Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Manitou

- - - - -

  • Please log in to reply
3554 replies to this topic

#321
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Tetszetõs, csak többször is olvastam, h elég zavaró kattogó hangok jönnek belõle bizonyos modelleknél. Nektek probike-ban van drake, mi a tapasztalat? Ismersz valakit, aki használja?

probikeban nem tudom mi a helyzet mostanság :)

de az indiánról voltak jó vélemények is
viszont ha szar is annak van szervize, (bár kintit gariztatni macerás lesz)
a 08-az marzo viszont 90 % hogy gyári szar lesz
ehhez nincs itthon szervize, se alkatrész
levegõs marzók amúgy sem a szép mozgásról híresek
hajlik mint a kolbász, (még a qr15-ös is, de az tavaly még úgysem volt), pedig nem is könnyû .

mondjuk õszintén szólva azt a recont max egy foxra cserélném le (ha az cserélõdne) esetleg egy átütõs rugós reconra, vagy átütõs rebára.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#322
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 posts

én az indiánt venném.



Tetszetõs, csak többször is olvastam, h elég zavaró kattogó hangok jönnek belõle bizonyos modelleknél. Nektek probike-ban van drake, mi a tapasztalat? Ismersz valakit, aki használja?

#323
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Bocsánat, h ide írok, de van még egy Marzo XC 700 ATA (100-140mm) '08 200.-euro, 57% kedvezménnyel, kiszállítással 62.000 huf. Komolyan gondolkozom, csak nem ismerem marzonak, az ilyen kategóriás darabja mit tud.

én az indiánt venném.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#324
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 posts

Üdv!

Egy külföldi honlapon van Drake Super Air 20mm átütõs villa 39900,- Ft-ért(szállítási költség 12000,-). Várom a véleményeteket....


Bocsánat, h ide írok, de van még egy Marzo XC 700 ATA (100-140mm) '08 200.-euro, 57% kedvezménnyel, kiszállítással 62.000 huf. Komolyan gondolkozom, csak nem ismerem marzonak, az ilyen kategóriás darabja mit tud.

#325
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 posts
Üdv!

Egy külföldi honlapon van Drake Super Air 20mm átütõs villa 39900,- Ft-ért(szállítási költség 12000,-). Várom a véleményeteket....

#326
cseresznye

cseresznye

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 759 posts

Milyen csillapítás van a travisben? Intrinsic teljesen tele kell, hogy legyen. Plusz még vákumot is kell csinálni a csõ végében, hogy a szelep visszaálljon alaphelyzetbe. TPC-t nem tudom, de biztos le van írva a manitou honlapon. Egyébként az intrinsic szerelését is érdemes ott megnézni, elég jól le van vezetve.


Intrinsic csillapítás van benne, és köszi a segítséget, hála isten megoldódott a proplem márFeltöltött kép
A valóság azoknak való, akik nem bírják a kábítószert.

#327
filmes

filmes

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,600 posts
Milyen csillapítás van a travisben? Intrinsic teljesen tele kell, hogy legyen. Plusz még vákumot is kell csinálni a csõ végében, hogy a szelep visszaálljon alaphelyzetbe. TPC-t nem tudom, de biztos le van írva a manitou honlapon. Egyébként az intrinsic szerelését is érdemes ott megnézni, elég jól le van vezetve.

#328
bringa

bringa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 posts

Bringa fórumtárs is hasonlóan járt az R7-tel.

Janinak igaza van, hasonló a történetem az R7-el. Tavaly októberi a Mission 2000d-m. Pár hónap (már nem emlékszem pontosan) után már jelentkezett az ún. idegesítõ hangja a telónak. Próbáltam a levegõbeállításal, csillapítással játszani, de csak úgy sikerült vmit tompítani rajta, hogy az öt fokozatban állítható zárást a 2. kattanásra állítottam. Persze így meg nem mozgott olyan jól. A jobb lábnál érezhetõ kotyogást, lógást észleltünk az egyik tekerés alkalmával. Bringástól visszavittem a boltba ahol vettem, egy hétre megjavították, állítólag volt olajcsere, szimmering csere (ez látszik), meg persely csere. A lényeg, hogy most jól mûködik, a kopogó hang megszûnt, remélem így is marad.

#329
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok.
Vásároltam a napokban egy Merida TFS 900-as bringát(V-fékes) amit gyárilag Manitou Drake super air telóval szereltek.Aznap este mikor elhoztam a bringát ki is próbáltam.De útközben pár bukkanó után elõjött ez a kellemetlen hang.Szóval a teló a "visszaút",kinyúlás során kellemetlen kopogó hangot ad ki.Gyors tempónál,rázós úton kibírhatatlan hangja van.Másnap reggel értelem szerûen viszem vissza a gépet.A szerelõ megnézte és õ is azt mondta rá h ..r hangja van.Mondták h megnézik,szétszedik és akkor délután mehetek érte.Aztán közben felhivták azt hiszem a manitou-sokat akik azt mondták nekik h ez ilyen....gyárilag ilyenek....(véleményem szerint)magyarul selejtek.Továbbá h küldjék fel hozzájuk a bringát és akkor megcsinálják ...ára és akkor nem lesz gondom vele.Szóval most ott vagyok h várom vissza a paripát.De azért elég kellemetlen h az ember elhoz egy nem akármilyen bringát és másnap reggel már vihetem vissza.Amugy maga a bringa csúcs....egy álom tényleg....fõleg h életem elsõ komoly biciklije.De azt ne magyarázza meg nekem senki h egy ilyen telónak természetesen van ilyen hangja.
Esetleg vkinek vmi tapasztalata a témában?A segítségeteket kérném.
Üdv:Gergõ

Bringa fórumtárs is hasonlóan járt az R7-tel.


A sebesség mindent megold.

 


#330
Szergej

Szergej

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts
Sziasztok.
Vásároltam a napokban egy Merida TFS 900-as bringát(V-fékes) amit gyárilag Manitou Drake super air telóval szereltek.Aznap este mikor elhoztam a bringát ki is próbáltam.De útközben pár bukkanó után elõjött ez a kellemetlen hang.Szóval a teló a "visszaút",kinyúlás során kellemetlen kopogó hangot ad ki.Gyors tempónál,rázós úton kibírhatatlan hangja van.Másnap reggel értelem szerûen viszem vissza a gépet.A szerelõ megnézte és õ is azt mondta rá h ..r hangja van.Mondták h megnézik,szétszedik és akkor délután mehetek érte.Aztán közben felhivták azt hiszem a manitou-sokat akik azt mondták nekik h ez ilyen....gyárilag ilyenek....(véleményem szerint)magyarul selejtek.Továbbá h küldjék fel hozzájuk a bringát és akkor megcsinálják ...ára és akkor nem lesz gondom vele.Szóval most ott vagyok h várom vissza a paripát.De azért elég kellemetlen h az ember elhoz egy nem akármilyen bringát és másnap reggel már vihetem vissza.Amugy maga a bringa csúcs....egy álom tényleg....fõleg h életem elsõ komoly biciklije.De azt ne magyarázza meg nekem senki h egy ilyen telónak természetesen van ilyen hangja.
Esetleg vkinek vmi tapasztalata a témában?A segítségeteket kérném.
Üdv:Gergõ

#331
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
nincs ilyen itthon
az átütõs 149.900 volt, de elfogyott

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#332
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,770 posts

egy idei 140es, it-s, gyorszáras minute mennyibe kerül, és van-e kis hazánkban?


hm?

#333
cseresznye

cseresznye

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 759 posts
Hájj! travis triple-be a csillapítás felöli jobb szárba mennyi olaj kell pontosan tud valaki segíteni? 200ml van benne kb, plusz full rátekerve a visszaút, de így is kopog kifelé..:S
A valóság azoknak való, akik nem bírják a kábítószert.

#334
semmiho

semmiho

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 637 posts
V-fékes, levegõs villát keresek használtan egy jó ideje már, és bár eredetileg RS-t szerettem volna, a szûkös kínálat miatt bõvítettem a keresést/nézelõdést a Manitou-k felé. Használt, V-fékes R7 esetén mi az, amire érdemes nagyon odafigyelni? Olvasgattam vissza a fórumon és azt látom, hogy a szeleprész alatt, olajhiány esetén eresztheti a levegõt. Gondolom érdemes megforgatni az állítógombokat és játszadozni a beállításokkal, mûködik-e minden és megvizsgálni a becsúszók állapotát. Van valami tipikus dolog, amire érdemes nagyobb figyelmet fordítani ezen villák esetén?

Köszi elõre is!

_____________________________________________
AM rlz


#335
Marzoccho

Marzoccho

    vendég

  • fórumtag
  • 25 posts
köszönöm a segítséget!

#336
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,654 posts
Thank You !
Megyek nyáladzani.
Marci

#337
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
benyalazod es nezed hogy jo-e a buborek. ha igen akkor veszel uj szelepet
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#338
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,654 posts

van olaj a dugattyú felett?
önts kb 2-4ml telóolajat a dugattyúra meg azért megnyálaznám azt a szelepet is...

Nem nagyon láttam olajat benne. :-( Majd öntök rá.
Bevallom, nekem is a szelep gyanús. Egyszer, mikor lecsavartam a szeleprõl a pumpát, hallottam, hogy halkan jön a levegõ. Kicsit megmozdítottam, ekkor abbahagyta. Mikor szét volt szerelve, nézegettem a szelepet is de nem nagyon tudtam mit kezdeni vele. Benyomod - mozog, elengeded - kijön.
A szelepen meg tudok nézni valamit ?
Köszi !
M
Marci

#339
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,250 posts
  • LocationSvájc
ráhuzod a külsõ lábat és a fejjel lefelé forditott villába fecskendõvel belenyomod a láb alján lévõ lukon. Csavar mehet a helyére

amugy jól látod a kamrákat, amit beleraksz kevés olajat ez fogja kenni a lábat, ettõl fog szépen mozogni
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

#340
Marzoccho

Marzoccho

    vendég

  • fórumtag
  • 25 posts
Tisztelt Fórum!

Tehát a pontos olajszintmagasság fontos. De ez konkrétan hogyan érhetõ el?
Ha teljesen üres, nincs benne olaj, feltöltésnél érdemes megnyomogatni, hogy befolyjon a szelep mögé, megint kihúzni teljesen és úgy kell olajszintet mérni?
Vagy teljesen üres, és kihúzott állapotában kell olajat tölteni a lábba, és utána kész, lehet kupakolni? Vagy ez így nem jó, mert levegõ marad alul?Nekem ez még nem igazán egyértelmû...

A becsúszók alján van egy mûanyag zárókupak gumi betéttel, melyben ki -be jár a nyomórúd. Azon kívülre valószínûleg nem kerül olaj, akkor hogyan keni a szimmeringeket?
Ezt nevezik zárt olajfürdõs villának?
A zsíros oldalon meg egyátalán mi keni a szimmeringet?
Köszönöm a segítséget!

Azt hiszem leesett ( hogy funkcionális analfabéta vagyok). Tehát a jobb oldalon, ahol a csillapítás található két különálló rész van, egy zárt csillapítós rész a becsúszó belsejében és egy ettõl független, kizárt rész a jobb szár, amibe a becsúszó becsúszik, akkor ide is olajat kell hogy öntsünk, erre vonatkozik a 10ml?

Ezt az olajmennyiséget szétszedés nélkül valahogyan be lehet ügyeskedni alulról, mert ez kimaradt belõle, prep-m zsírunk nincs...