkább 80 súlyt felrakni a kerékre....
Ilyenkor krétával megjelölik a gumin,hol üt,majd a felnin is, és a gumin fordítanak 70-80 fokot, és akkor már jó lesz többnyire...mert a felni is üt gyárilag (még az új is), meg a gumi is...és ha ez pont egybe esik....
De nem sok cég csinálja ezt meg...
#1073
Posted 2005. November 17. - 11:32
#1074
Posted 2005. November 17. - 11:12
Az a durva,hogy ez nem csak parasztal is megtörtént, mert a szervíz ezen akart spórolni...
És,hogy mit lehet azon elkúrni?Hogy pl ereszteni fog e...ha a szelepet nem ezzel a trutyival húzzák be,ha acélfelninél nem dótkorongozzák le a felni belsõ felületét...ha kell...stb...
Nem kell a gumis szakmát lenézni...
Ahol én dolgoztam Pátyon,ott volt gumis mûhely is...az egy külön szakma...mennyi barom által elbaszott kereket hoztak helyre a srácok...
nem nézem én le, különösképpen, hogy én biztos elszórakoznék egy darabig egy gumicserével..
bár ahova szoktam járni, ott a szerelõ srácok nem az eszükrõl híresek..de cserébe hibátlanul és gyorsan dolgoznak...néha még poénkodnak is..
#1075
Posted 2005. November 16. - 19:49
de most hogy mondod tényleg vannak okosságok ottis
#1076
Posted 2005. November 16. - 19:30
Az a durva,hogy ez nem csak parasztal is megtörtént, mert a szervíz ezen akart spórolni...az nem szappan, de olyasmi
hallottam hogy vmi paraszt felrakta a gumit szilikonzsírral
aztán az meg ugye nem szárad meg, emberünk satuzott, felni megállt, de a gumi pörgött tovább
És,hogy mit lehet azon elkúrni?Hogy pl ereszteni fog e...ha a szelepet nem ezzel a trutyival húzzák be,ha acélfelninél nem dótkorongozzák le a felni belsõ felületét...ha kell...stb...
Nem kell a gumis szakmát lenézni...
Ahol én dolgoztam Pátyon,ott volt gumis mûhely is...az egy külön szakma...mennyi barom által elbaszott kereket hoztak helyre a srácok...
#1077
Posted 2005. November 16. - 17:00
hallottam hogy vmi paraszt felrakta a gumit szilikonzsírral
aztán az meg ugye nem szárad meg, emberünk satuzott, felni megállt, de a gumi pörgött tovább
#1078
Posted 2005. November 16. - 16:50
azért egy szuzukira csaknem olyan nehéz felrakni/leveni 4 gumit, ha ezt csinálod egész nap..
#1079
Posted 2005. November 16. - 16:46
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#1080
Posted 2005. November 16. - 16:35
azt nemtudom, de egyszer nem oda vittem, ahová szoktam (oda most valszeg nem tudok menni), és úgy cseréltek gumit, hgoy hetente leeresztett, aztán visszavittem, néztek bután, semmi nem változott, majd elvittem máshová, azóta (ill. a köv cseréig) semmi gond nem volt vele....mit lehet azon elkúrni?
biztos nem valami nehéz munka, de vagy elcseszték, vagy belefutottam valami egyedi kivételbe, hogy nemtom, szar volt a szelep..(bár néztük víz alatt is..)

Sign In
Create Account
This topic is locked
Back to top






