Köszönöm. Erre nem gondoltam volna, pedig tényleg logikus és marha egyszerû.
Kala stílusában akkor most bejelentem: T mínusz kilenc nap az elsõ próbaút.
(T-7 a teló + éjjel szerelés, T-8 bowdenezés, állítgatás)
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Ketten egy bringán - tandemekrõl mindent
Indította
trifo
, 2004. július 30. 15:51
#1021
vendég_Charon_*
Írta 2005. június 15. - 14:07

#1022
Írta 2005. június 15. - 09:56

excenter állítás: alsó rögzítõ csavarokat kilazít, 3-as imbusz szára a hajtókar küllõin átdug, hajtókart addig teker, amíg jó nem lesz. Feszesre, de érzéssel! Ha utána meghúzod, akkor a karoknak könnyedén kell járni, mint egy rendes bringán. Ja, és ugye 2 pozícióban is meg lehet feszíteni a láncot, ezzel lehet variálni az elsõ középcsapágy magasságát akár 2-3 centit. De én az alsó pozíciót javaslom.
--Trifo
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#1023
Írta 2005. június 15. - 09:56

van állítólag kulcs excenterhez
de természetesen érzésre,vasrúd,gumikalapper,és 3-4 Mber
de természetesen érzésre,vasrúd,gumikalapper,és 3-4 Mber

#1024
vendég_Charon_*
Írta 2005. június 15. - 09:42

Excenter állításnál van nektek valami spéci szerszám a feszítéshez, vagy azt érzésre, meg, ahogy sikerül? :scratchhe
Trifo: a sok pízhez azt is vedd hozzá, hogy csak a teló 70e + rugó 5e. A többi hasonló jó árban volt, mint nektek.
Trifo: a sok pízhez azt is vedd hozzá, hogy csak a teló 70e + rugó 5e. A többi hasonló jó árban volt, mint nektek.
#1025
Írta 2005. június 15. - 09:41

Óbuda bringát nagyon tudom ajánlani!!!
Megcsinnak mindent.Nem ANNYIRA lassúak mint a többi bolt,ami csúszás van náluk az ált. az esztergályos miatt van,szal ha az Mbernek van saját Mbere,akkor elég,ha rajzot kér v. ilyesmi.Ráadásul nem kérnek sok pízt.
1es villi vonalán a Rendelõvel szemben.
Megcsinnak mindent.Nem ANNYIRA lassúak mint a többi bolt,ami csúszás van náluk az ált. az esztergályos miatt van,szal ha az Mbernek van saját Mbere,akkor elég,ha rajzot kér v. ilyesmi.Ráadásul nem kérnek sok pízt.
1es villi vonalán a Rendelõvel szemben.
#1026
Írta 2005. június 15. - 09:25

Zaki: Ooojeee! Akkor aztat én megkeresem jól! Bár most éppen nem annyira nagyon szükséges, de idõnként csak elõkerül valami probléma, amin eszergályos tudna segíteni.
Thufir: na majd Boon kolléga örül a hírnek jól, ha meglátja
--Trifo
Thufir: na majd Boon kolléga örül a hírnek jól, ha meglátja

--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#1027
Írta 2005. június 15. - 07:22

Trifo!
Ma reggel bambultam a liftben fölfele jövet, a reklámok között van egy Óbuda Bringa (Vörösvári út), azt írja hogy esztergályos munkák, CNC is van a szolgáltatások között.
Egy próbát talán megér.
Ma reggel bambultam a liftben fölfele jövet, a reklámok között van egy Óbuda Bringa (Vörösvári út), azt írja hogy esztergályos munkák, CNC is van a szolgáltatások között.
Egy próbát talán megér.
#1028
Írta 2005. június 14. - 15:41

Kedves Tandemesek!
Láttam egy vadi új Csepel alu tandem vázat a Hungary:A perbáli üzemében. Le is van festve, excenteres középrész benne van.
Írtátok, hogy a Schwinn Csepel már nem gyártja tovább... Gondoltam szólok, hogy láttam még eladót.
Láttam egy vadi új Csepel alu tandem vázat a Hungary:A perbáli üzemében. Le is van festve, excenteres középrész benne van.
Írtátok, hogy a Schwinn Csepel már nem gyártja tovább... Gondoltam szólok, hogy láttam még eladót.
"nem vagyok senki csak ûzöm a vadat
másnak hajtok, mások hajtanak"
másnak hajtok, mások hajtanak"
#1029
Írta 2005. június 14. - 14:33

én nem számítok mert használt volt. Azóta ráköltöttünk úgy tízezret, és csereberéltünk/kaptunk sok cuccot (kormány,csomagtartó,stb...) Szóval most úgy 140e a vége.
Viszont indul lassan a montiépítés (illetve gyûjtögetés) hogy jövõ tavaszra kész legyen. Na az nem lesz olcsó :-S
Viszont indul lassan a montiépítés (illetve gyûjtögetés) hogy jövõ tavaszra kész legyen. Na az nem lesz olcsó :-S
#1030
Írta 2005. június 14. - 14:25

Hejj, akkor nem is voltunk rosszak

Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#1031
vendég_Charon_*
Írta 2005. június 14. - 13:38

Szumma, ha jól saccolom mindenestül (nyergeken és pedálon kívül minden új dolog) kb 333.
#1032
Írta 2005. június 14. - 13:20

Charon: mi van abban a dobozban? Titán-nitrides bevonatú mélyhornyú golyóscsapágyak? 
boon: valahol korábban itt a topicban asszem linkeltem egy amcsi helyet, ahol lehet venni használt tandemeket. A Bikemag apróban meg hirdette magát egy srác, aki bringákat hoz be Magyarországra az USA-ból. Egészen emberi mennyiségû pénzbõl kivitelezhetõ lenne az akció szerintem.
Tegnap nyálazgattam át a tandemünk építési költségvetését, és olyan 250kHUF körül állunk most. És azért még van ötletem pénzköltésileg a gép kapcsán. Persze ebben benne van egy marék rossz döntés, aminek kemény anyagi vonzatai voltak... Fenébe.
Ti hogy álltok ezzel?
--Trifo

boon: valahol korábban itt a topicban asszem linkeltem egy amcsi helyet, ahol lehet venni használt tandemeket. A Bikemag apróban meg hirdette magát egy srác, aki bringákat hoz be Magyarországra az USA-ból. Egészen emberi mennyiségû pénzbõl kivitelezhetõ lenne az akció szerintem.
Tegnap nyálazgattam át a tandemünk építési költségvetését, és olyan 250kHUF körül állunk most. És azért még van ötletem pénzköltésileg a gép kapcsán. Persze ebben benne van egy marék rossz döntés, aminek kemény anyagi vonzatai voltak... Fenébe.
Ti hogy álltok ezzel?
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#1033
vendég_Charon_*
Írta 2005. június 14. - 10:08

#1034
Írta 2005. június 14. - 10:05

sziasztok,
futottam egy kört, lehetetlen schwinn alu vázat beszerezni, úgyhogy marad a klasszik acél szitu:
http://www.schwinncs...s/tandem26n.jpg
Meg tudnátok mondani, hogy ebbõl a vázból mit lehet kihozni?
Mit lehet/érdemes rápakolni?
Fék (tárcsa rámegy?), váltó, teló, hajtókar milyen, legyen-e kétoldali, megoldható-e, stb, stb...
...és mégegy dolog: tekerni szeretek, de szerelni csak út szélen, vészhelyzetben tudok.... van-e valami baráti mûhely vagy embÖr akire rábízhatom eme feladatot, persze szoros együttmûködésemmel.
L.õre is kösz.
boon
futottam egy kört, lehetetlen schwinn alu vázat beszerezni, úgyhogy marad a klasszik acél szitu:
http://www.schwinncs...s/tandem26n.jpg
Meg tudnátok mondani, hogy ebbõl a vázból mit lehet kihozni?
Mit lehet/érdemes rápakolni?
Fék (tárcsa rámegy?), váltó, teló, hajtókar milyen, legyen-e kétoldali, megoldható-e, stb, stb...
...és mégegy dolog: tekerni szeretek, de szerelni csak út szélen, vészhelyzetben tudok.... van-e valami baráti mûhely vagy embÖr akire rábízhatom eme feladatot, persze szoros együttmûködésemmel.
L.õre is kösz.
boon
#1035
vendég_Charon_*
Írta 2005. június 14. - 09:18

#1036
vendég_Charon_*
Írta 2005. június 13. - 11:41

Sokbakerülõalkatrész kvázi igen. Csak a teló.
A töbi occsó apró dolog meg úgyis egyszerre lesz hozzácsapva (1 stucni, meg 1 láncocska).
Pénz megvan rá félretéve, de még várok a költéssel. Holnap elmondom, hogy miért...
A töbi occsó apró dolog meg úgyis egyszerre lesz hozzácsapva (1 stucni, meg 1 láncocska).
Pénz megvan rá félretéve, de még várok a költéssel. Holnap elmondom, hogy miért...
#1037
Írta 2005. június 13. - 11:23

Frankó. AKkor már csak a teló hiányzik a gépbõl?
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#1038
vendég_Charon_*
Írta 2005. június 13. - 09:24

Köszi a válaszokat!
Hétvégén tudtam bütykölni, és összesakkoztam a hajtómûvet a sok fogaskerékkel, meg flexelgettem is egy tányért, hogy legyen megfelelõ alátétem az elsõ fogaskerék rögzítéséhez.
Hajtás tehát: 44-32-22 (egyelõre) és összekötõnek két Gebhardt 42-es.
Hétvégén tudtam bütykölni, és összesakkoztam a hajtómûvet a sok fogaskerékkel, meg flexelgettem is egy tányért, hogy legyen megfelelõ alátétem az elsõ fogaskerék rögzítéséhez.
Hajtás tehát: 44-32-22 (egyelõre) és összekötõnek két Gebhardt 42-es.
#1039
Írta 2005. június 10. - 19:36

Aszfalton Maxxis Xenith 1.5
Terepen Ritchey Z-Max Comp 2.35
2.35 nekünk azért kell mert nincs teló elöl. Meg azért is mert szeretem a ballonos külsõt
A Maxxisról csak a legjobbakat tudom elmondani, defektállóság, súly, sebesség, minden szempontjából.
Terepen Ritchey Z-Max Comp 2.35
2.35 nekünk azért kell mert nincs teló elöl. Meg azért is mert szeretem a ballonos külsõt

A Maxxisról csak a legjobbakat tudom elmondani, defektállóság, súly, sebesség, minden szempontjából.
#1040
Írta 2005. június 10. - 12:12

Külsõk: Scwalbe BigApple 2" Aszfaltra teljesen király, terepre nem annyira, de amennyit terepeztünk, nem volt sok gond. Csak a Hajógyári sziget egy pontján szokott gond lenni, ahol egy kb 3-4 cm magas kis padkára kell felmenni eléggé kis szögben. Na, azt nem veszi.
--Trifo
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt